Drie weken eilandhoppen of niet

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gongon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 24 juli 2013, 11:21

Drie weken eilandhoppen of niet

#1 Bericht door Gongon » donderdag 25 juli 2013, 20:35

M'n vriendin en ik zijn in juni 3 weken naar Thailand geweest (voor het eerst). De route: Bangkok - Kanchanaburi - Khao Sok - Koh Samui - Koh Phangan - Koh Tao - Bangok.
We hebben een geweldige tijd gehad en willen daarom in maart al weer terug. Wederom drie weken, maar deze keer willen we gaan eilandhoppen in de Andamanse Zee.
Nu vroeg ik mij af wat we het beste kunnen doen. Drie weken op één of twee plekken verblijven en van daaruit excursies e.d. ondernemen of echt gaan 'hoppen' en ieder eilandje twee/drie dagen aan doen. Ik heb niet echt zicht op de afstanden tussen de vele eilanden. Om de twee dagen een volle reisdag zien we iig niet zitten.

Welke eilanden/plaatsen/regio's liggen het meest centraal? En als we daadwerkelijk gaan 'hoppen', wat is dan een logische route?
Ik heb al geprobeerd te zoeken op diverse fora en ook Google heb ik geraadpleegd, maar ik kom niet veel verder. De meeste verhalen die ik tegenkom zijn van mensen die hun rondreis afsluiten met een weekje zon/zee/strand en dus op één plek blijven zitten.

Het is de bedoeling dat we vliegen op Phuket dus het lijkt me logisch dat de reis daar begint.
We zijn beide begin 30 en gaan niet voor onze rust op vakantie. We zijn geen feestbeesten, maar we zitten liever tussen de mensen dan op een onbewoond eiland. Verder willen we graag dingen doen. Snorkelen, wandelen/hiken, klimmen/abseilen, kayakken en simpelweg genieten van de omgeving.

Ik hoop dat jullie ons van nuttige tips kunnen voorzien.

Alvast bedankt,

Gerben

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#2 Bericht door chelobechek » vrijdag 26 juli 2013, 07:05

Ik zou gaan hoppen en zou me zeker niet vastleggen aan langere verblijfsperioden.

Ik zou ook een bezoek aan Trang overwegen en sla ook de westkust niet over, per busje makkelijk te bereiken vanaf het treinstation in Trang. Trang is sowieso een goede uitvalsbasis voor de hele regio.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#3 Bericht door Borat » zaterdag 27 juli 2013, 11:13

Ik ben van plan om eind dit jaar naar koh liep en koh lanta te gaan, heeft iemand hier deze eilanden bezocht en wat zijn de ervaringen?

Wat is er zo bijzonder aan trang om die stad te bezoeken?

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#4 Bericht door chelobechek » zaterdag 27 juli 2013, 15:17

Borat schreef:Ik ben van plan om eind dit jaar naar koh liep en koh lanta te gaan, heeft iemand hier deze eilanden bezocht en wat zijn de ervaringen?

Wat is er zo bijzonder aan trang om die stad te bezoeken?
Gunstige ligging, goede transportmogelijkheden naar alle richtingen; een aantal redelijke en goedkope hotels aanwezig; voor de sportliefhebbers een sportstadion met 50 m zwembad en fitnessruimte; westkust met mooi strand en eilandjes vlak voor de kust (op zwemafstand) te bereiken met minibusjes of gehuurde motorbike, een ritje van nog geen half uur.

De barbezoekers moeten we teleurstellen, er zijn echter wel wat kapsalons waar je met een geringe Thaise woordenschat heel ver kunt komen. Qua haren knippen en zo uiteraard.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#5 Bericht door Borat » zaterdag 27 juli 2013, 16:57

Sorry maar je hebt mij niet overtuigd om trang te bezoeken.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#6 Bericht door chelobechek » zondag 28 juli 2013, 03:00

Borat schreef:Sorry maar je hebt mij niet overtuigd om trang te bezoeken.
Het is geen verplichting hoor, die eilanden zijn ook heel leuk. Heb je al een route uitgestippeld hoe je er gaat komen?

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#7 Bericht door Borat » zondag 28 juli 2013, 07:07

Vanaf bkk naar had yai, pak barra en daar de boot naar koh lipe. Vanaf koh lipe de boot naar koh lanta. Daarna nog geen planning.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#8 Bericht door Manuel » zondag 28 juli 2013, 12:27

Gerben,

Indien je vanuit Phuket gaat reizen zou hetvolgende misschien een idee kunnen zijn. Deze route heeft alle aspecten vanwat je zou willen doen in het, het reizen is niet te lang maar je ziet toch verschillende eilanden.

Phuket - (day trips -of overnachten- to Coral Island en Raya Island) - per ferry naar "Phi Phi"- per ferry naar "Krabi" - per ferry naar Koh "Lanta" - via de weg richting "Phang Nha" en vandaar weer terug naar Phuket.
(http://phi-phi.com/ferry/?gclid=COjqg5a ... 4godKl8AFQ)

Leuk rondje!

En natuurlijk op Phuket kan je altijd bij mij verblijven... https://www.facebook.com/pages/55-On-Th ... 0084802584

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#9 Bericht door Inge » maandag 29 juli 2013, 12:04

Koh lanta is een erg leuk eiland, prachtige stranden, niet zo heel masssaal, Koh lipe nooit geweest mar staat nog wel op ons lijstje, moet prachtig zijn. Je kan dan ook daarvandaan naar Langkawi ( maleisie)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#10 Bericht door Jeanette » maandag 29 juli 2013, 12:21

Inge, vond jij Koh Lanta erg Islamitisch?


En Manuel, ik las over je 2 kamers en dat er in jou restaurant zo lekker te eten was, ook Europees. 8-) (maak je Rob blij mee)
Maar ik zag geen prijzen en ook niet hoever het van het strand is en hoe hoog je zit. :?: (twee en drie zijn belangrijker)
We willen a.s. winter 3 weken van de 8 naar de Andaman zee. En is er schaduw aan het strand?

[|)

Gongon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 24 juli 2013, 11:21

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#11 Bericht door Gongon » dinsdag 30 juli 2013, 19:38

Bedankt voor de suggesties!
Aangezien we veel positieve verhalen hebben gelezen (maar vooral de foto's zeggen een hoop) over Koh Lipe hebben we besloten daar te beginnen en te eindigen op Phuket.
We vliegen 1 maart naar Singapore en op 5 maart naar Hat Yai om van daaruit via Koh Lipe naar boven te hoppen richting Phuket. Vanaf Phuket vliegen we terug naar Singapore om 24 maart het vliegtuig richting Amsterdam te pakken.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#12 Bericht door Inge » woensdag 31 juli 2013, 19:28

Hoi Jeannette, ik weet niet meer of Koh Lanta nu erg isamitisch was. Geloof het niet???? Niet meer dan ergens anders iig.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#13 Bericht door Jeanette » woensdag 31 juli 2013, 19:40

Dan heb ik die links laten liggen zonder goede reden. :roll:

Bedankt.

[|)

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Drie weken eilandhoppen of niet

#14 Bericht door Manuel » donderdag 01 augustus 2013, 07:54

Jeanette schreef:Inge, vond jij Koh Lanta erg Islamitisch?


En Manuel, ik las over je 2 kamers en dat er in jou restaurant zo lekker te eten was, ook Europees. 8-) (maak je Rob blij mee)
Maar ik zag geen prijzen en ook niet hoever het van het strand is en hoe hoog je zit. :?: (twee en drie zijn belangrijker)
We willen a.s. winter 3 weken van de 8 naar de Andaman zee. En is er schaduw aan het strand?

[|)
Hi Jeanette, bedankt voor je belangstelling voor 5!5! On The Beach.

Inderdaad,we hebben 2 kamers en serveren inderdaad lekker eten!

Onze lokatie is direct tegenover het strand van Kalim, alleen gedeeld door de weg die voor ons langs loopt.
Kalim is gelegen aan de baai van Patong, net noordelijk van Patong, dus dicht bij maar niet in de drukte van Patong.

Hoe hoog we gelegen zijn? Ik neem aan dat je bedoelt in meters boven de zee spiegel...
In dat geval zou het antwoord ongeveer 1 meter boven de zee spiegel zijn...

Er is beperkt schaduw aan het strand. Natuurlijk in het seizoen de nodige parasols en een aantal bomen langs het strand die een weinig schaduw geven, afhankelijk van de tijd van de dag.

Ik zla je vandaag per PM een bericht sturen met onze normale prijzen. Wel zijn de prijzen afhankelijk van de data die je zou willen verblijven en de lengte van verblijf.
We zijn erg flexibel!

Groet, Manuel.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”