het is zover.....

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

het is zover.....

#1 Bericht door jumbo » donderdag 26 oktober 2023, 00:50

M.i.v. morgen ben ik op vakantie en miv 1 november ben ik gepensioneerd
1 november start tevens mijn p[art-time consultancy contract by vh de werkgever en daarnaast nog wat contacten over wat werk daarnaast
Hoop niet dat het drukker wordt als voor 1 November.....

AOW en pensioen lopen, AOW vertraagd en pensioen met horten en stoten door hun gebrek aan checklist en gebruik van moderne media
Ze schijnen niet goed te begrijpen dat als je een beetje rural woont de post hier nog met de bakfiets komt bereden door een analfabeet

Enfin, diner vanavond en wat mannen pret verwacht ik, 15 December herhaling met het 'C' committee/collega's van buitenaf..

Bouw vordert gestaag maar traag...kleine aanpassingen; niet aan gedacht zaken of domme veronderstellingen van aannemer...inmiddels afgeleerd
Maar het neemt vormen aan....de vrouw regelt alles incl communicatie met aannemer en ik ben verbaasd over haar ongedachte capaciteiten...bravo!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: het is zover.....

#2 Bericht door Joep » donderdag 26 oktober 2023, 02:24

Geniet van je pensioen

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: het is zover.....

#3 Bericht door wpdl » donderdag 26 oktober 2023, 03:05

Volgens mij lees je het niet goed Joep.
Jumbo is van de loonlijst afgevoerd omdat zijn AOW en bedrijfspensioen gaat uitbetalen en gaat werken als parttimer bij hetzelfde bedrijf.
All for the money en niets pensioen.

Of is dat een typefoutje of een verkeerde interpretatie?

Uiteraard een fijne vakantie week toegewenst om je pensioen te vieren.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: het is zover.....

#4 Bericht door Joep » donderdag 26 oktober 2023, 04:58

Tja, ieder zijn keuze.
Wij hebben er voor gekozen met minder meer te genieten.
Je leeft maar 1x.

Maar ken er genoeg die blijven werken naar hun pensioen.
Sommige bittere noodzaak, andere kunnen het werk niet missen. Weer andere willen niet de hele dag thuis zitten bij moeders.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: het is zover.....

#5 Bericht door jumbo » donderdag 26 oktober 2023, 06:27

wpdl schreef: donderdag 26 oktober 2023, 03:05 Volgens mij lees je het niet goed Joep.
Jumbo is van de loonlijst afgevoerd omdat zijn AOW en bedrijfspensioen gaat uitbetalen en gaat werken als parttimer bij hetzelfde bedrijf.
All for the money en niets pensioen.

Of is dat een typefoutje of een verkeerde interpretatie?

Uiteraard een fijne vakantie week toegewenst om je pensioen te vieren.
1 november was mijn zelfgekozen richtdatum om met pensioen te gaan, ivm nieuw huis en niet de behoefte om a) heen en weer te karren
b) nog een aantal jaren alleen in een apartement te wonen.

Consultancy omdat ze nog geen vervanger hebben gevonden en ook omdat ik idd weinig hobbies heb door een drukkige carriere
en het idee heb dat mezelf vermaken een hindernis kan zijn in mijn gevoel over kwaliteit van mijn pensionering
Het zal een 30% van de workload zijn die ik normaliter heb en de werkuren buiten de reguliere, naar AUS, EU, US zijn overgenomen.
Dus het zal minder druk met zich meebrengen en dat is een prettig vooruitzicht

Kan me met de vrouw prima vermaken, maar om 24/7 elkaars aandacht te vragen zijn we beiden niet mee gediend.
Werken, in de tuin of achter de PC, zijn dus een prima ontspanning voor mezelf en de relatie
Het is een keuze en misschien denk ik over 2 maand, fook it, ik ga echt met pensioen
En daar richt ik mezelf op, kwa termijn en kwa gedachten.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: het is zover.....

#6 Bericht door wpdl » donderdag 26 oktober 2023, 08:54

Je gaf naar mijn idee even aan dat het een belastingtechnisch oplossing was, tenslotte is werken met pensioen uitkering niet altijd handig.
En ja, het kan bij vele ook financieel even wennen zijn, zonder klussen aan de zijlijn.

Dacht dat je een sportman was en de toekomstige rijstboer en amsoi kweker geheel groen met je solar project.
Kan mij vaag nog iets van een visvijver voor de kweek voor de geest halen.

Het overschakelen is zeker als je 'iemand' geweest bent in het bedrijf even wennen.

Praatje met de collega's en uiteraard de koffiejuf, vele missen die het meeste, de meiden van de vloer.
Ja, de herfst en de winter gaat beginnen oude man, je bent niet meer fulltime nodig. [op de zaak]
Volgend jaar heb je tijd te kort. :crazy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: het is zover.....

#7 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 26 oktober 2023, 09:36

Proficiat Martin! Geniet van je rust, je nieuwe huis en je parttime functie. Na al die jaren heb je dat ook wel verdiend. En zoek een hobby, van alleen tuinieren en de PC word je niet gelukkig. Of ga je golven of tennissen/padellen?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: het is zover.....

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 27 oktober 2023, 01:45

wpdl schreef: donderdag 26 oktober 2023, 08:54 Je gaf naar mijn idee even aan dat het een belastingtechnisch oplossing was, tenslotte is werken met pensioen uitkering niet altijd handig.
En ja, het kan bij vele ook financieel even wennen zijn, zonder klussen aan de zijlijn.

Dacht dat je een sportman was en de toekomstige rijstboer en amsoi kweker geheel groen met je solar project.
Kan mij vaag nog iets van een visvijver voor de kweek voor de geest halen.

Het overschakelen is zeker als je 'iemand' geweest bent in het bedrijf even wennen.

Praatje met de collega's en uiteraard de koffiejuf, vele missen die het meeste, de meiden van de vloer.
Ja, de herfst en de winter gaat beginnen oude man, je bent niet meer fulltime nodig. [op de zaak]
Volgend jaar heb je tijd te kort. :crazy:

De bouw gaat nog effe door, eerste huis is een woning voor allen. Dan word de rest gedaan en zeker de gym en de 'tuin' als laatste
de vijver word over nagedacht, wil een eco systeem
Sportman is wellicht wat hard gedacht, hahahah

Waarom is werken met pensioen niet 'handig'?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: het is zover.....

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 27 oktober 2023, 02:00

erik-kuijpers schreef: donderdag 26 oktober 2023, 09:36 Proficiat Martin! Geniet van je rust, je nieuwe huis en je parttime functie. Na al die jaren heb je dat ook wel verdiend. En zoek een hobby, van alleen tuinieren en de PC word je niet gelukkig. Of ga je golven of tennissen/padellen?
Dank je Erik
Vandaag is de eerste dag , gister effe doorgezakt met paar collega's.... pfff

Ik probeer de vrouw over te halen richting golf, club is letterlijk om de hoek... maar ze heeft problemen met haar schouder na een vervelende val waar ze enkel en elleboog 'brak', ze moesten een ligament van haar schouder gebruiken voor de elleboog en nu heeft ze meer last van schouder dan elleboog.... TIT :D :D
Dus in onze tijdelijke outside gym ga ik haar helpen met gerichte en eigenlijk simpele oefeningen...maar net als met croma, je moet er effe bijblijven :P :P

Ik kan overigens enorm goed op een veranda zitten en het uitzicht bewonderen, zowel voor als achter

Afbeelding
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: het is zover.....

#10 Bericht door wpdl » vrijdag 27 oktober 2023, 02:34

Aha jullie zijn lekker bezig.
Natuurlijk mag je werken na je pensioen zelfs wel eens handig om toch wat te doen te hebben als je drie hoog woont met een balkon van vijf vierkanten meter en een vrouw die haar territorium ziet slinken.
Ron heeft nog eens 6 weken ziektewet opgelopen nadat die in de frituurpan van 180 graden was gestapt, ja moet je ook maar niet roken.
Niet dat ik daar last van heb het balkon, maar kan het mij zo indenken en hoor en zie hier in Thailand wel eens wat aan 'vluchtpogingen' in de eerste cirkel in sociaal opzicht.
En vele hebben dan nog meer als een balkon.
De mens woont toch al dicht genoeg bij elkaar om eigen kingdom's te creëren.

Maar op de door jou gestelde vraag waarom dat niet handig is waar ik al bang voor was dat jij die slecht zou snappen.
Heb jaren terug wel eens een medewerker parttime gehad als collega, 65-plusser die graag meer wilde werken, aangezien ik zo'n fijn mens was op de werkvloer net als de rest van de club.
Opmerking van deze man was altijd dat het 'zwart' moest, wat weer een probleempje in diverse bedrijfstakken is/was.
Excuus 'Ik sta voor de kat haar platte plasser te werken als de belasting hun vragen lijstje overhandigt en ik dat correct invult'
Hogere tarieven en kortingen hier en daar.
In het heilige land NLD zelfs geen kwijtscheldingen en subsidies meer.
Had een collega die wenste niet meer als 32 uur te werken richting volle dagen A 5 in de week want anders ging die een 'meiertje' netto minder verdienen in de maand.
Of zegt men tegenwoordig 'nee, dat is goed, wij zijn erg blij met uw bijdragen aan de maatschappij op de 'werkvloer'
Ga maar lekker door en vul je pensioen even prettig aan.

P.s. eentje voor je vrouw https://www.youtube.com/@vdsgym

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: het is zover.....

#11 Bericht door jumbo » maandag 30 oktober 2023, 09:52

Nah ja, de veranda is 52 m2, das forser dan menige woonkamer....
En buren, dichtsbijzijnde op een 100-200 meter, ben niet zo goed in afstanden inschatten

Ik heb weinig last van belastingen, alleen van de NL'se aangaande WAO
jammer, maar je kan er weinig aan doen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: het is zover.....

#12 Bericht door erik-kuijpers » maandag 30 oktober 2023, 10:34

Ik heb weinig last van belastingen, alleen van de NL'se aangaande WAO. Je zult de AOW bedoelen, denk ik. Tja, met het nieuwe verdrag ben je dat hoogstwaarschijnlijk ook kwijt; maar als er uit komt wat ik denk dan mag TH daar niet meer over heffen voor een deel van de tabelprogressie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: het is zover.....

#13 Bericht door jumbo » dinsdag 31 oktober 2023, 05:26

erik-kuijpers schreef: maandag 30 oktober 2023, 10:34 Ik heb weinig last van belastingen, alleen van de NL'se aangaande WAO. Je zult de AOW bedoelen, denk ik. Tja, met het nieuwe verdrag ben je dat hoogstwaarschijnlijk ook kwijt; maar als er uit komt wat ik denk dan mag TH daar niet meer over heffen voor een deel van de tabelprogressie.
IDD AOW
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”