Opkomstplicht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Opkomstplicht

#1 Bericht door KhunSugar » zaterdag 08 april 2023, 09:40

Vraagje

Gaan jullie Thai dames naar de stembus?
Hebben ze zich geregistreerd op de ambassade om te stemmen?

[|)

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Opkomstplicht

#2 Bericht door KhunSugar » donderdag 13 april 2023, 06:36

Bedankt voor de talrijke reacties :asian22:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Opkomstplicht

#3 Bericht door wpdl » donderdag 13 april 2023, 09:11

Het forum is op sterven na dood Heer Suiker.
Kom jij met een vraag aanzetten die de Heren in Nederland een zorg zal zijn of hun wederhelft gaat stemmen en belangrijker of de Dames zelf al enige interesse hebben wie er gaat winnen in Thailand.
Of de Dames de winst binnen gaan halen in Nederland dat is de vraag, vermoed ik zo.
De weinige die hier nog schrijven wonen trouwens allemaal in Thailand en ja zal je een klein geheimpje vertellen, mijn wederhelft heeft het ook liever niet over de stembus en krijg niet de indruk dat, dat gaat veranderen.

Mag die brulaap klokkenluider met zijn witte blouse en zonnebril wel, je weet wel die man die ook veel Dames in dienst had vele jaren terug in Bangkok met zijn zes bedrijfjes, maar dat is geen landelijke politicus [meer] heb ik begrepen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Opkomstplicht

#4 Bericht door KhunSugar » donderdag 13 april 2023, 17:24

of de Dames zelf al enige interesse hebben
Wel ik zal je ook een geheimpje vertellen.
In BE stel ik vast dat Thaise dames hun burgerplicht nakomen, er is stemplicht in Thailand en de ambassades kregen opdracht de in het buitenland wonende landgenoten, de gelegenheid te geven zich te registreren om te stemmen.

Maar goed, ik heb het hier begrepen en zal jullie niet verder storen.

https://drive.google.com/file/d/1-bup3z ... sp=sharing

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Opkomstplicht

#5 Bericht door wpdl » vrijdag 14 april 2023, 00:28

De interesse op in ieder geval dit forum is van een zeer gematigd niveau, Heer suiker.
Vele onderwerpen zijn al besproken in de loop van de jaren en schijnbaar niet meer nodig, en vele Noord-Europeanen beschikken in de loop der jaren over extreem lange tenen.
Beledigd over een zucht en een scheet, reactie 'weglopen' het kingdom 'de leefbubbel' moet beschermd worden.
Het zal het tijdsbeeld zijn waar men privé vaak als een olifant door de porseleinkast banjert, maar publiekelijk iedere rimpel in het water veroordeelt.

Om toch nog even luchtig terug te komen op je burgerplicht en stemplicht in Thailand [vooroorlogse kronkels] gaan wij al de Thaise dames een boete geven of nog erger een gevangenisstraf als men geen 'kruisje' op het stembiljet deponeert?

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Opkomstplicht

#6 Bericht door pjotter » vrijdag 14 april 2023, 11:34

Klopt. Kijk/keek de laatste paar maanden ook wel eens op het blijkbaar bekende TB. Sjonge sjonge, daar zitten ook een paar mannekes hoor, pfff. Zelfs censuur als je aan de redactie een correctie doorgeeft. Oude verhalen plaatsen om het levend te houden is niet altijd een goed idee als je het niet even controleert met de huidige tijd, ha ha.
Ondanks dat ik zo'n forum/blog toch altijd wel handig vind, zullen deze toch wel zijn laatste tijd gehad hebben vermoed ik 🤷‍♂️ Op facebook en met google vindt je tegenwoordig ook veel info als je even de kwaliteit van een groep controleert.
wpdl schreef: vrijdag 14 april 2023, 00:28 De interesse op in ieder geval dit forum is van een zeer gematigd niveau, Heer suiker.
Vele onderwerpen zijn al besproken in de loop van de jaren en schijnbaar niet meer nodig, en vele Noord-Europeanen beschikken in de loop der jaren over extreem lange tenen.
Beledigd over een zucht en een scheet, reactie 'weglopen' het kingdom 'de leefbubbel' moet beschermd worden.
Het zal het tijdsbeeld zijn waar men privé vaak als een olifant door de porseleinkast banjert, maar publiekelijk iedere rimpel in het water veroordeelt.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Opkomstplicht

#7 Bericht door wpdl » zaterdag 15 april 2023, 07:10

Ja, het is wat pjotter.

Heb toch nog even gezocht Heer Suiker, of ze de staatskas vullen met al die boetes of dat ze een gevangenis eiland vol met vrouwen [en mannen] ergens hebben na de verkiezingen, helaas helaas nergens iets gevonden.
Wel iets van een online afmeldpunt [https://bit.ly/3oe9FrD], maar die afmelddatum was al verlopen.
Op die speurtocht wel deze gevonden voor de broodnodige info in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”