Cannabis meer gereguleerd

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Cannabis meer gereguleerd

#1 Bericht door wpdl » zondag 13 november 2022, 02:51


Cannabisbloemknop nu een gereguleerde stof met beperkingen.


De walk-backs zijn begonnen voor het onbeperkte cannabis gebruik in Thailand.
In een nieuw edict dat vandaag van kracht wordt, heeft het ministerie van Volksgezondheid de regels aangescherpt over wie cannabis mag telen en verkopen, en waar.
Het nieuwe edict, dat al in de Royal Gazette is gepubliceerd om het officieel te maken, vervangt nu de oorspronkelijke aankondiging van het legaliseren en decriminaliseren van cannabis op 16 juni.

Toen cannabis werd gedecriminaliseerd, gebeurde dat zonder enige regulering of structuur, afgezien van aanmelding op de website om meer dan een miljoen mensen een licentie te geven om te kweken, distribueren en verkopen, waardoor de prijzen kelderden.
In de loop van de tijd werden er kleine regels ingevoerd om het te weren van overheidseigendommen en ambtenaren, en om te voorkomen dat kinderen en zwangere vrouwen het gebruiken.

Het nieuwe edict versterkt enkele van die voorschriften, waardoor het illegaal is om welke vorm van cannabis dan ook te verkopen aan zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven, mensen onder de 20 jaar en studenten.
Maar het beperkt ook waar het kan worden verkocht en gerookt.


Bron By Neill Fronde The Thaiger

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Cannabis meer gereguleerd

#2 Bericht door Joep » zondag 13 november 2022, 06:12

Zie hier bij ons in de buurt steeds meer winkeltjes met grote letters WEED op de raam staan. Begon met kofferbakverkoop en nu met winkeltjes. De volgende stap zal wel het ombouwen van de coffeeshops zijn :crazy:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Cannabis meer gereguleerd

#3 Bericht door Herbergier » zondag 13 november 2022, 11:52

Hier in Buriram ken ik al een bekend farang bar/restaurant waar gewoon openlijk geblowd wordt, weliswaar buiten op het terras maar onder een ventilator en met de ramen en deuren open, dus je ruikt het door heel de zaak. :x
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Cannabis meer gereguleerd

#4 Bericht door driver » vrijdag 30 december 2022, 09:43

Vanuit het koffie topic even hier verder over de andere koffie shops zeg maar.
Zag onlangs op tv in het journaal in BKK de een na de andere geopende coffeeshop.
Schijnt dat er nogal wat verkeerd is gegaan bij de Thaise overheid qua regels ect zeg maar.
Verkeerd aangepakt eea begreep ik, mindere kwaliteit wordt aangeboden dus wslijk komen daar ook problemen van.
Mijn indruk ervan is dat er weer een bepaalde doelgroep afreist naar Thailand wat niet mijn doelgroep is.
Iedereen bepaald uiteraard zelf wat hij of zij gebruikt dat veroordeel ik niet want ik drink bier wat ook niet goed is vlgs velen.
We gaan het zien wat de toekomst brengt in Thailand op dit coffeeshop gebied.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Cannabis meer gereguleerd

#5 Bericht door jumbo » zaterdag 31 december 2022, 02:37

coffee shops hebben, ik dacht net zoals in NL, een bepaalde reputatie opgebouwd
Vroeger waren het de shops waar je voor betaalde services van jongedames heen ging, dat is upcountry nog
wel gebruik, maar in de mondainere locaties zoals Bangkok, Pattaya, Hua Hin, hangen ze uit de ramen..

NU verschuifd het fenomeen naar coffeeshops, maar ik heb in HH al verschillende bars gezien die het ook adverteren
Dit kan nooit echt goed gaan naar mijn mening, maar we zien wel
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Cannabis meer gereguleerd

#6 Bericht door driver » zaterdag 31 december 2022, 09:25

jumbo schreef: zaterdag 31 december 2022, 02:37 coffee shops hebben, ik dacht net zoals in NL, een bepaalde reputatie opgebouwd
Vroeger waren het de shops waar je voor betaalde services van jongedames heen ging, dat is upcountry nog
wel gebruik, maar in de mondainere locaties zoals Bangkok, Pattaya, Hua Hin, hangen ze uit de ramen..

NU verschuifd het fenomeen naar coffeeshops, maar ik heb in HH al verschillende bars gezien die het ook adverteren
Dit kan nooit echt goed gaan naar mijn mening, maar we zien wel
Mijn idee ook wat jij aangeeft. Hier in onze woonplaats hangt er mijns inziens ook een bepaald sfeertje rond de coffeeshop waar ik helemaal niks mee heb. Maar ja.. De mensen die daar komen kopen of binnen gebruiken zeggen dat misschien weer van het café ernaast.
Blijft uiteraard persoonlijk maar ik kwam er nooit en dat blijft wslijk ook zo.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”