Toeristenvisum (3 mnd) voor Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

verplichting

#16 Bericht door Altena » zondag 23 oktober 2005, 08:07

Verblijfsvergunning

Na aankomst in Nederland
Als het kind/ouder Nederland binnenkomt, moet hij zich binnen 3 werkdagen bij de vreemdelingenpolitie melden. Vervolgens vraagt hij bij het (Im)migratieloket of de afdeling Burgerzaken van zijn gemeente een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd aan.


Verblijfsvergunning
Voor zijn aanvraag van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd controleert de IND of hij aan alle voorwaarden voldoet. Hij wordt ook op tuberculose onderzocht.


De geldigheidsduur

De verblijfsvergunning wordt in principe voor 1 jaar afgegeven.


Belangrijk!
Hij vraagt een verblijfsvergunning in Nederland aan. Dan heeft de Nederlandse overheid gegevens van hem nodig. Wij willen zorgvuldig met zijn gegevens omgaan. Daarom geldt hier de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).

Indien je e.e.a nog niet duidelijk mocht zijn, kijk dan maar verder op de
http://www.ind.nl

onder verblijfsvergunning
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#17 Bericht door dirk » zondag 23 oktober 2005, 09:31

Altena schreef:
dirk schreef:Volgens mij hoef je niet meer te melden bij de vreemdelingendienst.
Tot een jaar of 4 geleden moest je langs de vreemdelingendienst voor een stempeltje in het paspoort.
Toen 2 jaar geleden mijn zwager een paar weken in Nederland geweest is hoefde het niet meer.Hebben ze dus afgeschaft.
Is niet het zelfde als 3 maanden :roll:

Dan gelden er weer andere normen :wink:

Maar besef als geen ander hoe moeilijk dit onderwerp is, maar we maken het duidelijk

Hebben ze dus afgeschaft :roll:


Dirk,

Is it een veronderstelling of een vasstaand feit, geef dan even het bewuste besluit door dat het is afgeschaft
Ik weet wat ik hier opgeschreven heb. Hoe het nu is weet ik niet, als je dat wil horen. Stuur een mailtje naar BZ en je weet alles.
Als blijkt dat als mijn schoonfamilie op bezoekt komt en zich moet melden, nou dan gaan we gewoon naar de vreemdelingendienst voor een stempeltje. Ik maak daar geen hot issue van.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

3maanden

#18 Bericht door Altena » zondag 23 oktober 2005, 09:44

Dirk,okie,

Zal de laatste info verstrekken bijv. wat wij denken en/of vinden is niet belanrijk.

Het gaat om de regels, kortom korter dan 3 maanden niets doen, 3 maanden en/of langer geldt:

Als u korter dan drie maanden in Nederland wilt verblijven, hebt u geen MVV of verblijfsvergunning nodig. Wel hebt u in veel gevallen een visum nodig. Een visum vraagt u aan bij de Nederlandse ambassade of het consulaat in het land waar u woont. Een geldig paspoort is altijd een vereiste. Niet iedereen heeft een visum nodig: onderdanen van landen van de Europese Unie bijvoorbeeld kunnen volstaan met hun paspoort.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#19 Bericht door Okie » zondag 23 oktober 2005, 10:57

Altena in deze hele berichtgeving/discussie werd gesproken over een toeristen visum en niet over een MVV.

Je haalt twee dingen door elkaar.

Okie

diana74tje

3 maanden toeristen visum

#20 Bericht door diana74tje » vrijdag 12 mei 2006, 12:37

Wij en me broer zijn het ook aan het proberen maar nog niet gelukt na 3 jr alweer...elke keer hebben ze een andere
"smoes"om het niet door te laten gaan...
Ontmoedigings beleid noemen ze het....wij vinden dit heel erg...elke jaar in januari gaat het dan maar weer daar heen, maar wij willen haar eens hier het land laten zien...gewoon vakantie en laten zien hoe wij (me broer) hier leeft en woond...is dit zo veel gevraagt??

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#21 Bericht door Loe » vrijdag 12 mei 2006, 19:27

Jongens deze regels zijn veel te ingewiukkeld om op dit forum uit te leggen, kijk voor al deze vragen op http://WWW.Buitenlandsepartner.nl

groetjes Loe

ps Altena ik ben geen WAO-er ik werk nog steeds :D

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”