Tip tegen de hoge gasprijs

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Tip tegen de hoge gasprijs

#1 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 24 maart 2022, 08:25

TIP GELEZEN OP INTERNET VOOR DE HOGE GASPRIJS

Is het koud bij jou thuis vanwege de hoge gasprijs? Dan hier een tip om het warm te krijgen. :giggle:

Steek je vinger in een pot sambal.
Steek hem daarna in je anus.
Dan moet je naar de EHBO en daar staat de verwarming wel op 'vol'.

Gratis, deze tip. Nee, ik heb hem niet uitgeprobeerd want ik heb de oude gasprijs nog...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#2 Bericht door wpdl » donderdag 24 maart 2022, 08:33

Werkt ook goed

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#3 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 24 maart 2022, 12:23

Ja, Willem, die foto doet me denken aan, lang geleden, een veearts in NL die de scheet van een koe aanstak.... Daar gingen al stal en hooivoorraad de hens in. Meneer de arts kreeg een vette boete... Terecht ook!

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#4 Bericht door Adrie » donderdag 24 maart 2022, 18:32

In de maanden Nov, dec, jan, feb, 4 maanden naar Thailand en in NL de thermostaat op 10 zal iets meer besparen.

De hoogte van je gasverbruik word in die maanden bepaald [|)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#5 Bericht door jumbo » donderdag 24 maart 2022, 23:11

Voor de auto heb ik een OBD2 plug gekocht in de US, misschien hier ook te verkrijgen
Fuelsaving en increased HP/Torque
De TurboDieselInterCooler 2.2 pickup loop nu 1:15

Ook in D verkrijgbaar, voor 3 keer de kosten
Ook in TH verkrijgbaar voor 3 keer de EU kosten, maar dan wel ingebouwd en getest
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2022, 23:08

In Th is de neo-socket te verkrijgen, Japanse vinding, het apparaatje werkt via de 12V plug in je auto.
Zelfde fuelsaving gedachte, maar niet via de ECU, kost ook aanmerkelijk minder...
Heb er eentje gekocht voor de auto van Mrs. J... we gaan het zien
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2022, 23:13

Voor het huishouden en verlagen van de electriciteits rekening is er de household energy saving box

Hier is hoe het werkt...
https://electrical-engineering-portal.c ... r%20spikes

We gaan het proberen en derhalve zien...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#8 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 25 maart 2022, 23:32

Ik heb er geen last van, heb op tijd weer 3 jaar afgesloten tegen de oude prijs. Maar ik let op het cv gebruik. Als er geen vorst is heb ik alleen de beide kamers open en altijd de badkamer. Overdag op 19,5 en met de zon nu doet het huis dat al zonder bijverwarming. In de avond op 22 tot 21 uur en daarna op 13 nachtstand. Maar ik heb een perfecte isolatie.

Mijn stroomrekening is negatief door zonnepanelen maar die huur ik voor 192 euro per jaar. Verdien er een paar tientjes mee. Wel overal LED of spaarlampen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 26 maart 2022, 04:09

Wij gaan ook voor solar, maar we wonen momenteel in een fors huur huis met weinig tot geen (goede) insolatie of inverters.
De hond kan door de kieren onder en tussen de deuren naar buiten....

En het eerste jaar in de nieuwe behuizing, om te zien wat het verbruik en derhlave de investering is, kunnen we wellicht ook iets besparen

Ik verwacht nu10-15% te kunnen besparen... dan heb ik het apparaatje er in 1 maand uit kwa kosten..
Zo niet dan slaap ik er 1 nachtje minder om :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#10 Bericht door genesis » zaterdag 02 april 2022, 22:16

Thuis verwarming uitgezet na een gasgebruik in januari van 194 euro, dat zagen we pas op 15 februari

Lekkere warme sokken en een duffelige trui en op de bank met z'n 3-en gezellig onder een fleece deken

Mijn vrouw vind dat prima, is opgegroeid in de bergen van Chiang Rai, daar is het s'winters ook koud, hebben ze overdag in huis een jas aan en een muts op, dus de kachel uit stoord haar en onze kleine man niet

Zitten nu op nog geen 50 euro p mnd aan gas, alleen koken en op sommige dagen engels douchen :mrgreen:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#11 Bericht door wpdl » zondag 03 april 2022, 00:56

De prijs van kookgas wordt vrijdag met één baht per kilogram verhoogd, waardoor de kosten voor het bijvullen van een cilinder van 15 kg stijgen van 318 baht naar 333 baht.
De LPG-prijs gaat drie maanden lang, tot juni, met één baht per kilogram per maand omhoog.


Bron BangkokPost

De straat verkopers klagen hier nu al over een A twee flessen per week om hun nering te verkrijgen gaat moeilijk worden.

Zou eens aan langetermijn oplossingen gaan denken Rob hoewel driedubbele kleding wel even leuk en warm is.
Je 'verhuisplannen' naar een veilig Thailand lijken niet echt meer nodig.
Wat is er allemaal mogelijk in de BV.nl om van het gas af te raken?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#12 Bericht door jumbo » zondag 03 april 2022, 02:46

Uit overlevering heb ik vernomen dat men in Nederland, daar waar men op gas verwarmd, overgaat op de ouderwetse, maar in nieuw jasje, gestoken electrische (straal?) kachel. Volgens dezelfde 3e hands berichtgeving spaart het snel 100-300 euro per maand uit, afhankelijk van gebruik en woonruimte... Niet verkeerd dacht ik.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#13 Bericht door genesis » zondag 03 april 2022, 02:51

wpdl schreef: zondag 03 april 2022, 00:56 De prijs van kookgas wordt vrijdag met één baht per kilogram verhoogd, waardoor de kosten voor het bijvullen van een cilinder van 15 kg stijgen van 318 baht naar 333 baht.
De LPG-prijs gaat drie maanden lang, tot juni, met één baht per kilogram per maand omhoog.


Bron BangkokPost

De straat verkopers klagen hier nu al over een A twee flessen per week om hun nering te verkrijgen gaat moeilijk worden.

Zou eens aan langetermijn oplossingen gaan denken Rob hoewel driedubbele kleding wel even leuk en warm is.
Je 'verhuisplannen' naar een veilig Thailand lijken niet echt meer nodig.
Wat is er allemaal mogelijk in de BV.nl om van het gas af te raken?
Je trekt mijn replies steeds uit context, maar als jij daar lol in hebt is het prima hoor

Wat warmer kleden betreft, dat doen we al jaren, dus het verschil is niet zo groot met de afgelopen jaren en wij hebben geen probleem mee en dat is wat teld

'Verhuisplannen' was alleen voor vrouw & kind, niet voor mij

Nederland kan nu al van het gas af als ze willen, Groningen open trekken en optimaal produceren op de Nederlandse Platformen op de Noordzee

De koers ten aanzien van Gas & Olieboringen is 180 graden omgegaan door de huidige situatie, gunstig voor mij, want ik werk in de Nederlandse Olie & Gas industrie, nu weet ik zeker dat ik mijn pensioen in deze bedrijfstak ga halen, prettig vooruitzicht, dan zal mijn planning om het huis in 4 jaar af te lossen makkelijk te realiseren zijn

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#14 Bericht door jumbo » zondag 03 april 2022, 03:00

genesis schreef: zondag 03 april 2022, 02:51
Nederland kan nu al van het gas af als ze willen, Groningen open trekken en optimaal produceren op de Nederlandse Platformen op de Noordzee
Ik heb altijd begepen dat half regionaal Groningen zal verzakken als ze dat werkelijk opentrekken??? En dat ze het daarom dichthouden
Gaat om een stukje van Groningen trekpleisters als Bedum :roll:
Geef die gasten huizen in een ander Gronings gebied van 300-400 K Euro en het probleem is opgelost, 'verlelystadten' die hap
Kwestie van baten en lasten

En het is een goede vingeroefening voor wat er in het kolenmijnen gebied te wachten staat
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#15 Bericht door wpdl » zondag 03 april 2022, 03:48

Je lichtgevoeligheid aangaande reply's stoort mij ook niet zo Rob.
Reageerde op de ene maand 194 euro en de andere maand nog geen 50 euro, stevig verschil zou dan eens over een hybride warmtepomp gaan denken als langtermijn oplossing indien mogelijk of solar.
Maar lekker op de bank met dikke truien en sokken en wie weet een kopje chocolademelk is ook lekker. :thumbsup:
Dat je verhuisplannen voor je vrouw en kind was wist ik uiteraard daarom 'lange termijn''.
Dat jij je baan kan behouden is mooi, maar dacht meer aan het stevig afbouwen van fossielen brandstof waar het mogelijk is niet om harder te gaan pompen ergens anders.

In Thailand raakt het 'ouderwets' kampvuurtje weer erg in jumbo zag ik van het weekeind op de TV Opa was hard aan het [om]hakken van pols dikke bomen voor de verkoop.
Daarnaast is het systeem 'allesdatbranderbijflikkeren' ook steeds meer in aan het raken bij kampvuren.
Graag wel een wappertje erbij of aan de 'hoge' kant van de wind gaan staan of zitten.

Er is hier ooit eens een onderwerp geweest over een straalkachel op solar voor de straatverkoper met zijn kippetjes hotdogs en wat al niet meer.
Niet meer te vinden natuurlijk ,jammer.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”