Inkomende gesprekken uit NL met +697

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Inkomende gesprekken uit NL met +697

#1 Bericht door Wereldvreemd » maandag 18 juli 2022, 10:03

Goedendag,
Sinds een goede week zijn wij voor het eerst in 3 jaar weer in Thailand. Ik word zo af en toe gebeld op mijn Nederlandse telefoon, maar in plaats van +31 staat er nu +69731 voor het nummer. Dat is best vervelend, want voor sommige mensen ben ik bereikbaar en de rest kan het heen en weer krijgen. Als ik google, dan kom ik alleen op de informatie dat de Thaise overheid deze prefix als scam ziet.

Nu kan het een probleem zijn met T-mobile. Ik probeer contact te krijgen met T-mobile voor een oplossing, maar makkelijk is het blijkbaar niet. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en eventueel een oplossing?
- -

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Inkomende gesprekken uit NL met +697

#2 Bericht door Herbergier » maandag 18 juli 2022, 11:01

Als ik contact wil met familie of vrienden in Nederland doe ik dat alleen nog maar met WhatsApp of via Messenger van Facebook, dat is beide gratis en je kan videobellen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Inkomende gesprekken uit NL met +697

#3 Bericht door Ronny010 » maandag 18 juli 2022, 12:11

zet bij de telefoonnummers die je mogen bellen +31 voor het telefoonnummer in je contactlijst/adresboek (zonder eerste nul)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Inkomende gesprekken uit NL met +697

#4 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 19 juli 2022, 06:39

Alle telefoonnummers staan opgeslagen met +31, of bijna allen. Het gaat om de inkomende gesprekken, die nummers worden verbouwd tot +69731.

Whatsapp gebruik ik zoveel mogelijk, maar ik heb een aantal zaken niet kunnen afronden voor vertrek en kan daarvoor gebeld worden. Daar heb ik geen probleem mee, maar vervelender is het als er iemand aan de lijn hangt, die lang van stof is of (naar mijn mening) niet belangrijk is.
- -

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Inkomende gesprekken uit NL met +697

#5 Bericht door Ronny010 » dinsdag 19 juli 2022, 09:01

Phone lines with ‘+697’ prefix too dangerous to be answered: DES
Home » In-Focus » Phone Lines With ‘+697’ Prefix Too Dangerous To Be Answered: DES
The Digital Economy and Society Ministry on Sunday warned people against answering calls with the prefix “+697”, saying that the prefix was used by call-centre scammers.

Share this article

Phone lines with ‘+697’ prefix too dangerous to be answered: DES
The warning was made by DES spokeswoman Noppawan Huajaimun, who explained that the +697 prefix was assigned to numbers based on IP (Internet Protocol) telephony.

Noppawan said that since IP phone numbers do not have to be registered with the authorities, call-centre scammers tend to use them to make untraceable calls to victims.

As a result, she said, the DES asked the National Broadcasting and Telecommunications Commission and mobile phone operators to assign incoming IP calls with the +697 prefix to alert customers of the potential danger.

“The DES would like to thank the NBTC for issuing a measure requiring all mobile phone operators to attach the +697 prefix to all incoming IP calls so that people can notice it easily,’ Noppawan said.

“To avoid being deceived, people should not answer such calls.”

She added that people who receive SMS messages or calls from suspicious numbers can tell their mobile phone operators to block them.

Published : July 03, 2022

bron:https://www.nationthailand.com/in-focus/40017318

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Inkomende gesprekken uit NL met +697

#6 Bericht door johnny013 » donderdag 21 juli 2022, 03:46

Wereldvreemd schreef: maandag 18 juli 2022, 10:03 Goedendag,
Sinds een goede week zijn wij voor het eerst in 3 jaar weer in Thailand. Ik word zo af en toe gebeld op mijn Nederlandse telefoon, maar in plaats van +31 staat er nu +69731 voor het nummer. Dat is best vervelend, want voor sommige mensen ben ik bereikbaar en de rest kan het heen en weer krijgen. Als ik google, dan kom ik alleen op de informatie dat de Thaise overheid deze prefix als scam ziet.

Nu kan het een probleem zijn met T-mobile. Ik probeer contact te krijgen met T-mobile voor een oplossing, maar makkelijk is het blijkbaar niet. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en eventueel een oplossing?
Op mijn Thaise gsm, werd ik vorige week gebeld door +697998664877
Ik heb niet opgenomen.
Het is zoals het is...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”