Non O Visa....geen tabien baan

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Non O Visa....geen tabien baan

#16 Bericht door Mario08 » maandag 28 augustus 2023, 07:08

Met een non-O is er geen sprake van conversie dus krijg je gewoon 90 dagen en die kun je met 60 dagen verlengen. (De 60 dagen verlening kan maar 1 keer per entry gebeuren).

Tip, bij mijzelf hoefde het huis nog niet helemaal klaar te zijn om een tabien baan te krijgen. Belangrijk was dat het dak erop zat en er een werkende WC aanwezig was. (geen WC, geen huisnummer) Met het tabien baan konden we ook overstappen naar het lagere, normale, energie tarief.

Buiten Bangkom wil men altijd 2 getuigen hebben voor de eerste verlenging van je verblijf om reden van huwelijk die beamen dat jullie daar inderdaad wonen. Zij moeten daar ook hun tabien baan hebben. Tabian baan van je vrouw is veelal minder belangrijk omdat zowat de helft van de bevolking niet woont waar ze ingeschreven staan.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Non O Visa....geen tabien baan

#17 Bericht door jumbo » dinsdag 29 augustus 2023, 01:40

Mario08 schreef: maandag 28 augustus 2023, 07:08 Met een non-O is er geen sprake van conversie dus krijg je gewoon 90 dagen en die kun je met 60 dagen verlengen. (De 60 dagen verlening kan maar 1 keer per entry gebeuren).

Tip, bij mijzelf hoefde het huis nog niet helemaal klaar te zijn om een tabien baan te krijgen. Belangrijk was dat het dak erop zat en er een werkende WC aanwezig was. (geen WC, geen huisnummer) Met het tabien baan konden we ook overstappen naar het lagere, normale, energie tarief.

Buiten Bangkom wil men altijd 2 getuigen hebben voor de eerste verlenging van je verblijf om reden van huwelijk die beamen dat jullie daar inderdaad wonen. Zij moeten daar ook hun tabien baan hebben. Tabian baan van je vrouw is veelal minder belangrijk omdat zowat de helft van de bevolking niet woont waar ze ingeschreven staan.

Ik hoorde hetzelfde over dak en toilet, maar de vrouw zegt dat electriciteit ook een voorwaarde is. Iig gaat ze binnenkort naar de PuYaiBaan om eea kort te sluiten
We hebben geen buren... anders dan kilometers verderop, de PYB zal wel een oplossing zijn.
Je hebt zowie zo een TB nodig van de verhuurder/eigenaar, althans zo heb ik het ervaren, bij de aanvraag extensie. Aangezien de vrouw de eigenaar is en anders de dochter moet eea lukken.

IEAT heeft een speciale positie die ik 2 jaar geleden dus verkeerd heb ingeschat, veel gedoe achteraf. Maar eerst met Immi Chaam babbelen

https://consular.mfa.go.th/th/content/8 ... 160c0081e6
- Foreigners who enter Thailand with other type of Visa/Visa Exemption may contact the Immigration Bureau and apply for Non-O-X visa.

Hier geeft de autoriteit aan dat ik op de visa exempt een Non O kan aanvragen.
Dus daar gaan we in eerste instantie voor......
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Non O Visa....geen tabien baan

#18 Bericht door jumbo » dinsdag 29 augustus 2023, 02:48

Just noticed the link I provided is for NON-O-X.... so need to talk to immi
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Non O Visa....geen tabien baan

#19 Bericht door jumbo » donderdag 31 augustus 2023, 01:30

Mario, mijn NON B loopt af op November 7 dus ik ga 13e effe naar immi en dan zien wat er mogelijk is
Nog ruim de tijd dus.

CW wilde wel wat doen voor 25 K teamoney, maar ik denk/vermoed/hoop dat het op de normale manier kan (wat is normaal hier eigenlijk... :lol: )

Het wordt een rekensommetje met reis en verblijf plus eventueel Tourist Visa vs de gevraagde som bij immi Cha am

Ik ben niet zo dol op teamoney het maakt je kwetsbaar voor andere zaken waar ze dan iets voor kunnen vragen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Non O Visa....geen tabien baan

#20 Bericht door Mario08 » zaterdag 02 september 2023, 04:11

Beetje later, maar ik kan blijkbaar niet altijd reageren omdat sommige IP's in the range waarin ik zit geblokeerd zijn als spammer.

Maar ik zou inderdaad geen donaties doen, onnodig duur en je blijft een target voor meer geld. Zoals gezegd, kom terug met een non-O visum als je naar het buitenland moet. Dat is vaak simpler en geeft je meer ruimte wat tijd betreft.

Normaal gesproken zou je op Chumcurie square je verblijf moeten annuleren en die zelfde dag naar een regulier immigratiekantoor moeten gaan om een aanvraag op grond van huwelijk danwel retirement te vragen en klaar is kees.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Non O Visa....geen tabien baan

#21 Bericht door jumbo » vrijdag 15 september 2023, 23:27

Gister naar immigratie Cha am geweest

Paspoort voorgelegd en alles uitgelegd, mag op 2 november terugkomen voor de verlenging
Het is geen probleem, duidelijk dus een 'communicatief misverstand' van de HR afdeling van bedrijf waar ik werk en immigratie BKK

Rest van documentatie aangaande Thai Wife procedure is bekend dus geen verrassingen.
Moet wel 2 getuigen vinden, 1 lukt wel, Thaise eigenares van huis dat we huren. Om ons heen allemaal 'poolvilla's' voor vakantiegangers.
Geen buren. Dus we moeten nog effe zoeken..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”