Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#1 Bericht door stille » woensdag 27 april 2022, 11:25

Dit jaar wordt ik 80.
En maakt een definitieve beslissing, van mijn verdere leven.
Of in Thailand, of Bronbeek
Voel me lichamelijk nog redelijk goed,maar merkt wel,dat het sterk achteruit gaat, aan het lopen, van afstanden.
Geestelijk in mijn optiek nog goed,maar dat kunnen beter andere mensen beoordelen.
Zal dit jaar of beter gezegd deze keuzes moeten maken.
Heb me enkele Jaren geleden op gegeven voor Bronbeek. Nu krijgt Nu de mogelijkheid om dit jaar van 29-5 t/m 03-06 daar tegaan logeren, of het mij bevalt. Nu hoorde ik van een bewoner die daar woont, en ook Thailandganger is, dat na het logeren, je verplicht 14 dagen bedenkttijd heb indien zij het goed keuren om daar te wonen.( daar ben ik niet bang voor).
Het voordeel van Bronbeek men kan net zolang op vakantie gaan als men wil, mits je de kamer maar betaald.( heb een eigen kamer met douche en wc) bij ziektes hebben ze een verpleeg afdeling, en als ze je niet kunnen handelen zij zorgen dat je naar een WLZ inrichting gaat, maar in principe blijft men daar tot de dood,Bronbeek behoord niet tot de reguliere verzorginhg, maar is van defentie. Maar ook nadelen voor sommigen,het leven in een groep,men valt onder de krijgstucht, bij officieele gelegenheden,verplicht aanwezig te zijn, in uniform.
Laatst gewijzigd door stille op donderdag 28 april 2022, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 27 april 2022, 22:14

Hans, 80 en onder krijgstucht en in uniform! Hoe gaan ze dat doen als je er de kantjes af loopt? Drie weken zwaar? Bezopen toestand. Waar begin je aan.

Zoek een burger ouwemensenhuis en laat je daar vertroetelen. Kost net zoveel en de zorg is gelijk. Ik heb mijn plan getrokken. Jij twijfelt nog steeds dus ik wens je een wijs besluit toe.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#3 Bericht door wpdl » donderdag 28 april 2022, 00:50

Van Bronbeek

"Bronbeek is een museum en kenniscentrum van Nederlands koloniale geschiedenis.
Bronbeek is ook een tehuis op een historisch landgoed voor veteranen van de Nederlandse krijgsmacht en het voormalige Koninklijk Nederlands-Indisch Leger (KNIL).
Op het landgoed wordt een groot aantal herdenkingen gehouden.
Het museum is nu dé plek waar de Nederlandse koloniale geschiedenis tot leven komt.
Op het landgoed zijn in de loop der jaren verschillende monumenten verrezen en Bronbeek is inmiddels een belangrijke herdenkingsplaats."

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#4 Bericht door stille » donderdag 28 april 2022, 06:22

Kijkt eerst even hierna.
https://www.npostart.nl/anita-wordt-opg ... KN_1715840
Ben jaren geleden al minaal 4 x geweest.
+Ook kan ik mijn maandelijkse toeslag die onbelast is, van WUBO -SVBLeiden behouden
E
Daarme kan ik mijn vriendin, maandelijks onderhouden,+ geregeld naar Thailand gaan vor 4a5 maanden, indien de toestand weer normaal
Als men intype bij google, zie men ookde eisen.
https://www.defensie.nl/onderwerpen/bro ... n-bronbeek

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 29 april 2022, 06:35

Je moet mentaal gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt, geestelijk is nog veel belanrijker als het fysieke
Je geest is ook flexibeler en kan zich aanpassen aan de wensen van je lichaam, andersom gaat niet
Dus luister naar je lichaam en laat de geest volgen....

Ik kies er nu voor om in Thailand te blijven wat er ook mag gebeuren
Alles is doorgenomen met vrouw en kinderen
Ik hoop dat ik gevrijwaard blijf van dementie en dat soort zaken, mijn moeder had het, mijn vader was te jong met 75

Maar het kan nog alle kanten op, zoveel onvoorziene zaken, maar de basis is geregeld.
ZKV omdat ik hier gewerkt heb is 430 thb per maand, 100% vergoeding, da's een belangrijke
Behuizing wordt gelijkvloers met een leuk zitje met uitzicht

Ik moet nog effe, maar voorbereiding is het halve werk en liever nu dat op jouw leeftijd Stille...
Heb ook het geluk een fabelachtige vrouw te hebben getroffen.... alleen de dood of een wulpse 20 jarige kunnen ons scheiden :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#6 Bericht door Joep » zondag 01 mei 2022, 08:24

Vind het een wijs besluit.
Ik ken Bronbeek vrij goed. Viel in mijm rayon qua Arbo en Milieu.
Heb dit zelf ook in mijn achterhoofd als backup. (Ben ook veteraan, en rechthebbende tzt).
In principe wil ik mijn laatste adem ooit een keer hier uitblazen. Vrouw en dochter zijn dat ook van mening, maar je weet nooit hoe de situatie over een jaar of 25 is

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#7 Bericht door driver » woensdag 17 augustus 2022, 18:28

Stille.. Zit jij nu in Bronbeek of? 🤔

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#8 Bericht door stille » vrijdag 19 augustus 2022, 19:33

Ik heb die moeilijke beslissing genomen en vind het tot op heden dejuiste beslissing,
Nadat ik op 03-06 de proef perode heb gehad, kreeg ik op 21-06 de schriftelijke besling dat ik daar kan wonen
Heb toen maar de besling genomen met verstand en gevoel.
Ben op 30-06 naar het het gemeentehuis gegaan om mij te laten inschrijven.
Op 10-07 ben ik daar gaan wonen
Zie verder maar op mijn reactie aan Erik Kuipers bij
Re: Met eenre-entry terug naar Thailand

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#9 Bericht door Joep » zaterdag 20 augustus 2022, 04:21

Goed dat het je bevalt.
Veel plezier daar en hoop dat je er nog lang kunt genieten

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Hebben jullie ook wel eens dat men een beslissing moet forceren, ik dit jaar.

#10 Bericht door driver » zaterdag 20 augustus 2022, 05:30

Stille.. Goede keus gemaakt lijkt me. Je ogen is uiteraard een minder leuk probleem. Hoop dat je het zicht zeg maar nog een poos kunt behouden.

Gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”