Warm water in de keuken

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Warm water in de keuken

#31 Bericht door wpdl » woensdag 01 maart 2023, 09:10

Het is een redelijk goedkope oplossing jumbo een tweede kast erbij indien je apparatuur te veel gaat eisen.
De keuken apart de diverse toestellen op automatische zekeringen in die kast.
Zal hem onthouden.
Heb het ook wel eens willen vernieuwen volledig, tenslotte is mijn stroomvoorziening uit 2002 en daar hoeven wij het verder dan niet over te hebben.
Tussentijdse veranderingen niet mee gerekend, maar dat is niet veel.
Het kost een klein vermogen heb ik begrepen dat soort renovatie en ik heb nooit problemen dus laat maar.

Klinkt goed pjotter.
Hoor je ervaring graag.

Andersom is ook irritant Erik netjes geaarde apparatuur en dan overal twee gaatjes in je stopcontacten. :evil:

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Warm water in de keuken

#32 Bericht door pjotter » woensdag 01 maart 2023, 10:14

Ha ha, idd. Nieuwe koelkast gekocht (Samsung) en gewoon 2 aderig stekkertje. WEL een geel/groen draadje los erbij voor aarde. Dat heb ik dan ook maar gebruikt, los in het aardegat van het stopcontact geduwd. Later toch maar een 3 aderig snoer met stekker eraan zetten.
erik-kuijpers schreef: woensdag 01 maart 2023, 08:52 Pjotter, grappig als je elektrische apparaten koopt en ontdekt dat er geen derde ader aan zit... De Thais vragen af en toe zelf om problemen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Warm water in de keuken

#33 Bericht door jomel17 » woensdag 01 maart 2023, 16:55

Ik ben blij dat ik met dit artikel weer een beetje reuring hier gebracht heb. ga van de week op zoek naar de Mazuma en volgend jaar zit ik wat beter in mijn geld dan ga ik kijken of ik de douches op solar kan laten werken
Met dank aan WPDL voor dat russiche artikel
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Warm water in de keuken

#34 Bericht door wpdl » donderdag 02 maart 2023, 04:08

Nou dat is mooi Jos hoewel ik dit bericht met een kleine knipoog lees.
Succes.

Voor pjotter en foppo nog wat aanvulling, de gegevens staan bij de toestellen die ik heb op de zijkant van de kast na enig onderzoek.
Ik zit met beide toestellen op 32 A max
Hoe kan dat met 8 kW nou [oeps] ik wilde eerst een 8 kW en hebben daarna besloten dat 6 kW zelfde model het ook wel kon.
8 kW zou je op 40 A max. uitkomen.

Er vallen wel eens wat kleine 'errors' op de 'harde schijf' :oops:

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Warm water in de keuken

#35 Bericht door pjotter » zaterdag 04 maart 2023, 13:28

Zomaar ter info. In het nieuwe huis heb ik 2 Rinnai water verwarmers voor beide douches. Vanmorgen dat ding op max gezet en de kraan welke naar de douchesproeier loopt zelfs wat geknepen.De stoom kwam er vanaf en heb dit 10 minuten zo laten stromen. Zekering automaat 32A bleef oké. Tja, in het oude huis, met de Camarcio, klopt OF de 4,5kW niet OF die breakerswitch van 30A is niet helemaal 30A.
Normaal zou je toch zeggen; P = U x I (vermogen = spanning x stroom) dus 4500W/220V = 20,5 Ampère 🤷‍♂️
En als je de piek spanning neemt 220V x √2 =
311V > 14,5A, kom je al helemaal lager uit. Nou ja, modernere spullen lijken te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”