Toeristenvisum (3 mnd) voor Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jagger

Toeristenvisum (3 mnd) voor Nederland

#1 Bericht door Jagger » maandag 25 april 2005, 00:14

Wil mijn Thaise vriendin kennis laten maken met Nederland en aan familie voorstellen. Aangezien ze niet te lang bij haar kids weg wil blijven en ik na een paar maanden meestal ook spoorslags weer naar Thailand terug keer, is een toeristenvisum van 3 mnd voldoende.

Wie kan mij vertellen welke paperassen daarvoor bij de Nederlandse ambassade in Bangkok nodig zijn, hoeveel dit kost en hoe lang dit daar gaat duren? Moet er vooraf of na aankomst ook nog iets in Nederland geregeld worden (vreemdelingen politie etc)?

Bedankt reeds. :lol:

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#2 Bericht door frumau » maandag 25 april 2005, 08:06

Uitnodigingsbrief van de familie voor die periode en haar paspoort + 2 paspoortfoto's.
Ook een bank statement dat ze zelfvoorzienend is voor die periode of een statement van de familie dat ze in haar onderhoud kunnen voorzien. Als laatste moet je ook de ticketgegevens hebben en voor kinderen zijn er wat extra eisen. Zie de site van de NL Ambassade in BKK. Vervolgens bij de NL ambassade een Schengen visum aanvragen. Daarvoor moet er ook een fee betalen. Ik weet niet hoeveel Baht.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#3 Bericht door Edje » maandag 25 april 2005, 11:27

frumau schreef:Uitnodigingsbrief van de familie voor die periode en haar paspoort + 2 paspoortfoto's.
Ook een bank statement dat ze zelfvoorzienend is voor die periode of een statement van de familie dat ze in haar onderhoud kunnen voorzien. Als laatste moet je ook de ticketgegevens hebben en voor kinderen zijn er wat extra eisen. Zie de site van de NL Ambassade in BKK. Vervolgens bij de NL ambassade een Schengen visum aanvragen. Daarvoor moet er ook een fee betalen. Ik weet niet hoeveel Baht.
Als ze het visum heeft en ze komt in Ned. aan dan moet ze zich binnen 3 dagen bij de politie melden in de gemeente waar ze verblijft.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#4 Bericht door frumau » maandag 25 april 2005, 13:24

Is dat zo? Wat een een rigide regel!
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#5 Bericht door Edje » maandag 25 april 2005, 18:58

frumau schreef:Is dat zo? Wat een een rigide regel!
Ja, dat is zo
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#6 Bericht door frumau » vrijdag 01 juli 2005, 21:54

Mijn schoonfamilie kreeg niet het verzoek zich binnen drie dagen bij de politie te melden en dat hebben ze dan ook niet gedaan.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#7 Bericht door Altena » zaterdag 22 oktober 2005, 14:37

Edje schreef:
frumau schreef:Uitnodigingsbrief van de familie voor die periode en haar paspoort + 2 paspoortfoto's.
Ook een bank statement dat ze zelfvoorzienend is voor die periode of een statement van de familie dat ze in haar onderhoud kunnen voorzien. Als laatste moet je ook de ticketgegevens hebben en voor kinderen zijn er wat extra eisen. Zie de site van de NL Ambassade in BKK. Vervolgens bij de NL ambassade een Schengen visum aanvragen. Daarvoor moet er ook een fee betalen. Ik weet niet hoeveel Baht.
Als ze het visum heeft en ze komt in Ned. aan dan moet ze zich binnen 3 dagen bij de politie melden in de gemeente waar ze verblijft.
Ed,

correctie, niet politie maar vreemdelingen-dienst/politie.
Dit kan op ieder bureau plaats vinden ook aan de grote grenzen (die er nog zijn) en/of schiphol
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

ok

#8 Bericht door Edje » zaterdag 22 oktober 2005, 15:52

Ok, meldingsplicht is blijven bestaan en vroeger was dat bij de politie in de gemeente waar je verblijf hield. Tegenwoordig inderdaad verandert.
Groetjes; Edje

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#9 Bericht door Okie » zaterdag 22 oktober 2005, 16:17

Mijn vriendin is in maart/april hier geweest en heeft nooit geen verzoek gehad zich te melden bij wat voor dienst dan ook.
Misschien heeft het te maken met de periode die ze verblijft of het al dan niet hebben van een retour ticket met datum er op.

Okie

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#10 Bericht door Altena » zaterdag 22 oktober 2005, 17:22

Okie schreef:Mijn vriendin is in maart/april hier geweest en heeft nooit geen verzoek gehad zich te melden bij wat voor dienst dan ook.
Misschien heeft het te maken met de periode die ze verblijft of het al dan niet hebben van een retour ticket met datum er op.

Okie
Okie,

nooit geen is altijd :roll:
maar je krijgt nooit een verzoek, je hebt de verplichting.

om je binnen 3 dagen te melden bij de vreemdelingendienst, geef je hier geen gehoor aan, kan tijdens een mogelijke controle het paspoort worden ingenomen en je krijgt dat pas retour op de dag welke staat vermeld op het ticket.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#11 Bericht door Okie » zaterdag 22 oktober 2005, 21:27

En waar staat dan, dat het verplicht is je te melden?

Kijk als er niks verteld wordt bij binnenkomst in Nederland of op de Nederlandse Amb. in Bangkok, moet je dan ruiken dat je je moet melden??? Lijkt mij niet dan, anders zouden ze het toch wel verteld hebben aan mijn meisje of anders moeten ze het vermelden bij het ophalen van het visum. Het staat ook niet vermeld op het visum.

Ik zie trouwens ook niet in dat als iemand hier op vakantie komt, zich moet melden bij de vreemdelingen dienst. Die lui kunnen beter andere dingen doen. Dan zal er ook gemeld moeten worden als iemand vertrekt anders is het een systeem van lik me kont(typisch Nederlands overigens)

Okie

Zij heeft zich dus nooit gemeld en bij een ID controle in die periode door onze geuniformeerde brigade is er ook niks over gezegd.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#12 Bericht door dirk » zaterdag 22 oktober 2005, 21:44

Volgens mij hoef je niet meer te melden bij de vreemdelingendienst.
Tot een jaar of 4 geleden moest je langs de vreemdelingendienst voor een stempeltje in het paspoort.
Toen 2 jaar geleden mijn zwager een paar weken in Nederland geweest is hoefde het niet meer.
Hebben ze dus afgeschaft.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#13 Bericht door Altena » zondag 23 oktober 2005, 05:37

[quote="Okie"]En waar staat dan, dat het verplicht is je te melden?

Kijk als er niks verteld wordt bij binnenkomst in Nederland of op de Nederlandse Amb. in Bangkok, moet je dan ruiken dat je je moet melden??? Lijkt mij niet dan, anders zouden ze het toch wel verteld hebben aan mijn meisje of anders moeten ze het vermelden bij het ophalen van het visum. Het staat ook niet vermeld op het visum.

Ik zie trouwens ook niet in dat als iemand hier op vakantie komt, zich moet melden bij de vreemdelingen dienst. Die lui kunnen beter andere dingen doen. Dan zal er ook gemeld moeten worden als iemand vertrekt anders is het een systeem van lik me kont(typisch Nederlands overigens)

Okie

Okie,

E.e.a even geacentueerd het gaat er niet om wat jij en/of een ander vindt, men gaat er geheel vanuit dat je genoegzaam op de hoogte bent van de regels.
Dus wees voorzichtig met volgens mij en vindt het niet nodig.
Het is heel simpel een verplichting, als je nu even verder gaat kijken op http://www.isaanforum.xsbb.nl staat daar voldoen gemeld over o.a. dit item.

Voor alle duidelijkheid ik heb de regels niet gemaakt
Maar ze zullen je nooit alles vertellen.

De Nederlandse politie bestaat uit 25 regionale politiekorpsen, één Korps landelijke politiediensten (KLPD) en de bijzondere ambtenaren van politie, de Rijksrecherche. De vreemdelingendiensten zijn onderdeel van de regionale politiekorpsen, en zijn verantwoordelijk voor de controle op legaal verblijf van vreemdelingen. De Dienst Nationale Recherche Informatie (NRI, voorheen CRI) van het KLPD levert informatie en expertise aan de regionale politiekorpsen bijvoorbeeld met betrekking tot bestrijding van mensenhandel en mensensmokkel. De Rijksrecherche wordt ingeschakeld als het handelen van de overheid in het geding is.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#14 Bericht door Altena » zondag 23 oktober 2005, 06:16

dirk schreef:Volgens mij hoef je niet meer te melden bij de vreemdelingendienst.
Tot een jaar of 4 geleden moest je langs de vreemdelingendienst voor een stempeltje in het paspoort.
Toen 2 jaar geleden mijn zwager een paar weken in Nederland geweest is hoefde het niet meer.Hebben ze dus afgeschaft.
Is niet het zelfde als 3 maanden :roll:

Dan gelden er weer andere normen :wink:

Maar besef als geen ander hoe moeilijk dit onderwerp is, maar we maken het duidelijk

Hebben ze dus afgeschaft :roll:

Dirk,

Is it een veronderstelling of een vasstaand feit, geef dan even het bewuste besluit door dat het is afgeschaft
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#15 Bericht door Okie » zondag 23 oktober 2005, 06:54

Altena kun jij ons dan even aangeven waar staat dat die meldings plicht er wel is :? En niet zeggen op het Isaan forum staat dit geschreven maar gewoon een regeltje van de IND of ambassade waar dit vermeld staat.

En wat is er zo anders als een 3 maanden visum of een visum voor 3-4 weken. Het is dezelfde procedure die je bij de ambassade moet doen om een visum te verkrijgen.

Het gaat mij er ook niet om wat jij, Dirk of ikzelf denken te weten, ik wil gewoon zien, waar staat vermeld dat die meldings plicht er is. Of dat nu gaat om 3-4 weken of drie maanden is in mijn ogen hetzelfde.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”