3000 thb voor ouderen in Thailand?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 3000 thb voor ouderen in Thailand?

#16 Bericht door jumbo » maandag 28 augustus 2023, 06:13

driver schreef: zaterdag 26 augustus 2023, 16:23Even van de hak op tak misschien maar dit gaat over werk of werkenden toch.

Suk haar moeder is iets van 82 oid. Geen inkomen en ziek, Lees afhankelijk van haar kinderen.
Ziekenhuis bezoek nu nog vaak gratis of voor weinig omdat oudste dochter dit regelt via haar werk bij de overheid begrijp ik.

Binnenkort stopt ze met werken en is moeder dus de bekende sjaak begreep ik en moet veel zelf betaald worden.. Ziekenhuis bezoek, Medicatie ect..
Kinderen springen nu al financieel bij maar een Oogarts of operatie oid gaat geld kosten begreep ik ipv nu nog vaak gratis of bijna gratis.

Misschien dat hun het verkeerd aanpakken dat weet ik niet en ik ken alle ins en outs daar niet dus schrijf ik nu dingen fout corrigeer me dan even aub.
Nee dit geldt voor alle ouderen

De verzekering op de door Erik gememoreerde 30thb kaart is ook voor iedereen!!! Alleen bij staatsziekenhuizen, en elk staatziekenhuis maar na registratie
Als ze via de verzekering van de oudste dochter nog steeds moet bijbetalen zit ze in het verkeerde (ws prive) ziekenhuis of kliniek
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 3000 thb voor ouderen in Thailand?

#17 Bericht door jumbo » maandag 28 augustus 2023, 06:15

driver schreef: zondag 27 augustus 2023, 15:51
erik-kuijpers schreef: zondag 27 augustus 2023, 08:05 Arie, heeft moeder dan geen 30 baht inschrijving? Maar, herinner ik me, die geldt alleen in het staatsziekenhuis in de plaats waar ze officieel woont. Woont ze elders, bij een van de kinderen bijvoorbeeld, dan kan dat anders zijn.

Mijn ex heeft een 30 baht inschrijving en betaalt nauwelijks iets al vertrouwde ze het lokale staatsziekenhuis Nongkhai General niet voor verwijdering van de schildklier; dus werd dit gedaan in het particuliere Rama in Khon Kaen en dat kostte me 67.000..... Maar gelukkig zat er geen kanker en nu moet ze levenslang een pilletje slikken om schildklierhormoon aan te vullen. En dat pilletje kost drie keer niks...
Ze woont nu idd elders in Chon Bury.
Ze gaat naar BKK tot nu toe voor controles of ziekenhuis ect zolang het nog kan.
30 thb inschrijving zal ongetwijfeld wel maar veel kosten worden niet vergoed begrijp ik en ze heeft veel spullen nodig wat ook niet vergoed wordt.
Dus die 500 thb maandelijks blijf ik een lachertje vinden maar ja T. I. T blijkbaar duszzz.. 😊
Alles hangt af van haar huisregistratie/adresregistratie en dan is zo gedaan.
Maar als ze bijvoorbeeld medicijnen kiest buiten het pakket, dan moet ze betalen
En dat moet iedereen goed begrijpen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 3000 thb voor ouderen in Thailand?

#18 Bericht door driver » maandag 28 augustus 2023, 18:51

Jumbo, Erik.. Oké helder. Dank voor jullie reacties. Hoe het precies zit weet ik niet en alles vragen met tekst en uitleg erbij 🙈😊

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”