Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#1 Bericht door vonked » zondag 17 april 2022, 12:30

Ik heb ondertussen al heel wat af ge-kampeert in Thailand. Kamperen is er dan vroeger ook wel met de paplepel ingegoten als kind zijnde.
Na veel ervaring met diverse tentjes (groot en klein) in Thailand opgedaan te hebben heb ik nu mijn auto tot kampeermiddel omgebouwd.
Alles heeft zijn vaste plekkie zodat ik niet eerst allerlei dozen of kratten hoeft te openen om bij mijn spullen te komen.
Een elektrische koelbox die op 3 verschillende manieren van power voorzien kan worden zorgen voor een koud biertje of houdt mijn etenswaar gekoeld,
wat wil je nog meer.

Ik heb al eens een post van een camper-fan voorbij zien komen, maar ik vroeg me af of er nog meer fanatieke kampeerders zijn onder de Nederlandstalige expats.
P.S.: Waarom je kamperen juist helemaal niet leuk vindt hoef ik niet te weten hoor [|( , maar zou het wel leuk vinden om wellicht iemand van jullie te ontmoeten
of samen mee te reizen door Thailand. Ik heb hier 2 linken van mijn laatste kampeeravonturen in Thailand.

https://www.youtube.com/watch?v=nNad9jaY6gg
https://www.youtube.com/watch?v=AOnzlc5hYb0

Groet, Ed

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#2 Bericht door wpdl » maandag 18 april 2022, 11:13

De camping bij de moerdijkbrug staat als een onuitwisbaar stukje jeugd op mijn harde schijf.
Zo ging dat, gezin met een klein handje vol kinderen.
Vele 'Mijn eerste dit en dat' momenten gehad.
Was uiteraard een levensloop van grote familietent tot caravan van tien meter in al die jaren.
Een weekeind en zomervakantie locatie.

Heb je twee video filmpjes met plezier bekeken waar jij een stukje camper improvisatie en natuur laat zien.
Het mag wat kosten :Whistle:
Mocht je er meer hebben filmpjes,lijk mij leuk.

Dat kamperen in Thailand naar mijn gevoel het stiefkindje is met recreatie geloofde ik wel en zeker nu tijdens de Covid golven.
De indrukken die je van Thailand krijg zijn mooi.
De natuur is directer als een hotel of iets van dien aard hoewel je slaapafdeling er ook fijn uit ziet.
Ieder zijn ding :thumbsup:

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#3 Bericht door vonked » dinsdag 19 april 2022, 02:52

Bedankt voor je reactie.
Kamperen in Thailand is erg in opmars. Iedere keer dat ik de Google Maps kaart bestudeer zijn er weer nieuwe campings te vinden. Vaak nog primitief en zonder al te veel faciliteiten. Het is inderdaad vaak de natuur die het hem dan moet doen. Maar dat vind ik niet erg, het maakt me een soort van ontdekkingsreiziger die nog genoeg terrein ter beschikking heeft om te verkennen. De Thai kampeert meestal van Zaterdag op Zondag en dat maakt dat je door de weeks het hele terrein voor jezelf hebt. Vervelen doe ik me nooit, beetje vissen, koken, zwemmen en aan het eind van de dag als vaste prik "happy hour" :mrgreen:

Ja hoor: ik heb nog wel meer kampeer-filmpjes op YouTube geplaatst. Ze zijn 1, 2 of 3 jaar oud dacht ik, dus nog van voordat ik mijn auto omgebouwd had.

https://www.youtube.com/watch?v=Sx9RL-_ ... x=3&t=949s

https://www.youtube.com/watch?v=vaymIPl ... D2&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=dFlDT1P ... 7&index=11

https://www.youtube.com/watch?v=yoOkZMl ... 7&index=12

Groet, Ed

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#4 Bericht door wpdl » dinsdag 19 april 2022, 06:38

De kortste twee bekeken Ed de andere komen later zie dat je er dertien heb staan met je kampeer avonturen.
Mis tot nog toe in je omgebouwde auto toch een oer-Hollands ding en dat is de fiets?

Zag hier in Korat pas wel een zeer stevige shop in een van de plaza/mall met sport maar ook kampeerartikelen.
Dus ja gaat populair worden vermoed ik.
Niet altijd goedkoop maar langdurig gebruik.

Blijf het zelf bij gebrek aan een stevige 4x4 auto en nog wat andere zaken die de weegschaal de verkeerde kant uit laten vallen toch op afstand bekijken.
Er borrelen wel wat vragen omhoog.
Kampeer locaties te vinden op een centrale site?
Wat zijn de kosten gemiddeld bij dit soort locaties.

Laos beer tijd geleden dat ik dat gedronken heb, smaakte wel lekker.
Hou het al een tijdje op dat er naast, lag :thumbsup:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#5 Bericht door Herbergier » dinsdag 19 april 2022, 12:25

In 2006 kwam ik deze camping al tegen in het Khao Laem National Park langs de weg (323) van Kanchanaburi naar Sangkhla Buri, een hele mooie streek daar om te vertoeven, maar van die camping werd toen nog niet veel gebruik gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#6 Bericht door vonked » woensdag 20 april 2022, 03:50

Een echt uitgebreide camping inventaris is niet strikt noodzakelijk hoor. Alles is bij Lazada voor elk budget wel te koop.
Zeker als je voor de eerste keer in Thailand gaat kamperen zou ik het heel minimalistisch houden en alleen de meest noodzakelijke dingen aanschaffen.
Een tentje, een luchtbed, verlengsnoer en een fan, een luifeltje, een stoeltje, kooktoestelletje en een koelbox en je bent al een heel eind.
Ook het huren van een camping-inventaris is op heel veel campings mogelijk. Ik zie dat daar vaak gebruik gemaakt van wordt.
Een stevige 4x4 is niet strikt noodzakelijk (maar wel lekker natuurlijk :angel: )
En als je wil kan je ook een keer met mij mee. Een extra tentje heb ik nog wel liggen, de rest moet je zelf regelen.
Een camping-site is er naar mijn weten niet, wel zijn er de diverse Facebook groepen met camping ervaringen van de Thai's zelf.
Zelf houd ik mijn eigen google-maps pagina met campings bij. Inmiddels heb ik zo'n 200 a 300 campings in kaart gebracht schat ik zo.
Ik heb inderdaad wel eens gedacht om mijn fiets mee te nemen maar dan zou die op het dak moeten....nogal een heisa om hem steeds op 2 meter hoogte te moeten optillen.

Bedankt voor de mooie foto's. Zelf ben ik niet zo'n fan van de campings op de Nationale parken. Aangezien er bijna altijd een alcoholverbod geldt valt mijn "happy hour" dan af.
Deze gewoonte is voor mij niet meer af te leren :lol: . Verder zijn er wat andere dingetjes die mij aan het kamperen op de nationale parken storen, maar om niet in een ellenlange discussie te geraken wil ik het hier bij laten. Als jullie meer vragen of leuke/interesante opmerkingen hebben hoor ik het wel.

Groet Ed

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#7 Bericht door sjeng » woensdag 25 mei 2022, 06:09

Allemaal leuk en aardig dat camperen in thailand maar waarom creperen in een tentje als je op de meeste plaatsen een bungalo kunt heren voor 250 thb met een bed, douche en airco. Natuurlijk minder macho, maar wel minder zooi om mee te sjouwen. wandelschoenen aan en op naar het volgende resort.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#8 Bericht door jumbo » donderdag 26 mei 2022, 01:13

Ik reed een paar weken geleden terug van Cha-am naar Bangkok over de 37. Passeerde talloze campers, van groot tot klein en vouwbaar
Allemaal dus uit de richting Pranburi/Prachuap
Er moet daar dus iets aan de hand zijn.
Op Cha-am strand zuid staan ze ook wel eens met tentjes
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#9 Bericht door wpdl » donderdag 26 mei 2022, 01:33

Het kampeervirus jumbo, besmettelijk?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#10 Bericht door jumbo » donderdag 26 mei 2022, 05:45

Gevaccineerd toen in 5 jaar was
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#11 Bericht door jumbo » zondag 29 mei 2022, 04:03

https://www.facebook.com/jumtlaglampingresort/
ik denk dat de liefhebbers hier nog meer linkjes kunnen vinden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: Kamperen in Thailand. Meer liefhebbers?

#12 Bericht door vonked » donderdag 16 juni 2022, 14:46

sjeng schreef: woensdag 25 mei 2022, 06:09 Allemaal leuk en aardig dat camperen in thailand maar waarom creperen in een tentje als je op de meeste plaatsen een bungalo kunt heren voor 250 thb met een bed, douche en airco. Natuurlijk minder macho, maar wel minder zooi om mee te sjouwen. wandelschoenen aan en op naar het volgende resort.
Heerlijk in de natuur. Biertje uit mijn eigen koel/vriezer. Uitzicht op de mooiste plekjes. Rust. En vooral ... een bed waar niet al 200 personen voor me in hebben te liggen krikken :mrgreen: .

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”