welke visa moet ik nou hebben?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

welke visa moet ik nou hebben?

#1 Bericht door gerrit11 » woensdag 15 juni 2022, 16:27

Hoi,

Je moet die visa digitaal maken zag ik, maar welke moet ik nu maken als ik daar na toe gaat, een toerist visa of non-o of o-x?
En dan daar die visa voor een jaar maken, teminste dat was de bedoeling.
En moet je retourtje kopen of mag t ook enkele rijs zijn,, kom hier tog nooit meer terug.
we wilden in Juli vertrekken of begin augustus.

Verder gaat de hond mee,,, maar ik las nou weer dat ik een importvergunning nodig had,, daar had ik nog niet eerder iets over gelezen, zeker weer nieuw??
Ik moest voor een vergunning een mail naar thailand sturen met daarbij een foto van de hond en kopie paspoort.
Afwachten nu.

Gaarne verneem ik welke visa ik moet aanvragen want ik weet t nu ook niet meer.. [|)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 15 juni 2022, 22:25

Gerrit, voor visa kan ik je niet helpen. En naast een visum kan Thailand andere zaken eisen zoals een ziektekostenverzekering hoewel die eisen nu sterk in beweging zijn. Covid is zo'n beetje weg maar er hoeft maar wat te gebeuren en de regels veranderen weer. Blijf lezen over de eisen!

Denk er aan dat bij emigratie jouw zorgverzekering vervalt zodra je je hebt uitgeschreven; een goeie reispolis is dan hard nodig als je die in NL kunt afsluiten want dat recht vervalt in de regel ook bij emigratie. Vraag dat goed na!

Wat de hond betreft, lang niet alle honden mag je invoeren in Thailand, er zijn enkele rassen die niet mee mogen. Ik kan je voorts een link in het Engels geven van recente datum:

https://thaiembdc.org/2022/05/23/bringi ... hailand-2/

In die link staan links om na te lezen.

Onderzoek of de vliegmaatschappij wel een hond toelaat en op welke voorwaarden; dat kan per club verschillen. Probeer een non-stop vlucht te nemen naar Thailand om een overstap te vermijden.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#3 Bericht door jomel17 » donderdag 16 juni 2022, 02:48

Gerrit, als je boven de 50 bent is een non-o visum het eenvoudigst heb ik ruim 2 jaar geleden ook gedaan
Met dat visum in je paspoort kan je ook een enkele reis nemen hoewel dat niet veel goedkoper is dan een retour....
Van honden invoer weet ik niks, succes en kijk ook ff op dat blauwe Blog TB
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#4 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 16 juni 2022, 08:10

Jos, 50 of ouder voor een retirement extension na een jaar. Ik ben toen ook begonnen met een non-im-O.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#5 Bericht door gerrit11 » donderdag 16 juni 2022, 11:37

Hoi mannen,,

toch wel die non-o, dan ga ik daar mee verder.
ik wilde 3 maand visa nemen en dan daar die jaar aanvragen.
Dat deden vrienden van mij ook.

Ik vertrek met thaise partner en kids, hier getrouwd en in thailand nog niet officieel.

De hond, ja ik hoop dat t geen gezeur meebrengt, ik zag m niet op die no go lijst staan, maar ja die importvergunning is ook nieuw!! :(

Verzekering, wel hebben nog een reisverzekering maar nemen , ik dan, nog een ziekte verzekering. die moest je idd hebben.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#6 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 16 juni 2022, 12:03

Gerrit, in Thailand kun je geen visum aanvragen. Een visum vraag je aan buiten Thailand.

Je kunt wel in Thailand het visum non-O verlengen (dat heet een extension) voor steeds een jaar op basis van retirement, marriage, en meer. Per categorie zijn daarvoor voorwaarden en informeer je heel tijdig voor je moet verlengen. Jomel gaf je al een tip het blog TB (dagelijks) te volgen; dat is goeie info in de NL taal en je kunt er ook vragen stellen net als hier.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#7 Bericht door gerrit11 » vrijdag 17 juni 2022, 13:47

Gerrit, in Thailand kun je geen visum aanvragen. Een visum vraag je aan buiten Thailand.

wacht even, ik moet toch eerst in NL een visa aanvragen om daarheen te kunnen gaan, en daarna vraag je tog die non o aan In thailand?
Dat heb ik van vrienden begrepen, maar welke vraag je nou hier aan, een gewone reis visa a 3 maand of een van die 2 andere, 50+ of die retirement visa of zoiets?

Ik heb voor onze hond ook al 2 x een mail gestuurd voor die import papieren, niks nog gehoord.
ze willen dat je die 8 dagen voor je vertrekt aanvraagt, nou ik wacht nu 4 dagen op enig bericht van ze, en dan moet ik nog afspraak maken voor gezondheidsverklaring , afspraak voor die te laten legaliseren en er naar toe.. dat red je nooit!!!

Nu is die container boer ook over gegaan in andere handen en die heeft de prijs flink opgeschroefd!!
Gaat goed zo..

Maar blij om hier te vertrekken zeg.. [|)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#8 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 17 juni 2022, 21:59

Gerrit, jouw non-im-O vraag je aan in NL en de voorwaarden staan op de site van de TH-ambassade in Den Haag. Eenmaal in Thailand laat je die verlengen op basis van de gegevens die Willem aan je heeft gegeven enkele dagen geleden. Retirement, of marriage, of onderhoud spouse of kids, of studie, etc.

Voor die hond heb ik je een link gegeven. JIJ moet het formulier downloaden (er staat een link) en heel die handel laten invullen, foto's etc, en daarna naar Thailand mailen of e-mailen. Daarna krijg jij wel/niet toestemming en zie verder de link die ik je gaf. Vergeet de vliegmaatschappij niet!

Beide onderwerpen worden al jaren en jaren uitgebreid behandeld in Thailand Blog punt nl dus ga daar eens goed zoeken; de zoekfunctie zit linksboven op het hoofdscherm. Verwacht niet dat Thailand een poot uitsteekt om je te helpen; JIJ moet alles verzamelen en aanleveren.

Zit je op facebook? Daar staan heel veel pagina's over Thailand in de NL/VL taal en je kunt ook daar vragen stellen. Twee weten meer dan een, zoals je weet, en vragen staat vrij. Inside Thailand (NL) is een goeie FB pagina.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#9 Bericht door wpdl » zaterdag 18 juni 2022, 01:05

Beste Gerrit zou een club als deze[ link] benaderen die helpen je tegen meerkosten aan je visum die jij nodig heb om naar Thailand af te reizen.
Je secondaire zaken zoals de hond zal men ook best wel een oplossing voor weten.


jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#10 Bericht door jomel17 » zaterdag 18 juni 2022, 04:33

Gerrit je hebt een PB ontvangen, lees maar
หลงรัก

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#11 Bericht door Joep » zaterdag 18 juni 2022, 08:24

Ik zou eerst kijken op welke basis je je extension of stay wil hebben in TH. (Op basis van retirment of op basis van huwelijk). Zou ook zeker kiezen voor Non Imm O, dan heb je (nog) niets te maken met de verplichte verzekering die bij Nkn Imm OA moet.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#12 Bericht door Herbergier » zaterdag 18 juni 2022, 11:06

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#13 Bericht door gerrit11 » maandag 20 juni 2022, 16:27

Mooi,, nu weet ik t wel kwa visa, via oa pm'n, bedankt heren voor t meedenken.

Eric kuijpers,
wat betreft die link uit de USA voor de hond is ie net ff anders dan wat ik heb gekregen uit thailand, en ik gaat datgene doen wat ik vandaag uit thailand gekregen heb, dan kunnen ze me daar nooit zeggen dat ik t fout heb gedaan!! :)

Dear Sir or Madam,
Thank you for contacting us to inquire about bringing your pets to Thailand.
According to The Epidemic Act B.E.2558 (2015) regarding the regulations for importation, exportation, and transit the live animals or/and animals carcass via The Kingdom of Thailand. Pets imported by air cargo are required to apply for an import permit in advance by submitting the relevant documents via email at least 7 business days before arrival.
For other imports such as checked baggage or pet in cabin, the passenger can apply for an import permit on arrival by preparing the following documents below for inspection: (No need to apply in advanced)
1. Original Official Health Certificate which stating the health requirement (Please find attached)
- The health certificate must have endorsement and stamped from the government.
- The health certificate must be legible, accurate and complete.
2. Original pet passport or vaccination record (must be in English) which includes
a. Pet’s details (breed, sex, DOB, color, and microchip no.)
b. Veterinarian’s details who administrates vaccines (full name, license number, and signature)
c. Dog: Rabies**, Canine Distemper, Canine Hepatitis, Canine Parvovirus, and Leptospirosis*** vaccines
d. Cat: Rabies** and Feline Panleukopenia vaccines
3. Microchip certificate
Upon arrival, our staff will check the documents and the microchip no. on the document must conform with the animal bears. If the documents are complete, the animal will be released on arrival date and a processing fee of 500 baht/pet and 10 baht/shipment will be charged and a receipt provided.
Please ensure that the imported animals have all documents in order. If the animals do not meet the import requirements upon arrival or any document is not in order, the violator shall be fined or the animal shall be returned to the country of export, at the owner's expense.
Remarks:
* In case of primary or discontinuity vaccination, animal must wait for 21 days since vaccination before departure. However animal has valid booster vaccination, a waiting period is not required and the previous vaccination records should be present.
** In case of primary Rabies vaccine: animal was at least 12 weeks old at the time of administration.
***In case of dogs that did not have a valid Leptospirosis vaccine: dogs must have a negative result for the Leptospirosis test within 30 days prior to departure.

Kind regards,
Dr. Komsan Rungruang
Chief of Suvarnabhumi Airport Animal Quarantine Station

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#14 Bericht door gerrit11 » maandag 20 juni 2022, 17:16

A medical certificate issued from the country where the application is submitted, showing no prohibitive diseases as indicated in the Ministerial Regulation No.14 (B.E. 2535) (certificate shall be valid for not more than three months .

Certificate of criminal record clearance from the country of nationality or the country where the application is submitted.
Ik heb in t verleden wel eens iets met het rechtssysteem gehad, ff terug maar zou dat nog gelden hier?

Financial evidence showing monthly income of not less than 65,000 THB or having the current balance of 800,000 THB, e.g. bank statements, proof of earnings.
Ik heb nog geen rekening daar en geen inkomen

en nog een stel van die vragen.

Overigen was die link een uit Belgie, en ik kom uit NL ( nog ). .

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: welke visa moet ik nou hebben?

#15 Bericht door erik-kuijpers » maandag 20 juni 2022, 21:39

Gerrit, waar heb je het nu over? Medical certificate, hoezo en waarvoor?

Criminal record, idem. En anders ga je jouw bewijs van goed gedrag toch even halen op de gemeente? Voor jou en de anderen die een non-O nodig hebben.

Bankrekening in Thailand: dat open je direct als je er bent. Voor een non-O visum is dat toch niet nodig? In TH haal je een extension, geen visum. Zodra je in TH bent ga je met jouw Thaise vrouw een bank in en zij vraagt voor jou een betaalrekening en een deposito aan. Alleen op jouw naam, geen en/of want veel Immigrations aanvaarden dat niet.

Het wordt kort dag dus ik zou maar gaan beginnen voor mensen en voor de hond. En boek je vlucht op tijd en misschien wel niet via Schiphol; vandaag Max Vakantieman gezien? Mogelijk 30.000 mensen die blijven staan deze zomer.....

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”