Werken en duikcursus

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Faatje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 17:57

Werken en duikcursus

#1 Bericht door Faatje » vrijdag 23 september 2005, 18:05

Hoi Allemaal,

Ben nu voor het eerst hier op dit forum. Ik ben Fatima, 28 jaar en wil graag voor langere tijd naar het buitenland. Vorig jaar ben ik door Australie en Thailand wezen reizen en vind Thailand helemaal geweldig. Ben nu 1 jaar terug en ben er achter dat ik nog niet toe ben aan het daagelijkse leventje hier. Heb 'r de rust nog niet voor.
Wat ik het allerliefst zou willen (droom ) is om in Thailand te werken en daar een duikcursus te volgen en uiteindelijk duikles te geven. (En dan na te gaan dat ik nog geen eens mijn padi heb). Maar dromen zijn er om waar te maken! Maar hoe??
Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken, Is het mogelijk om werk te vinden in Thailand, is er werk als duikleraar en kan dit??Hoe kan ik dit het beste aanpakken en waar? ZO als je leest weet ik nog niet veel!
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe ik dit aan kan pakken want ik wil echt..!!

Alvast bedankt ,

Groetjes Faatje

adi
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 19:40

#2 Bericht door adi » vrijdag 23 september 2005, 20:01

Hallo,

Ik heb niet zoveel ervaring hiermee. Maar ik denk dat je beter eerst kan beginnen met het halen van je duikleraar cursus. Eerst klein en lekker rustig aan in Thailand beginnen. En dan kan je tijdens de cursus vragen hoe het zit met werk aan je leraar. Wil je perse duikinstructeur worden of wil je ook gewoon werken en wonen in Thailand? Ik heb wat sites op google gevonden die je misschien meer kunnen helpen, ook voor werk als duikinstructeur in Thailand.
http://www.divinginstructortraining.com/
http://www.scubaboard.com/forums.php
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Veel succes! Ik hoop dat het lukt

Faatje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 17:57

#3 Bericht door Faatje » zondag 25 september 2005, 15:03

Hoi,

Bedankt voor de sites. Ik hoef niet meteen als duikleraar aan de slag maar zou wel graag in Thailand willen werken. Ik wil een tijdje uit Nederland weg en heb al een keer rondgereisd en wil nu me een tijdje ergens vestigen. Ik zou bijv ergens willen werken en dan duikcursus willen volgen. Ben het hier in Nederland weer zat eigenlijk. Heb het wel weer gezien met het dagelijkse levent en wil het avontuur weer te gemoet maar niet dmv reizen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#4 Bericht door Edje » zondag 25 september 2005, 17:49

Ga eens naar het Pattaya prikbord en stel deze vraag aan Sfred. Deze goede man uit Rotterdam heeft een diving club en ken je misschien verder helpen.
Groetjes; Edje

adi
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 19:40

#5 Bericht door adi » zondag 25 september 2005, 23:08

Ja, Ik kan begrijpen waarom mensen weg willen uit Nederland. Ik weet niet of je nog zin hebt om te studeren, maar er is een hele mooie opleiding voor 4 jaar. In het eerste jaar leer je thais en de thaise cultuur en in je laatste 2 jaren loop je stage en neem je contacten op met het bedrijfleven in Thailand. Studie is speciaal gericht op Thailand en is een management studie. Ik weet niet of dat wat voor jou nu nog wat is.

Ook had ik gehoord dat ze er nog veel werk als engels leraar te vinden is. Als je de juiste kwalificaties (ik dacht dat je met een 1-jarig cursus al kan voldoen) er voor heb dan is dat misschien iets voor jou.

Anders moet je met een Thaise man trouwen. Ben je trouwens van Turks komaf of Marokkaans (of iets anders)?

Faatje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 17:57

#6 Bericht door Faatje » dinsdag 04 oktober 2005, 18:51

Hoi

Ik ben half marokaans. Haha, nee val niet echt op Thaaise mannen.
Een hele 4 jarige opleiding zie ik ook niet zitten.
Ik zou ook graag ander werk in Thailand willen doen maar weet niet zo goed wat er mogelijk is. Volgens mij alleen engelse les geven maar weet niet of mijn engels daar goed genoeg voor.
Weten jullie wat er nog meer mogelijk qua werken in Thailand of eventueel een ander aziatisch land?

Groetjes

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » woensdag 05 oktober 2005, 04:11

voor alle werk , heb je een werkvergunning nodig en de verdiensten zijn minimaal .. de gemiddelde thaise arbeider verdient tussen de 100 en 200 euro per maand
het leven is verder wel goedkoop, maar weinig comfortabel ..

ik weet niet hoeveel of welke opleiding je hebt , anders zou je het eens kunnen proberen om uitgezonden te worden door multinationals zoals
unilever of heineken ... zij zorgen verder voor huisvesting en de nodige papieren



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

adi
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 19:40

#8 Bericht door adi » zondag 09 oktober 2005, 10:21

Ik zou anders gewoon maar bij een duikschool proberen werk te vinden. Of misschien vrijwilligers werk voor rode kruis ofzo.

Via multinationals is ook niet een optie. Je hebt ten eerste de juiste kwalificaties nodig en dan moet je nog een aantal jaren voor ze werken voordat je uitgezonden word (als je dan al uitgezonden word). Ik wou het eerst ook via deze weg doen, maar duurt me allemaal te lang. Eerst 5 jaar voor me studie en dan nog 5 jaar voor het bedrijf. Dan zit ik nog 10jaar in Nederland, zolang kan ik niet wachten. Dan ben ik alweer een ouwe vieze man

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”