Thaksin persona non grata in EU

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Thaksin persona non grata in EU

#1 Bericht door RuudThai » woensdag 10 juni 2009, 06:47

Uit The Nation van vandaag:

Germany 'blacklists' Thaksin
By The Nation
Published on June 10, 2009


Germany has blacklisted fugitive ex-premier Thaksin Shinawatra and vowed to arrest him if he enters the country with a resident permit that was issued illegally, a Foreign Ministry spokesman said yesterday.
...............( zie: http://www.nationmultimedia.com/2009/06 ... 104732.php )
"In addition to rescinding his Schengen visa [for travel in European Union countries], Germany also cancelled Thaksin's resident permit," said Chawanon.

"The German authorities said they and the EU governments will not allow any individual to use their countries as a base to attack another country. They also said that if Thaksin returns to Germany, they will detain him," he said.

----------
De boef had dus ergens weer een verblijfsvergunning opgeduikeld :evil: . Ja, met zoveel centen kun je van alles (om)kopen. Maar in ieder geval blijkt uit dit artikel dat hij al in december 2008 tot persona non grata is verklaard in de hele EU.
Nu nog Montenegro, Nicaragua en wat andere duistere maffialandjes.

Groet,
Ruud

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Thaksin persona non grata in EU

#2 Bericht door Rene » woensdag 10 juni 2009, 09:31

RuudThai schreef:De boef had dus ergens weer een verblijfsvergunning opgeduikeld :evil: . Ja, met zoveel centen kun je van alles (om)kopen. Maar in ieder geval blijkt uit dit artikel dat hij al in december 2008 tot persona non grata is verklaard in de hele EU.
Nu nog Montenegro, Nicaragua en wat andere duistere maffialandjes.
Het probleem is dat er altijd wel van die corrupte maffialandjes over blijven waar dat figuur zeer welkom is met z'n munten.
Beter was geweest niets te zeggen en na binnenkomst zijn papieren ongeldig te verklaren en op te pakken. Maar dan zit de EU met een probleem wat ze niet willen hebben. Het gevolg is wel dat hij nu vrij spel heeft vanuit andere 'hem bevriende landen'
Het is maar een eigen idee. :)
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thaksin persona non grata in EU

#3 Bericht door joepattaya » donderdag 11 juni 2009, 05:18

Toch wel leuk als ze -valse visa en verblijfsvergunning willen intrekken.
iets wat niet uitgegeven is kan volgens mij ook niet ingetrokken worden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Thaksin persona non grata in EU

#4 Bericht door Rene » donderdag 11 juni 2009, 11:51

joepattaya schreef:Toch wel leuk als ze -valse visa en verblijfsvergunning willen intrekken.
iets wat niet uitgegeven is kan volgens mij ook niet ingetrokken worden.
Tja, ik weet niet wat hij allemaal officieel of illegaal heeft. Het is een heel andere wereld waar deze boef in leeft. :shock:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Thaksin persona non grata in EU

#5 Bericht door Phuket Dragon » zondag 21 juni 2009, 05:12

Allemaal bla bla bla de media , regels van de EU zijn dat je alleen op basis van openbare orde geen toegang verleent kan worden. Zie bv Geert Wilders en de UK. Op basis van Tax ontduiking in een andere jurisdictie kan hij op grond van EU regels niet geweerd worden. zoook niet wat er is gebeurt in het zuiden van Thailand toen hij aan de macht was, dan zou ook W.Bush niet in de EU welkom zijn door de Irak affaire.

Ik neem ook aan dat Taksin meerdere paspoorten heeft o.a van Tax heaven landen waar je zowie zo een andere naam kan krijgen. BV een Panamees paspoort geeft toegang zonder visum in de EU/Schengen landen.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Thaksin persona non grata in EU

#6 Bericht door RuudThai » zondag 21 juni 2009, 05:18

Phuket Dragon schreef:Allemaal bla bla bla de media , regels van de EU zijn dat je alleen op basis van openbare orde geen toegang verleent kan worden. Zie bv Geert Wilders en de UK. Op basis van Tax ontduiking in een andere jurisdictie kan hij op grond van EU regels niet geweerd worden. zoook niet wat er is gebeurt in het zuiden van Thailand toen hij aan de macht was, dan zou ook W.Bush niet in de EU welkom zijn door de Irak affaire.

Ik neem ook aan dat Taksin meerdere paspoorten heeft o.a van Tax heaven landen waar je zowie zo een andere naam kan krijgen. BV een Panamees paspoort geeft toegang zonder visum in de EU/Schengen landen.
Je vergeet één ding. Er loopt een officieel internationaal arrestatiebevel tegen hem n.a.v. een rechtmatige veroordeling tot 2 jaar gevangenisstraf. Op grond daarvan dienen landen bij Interpol aangesloten hem bij overschrijding van hun grens te arresteren óf hem de toegang tot dat land te weigeren. En dan maakt het niet uit welk paspoort hij toont en op welke naam dat staat.
Nog effe, als alle landen paspoorten hebben met een chip met je vingerafdrukken erin, dan maakt de naam niet meer uit maar is het aan de grens dingdong vanwege de vingerafdrukkenherkenning.... 8-)

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Thaksin persona non grata in EU

#7 Bericht door Fritsie » zondag 21 juni 2009, 05:49

RuudThai schreef: Je vergeet één ding. Er loopt een officieel internationaal arrestatiebevel tegen hem n.a.v. een rechtmatige veroordeling tot 2 jaar gevangenisstraf.
Een veroordeling op basis van ethische gronden ipv juridische gronden lijkt me niet bepaald rechtmatig. Op basis daarvan kun je iedereen veroordelen lijkt me, en helemaal in Thailand. De aanklacht is dat Thaksin zijn macht heeft gebruikt om op onrechtmatige wijze vastgoed in bezit van de staat aan zijn vrouw te verkopen tegen een te lage prijs. Het veilingproces van dit vastgoed stond onder toezicht van de Bank of Thailand. Die laatste heeft dus toestemming af moeten geven om deze deal door te laten gaan. Mocht er dus daadwerkelijk fraude zijn gepleegd, dan zijn er meerdere parijen schuldig. Hier lees je helemaal niets over. Ik zeg niet dat Thaksin zijn handen in onschuld wast, maar een veroordeling op dit soort gronden slaat kant nog wal.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Thaksin persona non grata in EU

#8 Bericht door Phuket Dragon » zondag 21 juni 2009, 05:54

Thaksin is niet gelist (Red Notice) bij Interpol dus word hij niet Internationaal gezocht en kan hij Europa inreizen zonder opgepakt te worden.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Thaksin persona non grata in EU

#9 Bericht door RuudThai » zondag 21 juni 2009, 06:11

Fritsie schreef:
RuudThai schreef: Je vergeet één ding. Er loopt een officieel internationaal arrestatiebevel tegen hem n.a.v. een rechtmatige veroordeling tot 2 jaar gevangenisstraf.
Een veroordeling op basis van ethische gronden ipv juridische gronden lijkt me niet bepaald rechtmatig. Op basis daarvan kun je iedereen veroordelen lijkt me, en helemaal in Thailand.
Even zakelijk stellen Fritsie: dit proces heeft de normale rechtsgang in Thailand doorlopen en het gerechtelijke vonnis is door veroordeelde niet aangevochten door in hoger beroep te gaan, daarmee zijn vonnis accepterend. Dus moet hij gewoon net als ieder ander zijn straf uitzitten.

En Phuket Dragon: van dat Red Notice weet ik niet, maar ik neem aan dat je gelijk hebt. Alleen blijf ik het dan wel een fout vinden dat zoiets mogelijk is. Bovendien lijkt het mij niet bevorderlijk voor de betrekkingen tussen de EU en Thailand als het Thaise arrestatiebevel wordt genegeerd. Omgekeerd zou een EU-land het toch ook weinig acceptabel vinden als één van zijn veroordeelde voortvluchtige boeven met open armen in Thailand werd ontvangen, toch?

Rare wereld dat een bepaalde klasse boeven toch uit de gevangenis kan blijven. Heet zoiets niet klassejustitie?

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Thaksin persona non grata in EU

#10 Bericht door Pieter » zondag 21 juni 2009, 07:14

RuudThai schreef:
Rare wereld dat een bepaalde klasse boeven toch uit de gevangenis kan blijven. Heet zoiets niet klassejustitie?
Nee hoor is heel gewoon al jaren :

Nederland : Ruud Lubbers, Hanja Mejwegen, Nina Brink, enz.

Maar ook : Winnie Mandela met dank aan Nelson (jaja nobelprijs voor watte ??)

Pieter 8-) 8-) 8-)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thaksin persona non grata in EU

#11 Bericht door joepattaya » zondag 21 juni 2009, 07:24

Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, verscheen er vlak voor dit topic een topic over het feit dat Duitsland een vals paspoort en verblijfsgunning voor dat land had ingetrokken. Kun je je om te beginnen afvragen hoe ze iets kunnen intrekken wat vals is, maar goed dit terzijde.
DAT zou een grond kunnen zijn om iemand niet langer welkom te heten, of dat zou ook een reden kunnen zijn om iemand een Schengen visum te weigeren.
Volgens mij is trouwens 1 van de vragen op het aanvraag-formulier of je al dan niet ooit veroordeeld bent geweest voor enig vergrijp. Hij zal dan "ja" moeten invullen en zal derhalve (bij nader onderzoek) waarschijnlijk een visum geweigerd worden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Thaksin persona non grata in EU

#12 Bericht door Phuket Dragon » zondag 21 juni 2009, 11:12

Thaksin zal geen Schengen Visum hoeven aan te vragen, een Panamees of ander Zuidamerikaans paspoort zal hem toegang geven tot de EU, je kan stellen iemand met zoveel geld zal zeker meerdere paspoorten hebben. Voor hem is 100.000 Euro wat een extra nationaliteit en paspoort kost een peule schillentje. Thaksin zal zich niet in laten met valse documenten daar is ie te slim en te vermogend voor, dus schuif die info maar naar het land der fabelen.
Bovendien lijkt het mij niet bevorderlijk voor de betrekkingen tussen de EU en Thailand als het Thaise arrestatiebevel wordt genegeerd. Omgekeerd zou een EU-land het toch ook weinig acceptabel vinden als één van zijn veroordeelde voortvluchtige boeven met open armen in Thailand werd ontvangen, toch?
Doordat ie niet gelist is bij Interpol is zijn crime die ie gepleegt heeft niet voldoende om dat internationaal uit te vaardigen, dit is wel het geval bij moord en drugs maar bv belastingschuld en dergelijke blijft binnensgrens ook in Nederland.
Laatst gewijzigd door Phuket Dragon op maandag 22 juni 2009, 04:35, 1 keer totaal gewijzigd.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Thaksin persona non grata in EU

#13 Bericht door Mart » zondag 21 juni 2009, 15:23

joepattaya schreef:Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, verscheen er vlak voor dit topic een topic over het feit dat Duitsland een vals paspoort en verblijfsgunning voor dat land had ingetrokken. Kun je je om te beginnen afvragen hoe ze iets kunnen intrekken wat vals is, maar goed dit terzijde.
DAT zou een grond kunnen zijn om iemand niet langer welkom te heten, of dat zou ook een reden kunnen zijn om iemand een Schengen visum te weigeren.
Volgens mij is trouwens 1 van de vragen op het aanvraag-formulier of je al dan niet ooit veroordeeld bent geweest voor enig vergrijp. Hij zal dan "ja" moeten invullen en zal derhalve (bij nader onderzoek) waarschijnlijk een visum geweigerd worden.
Deze vraag staat niet op het aanvraag formulier voor Thailand.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: Thaksin persona non grata in EU

#14 Bericht door Okie » zondag 21 juni 2009, 17:21

Thaksin zal geen Schengen Visum hoeven aan te vragen, een Panamees of ander Zuidamerikaans visum zal hem toegang geven tot de EU
Ik vraag me af hoe je met een Panamees of Zuid Amerikaans visum Europa binnen komt.
Ik kom Vietnam of welk ander land ook niet binnen met een visum voor Thailand, maar misschien begrijp ik de zin wel helemaal verkeerd :?

Lijkt mij dat de heer Thaksin gewoon een Schengen visum nodig heeft, om 1 van de europese landen die hierbij aangesloten zijn binnen te kunnen en dat gaat echt niet met een Panamees of welk ander visum dan ook.

Okie

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thaksin persona non grata in EU

#15 Bericht door Jim » zondag 21 juni 2009, 17:31

Mensen met de Costaricaanse, Hondurese, Salvadoraanse en Panamese nationaliteit zijn voor het Schengen-gebied niet visumplichtig indien de voorgenomen verblijfsduur een periode van 90 dagen niet overschrijdt. Zij kunnen reizen op een nationaal paspoort dat nog minstens drie maanden geldig is na het verlaten van het Schengen-gebied. Wel dienen zij te beschikken over voldoende middelen van bestaan. Dit kan bij het betreden van het Schengen-gebied worden gecontroleerd door de grensbewaking.

http://costarica.nlambassade.org/consulaire_zaken/visa
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”