DigiD 2

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: DigiD 2

#16 Bericht door Herbergier » donderdag 01 september 2022, 02:29

Na lang zoeken en proberen om via NFC contact te krijgen, iets wat mij maar niet lukte, ben ik overgestapt op videobellen met Nederland Wereldwijd, de eerste keren lukte het mij niet om een afspraak te maken, dat terwijl ik volgens mij toch alles goed had ingevuld, dus ik een mailtje gestuurd N. W. en ik kreeg als antwoord dat ik mijn telefoonnummer niet juist had ingevuld, ik had +66.......... ingevuld en volgens de medewerkster was het beter om 0066.......... in te vullen.

Gistermiddag lukte het, na 0066......... ingevuld te hebben, nu wel om een afspraak te maken voor een DigiD-activeringscode en gisteravond ben ik via videobellen tot volle tevredenheid geholpen met mijn nieuwe DigiD, de medewerkster van N. W. was zeer vriendelijk en erg geduldig.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/digi ... ideobellen
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: DigiD 2

#17 Bericht door pjotter » vrijdag 02 september 2022, 00:10

Wow, dat werkt dus goed 👌
Netjes ! En bedankt voor de info. 👍 Ik heb het toen zoals gezegd allemaal voor elkaar gekregen via de Ambassade, maar mocht er ooit iets mis zijn met mijn didiD, is dit goed om te weten. :worshippy:
Herbergier schreef: donderdag 01 september 2022, 02:29 Na lang zoeken en proberen om via NFC contact te krijgen, iets wat mij maar niet lukte, ben ik overgestapt op videobellen met Nederland Wereldwijd, de eerste keren lukte het mij niet om een afspraak te maken, dat terwijl ik volgens mij toch alles goed had ingevuld, dus ik een mailtje gestuurd N. W. en ik kreeg als antwoord dat ik mijn telefoonnummer niet juist had ingevuld, ik had +66.......... ingevuld en volgens de medewerkster was het beter om 0066.......... in te vullen.

Gistermiddag lukte het, na 0066......... ingevuld te hebben, nu wel om een afspraak te maken voor een DigiD-activeringscode en gisteravond ben ik via videobellen tot volle tevredenheid geholpen met mijn nieuwe DigiD, de medewerkster van N. W. was zeer vriendelijk en erg geduldig.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/digi ... ideobellen

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: DigiD 2

#18 Bericht door Joep » vrijdag 02 september 2022, 10:58

Dat werkt zeker goed, gisteren avond met mijn dochter een nieuwe digid geactiveerd via videobellen. Ze nemen alle tijd, geen gehaast en zijn vriendelijk.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: DigiD 2

#19 Bericht door brake0345 » zondag 04 september 2022, 02:04

De komende maanden moet ik dit ook gaan doen, ik had de app nooit geactiveerd omdat ik met ID en password makkelijk kon inloggen. Nu moet dat vaak met de app of SMS.

Helaas, mijn huidige DigiD staat nog op mijn oude Nederlandse mobiele nummer wat ik al 10 jaar niet meer heb, mijn rijbewijs en paspoort worden in de app niet herkend en omdat ik niet meer in Nederland ingeschreven ben kunnen ze ook niet via een brief mijn mobiele nummer wijzigen.

Na een belletje met het DigiD team is de oplossing een nieuwe DigiD aanvragen dus met videobellen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: DigiD 2

#20 Bericht door Herbergier » zondag 04 september 2022, 03:47

brake0345 schreef: zondag 04 september 2022, 02:04 De komende maanden moet ik dit ook gaan doen, ik had de app nooit geactiveerd omdat ik met ID en password makkelijk kon inloggen. Nu moet dat vaak met de app of SMS.

Helaas, mijn huidige DigiD staat nog op mijn oude Nederlandse mobiele nummer wat ik al 10 jaar niet meer heb, mijn rijbewijs en paspoort worden in de app niet herkend en omdat ik niet meer in Nederland ingeschreven ben kunnen ze ook niet via een brief mijn mobiele nummer wijzigen.

Na een belletje met het DigiD team is de oplossing een nieuwe DigiD aanvragen dus met videobellen.
Ik heb ook een nieuwe DigiD moeten aanvragen via videobellen, deze nieuwe DigiD is nog steeds met alleen Gebruikersnaam en Wachtwoord, maar nu wel geactiveerd, dus veel is er voor mij niet veranderd, maar het werkt.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: DigiD 2

#21 Bericht door Joep » zondag 04 september 2022, 04:48

Mijn dochter heeft daarna de app geactibeetd.
Zeg in de app dat scannen nirt kan/lukt en dan krijg je een sms om de app te activeren.
Olv van de mevrouw van BuZa een makkie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: DigiD 2

#22 Bericht door jumbo » dinsdag 06 september 2022, 05:07

Kan je een NL nummer wijzigen naar TH bij DIGID?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: DigiD 2

#23 Bericht door Herbergier » dinsdag 06 september 2022, 05:57

jumbo schreef: dinsdag 06 september 2022, 05:07 Kan je een NL nummer wijzigen naar TH bij DIGID?
Zo reageert de contact@stichtinggoed.nl op deze vraag.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer veranderen?
Wilt u vanuit het buitenland een nieuw telefoonnummer koppelen aan uw DigiD? Dat kan met de DigiD app of via een sms op uw oude telefoonnummer. Heeft u geen DigiD app of toegang tot uw oude telefoonnummer? Dan moet u een nieuwe DigiD activeringscode aanvragen.

En dit schrijft DigiD buitenland zelf.

Telefoonnummer wijzigen
Ik heb mijn oude telefoonnummer nog
Log in via Mijn DigiD
Kies voor telefoonnummer wijzigen
Kies voor de bovenste optie
Voer uw wachtwoord opnieuw in
U ontvangt een sms-code op uw oude telefoonnummer. Voer de code in.
Voer uw nieuwe nummer in
U ontvangt een sms-code op uw nieuwe nummer. Voer deze code in.
Uw telefoonnummer is gewijzigd
Ik heb mijn oude telefoonnummer niet meer
Heeft u uw oude nummer niet meer en woont u niet in Nederland, dan kunt u uw telefoonnummer wijzigen via een geactiveerde DigiD app.

Log in via Mijn DigiD
Kies voor telefoonnummer wijzigen
Kies ‘Via de DigiD app’
Voer uw nieuwe telefoonnummer in.
Voer de sms-code in die u ontvangt op uw telefoon
Open de DigiD app en druk op 'Start'.
Voer de koppelcode, die in de app ziet, in op uw computer/laptop en klik op 'Volgende'.
Scan de QR-code met de DigiD app.
Voer uw pincode in op de DigiD app.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: DigiD 2

#24 Bericht door pjotter » dinsdag 06 september 2022, 10:05

Das un goeie Jumbo. Ik heb het meteen gecontroleerd waar mijn DigiD app op is geregistreerd. Ben n.l. mijn oude NL nummer ook kwijt geraakt door die kwiepen van T-mobile 🙄. Maar had ik al geregistreerd op mijn Thai nummer 👍👍👍. Dus oké
jumbo schreef: dinsdag 06 september 2022, 05:07 Kan je een NL nummer wijzigen naar TH bij DIGID?

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: DigiD 2

#25 Bericht door brake0345 » dinsdag 06 september 2022, 11:34

jumbo schreef: dinsdag 06 september 2022, 05:07 Kan je een NL nummer wijzigen naar TH bij DIGID?
Ja, als je dat NL nummer nog ter beschikking hebt voor de ontvangst van de SMS.
Helaas is dat bij mij niet het geval.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: DigiD 2

#26 Bericht door pjotter » dinsdag 06 september 2022, 16:57

In het 2e deel van het bericht van Herbergier staat dat het zou moeten kunnen ? Inlog zal wel met een laptop of zo moeten, want ik lees dat een QR Code moet worden 'gescanned'.

=======
Heeft u uw oude nummer niet meer en woont u niet in Nederland, dan kunt u uw telefoonnummer wijzigen via een geactiveerde DigiD app.

Log in via Mijn DigiD
Kies voor telefoonnummer wijzigen
Kies ‘Via de DigiD app’
Voer uw nieuwe telefoonnummer in.
Voer de sms-code in die u ontvangt op uw telefoon
Open de DigiD app en druk op 'Start'.
Voer de koppelcode, die in de app ziet, in op uw computer/laptop en klik op 'Volgende'.
Scan de QR-code met de DigiD app.
Voer uw pincode in op de DigiD app.
brake0345 schreef: dinsdag 06 september 2022, 11:34
jumbo schreef: dinsdag 06 september 2022, 05:07 Kan je een NL nummer wijzigen naar TH bij DIGID?
Ja, als je dat NL nummer nog ter beschikking hebt voor de ontvangst van de SMS.
Helaas is dat bij mij niet het geval.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: DigiD 2

#27 Bericht door brake0345 » dinsdag 06 september 2022, 17:03

@pjotter, ik heb nog geen geactiveerde DigiD app, dat was juist de hele actie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: DigiD 2

#28 Bericht door jumbo » woensdag 07 september 2022, 01:50

pjotter schreef: dinsdag 06 september 2022, 16:57 In het 2e deel van het bericht van Herbergier staat dat het zou moeten kunnen ? Inlog zal wel met een laptop of zo moeten, want ik lees dat een QR Code moet worden 'gescanned'.
Gedaan, thanks!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: DigiD 2

#29 Bericht door jumbo » woensdag 07 september 2022, 01:51

brake0345 schreef: dinsdag 06 september 2022, 11:34
jumbo schreef: dinsdag 06 september 2022, 05:07 Kan je een NL nummer wijzigen naar TH bij DIGID?
Ja, als je dat NL nummer nog ter beschikking hebt voor de ontvangst van de SMS.
Helaas is dat bij mij niet het geval.
Ik deed het via de app en website, QR code e.d. en mijn NL telefoonnummer werd niet om gevraagd of gebruikt
Volg de stappen als per Pjotter en het moet lukken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: DigiD 2

#30 Bericht door pjotter » woensdag 07 september 2022, 02:07

Ai...sry. Ja dat had ik dus ook 2 jaar geleden 🙄. Ik was toen toevallig in BKK en kon na 2 extra dagen verblijf, naar de ambassade gaan. Dit is een "DigiD balie", las ik toen.
Mss lukt het toch zoals jumbo zegt ? Tja en anders toch met dat video bellen. 🤷‍♂️. suc6 !! Want het is toch wel ERG handig die DigiD.
brake0345 schreef: dinsdag 06 september 2022, 17:03 @pjotter, ik heb nog geen geactiveerde DigiD app, dat was juist de hele actie.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”