Russen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Russen

#1 Bericht door Duiker » dinsdag 25 oktober 2022, 13:12

Gisteren sprak ik 3 Russische mensen hier in Jomtien. Vaak vraag ik waarom men in Thailand is. Dat kan vakantie, pensioen, maar ook een andere reden zijn. Nou, deze Russen vertelde me dat ze opgeroepen waren om in de Ukraine te gaan vechten. En dat wilde men niet. Vandaar de vlucht naar Thailand. Ongeloofelijk.

Bovenstaande is misschien niet precies nieuws, maar ik wilde het even kwijt. Ik wilde er even bij stilstaan dat wij toch wel in een enorme vrijheid leven. Misschien is dat iets om zo af en toe eens bij stil te staan. Dat bij die vrijheid, en degene die daarvoor gevallen zijn, daar staan wij in mijn beleving wat te weinig bij stil.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Russen

#2 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 25 oktober 2022, 22:21

Maar later? Die Russen staan nu te boek als deserteur of als niet opgekomen voor dienst en eens verloopt hun paspoort. En wat dan? De Thaise Immi verlangt een paspoort en van hun ambassade krijgen ze hoogstens een laisser passer. Dan moeten ze naar huis en kunnen ze een enkeltje Siberië krijgen. Of de kogel. Hoewel, hoe lang zou die malloot nog in het Kremlin zitten?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Russen

#3 Bericht door jumbo » woensdag 26 oktober 2022, 00:39

Ik vermoed dat ze hopen op een staatsgreep en daar kunnen ze niet eens mis mee zitten
Meer en meer begint men tegen Putin op te staan....
Laten we het hopen dat die ultra mafkees wordt afgezet en net zo wordt behandeld als hij anderen heeft behandeld
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2899
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Russen

#4 Bericht door wpdl » woensdag 26 oktober 2022, 02:48

Als er al een staatsgreep gaat plaats vinden zal die door mensen uit zijn directe omgeving gebeuren.
Resultaat zal zeer vermoedelijk zijn dat het een grotere havik zal zijn, zijn opvolger.
Niet echt bevorderlijk voor Oekraïne en het vrije westen of Rusland.

Ben eigenlijk van het beging af aan al voorstander van het opgeven van gebieden in Oekraïne.
De Krim was al jaren 'bezet' gebied, het vrije westen keek de andere kant uit.
Net als gebieden in de donbas als jaren een twistpunt was en ook niet echt aandacht voor had.

De geschiedenis van Oekraïne is trouwens zeer, zeer stevig Rusland.

De Kissinger methode had heel heel veel ellende verdriet et cetera kunnen voorkomen.

https://www.hpdetijd.nl/2014-11-17/henry-kissinger/

Ook het bijna achterbakse gedram van het vrije westen is nu eenmaal ook niet echt bevorderlijk geweest.
De vele zinloze beloftes of dreigementen naar bevolking toe van theatrale narcistische betweters aan de top met hun volgelingen.

De geldfabriek draait en zal nog heel lang blijven draaien met deze politiek.
In de great U S of A liggen ze dubbel en zijn zeer dankbaar voor dit aangeboden oefenterrein hoewel dat zoals gewoonlijk niet zo uitgelegd gaat worden.

Wat paspoorten betreft aangezien vele landen wel snappen dat terug sturen van Russen niet echt een goed plan is zullen er wel 'noodoplossingen' gezocht worden.
Of men komt met nogal wat illegalen opgescheept te zitten.
In veel landen niet strafbaar trouwens.
Thailand toevallig wel :(

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Russen

#5 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 26 oktober 2022, 08:03

Het opsplitsen van de Sovjetunie na 1989 heeft dezelfde gevolgen gekregen als de opsplitsing van The British Raj in 1947/1948. Herrie over delen waar meer Russen of autochtone mensen wonen of, zoals in India en regio, meer moslims of hindoes.

Even een zijsprong: de grenzen van India en Pakistan worden lokaal nog steeds als onwerkbaar gezien en zoals men weet heeft Oost-Pakistan zich afgesplitst in 1970/71 en is nu Bangladesh. De geschiedenis van Kasjmir en aanliggende gebieden is ook bekend. In 1947/48 al vertrokken miljoenen moslims uit het nieuwe Pakistan naar India omdat die niet in een strenge moslimstaat wilden wonen; nu lopen de 220 miljoen moslims in India aan tegen het nieuwe, strenge Hindoekarakter van India door de partij van Modi. Oude moslimnamen als Calcutta en Bombay zijn zelfs vertaald naar de Hindoenamen Kolkata en Mumbai.

De Krim was in de Sovjetunie deel van Oekraïne en wie er wat van zei kreeg een enkeltje Goelag. Dit afkomstprobleem zie je in de oostelijke regio van dat land ook, en idem in Georgië, Moldavië en op de Balkan. Nagorno Karabach idem in Azerbeidzjan met Armenen als inwoners. Voormalig Joegoslavië, ook zo'n voorbeeld.

Volkeren trekken zelf hun grenzen; grenzen getrokken op een militaire tekentafel leven niet in de harten van mensen.

Wat Poetin betreft, las een artikel over hoe de Russische generaals en techneuten mogelijk gaan reageren als Poetin opdracht geeft nucleaire dingen af te schieten op Kiev. Ze kunnen weten dat de Navo ingrijpt en die lanceerplaatsen gaat aanvallen. Hackers hebben de 'nucleaire' commandostructuur in Moskou en St Petersburg in kaart gebracht. Poetin is helaas gek genoeg om een wereldomvattende kernoorlog te riskeren en dat hij vriendjes als China en India dan ook beschadigt zal hem worst wezen. Trouwens, zei niet ooit een voormalig Chinees leider 'Kernoorlog? Er blijven altijd 100 miljoen Chinezen over om de wereld weer op te bouwen.' Tel daar 100 miljoen Indiërs bij en een paar stammen in het Amazonewoud en de toekomst ziet er schitterend uit.....

Hopelijk sta ik tegen die tijd in een potje op de schoorsteen....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Russen

#6 Bericht door Jim » donderdag 27 oktober 2022, 17:04

wpdl schreef: woensdag 26 oktober 2022, 02:48Ben eigenlijk van het beging af aan al voorstander van het opgeven van gebieden in Oekraïne.
Is natuurlijk wel heel makkelijk om iets "op te geven" dat niet van jou is ;)
In 2014 hebben "we" de Krim opgegeven en in 2022 stond poetin aan de poorten van Kiev.

Hoeveel wil je opgeven?
Heel Ukraine? Moldavie? Baltische staten? Alaska?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2899
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Russen

#7 Bericht door wpdl » vrijdag 28 oktober 2022, 01:49

Bangmakerij Jim en uiteraard de praat van politieke lieden die ik eerder omschreef.

Er is in het begin van deze oorlog of hoe noemt Poetin het ook alweer ben het even vergeten, zoiets als onderhandeling geweest.
De Krim was al van flink wat jaren terug bezet gebied.
Het vrije westen heeft al die tijd 'de andere kant' uit gekeken.
En terecht eigenlijk Oekraïne is geen NAVO en zal dat ook niet worden.
Doekjes voor het bloeden tot nu toe, de beloftes.
De Donbas is ook al jaren ellende, ook daar was geen interesse in.
Als men die gebieden afgestaan had [tenslotte is de geschiedenis van Oekraïne zeer recent als zelfstandig land] en was De Krim Russische en de dombas een soort van iedereen had men duidelijkheid gehad.
Tot hier en niet verder.

Situatie nu zeer waarschijnlijk een langdurig conflict, maar niet als Poetin 'geneutraliseerd' wordt en er vooral een vredesduif komt.
Zie ik niet gebeuren.
Geschatte schade tot nog toe in Oekraïne 350 tot 750 miljard dollar, volgend voorjaar mag je dat verdubbelen.
Aantal doden en totaal gefrustreerde mensen voor de rest van hun leven krijg je er gratis bij.
Nou zo kunnen we nog wel even door gaan met het lijstje.
Het vrije westen en de grote verdedigers van die macht en geldfabriek, ook wel Democratie genoemd, betalen de prijs, de burgers dan natuurlijk, in geld en uiteindelijk vrijheid.
Oekraïne ziet dat niet als hun probleem, Rusland of het vrije westen mag dat doen de rekening betalen.


De angst die men in het vrije westen creëert voor Rusland dat die doorloopt tot Lissabon en weet ik veel waar is kul.
Als men in een week hun doelen hadden bereikt had het wat anders geweest, de Dnjepr was nog te ver weg.
De rest van de wereld ziet het als een lokaal probleem trouwens.
Afbouwen die ellende, maar ja dat station hebben de heren politiek al gepasseerd en vele burgers ook.

Poetin is een dictator die je alleen maar met zachte duidelijke hand op zijn plek kan houden en Zelensky een geflipte vrijheidsstrijder.
Beide gestoord.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Russen

#8 Bericht door Joep » vrijdag 28 oktober 2022, 04:29

Mooi omschreven WpdL.
Ben het volledig met je eens.
Wat Poetin allemaal doet is natuurlijk niet goed te praten, maar om Oekraine en Zelinski nu in één keer het braafste jongetje van de klas te noemen.
Ook hun optreden tov het Westen en hun eisen om meer en steeds meer materiaal vind ik absurd.
Als ik een probleem heb met mijn rechter buurman ga ik toch ook niet van de ljnker buurman eisen dat ie een dure advocaat voor mij gaat inhuren.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2899
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Russen

#9 Bericht door wpdl » vrijdag 28 oktober 2022, 05:27

Dank je Joep :worshippy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Russen

#10 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 28 oktober 2022, 07:13

Jim, je ziet het goed. Poetin droomt van herstel van de Sovjet Unie en droomt van een groot en machtig Rusland. Dit soort mensen heeft ook WO I en II veroorzaakt. Hij pikt oude stukken SU in zoals we in Europa al hebben gezien en hij denkt dat Oekraïne ook van hem kan worden. Je ziet hoe Kazachstan, China en India zich verzetten en dat zijn niet de minste vriendjes van Rusland. Helaas zijn er in de wereld mensen die oorlog, geweld en moord verheerlijken en die geven hem gelijk. Dat Zelensky jood is zal ook wel meetellen, vermoed ik zo.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Russen

#11 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 28 oktober 2022, 07:22

Aardig artikel over het leven in Rusland na Poetin. Maar je moet wel een abonnement hebben....

tinyurl.com/msw8yj56

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Russen

#12 Bericht door Jim » zaterdag 29 oktober 2022, 08:51

Ik denk dat er weinig mensen denken dat de Russen tot Portugal zullen komen.
80 km over de russische grens valt hun logistiek als borscht uit elkaar :)

Ukraine heeft haar nucleaire arsenaal opgegeven in ruil voor veiligheidsgaranties.
Als we ze nu niet helpen is er absoluut 0,0 kans dat landen als Iran of Noord Korea hun pogingen om ook een nucleaire macht te worden opgeven.

Bovendien zit Xi rustig te kijken hoe we dit afhandelen.
Kunnen we straks China ook nog appeassen door ze Taiwan en de zuid Chinese zee te geven.

edit: https://www.theguardian.com/world/2022/ ... in-ukraine
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2899
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Russen

#13 Bericht door wpdl » zaterdag 29 oktober 2022, 10:12

En toch zijn de demagogen onder ons in de US of A en het NAVO-gebied precies met dat bezig.
Lees de berichten zou ik zeggen.
Veiligheidsgaranties geven door de door mij genoemde clubs is wat anders als een gewezen komiek het laatste woord laten hebben.
Een man die net zo'n grote waas in zijn ogen heeft als Poetin.
En begrijp mij goed Poetin is natuurlijk een dictator een erg foute zelfs maar maar dat wil nog niet zeggen dat de rest heilig is.

Jou secondaire opmerkingen, maar ook vele kreten van Erik K zijn niet ter zaken doende, nogmaals demagogie met andere woorden volksmenners.
Maar om even toch een zijstraatje te nemen bijna het hele midden-oosten dat volledig verwoest is onder het mom 'democratie en veiligheidsgaranties' kan daar over mee praten.
Maar ja daar hebben die old skool haviken het liever niet over dat deze politiek nog nooit nergens gelukt is.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Russen

#14 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 29 oktober 2022, 10:14

Jim, die zee pikken ze al aardig in! Hun 9-dash line bevolken ze langzaamaan door allerlei kleine eilandjes en rotsen in te pikken en uit te breiden. Aangroei van rotsformaties met zand en puin, vliegveldjes aanleggen, haventjes, en wie in de buurt komt wordt geïntimideerd. Daar hebben landen als
Vietnam, Malaysia, Indo en Brunei al ervaring mee. Filippijnen idem ondanks een arbitrale uitspraak; leggen we gewoon naast ons neer, is het antwoord.

Niet voor niets varen de oorlogsvloten van de EU, VK en USA er met groot vertoon doorheen maar echt, de tijd komt dat men zich aan het begin van die zee of luchtruim moet melden aan China. Voor Vietnam is dat een ramp want die moeten wel door die zee heen om bij de havens te komen. Die zee is een belangrijke vaarroute voor gas en olie voor China, Japan en Korea. In dit kader, lees over de diepzeehavens die Myanmar gaat aanleggen voor gas en olie voor China, en de honderden jaren oude plannen (zelfs in de tijd van Koning Narai....) voor de doorsteek door Thailand waar men nu een treinverbinding voor containers van wil maken. Maar ja, sloop in Thailand eens een boom of een oude begraafplaats....

Poetin, om naar het onderwerp terug te keren, zegt deze week dat het nog tien jaar spannend blijft tussen oost en west. Hij denkt er zeker nog tien jaar te zitten? Hij is ook al in de zeventig...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Russen

#15 Bericht door Jim » zaterdag 29 oktober 2022, 22:36

erik-kuijpers schreef: zaterdag 29 oktober 2022, 10:14 Jim, die zee pikken ze al aardig in! Hun 9-dash line bevolken ze langzaamaan door allerlei kleine eilandjes en rotsen in te pikken en uit te breiden. Aangroei van rotsformaties met zand en puin, vliegveldjes aanleggen, haventjes, en wie in de buurt komt wordt geïntimideerd. Daar hebben landen als
Vietnam, Malaysia, Indo en Brunei al ervaring mee. Filippijnen idem ondanks een arbitrale uitspraak; leggen we gewoon naast ons neer, is het antwoord.
China wordt nog een hele kluif en daarom is het niet verstandig als we nu bij Rusland met de ogen knipperen.
wpdl schreef: zaterdag 29 oktober 2022, 10:12 En toch zijn de demagogen onder ons in de US of A en het NAVO-gebied precies met dat bezig.
Lees de berichten zou ik zeggen.
Veiligheidsgaranties geven door de door mij genoemde clubs is wat anders als een gewezen komiek het laatste woord laten hebben.
Een man die net zo'n grote waas in zijn ogen heeft als Poetin.
En begrijp mij goed Poetin is natuurlijk een dictator een erg foute zelfs maar maar dat wil nog niet zeggen dat de rest heilig is.

Jou secondaire opmerkingen, maar ook vele kreten van Erik K zijn niet ter zaken doende, nogmaals demagogie met andere woorden volksmenners.
Maar om even toch een zijstraatje te nemen bijna het hele midden-oosten dat volledig verwoest is onder het mom 'democratie en veiligheidsgaranties' kan daar over mee praten.
Maar ja daar hebben die old skool haviken het liever niet over dat deze politiek nog nooit nergens gelukt is.
Ik zou hier graag op reageren maar ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen.
"Lees de berichten" klinkt als "do your own research".
Mijn "research" zegt mij dat ik jou op het Budapest Memorandum moet wijzen :)

Voor het gemak quote ik hem hier onder even.
According to the three memoranda,[5] Russia, the US and the UK confirmed their recognition of Belarus, Kazakhstan and Ukraine becoming parties to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons and effectively abandoning their nuclear arsenal to Russia and that they agreed to the following:

Respect the signatory's independence and sovereignty in the existing borders.
Refrain from the threat or the use of force against the signatory.
Refrain from economic coercion designed to subordinate to their own interest the exercise by the signatory of the rights inherent in its sovereignty and thus to secure advantages of any kind.
Seek immediate Security Council action to provide assistance to the signatory if they "should become a victim of an act of aggression or an object of a threat of aggression in which nuclear weapons are used".
Refrain from the use of nuclear arms against the signatory.
Consult with one another if questions arise regarding those commitments.
Dus kom aub niet met onzin dat de Krim van Rusland is of dat Ukraine geen recht van bestaan heeft.
Dat is poetin propaganda.

enneh.. bangmakerij was het het woord wat je gebruikte, geloof ik?
Russia’s security service works to subvert Moldova’s pro-Western government
A trove of sensitive materials obtained by Ukrainian intelligence and reviewed by The Washington Post illustrates how Moscow continues to try to manipulate countries in Eastern Europe

https://www.washingtonpost.com/world/20 ... ipulation/
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”