we kunnen (eindelijk) gaan.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#31 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 10 augustus 2022, 07:30

Herbergier, kijk eens op jouw mobi onder instellingen en daarna verbindingen of er een NFC optie is. Mijn Samsung heeft er een en die staat 'aan'.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#32 Bericht door Herbergier » woensdag 10 augustus 2022, 09:26

erik-kuijpers schreef: woensdag 10 augustus 2022, 07:30 Herbergier, kijk eens op jouw mobi onder instellingen en daarna verbindingen of er een NFC optie is. Mijn Samsung heeft er een en die staat 'aan'.
Mijn NFC staat ook aan, ik kreeg nu na het scannen het bericht dat ik niet sta geregistreerd als wonende in het buitenland, dus ik op de site naar mijn persoonsgegevens in de Basis Registratie Personen (BRP) gekeken, maar daar sta ik ingeschreven op mijn adres in Thailand.

Maar ik stop nu in deze topic, want die is door Gerrit11 geopend onder 'We kunnen (eindelijk) gaan', misschien open ik wel een nieuwe topic over het verkrijgen van de nieuwe DigiD.

Sorry Gerrit11.
Alles van waarde is weerloos.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#33 Bericht door jomel17 » woensdag 10 augustus 2022, 13:55

@ Gerrit, probeer in NL nog een nieuw paspoort te kopen, hier zijn ze veel duurder
หลงรัก

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#34 Bericht door gerrit11 » woensdag 10 augustus 2022, 20:28

Hoi Mannen,, geeft niet hoor als je elkaar wat wil vragen of vertellen, daar is de site toch voor. :)

Maar, ik heb gister een nieuw paspoort aangevraagd, de oude was nog 6 jaar geldig maar vanmorgen, spoed a 122,-, me nieuwe opgehaald en na ff bezig te zijn geweest mijn visa zelf aangevraagd op de site van de ambassade Den Haag , degene dat ik familie bezoek daar.
Vrouwtje heeft een uitnodigingsbrief geschreven waar ze 3 u over deed :D maar hij is er en ik heb alles ingediend a 70,-.
hopelijk heb ik t goed gedaan. en die Danny weet er idd alles van, heb ook vanmorge nog ff gebeld met de ambassade om te vragen welke ik moest hebben,
Nu afwachten.

tickets heb ik allemaal, hond nog ff naar de dierenarts, daarna legaliseren en dan kopie mailen naar thailand.
en de de 25e vliegen,, Heerlijk!! [|)

Wij wonen in de buurt van Lahansai, provincie Buriram.
Ik heb digi-d en mijn vrouw ook.

herbergier, jou heb ik wel eens gesproken paar jaar terug bij dat zwembad in de buurt van prakunchai of zoiets :D .zo zwembad langs die druke weg met paar glijbanen.

Nee, huis krijgt straks opknapbeurt, mag geschilderd worden, ik ga de badkamer doen, zelf natuurlijk, moet mooi worden 8-)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#35 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 10 augustus 2022, 22:10

Gerrit, als een van de kinderen die meegaan nu al 15 is heeft die later een Digid nodig voor de AOW. Dat kan hij/zij nu aanvragen, er is geen minimumleeftijd.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#36 Bericht door Herbergier » donderdag 11 augustus 2022, 02:30

Herbergier, jou heb ik wel eens gesproken paar jaar terug bij dat zwembad in de buurt van Prakhon Chai of zoiets :D .zo zwembad langs die drukke weg met paar glijbanen.

Helaas, dat kan ik mij niet meer herinneren, ik ben ook niet zo heel erg jong meer natuurlijk, maar als ik je ergens mee kan helpen, de vrouw heeft nogal wat contacten bij de overheid hier in Buriram, dan moet je maar een keer bij ons langskomen, wij wonen in een compound vlak onder de stad Buriram aan de 2445, precies in het midden tussen de stad en het voetbalstadion in, achter het Thada Chateau Hotel, vlakbij de gevangenis.

Vlakbij Lahan Sai in Ban Kruat heeft een Nederlandse vriend van mij (Alfredo) een bar/restaurantje waar regelmatig buitenlanders komen, hij zit vanaf Lahan Sai net voorbij het centrum, aan de linkerkant van de grote doorgaande weg, achter de market, aan een weggetje waar ook het 'Ban Kruat Garden Resort' ligt, er zijn daar meer restaurantjes maar zijn restaurant is het meest linkse.

Je kan mij bereiken via een privéberichten hier rechtsboven.
Alles van waarde is weerloos.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#37 Bericht door gerrit11 » donderdag 11 augustus 2022, 19:12

Approved
Dear De Gans Gerrit Jan
We would like to inform you that your e-Visa application has been approved, with the following data ..

Yeaaahh, das snel, gisteravond opgestuurd :mrgreen: :mrgreen: ..
Maakte ik me zo druk om,, dagen hoofdpijn van gehad.hahaha.


herbergier; daar woonde vriend van mij ook uit Utrecht , Wiliam, woont nu in khon kean.. Hij is nu in nl,, :|
Maar Buri Ram vind ik heerlijke stad, helaas woond mijn vrouw stuk verderop en heb ik daar mijn Baan gebouwd..

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#38 Bericht door Herbergier » vrijdag 12 augustus 2022, 05:52

gerrit11 schreef: donderdag 11 augustus 2022, 19:12 Approved
Dear De Gans Gerrit Jan
We would like to inform you that your e-Visa application has been approved, with the following data ..

Yeaaahh, das snel, gisteravond opgestuurd :mrgreen: :mrgreen: ..
Maakte ik me zo druk om,, dagen hoofdpijn van gehad.hahaha.


herbergier; daar woonde vriend van mij ook uit Utrecht , Wiliam, woont nu in khon kean.. Hij is nu in nl,, :|
Maar Buri Ram vind ik heerlijke stad, helaas woond mijn vrouw stuk verderop en heb ik daar mijn Baan gebouwd..
Klopt, William is ook een goeie vriend van mij, woonde vlak bij mij aan de andere kant van de gevangenis en kwam elke week koffie drinken, nu woont hij inderdaad met zijn vrouw en twee zonen in Khon Kaen en zie ik hem alleen nog als hij zijn 25 verhuurappartementen komt controleren.
Nu is hij inderdaad een paar maanden in Nederland om wat extra geld bij te verdienen, half oktober komt hij terug naar Thailand en op 25 oktober ga ik met hem en nog een paar vrienden hier in Buriram een paar biertjes drinken.
Alfredo die dat restaurantje in Ban Kruat heeft is ook een goeie vriend van William, wij hebben nog steeds het plan om Alfredo een keer te bezoeken.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#39 Bericht door Herbergier » maandag 15 augustus 2022, 01:13

Herbergier schreef: donderdag 11 augustus 2022, 02:30 Herbergier, jou heb ik wel eens gesproken paar jaar terug bij dat zwembad in de buurt van Prakhon Chai of zoiets :D .zo zwembad langs die drukke weg met paar glijbanen.

Helaas, dat kan ik mij niet meer herinneren, ik ben ook niet zo heel erg jong meer natuurlijk, maar als ik je ergens mee kan helpen, de vrouw heeft nogal wat contacten bij de overheid hier in Buriram, dan moet je maar een keer bij ons langskomen, wij wonen in een compound vlak onder de stad Buriram aan de 2445, precies in het midden tussen de stad en het voetbalstadion in, achter het Thada Chateau Hotel, vlakbij de gevangenis.

Vlakbij Lahan Sai in Ban Kruat heeft een Nederlandse vriend van mij (Alfredo) een bar/restaurantje waar regelmatig buitenlanders komen, hij zit vanaf Lahan Sai net voorbij het centrum, aan de linkerkant van de grote doorgaande weg, achter de market, aan een weggetje waar ook het 'Ban Kruat Garden Resort' ligt, er zijn daar meer restaurantjes maar zijn restaurant is het meest linkse.

Je kan mij bereiken via een privéberichten hier rechtsboven.
De naam van die Nederlandse vriend van mij met dat restaurantje in Ban Kruat is niet Alfredo maar Ricardo.
Alles van waarde is weerloos.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#40 Bericht door gerrit11 » maandag 22 augustus 2022, 15:12

Nou, alles is geregeld, papieren voor de hond zijn er ook, huis, sleutel ingeleverd.
Ik heb van de week spullen in Nootdorp gebracht bij windmill, had de rekening al betaald incl verzekering, kreeg ik vandaag nog een factuur van 300€
Voor die verzekering van mijn spullen, dan kom ik op ruim 500€ voor mijn inboedel van 20.000.
Vind ik bak geld.
Dacht bel die verzekering ff, Relo insurance, blijkt in t zelfde pand als windmill te zitten!!

Ik betaalde vorig jaar een 150€ om 3 auto’s uit Amerika te halen waar ik ruim 110.000 $ voor betaalde.. samen met kameraad dan.
Vind ik dit aardig aan de prijs, of zit ik nu mis?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#41 Bericht door jomel17 » maandag 22 augustus 2022, 15:55

Die windmolens zijn gewoon een stelletje oplic...... je had beter met Transpack in zee kunnen gaan
หลงรัก

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#42 Bericht door Adrie » maandag 22 augustus 2022, 16:53

gerrit11 schreef: maandag 22 augustus 2022, 15:12 Nou, alles is geregeld, papieren voor de hond zijn er ook, huis, sleutel ingeleverd.
Ik heb van de week spullen in Nootdorp gebracht bij windmill, had de rekening al betaald incl verzekering, kreeg ik vandaag nog een factuur van 300€
Voor die verzekering van mijn spullen, dan kom ik op ruim 500€ voor mijn inboedel van 20.000.
Vind ik bak geld.
Dacht bel die verzekering ff, Relo insurance, blijkt in t zelfde pand als windmill te zitten!!

Ik betaalde vorig jaar een 150€ om 3 auto’s uit Amerika te halen waar ik ruim 110.000 $ voor betaalde.. samen met kameraad dan.
Vind ik dit aardig aan de prijs, of zit ik nu mis?

Wat zijn dan de totale kosten om je spullen thuis in Thailand geleverd te krijgen?

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#43 Bericht door gerrit11 » woensdag 24 augustus 2022, 19:14

Bij transpack was ik voor 10 m3 4600 kwijt, das net zo veel als een 20 ft container.
Nu was ik bij windmill voor 8 m3 2500 kwijt,, zonder verzekering.
Nu lever ik t zelf aan scheelde dat 500,- , das best geld dus busje gehuurd a 125 en alles gebracht, zonder tijdsdruk.
Verzekering was 200 wat nu dus 500 is geworden, das 2.5 % van de waarde wat behoorlijk is!!
Maar ja, het staat dan straks in mijn huis voor 2500 euro….

Morge vliegen. Mijn oudste zoon van 16 is onvindbaar, wil niet mee..
Nou ja, hij heeft tot 1700u om zich hier te melden anders blijft ie hier.
Hij heeft 6 maanden lang alles lopen saboteren en lopen klieren, ben m lichtelijk zat..

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#44 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 24 augustus 2022, 22:07

Hoe kun je nou je eigen zoon zat zijn? Geen nette opmerking van je. :mrgreen:

Als ie echt niet mee wil dan had je iets kunnen regelen; een voogd of zo die de verantwoording op zich neemt tot 18. Ik deed dat toen mijn pa emigreerde en mijn jongere broer net geen 18 was en niet mee wilde; ik was voogd tot zijn verjaardag.

Maar als jij zonder hem vertrekt kan dat juridisch gevolgen hebben. Voor jou! En denk er aan, ze vinden je als het om centen gaat.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#45 Bericht door Herbergier » donderdag 25 augustus 2022, 02:20

erik-kuijpers schreef: woensdag 24 augustus 2022, 22:07 Hoe kun je nou je eigen zoon zat zijn? Geen nette opmerking van je. :mrgreen:

Als ie echt niet mee wil dan had je iets kunnen regelen; een voogd of zo die de verantwoording op zich neemt tot 18. Ik deed dat toen mijn pa emigreerde en mijn jongere broer net geen 18 was en niet mee wilde; ik was voogd tot zijn verjaardag.

Maar als jij zonder hem vertrekt kan dat juridisch gevolgen hebben. Voor jou! En denk er aan, ze vinden je als het om centen gaat.
Ik weet niet hoe lang dat geleden is van jouw jongere broer, maar ik weet wel dat de jeugd van tegenwoordig in Nederland heel wat zelfstandiger, opstandiger en moeilijker is dan b.v. in mijn jeugd van 60 jaar geleden.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”