Boeddhisme derde religie in Nederland 2

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#1 Bericht door prajak » woensdag 27 mei 2009, 17:02

Waarom toch altijd tegen de "nieuwen" in NL ? Heb je wel eens gekeken hoe "nieuwen" zich in Thailand gedragen ? Onder meer wij Nederlanders dus ?

Negentig procent integreert niet. Ha, ik zie ze dagelijks. Helaas. Met blote borst lopen door landelijk gebied. Een korte broek aan waar de vette billen onderuit steken. Een pens van hier tot Augustus. Een dame aan de hand en in het openbaar liefkozen en kussen. Kerels van 65+ die nog een kind moeten maken. Straks gaat dat kind naar middelbaar onderwijs en men vraagt "Wat doet jouw Pa ?" "Mijn Pa werkt voor Drees". De pijp uitgaan en jouw kind niet zien afstuderen. Vrouw achterlaten zonder pensioen. Met kind. Een tweede lief er bij hebben, maar dat is ook een Thaise gewoonte.

Spreken de taal niet. Gaan op cafe bij gelijkgestemden zitten en de Thaise vrouwen ook bij elkaar. Zuipen zich ladderzat en besteden meer dan een Thai in een week. Beledigen de vaak jonge bardames en slaan ze op hun vod. Vod, dat is Limburgs, betekent kont.

Ruw en goor gedrag. Dat is de meerheid van farang in Thailand. Hun gedrag is stuitend. En maar kankeren op Thaise vrouwen. "Het zijn allemaal hoeren" hoor ik wel eens. "Ze willen alleen maar geld" hoor ik vaak.

Van die andere tien procent integreert maar een procent volledig. De andere negen procent poogt zich aan te passen en de taal en kultuur te leren. Die mensen zijn blijvers.

Het is hier niet anders dan in NL. Wij NL-ers gedragen ons in meerderheid precies zo als allo's in NL.

Veel van de farang hier zouden eens het boekje "culture shock Thailand" moeten kopen. Dan gaan de ogen open. Maar dat wil de meerderheid niet. Men zit op zijn hoge rots, zijn grote gelijk, zijn enorme ego.

Wat ben ik blij op het land te wonen en taal en kultuur te leren. Maar ja, ik ben een blijver.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#2 Bericht door Borat » woensdag 27 mei 2009, 17:49

Mooi gezegd! Alhoewel ik op het platteland de thai thuis ook met ontbloot bovenlijf zie lopen.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#3 Bericht door Bart » woensdag 27 mei 2009, 21:46

Waar haal je die percentages vandaan? 90%? beetje generaliserend ;) Nou die thai zijn lekker modieus :D

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#4 Bericht door weten » donderdag 28 mei 2009, 06:42

prajak schreef:Waarom toch altijd tegen de "nieuwen" in NL ? Heb je wel eens gekeken hoe "nieuwen" zich in Thailand gedragen ? Onder meer wij Nederlanders dus ?

Negentig procent integreert niet. Ha, ik zie ze dagelijks. Helaas. Met blote borst lopen door landelijk gebied. Een korte broek aan waar de vette billen onderuit steken. Een pens van hier tot Augustus. Een dame aan de hand en in het openbaar liefkozen en kussen. Kerels van 65+ die nog een kind moeten maken. Straks gaat dat kind naar middelbaar onderwijs en men vraagt "Wat doet jouw Pa ?" "Mijn Pa werkt voor Drees". De pijp uitgaan en jouw kind niet zien afstuderen. Vrouw achterlaten zonder pensioen. Met kind. Een tweede lief er bij hebben, maar dat is ook een Thaise gewoonte.

Spreken de taal niet. Gaan op cafe bij gelijkgestemden zitten en de Thaise vrouwen ook bij elkaar. Zuipen zich ladderzat en besteden meer dan een Thai in een week. Beledigen de vaak jonge bardames en slaan ze op hun vod. Vod, dat is Limburgs, betekent kont.

Ruw en goor gedrag. Dat is de meerheid van farang in Thailand. Hun gedrag is stuitend. En maar kankeren op Thaise vrouwen. "Het zijn allemaal hoeren" hoor ik wel eens. "Ze willen alleen maar geld" hoor ik vaak.

Van die andere tien procent integreert maar een procent volledig. De andere negen procent poogt zich aan te passen en de taal en kultuur te leren. Die mensen zijn blijvers.

Het is hier niet anders dan in NL. Wij NL-ers gedragen ons in meerderheid precies zo als allo's in NL.

Veel van de farang hier zouden eens het boekje "culture shock Thailand" moeten kopen. Dan gaan de ogen open. Maar dat wil de meerderheid niet. Men zit op zijn hoge rots, zijn grote gelijk, zijn enorme ego.

Wat ben ik blij op het land te wonen en taal en kultuur te leren. Maar ja, ik ben een blijver.
Aplaus, deze ervaring heb ik helaas ook op gedaan in Thailand en ook ik kom aan een dergelijk percentage.
Wij schaamde ons soms dat we Nederlanders zijn.
Gedragen zich ronduit onbeschoft,opmerkingen als "je geeft ze een hap rijst en ze doen alles voor je"schijnt heel normaal te zijn.
Het valt mij wel op dat je hier niets over hoort op het forum of heel vreemd geen reacties krijgt
Een lijstje:
Scooters deugen niet.
Vrouwen deugen niet.
Bezienswaardigheden?allemaal geldklopperij
Verkeer levens gevaarlijk
Daar moet je niet naar toegaan niks aan
Thais zijn allemaal dieven
Ik ga hier een revolver kopen want ze lopen hier zo bij je naar binnen en schiet ik ze dood
Geen eten kopen bij de kraampjes want je wordt doodziek
De binnenbanden van schooters deugen niet
Niet met de trein gaan want het zit vol met overvallers
Geen ijs in je drankjes want dat is verkeerd water
Een farang is er alleen maar om uit te kleden
Alle politieagenten zijn corrupt
En zo weten we er nog wel een paar.
Zo erg dat mijn vrouw zei dit s geen land voor mij.
Gelukkig heeft ze naar een verblijf van enkele mnd. haar mening herzien en gaan we binnenkort weer voor langere tijd terug.
Maar ja wij zijn maar toeristen en dan heb je die ervaring niet ik ben al blij dat ik op het forum mag schrijven.
Helaas voor veel Nederlanders, hebben wij die ervaring niet en een akkefietje heb je overal behalve natuurlijk in Nederland daar is alles koek en ei.
Wij toonden heel veel respect voor de Thai en kregen veel respect terug werden geholpen waar nodig zonder daar een bath voor uit te geven.
Vreemd!
We hebben een huurhuis in Thailand een Thais motor en auto rijbewijs maar ja je blijft een toerist.
Sorry maar dat vind ik arrogantie ten top.
Op mijn vraag wat doen jullie dan hier heb ik nooit een bevredigen antwoord gekregen.
Gr. een onWETENde.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#5 Bericht door thongdee » donderdag 28 mei 2009, 08:50

weten schreef:Wij toonden heel veel respect voor de Thai en kregen veel respect terug werden geholpen waar nodig zonder daar een bath voor uit te geven.

Daar heb je hem , en jij kunt het "weten" getoert te hebben op die scooter van je ! :lol:
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#6 Bericht door jumbo » donderdag 28 mei 2009, 10:17

prajak schreef:Waarom toch altijd tegen de "nieuwen" in NL ? Heb je wel eens gekeken hoe "nieuwen" zich in Thailand gedragen ? Onder meer wij Nederlanders dus ?

Negentig procent integreert niet. Ha, ik zie ze dagelijks. Helaas. Met blote borst lopen door landelijk gebied. Een korte broek aan waar de vette billen onderuit steken. Een pens van hier tot Augustus. Een dame aan de hand en in het openbaar liefkozen en kussen. Kerels van 65+ die nog een kind moeten maken. Straks gaat dat kind naar middelbaar onderwijs en men vraagt "Wat doet jouw Pa ?" "Mijn Pa werkt voor Drees". De pijp uitgaan en jouw kind niet zien afstuderen. Vrouw achterlaten zonder pensioen. Met kind. Een tweede lief er bij hebben, maar dat is ook een Thaise gewoonte.

Spreken de taal niet. Gaan op cafe bij gelijkgestemden zitten en de Thaise vrouwen ook bij elkaar. Zuipen zich ladderzat en besteden meer dan een Thai in een week. Beledigen de vaak jonge bardames en slaan ze op hun vod. Vod, dat is Limburgs, betekent kont.

Ruw en goor gedrag.

Ik dacht dat Nongkhai boring was maar dat valt dus wel mee
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#7 Bericht door marceziani » donderdag 28 mei 2009, 10:30

Nee, volop leven in de brouwerij in Isaan.
Een aantal punten die Weten opnoemt, zien we dagelijks terug op dit forum. :lol:
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#8 Bericht door weten » donderdag 28 mei 2009, 18:57

marceziani schreef:Nee, volop leven in de brouwerij in Isaan.
Een aantal punten die Weten opnoemt, zien we dagelijks terug op dit forum. :lol:
Als het alleen op het forum is valt het wel mee.
Het is de praktijk, en dat kan je bagataliseren, komt het soms bekend voor.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#9 Bericht door weten » donderdag 28 mei 2009, 19:12

thongdee schreef:
weten schreef:Wij toonden heel veel respect voor de Thai en kregen veel respect terug werden geholpen waar nodig zonder daar een bath voor uit te geven.

Daar heb je hem , en jij kunt het "weten" getoert te hebben op die scooter van je ! :lol:
Ja zo'n antwoord had ik wel verwacht ik ken mensen die hebben nog nooit getoert hebben ook weinig gezien dus ook weinig geleerd.

WETEN waarschijnlijk ook niet waar ze wonen.

Nog erger, beseffen waarschijnklijk niet wat voor leven ze kunnen hebben.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#10 Bericht door Jim » donderdag 28 mei 2009, 19:34

weten schreef: Een lijstje:
Scooters deugen niet. klopt
Vrouwen deugen niet. klopt
Bezienswaardigheden?allemaal geldklopperij klopt
Verkeer levens gevaarlijk klopt
Geen eten kopen bij de kraampjes want je wordt doodziek klopt voor de gemiddelde toerist.
De binnenbanden van schooters deugen niet die moet je even uitleggen
Een farang is er alleen maar om uit te kleden klopt
Alle politieagenten zijn corrupt bijna alle

Op mijn vraag wat doen jullie dan hier heb ik nooit een bevredigen antwoord gekregen.
ben getrouwd met een thaise ;)
dat betekent dat de eerst volgende 500 jaar alle vakanties richting siam gaan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#11 Bericht door Jim » donderdag 28 mei 2009, 19:59

anyways,

is er iemand hier echt boedistisch en hoe kijkt die gene aan tegen de verschrikkelijk materialistische levenwijze van de ozo boedistische thai?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#12 Bericht door marceziani » donderdag 28 mei 2009, 20:13

Ik woon zelf niet in Thailand, maar ik kan me bij de posting van prajak wel iets voorstellen. Ze zullen er ongetwijfeld zijn: farangs die de taal niet kennen, nauwelijks een idee hebben van de Thaise gewoonten en cultuur, farangs die hun eigen 'gewoonten' erop na houden wat dan weer aanstootgevend overkomt bij de Thai, etc... Die zijn inderdaad niet ingeburgerd. Op zich hoeft ook niemand 'in te burgeren', want wanneer ben je ingeburgerd en wanneer niet en wie bepaalt dat? Maar asociaal gedrag vertonend en rondlopend alsof ze Bhudda zelf zijn, aan dat soort lui zou ik me ook enorm storen. Maar dan wel hooguit een paar minuten, want daarna ga ik weer over tot de orde van de dag. Ik denk dat prajak dat zo'n beetje bedoelt, nietwaar?

De post van Weten sluit daar wel mooi op aan. Allemaal uitspraken en gedragsuitingen van mensen die weinig tot geen respect voor hun omgeving tonen. Denigrerend pratend over de mensen en hun omgeving. Tja, dat gebeurt overal ter wereld. Ook hier kan ik me wel druk om maken, maar het heeft weinig zin. Ik heb weinig tot geen invloed op het gedrag en het karakter van andere mensen. Daar ben ik dan wel weer blij om, dat ik daar weinig tot geen invloed op heb.... ;)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#13 Bericht door weten » donderdag 28 mei 2009, 20:41

Jim schreef:
weten schreef: Een lijstje:
Scooters deugen niet. klopt
Vrouwen deugen niet. klopt
Bezienswaardigheden?allemaal geldklopperij klopt
Verkeer levens gevaarlijk klopt
Geen eten kopen bij de kraampjes want je wordt doodziek klopt voor de gemiddelde toerist.
De binnenbanden van schooters deugen niet die moet je even uitleggen
Een farang is er alleen maar om uit te kleden klopt
Alle politieagenten zijn corrupt bijna alle

Op mijn vraag wat doen jullie dan hier heb ik nooit een bevredigen antwoord gekregen.
ben getrouwd met een thaise ;)
dat betekent dat de eerst volgende 500 jaar alle vakanties richting siam gaan.
Waarom deugen die scooters niet?
Waarom deugen die vrouwen niet?
Waarom zijn bezienswaardigheden gelklopperij?
Waarom is eten bij kraampjes gevaarlijk?
Waarom is dat verkeer dan zo gevaarlijk?
waarom is de politie corrupt?
Waarom is een Farang alleen maar om uit te kleden?
Waarom gaan die binnenbanden altijd stuk?
annyways
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#14 Bericht door weten » donderdag 28 mei 2009, 20:46

Jim schreef:anyways,

is er iemand hier echt boedistisch en hoe kijkt die gene aan tegen de verschrikkelijk materialistische levenwijze van de ozo boedistische thai?
Je bedoelt waarschijnlijk overleven?
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Boeddhisme derde religie in Nederland 2

#15 Bericht door Jim » vrijdag 29 mei 2009, 00:09

weten schreef: Waarom deugen die scooters niet?
motocy zijn uitgevonden door de japanners om thai te vermoorden.
(niet mijn woorden, maar van mijn vrouw)
Waarom deugen die vrouwen niet?
i plead the fifth.
Waarom zijn bezienswaardigheden gelklopperij?
alles waar je een hek om zet om geld te kunnen vragen omdat er wat mensen op af komen is geldklopperij.

bovendien, als ik met 15 man ergens naartoe ga en mijn kaartje duurder is dan hun 15 kaartjes + kaartje voor de pickup dan is er sprake van geldklopperij.
Waarom is eten bij kraampjes gevaarlijk?
de gemiddelde toerist is niet graag de helft van z'n vakantie aan de dunne.
Waarom is dat verkeer dan zo gevaarlijk?
omdat een rijbewijs voor 1000 baht gekocht kon worden en mensen graag dronken, in het donker zonder licht, op jouw weghelft in jouw richting rijden.
en zelfs dan is het bij een ongeluk nog jouw fout.
waarom is de politie corrupt?
waarom zijn de bananen krom?
Waarom is een Farang alleen maar om uit te kleden?
een toerist betaalt altijd overal veel te veel.
in thailand doen ze daar nog even een schepje boven op.
weten schreef:
Jim schreef:anyways,

is er iemand hier echt boedistisch en hoe kijkt die gene aan tegen de verschrikkelijk materialistische levenwijze van de ozo boedistische thai?
Je bedoelt waarschijnlijk overleven?
nee.
ik bedoel dat alles duurder, mooier en groter moet dan bij de buren.
dat je status in thailand gebonden is aan 1) hoeveel geld je verdient, 2) hoeveel geld je in je zak hebt 3) hoeveel geld je om je heen strooit.

boeddha draait zich om in z'n graf.. (graven?)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”