Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#1 Bericht door carpediem » zaterdag 11 juli 2009, 08:53

Van onze verslaggevers Yvonne Doorduyn, Remco Meijer
Gepubliceerd op 10 juli 2009 20:27, bijgewerkt op 11 juli 2009 09:27


den haag - Minister Hirsch Ballin van Justitie (CDA) gaat sekstoeristen aanpakken die in het buitenland minderjarigen misbruiken. Door bestanden te koppelen kunnen gedragspatronen van reizigers in kaart worden gebracht. Met dit systeem van profiling kan bijvoorbeeld een veroordeelde pedoseksueel die vier maal per jaar naar Thailand reist, naar een bestemming die bekend staat als locatie voor jeugdprostitutie, worden getraceerd.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... stoeristen

Hier wordt met name thailand genoemd terwijk ik denk dat Thailand niet meer zo populair is onder deze beschamende groep omdat er hier dacht ik behoorlijk tegen opgetreden wordt.
Cambodja zal meer van deze "mensen" trekken.

Thailand weer slecht in slecht nieuws.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#2 Bericht door Ben » zaterdag 11 juli 2009, 09:22

carpediem schreef:Van onze verslaggevers Yvonne Doorduyn, Remco Meijer
Gepubliceerd op 10 juli 2009 20:27, bijgewerkt op 11 juli 2009 09:27


den haag - Minister Hirsch Ballin van Justitie (CDA) gaat sekstoeristen aanpakken die in het buitenland minderjarigen misbruiken. Door bestanden te koppelen kunnen gedragspatronen van reizigers in kaart worden gebracht. Met dit systeem van profiling kan bijvoorbeeld een veroordeelde pedoseksueel die vier maal per jaar naar Thailand reist, naar een bestemming die bekend staat als locatie voor jeugdprostitutie, worden getraceerd.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... stoeristen

Hier wordt met name thailand genoemd terwijk ik denk dat Thailand niet meer zo populair is onder deze beschamende groep omdat er hier dacht ik behoorlijk tegen opgetreden wordt.
Cambodja zal meer van deze "mensen" trekken.

Thailand weer slecht in slecht nieuws.

Door boekingsgegevens van bijvoorbeeld hotels en reisbureaus te combineren met een eventueel strafblad hoopt Hirsch Ballin een deel van de delinquenten bij de grens te kunnen aanhouden. ‘Het zijn vaak gewoontedaders, zoals dat heet. We moeten alles op alles zetten om herhaling te voorkomen.’

‘Kloppen’ de gegevens, dan kunnen de autoriteiten in het betreffende land een oogje in het zeil houden, volgens het ministerie, en kunnen de Nederlandse autoriteiten er bij terugkeer extra aandacht aan schenken.

Het zijn vaak gewoontedaders, zoals dat heet. We moeten alles op alles zetten om herhaling te voorkomen.’
Er leiden vele wegen naar Thailand Via via kom je er ook .
Die lui vinden hun weg toch wel .

Om herhaling te voorkomen wat betekend dat ze al een keer gesnapt zijn en moet je ze dus voor min 30 jaar opsluiten veel makkelijker en efficienter als kan in een Thaise cel .

Geen ondersteuning van de ambassade geen gratie en geen uitlevering .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#3 Bericht door Mart » zaterdag 11 juli 2009, 09:29

Ben schreef:
carpediem schreef:Van onze verslaggevers Yvonne Doorduyn, Remco Meijer
Gepubliceerd op 10 juli 2009 20:27, bijgewerkt op 11 juli 2009 09:27


den haag - Minister Hirsch Ballin van Justitie (CDA) gaat sekstoeristen aanpakken die in het buitenland minderjarigen misbruiken. Door bestanden te koppelen kunnen gedragspatronen van reizigers in kaart worden gebracht. Met dit systeem van profiling kan bijvoorbeeld een veroordeelde pedoseksueel die vier maal per jaar naar Thailand reist, naar een bestemming die bekend staat als locatie voor jeugdprostitutie, worden getraceerd.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... stoeristen

Hier wordt met name thailand genoemd terwijk ik denk dat Thailand niet meer zo populair is onder deze beschamende groep omdat er hier dacht ik behoorlijk tegen opgetreden wordt.
Cambodja zal meer van deze "mensen" trekken.

Thailand weer slecht in slecht nieuws.

Door boekingsgegevens van bijvoorbeeld hotels en reisbureaus te combineren met een eventueel strafblad hoopt Hirsch Ballin een deel van de delinquenten bij de grens te kunnen aanhouden. ‘Het zijn vaak gewoontedaders, zoals dat heet. We moeten alles op alles zetten om herhaling te voorkomen.’

‘Kloppen’ de gegevens, dan kunnen de autoriteiten in het betreffende land een oogje in het zeil houden, volgens het ministerie, en kunnen de Nederlandse autoriteiten er bij terugkeer extra aandacht aan schenken.

Het zijn vaak gewoontedaders, zoals dat heet. We moeten alles op alles zetten om herhaling te voorkomen.’
Er leiden vele wegen naar Thailand Via via kom je er ook .
Die lui vinden hun weg toch wel .

Om herhaling te voorkomen wat betekend dat ze al een keer gesnapt zijn en moet je ze dus voor min 30 jaar opsluiten veel makkelijker en efficienter als kan in een Thaise cel .

Geen ondersteuning van de ambassade geen gratie en geen uitlevering .
en geen bajes bezoek :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#4 Bericht door Sert » zaterdag 11 juli 2009, 09:46

Als de Thaise politie er goed mee in het nieuws kan komen, dan gaan ze echt wel actief achter pedofielen aan. Niks mooier dan een krantenfoto met de gearresteerde pedofiel. De viespeuk kan een Thaise cel in, de politieagent op de foto kan rekenen op promotie.

En inderdaad, ook immigratie kantoren aan de grens met Laos en Cambodia even op de hoogte brengen.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#5 Bericht door Luc » zaterdag 11 juli 2009, 09:49

en waar zijn die foto's met die honderdduizenden Thaise pedofielen?
of is dat zo geen mooie reklame...
oogt dat niet zo goed..
of is het gewoon maar wegen met twee maten en twee gewichten...??

het is nog steeds heel warm

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#6 Bericht door Ben » zaterdag 11 juli 2009, 09:57

Luc schreef:en waar zijn die foto's met die honderdduizenden Thaise pedofielen?
of is dat zo geen mooie reklame...
oogt dat niet zo goed..
of is het gewoon maar wegen met twee maten en twee gewichten...??

het is nog steeds heel warm
en waar zijn die foto's met die honderdduizenden Thaise pedofielen?
Klopt Luc , Scoort niet maar ken wel een paar gevallen en yep min 30 jaar hier.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#7 Bericht door stevenl » zaterdag 11 juli 2009, 10:54

Ik krijg bij dit soort berichten steeds meer een Big Brother gevoel (niet de TV-serie).

Blij dat ik er niet meer woon.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#8 Bericht door joepattaya » zaterdag 11 juli 2009, 10:59

Ach jongens, dan worden er gewoon geen trips meer naar Thailand vanuit Nederland geboekt. Men zal eerst naar Pnom Phen, Singapore, Hong Kong, Manilla, etc. vliegen en van daaruit verder naar Thailand.

Het is trouwens wel weer frapant dat reiziger, sekstoerist en pedofiel in 1 adem genoemd worden. Slechts een "." en een "," maken het onderscheid.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#9 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 11 juli 2009, 11:45

De Wet Bescherming Persoonsgegevens komt hierbij om de hoek kijken en Hirs balin wil dat eventjes naast zich neerleggen?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#10 Bericht door Bart » zaterdag 11 juli 2009, 12:25

Hele geruststelling dat de politie nooit fouten maakt!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#11 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 juli 2009, 13:28

stevenl schreef:Ik krijg bij dit soort berichten steeds meer een Big Brother gevoel (niet de TV-serie).

Blij dat ik er niet meer woon.
In Thailand sluiten ze alleen maar allerlei internetsites af als ze dat zo uitkomt, dus zie ik weinig verschil.

Overigens vind ik het prima dat deze smeerlapperij zo hard mogelijk wordt aangepakt. Een beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens mag voor mijn part worden uitgeschakeld, deze figuren hebben zich buiten de wet en de rechtsbescherming geplaatst.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#12 Bericht door Jim » zaterdag 11 juli 2009, 13:45

RuudThai schreef:Een beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens mag voor mijn part worden uitgeschakeld, deze figuren hebben zich buiten de wet en de rechtsbescherming geplaatst.
mensen die op vakantie gaan naar thailand plaatsen zich buiten de wet en hebben geen recht op rechtsbescherming?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#13 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 juli 2009, 14:13

Jim schreef:
RuudThai schreef:Een beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens mag voor mijn part worden uitgeschakeld, deze figuren hebben zich buiten de wet en de rechtsbescherming geplaatst.
mensen die op vakantie gaan naar thailand plaatsen zich buiten de wet en hebben geen recht op rechtsbescherming?
Neeeeee, PEDO's !!

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#14 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 11 juli 2009, 14:24

Hirs Balin heeft het over iedere persoon die van NL naar een niet europese bestemming reist en weer terug.
Door een registratie systeem toe te passen door het koppelen van vakanties geboekt bij reis buro's e.d ben je al een potenciele verdachte en dat is verkeerd. Dus ieder dan die reist is een verdachte jij ook.

Offtopic
Het zelfde zien we terug met de traject snelheids controle je bent al een potenciele verdachte door een foto te nemen van je auto, in Duitsland is er nu een proces over dit systeem.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Justitie screent reisgedrag sekstoeristen

#15 Bericht door Ben » zaterdag 11 juli 2009, 14:36

Mensen met een dergelijke veroordeling gewoon een code , kenmerk in hun PP moeten krijgen het land van bestemming kan dan zelf beslissen van toelating of niet .
En Verhagen kan dan beter afspraken maken met de desbetrffende landen of elk land
wat te doen met deze figuren toelaten of niet en uiteindelijk weet de persoon dan welk risico hij kan lopen als hij gaat .

Als Thailand personen met deze code non grata zijn weten ze voldoende .

Maar ja om ze maar niet in Nederland aan de kindjes te laten vergrijpen een soepelere regeling liever in Azie dan in Nederland .

In Thailand krijg je voor zo'n vergrijp +/- 30 jaar en dat zou Nederland ook moeten doen .

Ieder die naar Thailand emigreert moet een bewijs van goed gedrag tonen
waarvoor zou dat nu zijn ?

Dat normale toeristen dit niet hoeven lijkt me logies maar een Pedo lijkt me geen normale toerist .

Het kan nog iets extremer zoals in Yemen :shock: :shock:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/4347 ... erd__.html

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”