Slechtste en beste hotels in Azië

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Slechtste en beste hotels in Azië

#1 Bericht door Rene » donderdag 28 januari 2010, 11:39

Met op nummer 1 als slechtste Phi Phi Don Chukit Resort, Ko Phi Phi Don, Thailand
http://www.tripadvisor.com/DirtyHotels-g2

In 2008 was ik ergens in midden Isaan in een hotel wat de titel eigenlijk niet mocht dragen. Er was geen andere in de buurt en we moesten wel maar ik had toen beter in de auto kunnen overnachten. Mijn ervaring was nog veel slechter dan het voorbeeld op nr 1.
Het was gewoon een enorme smeerboel. :shock:
Maar goed dat is geweest.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#2 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 28 januari 2010, 12:59

En het hotel dat bij velen waarschijnlijk wat bekender is staat op plaats 8: First Hotel in Bangkok.
Nu schijnt dit hotel vorig jaar als eerste te zijn ge-eindigt dus is het al een enorme verbetering. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#3 Bericht door dutch » donderdag 28 januari 2010, 13:16

Moeilijke vraag en onmogelijk antwoord.
Prijsklasse ?
Eigen ervaring/behoefte ?

Ik ben vele jaren in het Dusit op de hoek van de Silom Rd gekomen.
Ga nu voor het tweede opeenvolgende jaar naar Hilton in Hua Hin en ben aldaar ook al eerder in het Mariott geweest.
Hilton uitstekend en Mariott nooit meer.Smaken verschillen.
Nooit in een backpackers hotel geweest.Beiden keuzes kunnen voor de diverse aldaar komenden,zeer hoge ogen gooien :lol:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 29 januari 2010, 03:28

Inderdaad lijkt men (het het niet gelezen) de sterren status niet mee te nemen.
Je komt soms guesthouses tegen waar ik me van afvraag of met het woord guest niet een bepaald ongedierte wordt bedoeld wat daar rondscharrelt. Maar dat soort kamers kom je ook in de betere hotels tegen. Eerste en vaak dus enige wat ik doe als ik een hotel zie is de openbare toilet bezoeken, die spreekt meestal boekdelen over de kamer. Vaak keer ik bij de receptie al om.
Ook een ontbijt kan al een indicatie zijn...
Mijn beste nachten kwa prijs/kwaliteit overigens wel in een Guesthouse doorgebracht...geweldige tent in Ayutthaya voor ik er definitief een locatie claimde. Beste tent waar ik ooit geslapen had was Mandarin Hong Kong, absolute topklasse. Hotelketen waar men echt waarde hechte aan een prima concept was Howard Johnsson (HoJo's) in de US, nooit teleurgesteld.

Dutch; Maart ga ik het Putahracsa resort uitproberen in Hua Hin.... ziet er niet verkeerd uit en heb ook uit het circuit goede berichten vernomen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#5 Bericht door elst99 » vrijdag 29 januari 2010, 04:53

Het Peninsula in Hong Kong, The Venetian in Macau, Nina l'hotel in Hong Kong. Fijne hotels!
Het nadeel van Hilton Hua Hin, het heeft geen strand, voor mij is het Sofitel nog steeds een van de beste qua tuin en entourage en ligging t.o. van het centrum.
Anatara is ook erg fijn, maar ligt te ver van het centrum en heb je of het busje of een taxi nodig.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#6 Bericht door dutch » vrijdag 29 januari 2010, 07:44

jumbo schreef: Dutch; Maart ga ik het Putahracsa resort uitproberen in Hua Hin.... ziet er niet verkeerd uit en heb ook uit het circuit goede berichten vernomen
Als ik eenmaal ergens mijn stekkie gevonden heb,blijf ik er meestal bij :lol:
Hilton:
Goed ontbijt-goede service-midden in town en alles lopend te bereiken(vooral de seafood restaurantjes).
Strandleven interesseert mij geen biet en er zijn voldoende ligstoelen (ook in de schaduw) rondom het zwembad.
Voor buiten de stad tochtjes huur ik busje met chauffeur.
(je hebt maar eenmaal vakantie he? ;) )

Grand Melia in Jakarta een aanrader.
Hyatt Jakarta in het midden van de stad,vastgeplakt aan Plaza Indonesia(grote Mall) en met op de 5e verdieping een uitstekend openlucht barbeque.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 29 januari 2010, 07:50

dutch schreef:
jumbo schreef: Dutch; Maart ga ik het Putahracsa resort uitproberen in Hua Hin.... ziet er niet verkeerd uit en heb ook uit het circuit goede berichten vernomen
Als ik eenmaal ergens mijn stekkie gevonden heb,blijf ik er meestal bij :lol:
Hilton:
Goed ontbijt-goede service-midden in town en alles lopend te bereiken(vooral de seafood restaurantjes).
Strandleven interesseert mij geen biet en er zijn voldoende ligstoelen (ook in de schaduw) rondom het zwembad.
Voor buiten de stad tochtjes huur ik busje met chauffeur.
(je hebt maar eenmaal vakantie he? ;) )

Grand Melia in Jakarta een aanrader.
Hyatt Jakarta in het midden van de stad,vastgeplakt aan Plaza Indonesia(grote Mall) en met op de 5e verdieping een uitstekend openlucht barbeque.
Mijn idee... ik verander ook niet zomaar
Hilton daar is ook prima evenals Sofitel
Hilton lig wat centraler bij de bierbarren.... en ze hebben aardige katoeys rondlopen in de disco/bar
Wel eens in dat openlucht restaurant van het Hilton gegeten?? Ziet er aardig uit...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#8 Bericht door dutch » vrijdag 29 januari 2010, 08:03

Ziet er wel leuk uit maar het menue spreekt me meestal niet aan.
Verder zijn die lichtjes op de tafeltjes wel leuk maar reuze onpraktisch(je ziet je eten bijna niet ;) )

Zoals gezegd ik ben gek op al die seafood dingetjes.
Ben nog nooit in de disco-bar geweest :( (ben totaal geen barman anders was ik wel bij Biertje verschenen)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 29 januari 2010, 08:11

dutch schreef:Ziet er wel leuk uit maar het menue spreekt me meestal niet aan.
Verder zijn die lichtjes op de tafeltjes wel leuk maar reuze onpraktisch(je ziet je eten bijna niet ;) )

Zoals gezegd ik ben gek op al die seafood dingetjes.
Ben nog nooit in de disco-bar geweest :( (ben totaal geen barman anders was ik wel bij Biertje verschenen)

Zat laats bij een scandinavisch restaurant, menu toonde 'mackerel on toast' zag ik wel zitten
Kreeg een toossie met roza mackerel in tomato sauce... :D :D :D kosten inkoop ruim 14.5 thb
menuprijs 85 thb.. hahahaha....dat heb je met die neutrale types, die hebben iedereen er voor over...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#10 Bericht door Rene » vrijdag 29 januari 2010, 12:16

elst99 schreef:Het Peninsula in Hong Kong, The Venetian in Macau, Nina l'hotel in Hong Kong. Fijne hotels!
Het nadeel van Hilton Hua Hin, het heeft geen strand, voor mij is het Sofitel nog steeds een van de beste qua tuin en entourage en ligging t.o. van het centrum.
Anatara is ook erg fijn, maar ligt te ver van het centrum en heb je of het busje of een taxi nodig.
Hoezo geen strand? Ben je in de war met een andere Hilton?
Sofitel vind ik ook beter ivm het natuurparkgehalte. Maar beiden hebben strand, nog geen 200m van elkaar af.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#11 Bericht door dutch » vrijdag 29 januari 2010, 12:34

Hilton Hua Hin heeft geen strand.
Dat kleine stukje,de trap af bij het zwembad,mag geen naam hebben.
Echt waar :lol:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#12 Bericht door JohanS » vrijdag 29 januari 2010, 12:49

dutch schreef:Moeilijke vraag en onmogelijk antwoord.
Prijsklasse ?
Eigen ervaring/behoefte ?

Ik ben vele jaren in het Dusit op de hoek van de Silom Rd gekomen.
Ga nu voor het tweede opeenvolgende jaar naar Hilton in Hua Hin en ben aldaar ook al eerder in het Mariott geweest.
Hilton uitstekend en Mariott nooit meer.Smaken verschillen.
Nooit in een backpackers hotel geweest.Beiden keuzes kunnen voor de diverse aldaar komenden,zeer hoge ogen gooien :lol:
Probeer het Sofitel in Hua Hin eens dat is nog veel beter dan het Hilton en ongeveer zelfde prijsklasse.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#13 Bericht door dutch » vrijdag 29 januari 2010, 13:23

Als ik de trappen van hilton afrol,dan rol ik het centrum in.Alles lekker dicht bij de hand en niet afhankelijk van de tuktuk maffia.
Blijft toch dat persoonlijke voorkeuren altijd blijven.(Ken echter sofi niet ;) )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#14 Bericht door Rene » vrijdag 29 januari 2010, 13:55

dutch schreef:Als ik de trappen van hilton afrol,dan rol ik het centrum in.Alles lekker dicht bij de hand en niet afhankelijk van de tuktuk maffia.
Blijft toch dat persoonlijke voorkeuren altijd blijven.(Ken echter sofi niet ;) )
Zou ik dan toch eens proberen dan kun je het vergelijken.
Het is een paar honderd meter lopen naar de plek die jij bedoelt. Maar de ligging is perfect, midden in een park met veel groen.
Als je het Hilton aan de centrumzijde verlaat ga je links af, dan de kruising over en na 100 meter links is de ingang van het park. Dan loop je recht naar de ingang van de lobby. Ik heb daar in maart een weekend vertoeft en het was subliem.

Het strand van het Hilton zal inderdaad geen naam hebben maar is wel aanwezig. Zo'n 70 meter breed. :mrgreen: Maar grenst natuurlijk aan veel meer strand met leuke eettentjes. En iets verderop aan het strand van Sofitel.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Slechtste en beste hotels in Azië

#15 Bericht door elst99 » zaterdag 30 januari 2010, 06:49

Het Sofitel is nog geen 200 mtr van Hilton en dat je daar nog niet ingelopen bent (in de tuin bedoel ik) dan heb je van Hua Hin nog weinig gezien. Zou alleen al is een high tea doen en de hele entourage is gaan bekijken is echt een must.
3 heerlijke zwembaden maar een tuin, fantastisch.
Het Hilton heeft geen strand, het water, de laatste maanden staat tot bijna de trap! In de zomermaanden is het strand in Hua Hin een stuk breeder, nu is het s'morgens hoogwater en s'middags krijg je wat eb.
Er is hier van eb en vloed geen fluit te maken, zelfs zeelui die hier vakantie vieren begrijpen er niets van, laat staan ik.
Dus Dutch het hotel uitlopen naar links op de kruising kun je weer links (schelpenstraatje) en na 100 mtr. de tuin in en loop je op de kruising rechdoor is de ingang ook na zeg maar 100 mtr. links echt effe doen.
Weet je dat het Hilton hier in Hua Hin voor 7 jaar geleden ook nog "Melia" was?
Klein restaurantje in de straat achter de tempel aan de muur "Bam Bam" heerlijke visgerechten!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”