face scan voor transfers boven de 50 K THB

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

face scan voor transfers boven de 50 K THB

#1 Bericht door jumbo » donderdag 04 mei 2023, 01:09

Schijnt eind Mei in gang te worden gebracht
Contact gezocht met SCB; sorry system is not ready for foreigner...

Ongeacht je persoonlijke limieten en cash available kan je zonder face scan, volgens SCB
50,000 thb per keer overmaken, maximaal 4 keer....200,000 thb per dag
Shit, hoe koop ik nou mijn nieuwe Porsche? :D :D

Iemand info van een van de andere banken??

Als het nieuws voor je is, vraag dan de vrouw/partner/him/her or they
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#2 Bericht door Kees » donderdag 04 mei 2023, 03:57

Als het nieuws voor je is, vraag dan de vrouw/partner/him/her or they
Ja dit nieuws voor mij, maar waarom zou mijn vrouw hier meer van kunnen/moeten weten ;)
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#3 Bericht door wpdl » donderdag 04 mei 2023, 06:17

Volgens mij moet je 'gewoon' langs je kantoor om je 'face' in te scannen en dan kan het bij iedereen, zolang je maar een Thaise ID-kaart heb.
En die hebben de meeste buitenlanders dus niet, denk ik, wat voor nummer krijg je als je belasting betaald in dit land?
Heb pas de vingerprint om in te loggen geactiveerd, ook handig en iets veiliger denk ik.

https://www.scb.co.th/en/personal-banki ... trics.html

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 05 mei 2023, 01:36

Kees schreef: donderdag 04 mei 2023, 03:57
Als het nieuws voor je is, vraag dan de vrouw/partner/him/her or they
Ja dit nieuws voor mij, maar waarom zou mijn vrouw hier meer van kunnen/moeten weten ;)
Omdat het in Thai nieuws of apps wordt verkondigd in de Thaise taal
Komt niet altijd door bij de farang
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 05 mei 2023, 01:39

wpdl schreef: donderdag 04 mei 2023, 06:17 Volgens mij moet je 'gewoon' langs je kantoor om je 'face' in te scannen en dan kan het bij iedereen, zolang je maar een Thaise ID-kaart heb.
En die hebben de meeste buitenlanders dus niet, denk ik, wat voor nummer krijg je als je belasting betaald in dit land?
Heb pas de vingerprint om in te loggen geactiveerd, ook handig en iets veiliger denk ik.

https://www.scb.co.th/en/personal-banki ... trics.html
Thai kunnen het via de app doen heb ik begrepen (SCB app)
KBank zegt dat farang het niet nodig hebben (!??)
Bangkok Bank gaf idd ook aan dat het met pink ID kan

Nah ja, kan ik de ID weer eens gebruiken
Grappig genoeg laten ze je geen rekening openen met alleen de ID kaart, well, TIT :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#6 Bericht door Kees » vrijdag 05 mei 2023, 02:43

jumbo schreef: vrijdag 05 mei 2023, 01:36
Kees schreef: donderdag 04 mei 2023, 03:57
Als het nieuws voor je is, vraag dan de vrouw/partner/him/her or they
Ja dit nieuws voor mij, maar waarom zou mijn vrouw hier meer van kunnen/moeten weten ;)
Omdat het in Thai nieuws of apps wordt verkondigd in de Thaise taal
Komt niet altijd door bij de farang
Mijn vrouw spreekt wel een beetje Thais, maar lezen lukt haar echt niet. De Nederlandse taal gaat haar nog steeds het beste af :) ;)
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#7 Bericht door pjotter » vrijdag 05 mei 2023, 12:00

🤭😂😂😂
Kees schreef: vrijdag 05 mei 2023, 02:43
jumbo schreef: vrijdag 05 mei 2023, 01:36
Kees schreef: donderdag 04 mei 2023, 03:57

Ja dit nieuws voor mij, maar waarom zou mijn vrouw hier meer van kunnen/moeten weten ;)
Omdat het in Thai nieuws of apps wordt verkondigd in de Thaise taal
Komt niet altijd door bij de farang
Mijn vrouw spreekt wel een beetje Thais, maar lezen lukt haar echt niet. De Nederlandse taal gaat haar nog steeds het beste af :) ;)

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#8 Bericht door pjotter » vrijdag 05 mei 2023, 12:03

Volgens mij doe ik niet veel transfers van 50k฿. 🤷‍♂️. Voor meer dan 50k฿ Euro's naar mijn Thaise bank sturen natuurlijk wel.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#9 Bericht door wpdl » vrijdag 05 mei 2023, 13:20

Voor de meeste Non-Immigrant O-A (Long Stay) Visa zal het niet echt van belang zijn, deze 'face scan' mocht je toevallig expat zijn en daadwerkelijk werken in dit land kan ik mij indenken dat het handig zou zijn.
Een Id kaart verstrekken aan buitenlanders met een werkvergunning, lijk mij dus niet misplaatst.

Geld vanuit Nederland naar Thailand is volgens mij 9999,99 Euro zonder melding en 50000 Euro via je bank met melding als privépersoon.
Maar dat is dat laatste jaren nogal eens veranderd, dacht ik, doet dat ook niet regelmatig. :Whistle:
Off topic eigenlijk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#10 Bericht door jumbo » zaterdag 06 mei 2023, 02:02

pjotter schreef: vrijdag 05 mei 2023, 12:03 Volgens mij doe ik niet veel transfers van 50k฿. 🤷‍♂️. Voor meer dan 50k฿ Euro's naar mijn Thaise bank sturen natuurlijk wel.
Ik/wij ook niet echt, maar nu we gaan bouwen is het wel handig..
bouwtermijnen, zelf spullen kopen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#11 Bericht door jumbo » zaterdag 06 mei 2023, 02:09

wpdl schreef: vrijdag 05 mei 2023, 13:20 Een Id kaart verstrekken aan buitenlanders met een werkvergunning, lijk mij dus niet misplaatst.

Geld vanuit Nederland naar Thailand is volgens mij 9999,99 Euro zonder melding en 50000 Euro via je bank met melding als privépersoon.
Maar dat is dat laatste jaren nogal eens veranderd, dacht ik, doet dat ook niet regelmatig. :Whistle:
Off topic eigenlijk.
De meeste buitenlanders die hier werken, komen op expat contracts 3-5 jaar, niet de 'onderwijzers', maar die kunnen geen 50,000 overmaken van hun salaris :D
Een enkeling, zoals ikzelf, die hier langdurig of zelfs tot aan pensionering hier blijft, meestal hand in hand met een Thaise partner. En vaak via een multinational waarvoor men regionaal werkt en dus kwa werk niet direct aan Thailand gebonden bent, maar weer wel door de partner

Ter completering van je off-topic, ALS je dergelijke bedragen overmaakt, +50,000 euro, dan heeft het meestal een doel. OG of wat dan ook
Om het geld later eventueel weer uit THailand te krijgen of om te bewijzen bij een scheiding dat het JOUW geld was, en niet ONS, dien je
de ontvangende banl te informeren en worden de fondsen als zodanig geregistreerd. Altijd handig.... :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#12 Bericht door pjotter » zondag 07 mei 2023, 00:49

Ja, die 50k฿ is blijkbaar een puntje. Enige tijd geleden stond dat ook in de "Wise app" dat naar een aantal banken, je niet meer dan 50k฿ in EEN keer kon overmaken. Kasikorn, Bangkok bank en SCB, zouden geen problemen hier mee hebben. De limieten kan ik zowel in de Kasikorn- als Bangkok bank apps, instellen. De max. opname bij een ATM, kan ik bij de Bangkok app niet instellen (standaard ook weer die 50k฿). Wel eens gevraagd bij een Bangkok bank kantoor maar konden of wilden dit niet veranderen. Toen ik hier het huis aan het bouwen was, deed ik de transfers van Thai bank naar Thai bank, toch dikwijls al in 'trances' van (toevallig ?) 50k฿. Kost niets meer. Ook als ik Euro's (grotere bedragen) via Wise overmaakte naar mijn Thai bank, deed ik dat in delen. Koste maar een heel klein beetje meer en kwam binnen seconden dan binnen bij de Kasikorn. Toch een beetje veiliger gevoel. Zo'n 'face scan' heb ik nog nooit laten maken noch nodig gehad tot nu toe.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#13 Bericht door jumbo » maandag 24 juli 2023, 00:40

Registratie bij SCB Hua Hin lukte niet, dus maar in BKK proberen bij terugkeer na vakantie of in Cha am als ik in de buurt kom
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#14 Bericht door pjotter » maandag 24 juli 2023, 03:27

Paar jaar geleden, na registratie in (toen nog Transfer-)Wise, heb ik als test 100€ overgemaakt. Enkele seconden later op mijn Kasikorn bank. Toen maar 10.000€ overgemaakt (ook alvast om een huis te bouwen) maar helaas. Na 3 dagen nog niets. (Alles via IDEAL). 2e keer zou ook nog gratis, zonder transfer kosten, zijn. Helpdesk UK gebeld en kreeg keurig antwoord dat ze het geld zag, maar ik me voor grotere bedragen, nog verder moest registreren. Foto paspoort en foto van mijn hoofd met het paspoort ernaast. Ik stuur je een email zei ze. Als je deze beantwoord met de 2 foto's als bijlage, zal ik de 10.000€ direkt doorzetten naar je Kasikorn bank. Zo gezegd zo gedaan en idd een halfuurtje nadat ik de mail had verstuurd was het binnen bij de Kasikorn. Daarna heb ik in trances elke keer 5.000€ gestuurd voor het huis. Als bouwstart bedrag, heb ik daarna 2 keer 500,000฿ overgemaakt naar de SCB van mijn vriendin. Toen nog geen probleem. Moest alleen in de App de transferlimiet verhogen. Wat ik nu dus begrijp, zou dat laatste nu dus op problemen kunnen stuiten. Geen ervaring meer mee omdat het huis klaar is en ik dus eigenlijk nooit meer echt grotere bedragen van Thai bank naar Thai bank over hoef te maken.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: face scan voor transfers boven de 50 K THB

#15 Bericht door wpdl » maandag 24 juli 2023, 05:31

Volgens mij sta je twee zaken door elkaar te halen pjotter.
Geld vanuit het buitenland HIER heen sturen kan gewoon.
Naar diverse Thaise banken geld overmaken meer als 50000 baht geeft problemen de SVB [mijn bank niet]
Intern zeg maar in Thailand moet je boven de 50000 Baht een gezicht herkenning hebben om het online over te kunnen maken.
Balie activiteiten uiteraard niet.
Punt is volgens mij dat je een Thaise ID moet hebben en die hebben veel buitenlanders niet.
Of zit ik zaken door elkaar te halen?

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”