Contact armoede

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Contact armoede

#1 Bericht door jumbo » woensdag 18 oktober 2023, 01:52

Overal, van winkelcentra tot parken en toeristische bezienswaardigheden tot thuis op de bank en als toegestaan aan de tafel thuis en restaurants, zie ik jongeren maar ook steeds meer ouderen
met hun gezicht en gedachten begraven in hun telefoon. En dan uiteraard de bezienswaardigheden delen met anderen.
Ik snap niet zo goed hoe deze mensen en dan vooral de jongeren met hun partner communiceren anders dan via de bekende apps.
Het lijkt voor de jongeren niet veel uit te maken dat hun lief geen gespreksstof heeft, geen manieren lijkt te hebben en noem maar op, want ze communiceren niet echt met elkaar
Ik hoor alleen, we gaan, als ze naar huis gaan. Soms willen, vooral de dames, nog wel eens naar een soap kijken op TV maar daar is het mee gezegd en gedaan

Ja, ik stoor me daar toch wel aan, mijn zoon was 10-11 toen hij met zijn gameboy (denk ik) zonder kijken de weg opliep....
Nu rijden ze met 1 hand aan het gas met de motocy slingerend over de weg ook in tegemoet komend verkeer en vooral de bezorgers die op de phone moeten zien waar de waren gebracht moeten worden

In ons gezin zijn er regels, maar de kleinsten, daar waar het begint, worden ontzien....het paard achter de wagen spannen, maar goed wie ben ik als farang en oudere jongere heb ik daar geen verstand van..

Nah, das effe van het bord af :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Contact armoede

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 18 oktober 2023, 07:14

Jumbo, da's wereldwijd. Die stomme dingen bepalen de levens van velen en vooral van de jeugd.

Vroeger was alles .. nee, dat ook niet maar bij ons thuis ging de radio uit als er werd gegeten en de TV zo vroeg aan was helemaal taboe. Toen werd er nog gezellig gepraat en in de avond kwamen de kaarten op tafel of een van de bekende spellen. Nu zit iedereen met een stom smoel op zo'n schermpje te kijken. Soit, de nieuwe tijd. Grin and bear it.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Contact armoede

#3 Bericht door Herbergier » woensdag 18 oktober 2023, 09:42

Ach ja dat is de tijd van nu, het gezellig samen zijn in een bar of restaurant is tegenwoordig ver te zoeken, er wordt vooral bij de jeugdige bezoekers nog maar weinig plezier gemaakt of gelachen, de meesten zitten naar hun mobieltje te staren of ermee te chatten.

Ikzelf gebruik mijn mobiel ook wel eens in de kroeg maar dat is dan meestal om snel iets op te zoeken, mijn geheugen is niet meer top, of om aan vrienden te vragen of ze ook nog gezellig een paar biertjes komen drinken of om aan het eind van de avond de Grab-taxi te bestellen.

Over een jaar of tien ziet het er waarschijnlijk in deze wereld weer heel anders uit, dan zeggen "we" misschien wel tegen elkaar, weet je nog tien jaar geleden toen hadden we alleen maar een mobieltje om met elkaar te chatten. :crazy:
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Contact armoede

#4 Bericht door serpay » woensdag 18 oktober 2023, 17:04

als wij met vrienden samen zijn in een restaurant of bar gooien we allen onze mobiel in een mandje dat pas met vertrek weer boven water komt.
lekker lxllen met elkaar onder het genot van een biertje of lekker eten.
en nee ik mis het kreng dan niet.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Contact armoede

#5 Bericht door jumbo » donderdag 19 oktober 2023, 04:24

Recent in een restaurant, achter me een farang alleen aan tafel. Opent zijn tablet en kijkt een film, met geluid vol aan
Maar effe iets gezegd, hij keek ervan op dat het anderen stoorde.....zakkenwassert
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Contact armoede

#6 Bericht door Joep » donderdag 19 oktober 2023, 04:37

Waar ik me veel meer aan stoor zijn die idioten die onder het rijden dat ding nog aan het oor moeten hebben.
Auto of scooter maakt niet uit, dat ding moet aan het oor.
Terwijl bijna alle auto's tegenwoordig zijn uitgerust met bluetooth, of een setje van 10 euro.
Gewoon te lui om bluetooth in te schakelen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Contact armoede

#7 Bericht door wpdl » donderdag 19 oktober 2023, 06:31

Symptomen, Heren, niets meer, die hier aangedragen worden.

Ja, over tig jaar staat alles aan de binnenkant van je bril geschreven, niet dat je hem nodig heb om te lezen, maar ls het communicatiemiddel dan.
Of heeft die Meneer Musk vele jaren later de ultieme hersens inplant inmiddels uitgevonden, [ring ring, incoming call]
Jullie hebben het over gebrek aan opvoeding, narcisme, egocentrisch gedrag en lange tenen in het algemeen.


make your choice

De digitale snelweg is het ultieme middel in deze, om daar uiting aan te geven.

Restaurant irritatie, 13 in een dozijn restaurant kan het allemaal, beetje restaurant geeft aan 'LIEVER NIET' wat betekent dat de bediening die hint even komt melden indien je zo'n varken bent om dat te negeren.
Kinderen ja hoe kan je nu de regels bij een kind bijbrengen als je ze zelf nooit gehad heb?

Grijns of Glimlach en verdraag het. [spreuk is van E.K.]

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Contact armoede

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 20 oktober 2023, 02:48

wpdl schreef: donderdag 19 oktober 2023, 06:31
Kinderen ja hoe kan je nu de regels bij een kind bijbrengen als je ze zelf nooit gehad heb?
Altijd al een probleem geweest voor een man :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Contact armoede

#9 Bericht door wpdl » vrijdag 20 oktober 2023, 03:01

Ja, had beter 'meegekregen' kunnen schrijven, maar dat snapte jij natuurlijk wel dat het op regels sloeg. :mrgreen:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Contact armoede

#10 Bericht door KhunSugar » vrijdag 20 oktober 2023, 06:11

Wat zegt de etiquette, moet op restaurant de smartphone links of rechts naast het bord liggen ?

Bovenstaande is cynisch bedoeld natuurlijk, maak je er niet druk over.
Mijn smartphone ligt thuis, ook als ik niet op resto zit, ben opgegroeid zonder telefoon tot ik 8 was. Die telefoon ging toen ook niet mee op restaurant, was ook niet vandoen ons moeder kookte zelf.
Nee ik ben mee met mijn tijd en blijf berijkbaar via de smartwatch als ik uithuizig ben, ik reageer enkel (met een kort antwoord) op dringende berichten, mijn contacten weten dat, kwestie van opvoeden.

Wat de Thaise plus-dochter betreft, haar speeltje blijft thuis. Ze heeft dat niet nodig op school en ook niet om naar school te gaan.
In BE is er discussie of scholen smartphone gebruik al dan niet moeten verbieden op school, meeste ouders zijn tegen het verbod want hun oogappels moeten bereikbaar blijven...ik was vroeger ook niet bereikbaar en gelukkig maar. De vraag is echter of opvoeden de taak van de school of van de ouders is...

Prettige dag verder.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”