ING​ gekte

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: ING​ gekte

#16 Bericht door driver » woensdag 13 maart 2024, 07:26

Ruud.. Hoop dat het je lukt dan ben je daar in ieder geval klaar mee.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ING​ gekte

#17 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 13 maart 2024, 08:14

Pjotter, met mijn pensioenclub, Zwitserleven, had ik de afspraak dat men het SVB-bewijs, afgestempeld door de SSO, zou aanvaarden. Ik heb dat in een brief voorgelegd en gewezen op het karakter van de SSO (de Thaise UWV) en het verdrag met de SVB. Toen was het goed en printte ik een kopie van de SVB-verklaring uit en zond die naar Zw-leven. Ik heb de SSO niet gevraagd de Zw-leven verklaring van in leven zijn af te stempelen want kon de reactie wel raden...

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: ING​ gekte

#18 Bericht door Herbergier » woensdag 13 maart 2024, 10:39

PMT pensioen neemt ook genoegen met een kopie van het SVB 'Bewijs van in leven zijn", ik stuur al enkele jaren de kopie van het door het SSO ondertekend en gestempeld formulier via internet naar de site van Mijn PMT op.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: ING​ gekte

#19 Bericht door pjotter » woensdag 13 maart 2024, 11:40

Yep, voor mijn Philips pensioen hoef ik nu zelfs niets meer op te sturen nu ik AOW krijg. Zij werken wat dit betreft samen met de SVB. Dus alleen naar de SSO voor het AOW/SVB levensbewijs. Het 'probleem' voorheen was, dat ik dus nog geen AOW had en Philips toch een levensbewijs wilde.
Dat ging keurig in de Amphur hier, met het naar Thai vertaalde levensbewijs document van Philips. Stempel was geen probleem.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: ING​ gekte

#20 Bericht door Herbergier » woensdag 13 maart 2024, 12:09

pjotter schreef: woensdag 13 maart 2024, 11:40 Yep, voor mijn Philips pensioen hoef ik nu zelfs niets meer op te sturen nu ik AOW krijg. Zij werken wat dit betreft samen met de SVB. Dus alleen naar de SSO voor het AOW/SVB levensbewijs. Het 'probleem' voorheen was, dat ik dus nog geen AOW had en Philips toch een levensbewijs wilde.
Dat ging keurig in de Amphur hier, met het naar Thai vertaalde levensbewijs document van Philips. Stempel was geen probleem.
PMT werkt ook al enkele jaren samen met de SVB i.v.m. het levensbewijs, maar voor de zekerheid stuur ik het zelf ook nog op en ik krijg altijd keurig een bevestiging van het PMT dat het goedgekeurd is.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: ING​ gekte

#21 Bericht door jumbo » donderdag 14 maart 2024, 02:46

Mijn pensioen loopt via NN vh Delta Lloyd en ik mag de SVB verklaring gebruiken en hoef zodoende bij NN slechts eens in de 5 jaar in te zenden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ING​ gekte

#22 Bericht door wpdl » donderdag 14 maart 2024, 03:34

RT zijn probleem is toch zo goed als opgelost.
En vandaag kreeg ik het bericht van de bank dat een waarmerking door de SSO of de Immigratiedienst geaccepteerd wordt.
Kwestie van glimlachen samen met je vrouw en wat 'koffiegeld' lijk mij.

Wat het 'bewijs van leven betreft' het SVB-bewijs kan je vrijwel bij alle fondsen gebruiken stuur basic de andere twee fondsen van mij een pdf van dat SVB bewijs op ongevraagd.

Gaat veranderen bij de SVB trouwens zoals op een ander blog vermeldt Appje downloaden en invullen en alles gaat okidoki geaccepteerd, eindelijk.
Grote hamvraag of je daar een pdf of kopie van kunt maken die je kan gebruiken voor de bedrijfpensioenen staat nog open.

Snap niet zo goed dat RT niet weg komt met een Lawyer die het waarmerkt/legaliseert dat de twee bij elkaar horen [paspoort en persoon]
Doe nooit anders met het LB-papier.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: ING​ gekte

#23 Bericht door jodokus » donderdag 14 maart 2024, 03:51

Bewijs van Leven in mijn geval alleen voor de SVB, afgestempeld bij Duitse consulaat in Pattaya.

Mijn beide pensioenfondsen ABP en Vervoer krijgen die gegevens van SVB.
Toch wel...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ING​ gekte

#24 Bericht door wpdl » donderdag 14 maart 2024, 03:54

Dat behoren ze te doen jodokus, maar de ervaring [bij mij] leert dat men niet ieder jaar om een LB vraagt en het zeker niet basic door sturen naar bedrijfsfondsen, dus doe ik dat zelf maar.
Men hanteert de einddatum op het SVB lb bij ander fondsen, vandaar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ING​ gekte

#25 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 maart 2024, 08:32

Ik lees elders dat de SVB het bewijs leven via elektronische weg gaat doen. Dan zien ze je koppie op het scherm. Daarmee is de rompslomp en de papierwinkel voorbij. Verder las ik dat de pensioenfondsen toegang hebben of krijgen tot het SVB bestand. Weer een stapje eenvoudiger.

Lees hier: https://www.facebook.com/netherlandsembassybangkok

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: ING​ gekte

#26 Bericht door pjotter » vrijdag 15 maart 2024, 01:34

Klopt Erik en idd een goed initiatief. Vermoed alleen voorlopig een 'probleem' met de zogenaamde 'NFC' chip.
Veel smartphones hebben die niet. Voor mijn inmiddels meer dan 5 jaar oude Samsung is dit wel logisch, maar de Oppo van mijn vriendin (1,5 jaar oud en toch 12,000฿ toen), heeft deze chip ook niet. Dus, ook voor mij, bij aanschaf van een nieuwe smartphone, toch iets om rekening mee te houden.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: ING​ gekte

#27 Bericht door sjeng » zaterdag 16 maart 2024, 03:48

Die ING toch,
vandaag een bericht ontvangen van de ING om maar even een vragenlijst in te vullen i.v.m. onderzoek naar mogelijke witwaspraktijken.
hebt U nog een andere bankrekening in NL of buitenland en wat is het saldo hierop en de herkomst van het saldo
hebt U onroerend goed in het buitenland en zo ja [rijsindicatie
Hoe bent U aan uw vermogen gekomen graag gedetailleerd.

Kan dit zomaar en moet ik deze gegevens wel verstrekken.
Zijn er andere die deze vragenlijst ook hebben ontvangen?

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: ING​ gekte

#28 Bericht door jodokus » zaterdag 16 maart 2024, 03:57

Nee, ik heb ook hier niets van gehoord, en het lijkt me dat de ING daar geen donder mee te maken heeft.

Ik zou het niet invullen, of optie twee... liegen! [8)
Toch wel...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ING​ gekte

#29 Bericht door wpdl » zaterdag 16 maart 2024, 05:12

Dom dom, dom heren hakken in het zand zetten.

Je vraagt gelijk om een rood kruis.

Eigendom heeft niemand hier tenzij je een condo gekocht heb, een lease contract is geen eigendomsrecht.
Antwoord bij de meeste NEE geen eigendom.

Bankrekeningen gewoon invullen en de reden erbij en die is bij de meeste gewoon eerlijk uit te leggen, tenzij..............

En hoppa klaar, men heeft ook de plicht om dat voor zichzelf te houden als bank.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ING​ gekte

#30 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 16 maart 2024, 08:07

De wetgeving WWFT is duidelijk en witwassen en terrorisme zijn ineens magische woorden. Je bent verplicht mee te doen, ook al ben je pensionado die alleen maar in een warm land wil leven. Dus geef netjes antwoord.

Heb je een onroerende zaak? Dat is alleen bij een condo. Nee. (Wel roerend maar dat vragen ze niet.)
Rijsindicatie, dat woord ken ik niet. Reisplannen? Nee, ik blijf lekker hier.

'Mijn saldo op de bank in Thailand komt uit Nederland en is pensioen en bij jullie gespaard geld en AOW'.
Of verkoop huis in ...? Zet het er maar bij.

Doe je het niet dan ben je je rekening kwijt. O, vragen ze naar de fiscale woonplaats dan is dat Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”