Smart Watch

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Smart Watch

#1 Bericht door wpdl » maandag 24 juli 2023, 03:13

Gebruik al jaren de controle van lichaam met drie verschillende zaken.
Omron voor de hartslag en bloeddruk Thermometer voor de temperatuur en een oximeter voor de zuurstofsaturatie
Momentopname, dus de cijfers willen wel eens veranderen tijdens de dag.

Wil ik het samenvoegen tot een apparaat, een smartwatch.
Gelijk een beter overzicht over de dag.
Leden met goede adviezen met dat soort apparatuur in Thailand?



Wensen

Tijdmelding is onbelangrijk voor mij.
Een niet te opvallend model voor een normale prijs.
Installatie via een App heb ik begrepen?

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Smart Watch

#2 Bericht door Ronny010 » maandag 24 juli 2023, 09:42

https://www.samsung.com/nl/watches/gala ... 60nzdaeub/

Samsung Galaxy Watch 4, een geweldige smartwatch die in augustus 2021 werd uitgebracht. Deze slimme gadget biedt een scala aan geavanceerde gezondheidsfuncties die perfect zijn voor mensen die hun welzijn serieus nemen.

Belangrijkste Kenmerken:

• Gezondheidsmonitoring: De Galaxy Watch 4 is uitgerust met een bloeddrukmeter, een oximeter en een hartslagmonitor om je gezondheidsstatus in realtime bij te houden.
• Body Composition Analyzer (BCA): Een coole functie die gebruikmaakt van bio-elektrische impedantieanalyse om belangrijke gegevens zoals lichaamsvetpercentage, spiermassa en lichaamswaterpercentage te verzamelen.
• Samsung Health Integratie: Met de Samsung Health-app kun je al je gezondheids- en fitnessgegevens gemakkelijk bijhouden en analyseren, inclusief slaap, activiteit en workouts.
• Stijlvol design: De Watch 4 is verkrijgbaar in verschillende maten en ontwerpen, zodat het perfect bij je persoonlijke stijl en polsmaat past. Het heeft ook een prachtig AMOLED-display voor heldere visuals.
• Wear OS: Samsung heeft de Galaxy Watch 4 uitgebracht met het nieuwe Wear OS van Google, wat betekent dat je toegang hebt tot een breed scala aan apps en diensten van derden via de Google Play Store.
• Krachtige prestaties: De Watch 4 wordt aangedreven door Samsungs eigen Exynos W920-chip en heeft 1,5 GB RAM, waardoor het super soepel en responsief werkt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Smart Watch

#3 Bericht door jumbo » maandag 24 juli 2023, 09:45

elk merk heeft zijn eigen, dure, smart watch
Xaomi heeft verschillende types, lazada een paar duizend voor elk wat wils incl. xaomi
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#4 Bericht door wpdl » maandag 24 juli 2023, 10:36

Je zit door de bomen het bos niet meer, Klopt.
Van 100 baht tot meer als 10000 Baht.

Als je op merknaam als Europeaan af gaat kom je al gauw op grote bedragen uit ook in Thailand of misschien wel vooral in Thailand.
Wat Ronny oplepelt als kwaliteit klinkt heel mooi, het merk wat Jumbo aangeeft heb je ook in de betere prijsklasse en ga er dan even van uit dat, dat ook geen weekeind speelgoed meer is?

Xiaomi Redmi Watch 3 prijsklasse tussen de 2 en de 3 duizend Baht mooi ding maar wat kan zo'n ding en hoe gaat dat vooral?
Via Translate eens even gekeken .............. gaat die informatie allemaal via bluetooth naar een app??
Krijg de indruk dat ik iemand moet inhuren voor de installatie.
Heb het idee dat Ronny zijn voorstel van de Samsung Galaxy Watch 4 redelijk eenvoudig is, hoewel hij ook begint met 'Belangrijkste'

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Smart Watch

#5 Bericht door Ronny010 » maandag 24 juli 2023, 11:07


Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Smart Watch

#6 Bericht door pjotter » maandag 24 juli 2023, 13:37

Totaal geen verstand van maar ik hoor/en zie ook velen met een 'Fitbit' ? Gevonden:
=====
Is Fitbit better than Apple Watch?

While both brands offer outstanding, high-quality wearables, Fitbit has more budget-friendly options, superior battery life, and better health and fitness tracking than the Apple Watch. The Apple Watch edges out the Fitbit in terms of accuracy, convenience, and extra features, but it may be too pricey for some users
======
Fitbit trackers aren't meant for the most hardcore of athletes, but they're still excellent devices for tracking overall activity as well as monitoring certain health and wellness metrics like EKGs and blood oxygen levels.
=======

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#7 Bericht door wpdl » maandag 24 juli 2023, 14:16

Ik mik er even een video tegen aan, net als Ronny.
Sta natuurlijk wel op het punt om mijn avond oefeningen te doen, bovenlichaam, rug, buik 40 keer dit 40 keer dat, dus ga morgen het eens doornemen.
Daarna even badderen en koffie.
Ga er tenminste even van uit dat je dit bedoelt met een Fitbit.

https://www.youtube.com/watch?v=e4wBCDm0y0w

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#8 Bericht door wpdl » dinsdag 25 juli 2023, 04:56

Na de verschillende inzichten van de reageerders vanmorgen toch eens een uurtje op Lazada rondgehangen.
Had mijn keuze dus hoofdzakelijk op 'Gezond' of niet, metingen laten vallen.
Heb mijn smartphone van hetzelfde merk eigenlijk altijd bij mij, of op grijpafstand.

Hier is die dan. [tekst]

Productdetails van Samsung-smartwatch, echt horloge, smartwatch Meet bloeddruk, SpO2 in het bloed, IP67 waterdicht horloge, gezondheidshorloge, verschillende trainingsmodi, ondersteuning voor Android IOS

【details】

1. Gebogen ontwerp, ultralichtgewicht, comfortabeler om te dragen.

2. Wijzig wijzerplaten online, meer variabele opties, lange batterijduur.

3. 20 dagen, laag stroomverbruik, kleurenscherm, prestatie-upgrade, betere batterij-ervaring 220mAh 9oy 3000 polymeerbatterij met hoge capaciteit, dagelijkse batterijduur, super stand-by.

4.12 Sportmodi detecteren uw trainingshartslag/hartslag in rust. Noteer het aantal stappen oefen afstand en verbrande calorieën voor een professionelere training.

5. Controleer uw lichamelijke gezondheid altijd en overal, 24 uurshartslagmeting, bloeddrukmeting altijd en overal. Automatische detectie van slaapkwaliteit beter opletten

6.IP67 Waterdicht IP67 professioneel waterdicht ontwerp, spatwater om handen te wassen, zorgeloos te dragen en vrijer te oefenen.

【Extra functies】

① Oproepherinnering, sms, Wechat, Facebook, Twitter, LinkedIn, WhatsApp, Line, Instagram, Snapchat, Skype en andere mobiele applicaties) en herinneringen aan gebeurtenisinformatie zoals sedentair, wekker, drinkwater, medicijnen innemen, enz.

②Zoek een mobiele telefoon Kiezen met één knop, gesproken aanwijzingen beantwoorden de telefoon, zodat u uw telefoon gemakkelijk kunt vinden.

③ Ademhalingsoefeningen volgen het ritme van de klok om de ademhaling te beheersen. Spanning verlichten en regelt de belangrijkste functies van APPPedometer, synchronisatie van hartslaggegevens, APP oefenafstand, calorieën, stappen, geschiedenisrecords: hartslag, bloeddruk, slaap, lichaamsbeweging, totale slaaptijd, slaapkwaliteit wekkerinstellingen, armbandtrillingsherinnering (5 groepen) stel sportdoelen in, stel doelen in.


Wordt vervolgd [vermoed ik]

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Smart Watch

#9 Bericht door serpay » dinsdag 25 juli 2023, 07:48

wpdl ook ik heb een samsung4 smartwatch samen met een samsung s20 ultra.
mooi horloge maar je hebt er geen klote aan in mijn geval.
ga ik wandelen met komoot aan op het horloge is de batterij binnen 4 uur leeg.
en daar wij veel en lang wandelen had het horloge geen toekomst bij mij.
op het werk ook iedere dag moet je het horloge opladen want sommige apps gebruiken veel batterij.
daar ik minimaal 20.000 stappen per dag maak en zwaar werk heb is het dus niks voor mij.
ligt nu in de kast en zal er wel nooit meer uit komen.
ben verder gaan zoeken en kwam uit bij Garmin en dacht proberen. nu naar 5 maanden kan ik zeggen ben zeer te vreden.
batterij gaar met werken meer dan 2 weken mee.
met komoot lopen kan ik 5 dagen.
nee dit was een goede beslissing en ben nu wel tevreden.
succes met zoeken.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#10 Bericht door wpdl » dinsdag 25 juli 2023, 08:57

Hey Serpay dat is balen.
Ik heb dat ding al bestelt bij Lazada was een promotie van 3200 naar 637 Baht, 16.66 euro, loop ik weinig schade op.
Ik ben ook het model 'onrust' als ik niet druk ben fysiek, ben ik wel druk met praten.
Ik ben na acht uur avond altijd wel in de rust toestand.
Heb een Samsung galaxy s11 dacht ik, dus ben benieuwd.
Geen idee hoelang dat opladen duurt, en ik ben ook niet van plan om dat ding 24/7 te dragen.

Maar zal die garmin onthouden als het tegenzit of ik ben toe aan een betere uitvoering.
Als je wil kan je het type aangeven hierzo.
Begrijp uit je woorden dat de afdeling 'gezond of niet' op die Garmin ook stevig vertegenwoordigd is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Smart Watch

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 25 juli 2023, 09:58

In tegenstelling tot Serpay en vele anderen heb ik 1 smart watch van ik denk 10 euro
Je kan er aardig wat mee doen en het meet hartritme, bloeddruk (maar daar zou ik mezelf niet aan houden (nagenoeg onmogelijk met een al of niet smart watch), aantal stappen (waar ik weinig aan heb in de gym kwa resistance training) datum en tijd en nog wat gedoe, finder voor als je hem kwijt bent, calendar voor afspraken, calculator etc etc
Teveel om op te noemen, onbekend merk, draag hem 1 keer in de week
Ben een horloge freak, maar dit is mij te bar.... :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Smart Watch

#12 Bericht door Herbergier » dinsdag 25 juli 2023, 10:32

wpdl, iets bij Lazada kopen wat afgeprijsd is van 3200 naar 637 baht kan natuurlijk niet en is meestal een slechte Chinese kopie en geen echte Samsung4 smartwatch, maar voor die prijs kan je natuurlijk geen buil vallen en je kan er natuurlijk een beetje op oefenen, als hij niet goed werkt geef of gooi je hem gewoon weg.

Ik had een paar jaar geleden ook via Lazada een JBL bluetooth speaker gekocht, voor een lekker muziekje als ik buiten bezig ben, die was ook zo enorm afgeprijsd, maar er zat een heel blikkerig geluid in zonder bas en was beslist geen "real" JBL speaker maar pure slechte Chinese namaak, al zag hij er van buiten precies hetzelfde uit, ik heb een paar maanden later dezelfde maar veel duurdere JBL bluetooth speaker gekocht en geniet nu van het mooie geluid, de oude speaker heb ik maar weggegeven.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Smart Watch

#13 Bericht door Ronny010 » dinsdag 25 juli 2023, 13:07

https://tweakers.net/pricewatch/173229 ... zwart.html

Duidelijk fake wat je gekocht hebt :oops:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Smart Watch

#14 Bericht door wpdl » dinsdag 25 juli 2023, 13:16

Ronny en serpay hebben het over een Samsung Galaxy Watch 4.
Staat er bij mijn aankoop verhaal niet bij.
Dus vermoed dat het een ander model is.
Er staan er vele voor ongeveer dat bedrag van Samsung te koop. [6 A 700 baht]
Ben je met het door mij genoemde bedrag [3200 baht] al goedkoop uit met een Samsung Galaxy Watch 4.
Benieuwd wat er aan de hand is fake, typefoutje van lazada et cetera.

Ronny was mij net voor. :Whistle:

Het door hem getoonde model in de link kost hier 4990 Baht of meer.

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Smart Watch

#15 Bericht door Ronny010 » zaterdag 05 augustus 2023, 10:40

Bevalt het horloge? Of toch maar een originele kopen?

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”