Is dit verstandig of niet

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Is dit verstandig of niet

#1 Bericht door stille » dinsdag 29 maart 2022, 12:06

Vraag of inzending.
Voor mensen die uit Nederland zijn uitgschreven, en geen onder komen meer daar hebben.
Het zou kunnen, dat op oudere leeftijd, het lichaam of geest niet meer wil, zodat men echt verzorging of verpleging moet hebben.
Mijn story
Toen ik in 1999 naar Thailand ging en mijn huis in 2002 verkocht had,heb ik een stacaravan gekocht en stond ingeschreven bij mijn dochter.
Omstreeks 2009 zei mijn dochter tegen mij, (ze praat er ook over met andere mensen)Pa als je ernstig ziek word en je staat bij mij ingeschreven kunnen wij je niet helpen.
Als je in Nederland bent voor een paar maanden met een griepje of iets dergelijks tijdelijks is het geen probleem.
(Mijn medische verleden, gai k niet meer noteren bij velen bekend)
In 2009 uitgeschreven, maar voor die tijd mijn vriendin al verteld wat ik ga doen als ik 80 bent.
(Heb haar vanaf 2003 toen ik dacht dit is beide kanten dit is seieus, iedere 3 maannden een X bedrag gegeven, mocht ik er niet meer zijn, dat zij dan verder kan en iedere maand huishoud geld bij mijn aanwezigheid.)
Hele tijd niet over geproken, maar soms zat het wel op mijn lippen.
In 2018 begon ze er zelf over, dacht direct op dat moment, nu is het ijzer heet en moet het smeden, heb ja gezegd.
Ben als ik Nederlandbent wel 5Xin Bronbeek geweest en met de Manager en sommigge bewoners gesproken.
Begin 2019 heb ik al mijn documenten opgestuurd en kreeg bericht, dat ik aan de eisen voldoet,maar voordat ze verder kunnen moet er eerst persoonlijk met de Maatschappelijkwerker gesproken worden.
In 2020 zou ik eigenlijk naar Nederland gaan, maar door de pandemie hier gebleven.
Toen zei mijn kleindochter via skype tegen mij, kan je niet gaan vragen met een video gesprek,heb ik gedaan.
Heb met de Maatschappelijk werker gesproken, een week later kreeg ik bericht van de Manager dat ik daar een paar dagen kan logeren en dat het mooi zou zijn wanneer ik met mijn
Profiel foto van faceboek die ik opgestuurd heb, zou kunnen waar maken.
Heb dit jaar van de Manager met email bericht gekregen, dat ik daar kan logeren, zodra ik in Nederland bent, ga 23-05-2022 naar nederland, maar wil me beschikbaar stellen in principe 2de helf Juni.
Mijn vraag is voor de gene die uitgeschreven zijn hoe ze dit oplossen.
Wanneer ze door omstandigheden ineens terug moeten
of hebben opgelost
Mag best een eigen mening hebben.
Laatst gewijzigd door stille op dinsdag 29 maart 2022, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Is dit verstandig of niet

#2 Bericht door stille » dinsdag 29 maart 2022, 12:26

Ik woont in een klein rijtjes huis,omring do thaise mensen,die weten het van mijn vriendin.
Enkele dagen geleden kwam er een andere vriendin hier, ze vertelde dat.
Ik was erbij, ze zei dat ze het ook niet aan kan om iemand te verplegen, naar het toilet,dochen enz.
Dat is veel te zwaar.
Haar vriendin vroeg ook hoe zit het met geld.
Ze vertelde hij geeft mij iedere 3 maanden een x bedrag opgestuurd en wil het blijven doen totdat hij dood is.ook vertelde ze dat ik ieder jaar wanneer de toestand en het lichaam wil.
Voor3 maanden hier komt.
Vond het leuk dat ik er toen bij was, om te horen

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Is dit verstandig of niet

#3 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 29 maart 2022, 14:27

Hans, wat bedoel je nu? Wat bedoel je met 'door omstandigheden ineens terug moeten'?

Printen44 Kees en ik zijn vrijwillig teruggegaan; Kees zocht een huis toen hij hier was, ik vond het al na inschrijving bij een woningcorporatie toen ik nog in TH woonde. Naar NL om te tekenen, even terug naar TH en toen defi naar NL. Inschrijven, zorgpolis nemen, andere dingen regelen, en klaar.

Dus het is een eitje als je terug moet naar NL. Mits je geestelijk fit bent.

Krijg je in TH een zwaar infarct dan verandert alles: je mag dan maanden niet vliegen en als je zelf niks meer kunt dan heb je familie/vrienden nodig om alles te regelen. Recht op WLZ heb je pas na een wachttijd en een indicatiestelling en die procedure moet iemand dan voor je starten. En in de tussentijd zal iemand je moeten opvangen en verplegen. Dat kan lastig zijn....

Dus het verschilt van mens tot mens.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”