Ze zeggen...............

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Ze zeggen...............

#1 Bericht door wpdl » zondag 02 oktober 2022, 01:52

Gisteren mijn maandelijkse kleine inkoop bij Korat Chef gedaan tot mijn verbazing is George & dragon niet meer aanwezig naast Korat Chef.
Kwam er eigenlijk nooit maar een bekende toeristen locatie in Korat.
Enige navraag bij een U.K. kennis is dat die ter ziele is?
Indien correct zal de Covid periode zijn tol geëist hebben.
Een voordeel is dat Korat Chef deze teleur gang gebruikt om flink uit te breiden wie weet gaat die op de internationale tour met producten.
Monkey Bar stukje verder waar ik sinds kort een biertje hapt voordat ik afreis naar Korat Chef kan je ook de bezoekers op een hand tellen.
Jammer voor de toerist.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ze zeggen...............

#2 Bericht door pjotter » maandag 03 oktober 2022, 04:31

George & dragon is al jaaaaaren dicht. Ben er ook nooit geweest toen het nog open was. Idd heb ik ook gelezen dat de eigenaar is overleden. Volgens mij was dat al een behoorlijke tijd VOOR de Covid-sh*t. Mss dat "Korat mensen" meer weten 🤷‍♂️. Kom regelmatig en al wat jaren bij Korat Chef en kan me niet herinneren dat George & dragon open was. Korat Chef gebruikt de ruimte tot nu toe als magazijn dacht ik. Monkey bar heb ik een aantal keren het grote 'full English' ontbijt genuttigd 😋. EEN keer 's avonds geweest met een maat die op bezoek was uit NL. Toen idd ook niet druk. Als ik de foto's regelmatig op Facebook zie, lijkt het wat beter te gaan. Ga eigenlijk nooit 's avonds uit in Korat. Altijd ook lastig met alcohol drank. Maar, toen ik dus die keer met die maat van mij daar 's avonds was, zagen er toch behoorlijk wat zaken gezellig uit
wpdl schreef: zondag 02 oktober 2022, 01:52 Gisteren mijn maandelijkse kleine inkoop bij Korat Chef gedaan tot mijn verbazing is George & dragon niet meer aanwezig naast Korat Chef.
Kwam er eigenlijk nooit maar een bekende toeristen locatie in Korat.
Enige navraag bij een U.K. kennis is dat die ter ziele is?
Indien correct zal de Covid periode zijn tol geëist hebben.
Een voordeel is dat Korat Chef deze teleur gang gebruikt om flink uit te breiden wie weet gaat die op de internationale tour met producten.
Monkey Bar stukje verder waar ik sinds kort een biertje hapt voordat ik afreis naar Korat Chef kan je ook de bezoekers op een hand tellen.
Jammer voor de toerist.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ze zeggen...............

#3 Bericht door wpdl » maandag 03 oktober 2022, 05:38

Nou als dat al jaren is, is dat een soort van stevige inschattingsfout van mij.
Kom er altijd tijdens de dag langs eind ochtend begin middag tent ging altijd later in de middag/avond open voor zo ver ik begreep. [bar-restaurant]
Zijn ouderwets uitziende luiken waren altijd herkenbaar die zijn nu weg.

Zo even gauw gevonden [Facebook] was die nog open tot 31 december 2019 dus er mag een of twee A tjes minder in je kreet :angel:
We gaan het zien of KoratChef er een grote winkel van gaat maken zoals mij vertelt, is.
Het grote hotel tegenover Monkey Bar is einde oefening heb ik begrepen van een ander lid, dus ja scheelt ook veel klandizie.
Drink voor de rest zeker in de avond een biertje in mijn regio, de buitenwijk Hua Thale, voor die twee flesjes hoef ik de stad niet in.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ze zeggen...............

#4 Bericht door Herbergier » maandag 03 oktober 2022, 06:13

Ik woon in Buriram maar mijn vrouw komt uit Korat, dus ik ga al 18 jaar regelmatig op bezoek bij 2 zonen van mijn vrouw die nog in Korat wonen, dan slaap ik meestal in het Siri Hotel, dat is op 5 minuten lopen van The Monkey Bar, vroeger de Check Inn en op 10 minuten lopen van George & Dragon, dus die vereerde ik alle twee regelmatig met een bezoekje, maar helaas toen ik een paar maanden geleden na lange tijd weer eens een bezoekje aan de familie in Korat bracht, vanwege de covid ben ik er een paar jaar niet geweest, was George & Dragon gesloten, vlak voor de covid was die nog open, dus ben ik alleen een paar keer bij The Monkey Bar geweest, waar ik mij best geamuseerd heb want er speelde 's avonds een zeer goede Thaise rockband met oude Engelstalige rock muziek.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ze zeggen...............

#5 Bericht door pjotter » maandag 03 oktober 2022, 10:45

Oké, oké, jij je zin. TWEE a-tjes minder, ha ha. Maar toch bijna 3 jaar dan. Mss vergis ik me ook wat 'a-tjes' idd door het feit dat men pas later open ging en ik zoals gezegd nooit 's avonds op reep ging.

Ja, moet zeggen een geweldig winkeltje Korat Chef. Wel wat moeilijk parkeren daar.

Yep, hotel tegenover de Monkey bar is gesloten. Er was iemand op FB die er woonde herinner ik me, en die zocht toen nieuwe woonruimte.

Kan hier ook altijd wel een paar pilskes drinken bij alle boeren en familie in het dorp.
wpdl schreef: maandag 03 oktober 2022, 05:38 Nou als dat al jaren is, is dat een soort van stevige inschattingsfout van mij.
Kom er altijd tijdens de dag langs eind ochtend begin middag tent ging altijd later in de middag/avond open voor zo ver ik begreep. [bar-restaurant]
Zijn ouderwets uitziende luiken waren altijd herkenbaar die zijn nu weg.

Zo even gauw gevonden [Facebook] was die nog open tot 31 december 2019 dus er mag een of twee A tjes minder in je kreet :angel:
We gaan het zien of KoratChef er een grote winkel van gaat maken zoals mij vertelt, is.
Het grote hotel tegenover Monkey Bar is einde oefening heb ik begrepen van een ander lid, dus ja scheelt ook veel klandizie.
Drink voor de rest zeker in de avond een biertje in mijn regio, de buitenwijk Hua Thale, voor die twee flesjes hoef ik de stad niet in.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ze zeggen...............

#6 Bericht door Herbergier » maandag 03 oktober 2022, 11:11

Jaren geleden heb ik ook al eens bij het hotel t.o. de Monkey Bar, het Sripattana Hotel, overnacht maar het was toen al erg verouderd en slecht bijgehouden, ik ben wel een avondstapper en daarom slaap ik dus meestal in het Siri Hotel, dan kan ik na de dagelijkse familie verplichtingen daar nog voor het slapen een biertje gaan pakken, als ik maar een nacht in Korat verblijf overnacht ik meestal in het Punjadara Hotel of het Hermitage Hotel, die zijn op loopafstand van het huis van de familie.

Bij de familie zelf slaap ik nooit, daar is de voertaal alleen maar Thais en dat spreek ik niet, dus zit ik er vooral 's avonds een beetje voor spek en bonen bij.

Korat Chef ken ik niet dus dat zal ik de volgende keer als ik weer in Korat ben eens bezoeken.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”