Tip tegen de hoge gasprijs

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#16 Bericht door erik-kuijpers » zondag 03 april 2022, 06:52

Jumbo, heel Groningen verhuizen is een brug te ver temeer nu in een grijs verleden staatsdiensten naar die regio verhuisd zijn. Kost ook een godsvermogen want je kunt ze die huizen niet laten afbreken en meenemen.. En er is een tendens om groen groen te laten; de Friese regionale partij FNP wil GEEN woningbouw in het groen, geen velden met zonnepanelen en geen windmolens.... Gas- en olieboren in het Waddengebied is een vloek voor de groene jongens en meisjes dus reken niet te snel op gas uit Groningen en de Waddenzee. En in de polder doen ze moeilijk als Facebook daar een centrum wil bouwen....

Nee, als iemand met die gek in Moskou wil afrekenen is dat ook voor onze knip beter..... En voorts isoleren tot je een ons weegt. En kernenergie al vinden veel mensen dat ook al een vloek...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#17 Bericht door wpdl » zondag 03 april 2022, 09:02

Het is ook te gek voor woorden om over verhuizen te spreken.
Niet meer boren in bewoonde gebieden of natuur reservaten.
En de gedane schade in alle redelijkheid op je nemen.
PUNT
Lijk mij niet zo moeilijk.

De mens eens tot een redelijk verbruik privé dwingen met zachte hand maar ook het nutteloze verbruik door lagere en hogere overheden.
Middenstand heeft trouwens een megaverbruik met aangeprate onzin.
Je zou er van schrikken hoeveel dat al zou schelen.

Kernenergie [Uranium] zou samen met Thorium centrales in de toekomst een van de energiepilaren moeten zijn.
Maar dan praat je al gauw over vele tientale jaren zo niet tweede helft van deze eeuw kan je niet mee scoren in Den Haag.
Met de eigenlijk vele andere manieren waar jij er al een paar van heb, vermeldt.
Er zal dan ook nog voor een hele lange tijd zoiets al olie en gas kunnen zijn.
Monopolie posities over energie zou eigenlijk onzin moeten zijn.

Dat de Russen beter een ander soort leider kunnen kiezen is duidelijk.
Isoleren het helpt, maar zeer kort en vaak diegene die er geen schuld aan hebben.
Van weinig waarde dus.
Nederland loopt schandalig achter trouwens in vergelijk met andere landen met deze politiek zijn ze zo slim in Den Haag of loop men weer de boel te .............

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#18 Bericht door erik-kuijpers » zondag 03 april 2022, 09:51

Rob, in dec en jan was mijn gasrekening 110 euro en ik woon alleen; voor de isolatie najaar 2020 waren die bedragen 140 euro per maand. Als het buiten vriest moet je meer stoken. Als jij dat in de koudste maanden terug kunt brengen naar 50 e/maand is dat knap want dat komt overeen met 30 tot 35 kuub. Dan ga je de truien en dekens nodig hebben aan de TV. In de zomer is de gasnota slechts 24 euro want de boiler warmt steeds wat bij voor de warme douche en de afwas; nul kan niet.

Mijn thermostaat staat overdag op 19,5 en in de avond op 22 en gaat om 21 uur naar 13 en dan slaat de cv de hele nacht niet aan. Behalve het op peil houden van de boiler dan (op 60C).

Nu wachten wat de regering doet; het BTW tarief op gas en stroom naar het verlaagde tarief (9%) of misschien naar het tarief van nul procent. Maar, en ik moest echt even lachen, de software van de belastingdienst kan dat ineens niet aan..... Ik zeg dan: laat die techneuten eens een paar weekenden overwerken maar dat schijnt bij ambtenaren een vloek te zijn....

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#19 Bericht door genesis » zondag 03 april 2022, 13:46

jumbo schreef: zondag 03 april 2022, 03:00
genesis schreef: zondag 03 april 2022, 02:51
Nederland kan nu al van het gas af als ze willen, Groningen open trekken en optimaal produceren op de Nederlandse Platformen op de Noordzee
Ik heb altijd begepen dat half regionaal Groningen zal verzakken als ze dat werkelijk opentrekken??? En dat ze het daarom dichthouden
Gaat om een stukje van Groningen trekpleisters als Bedum :roll:
Geef die gasten huizen in een ander Gronings gebied van 300-400 K Euro en het probleem is opgelost, 'verlelystadten' die hap
Kwestie van baten en lasten


En het is een goede vingeroefening voor wat er in het kolenmijnen gebied te wachten staat
Pcies!

Dat heeft volgens mij de Duitse regering ook gedaan met de bevolking van een mijngebied, dorp geheel verplaatst , iedereen tevreden

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#20 Bericht door genesis » zondag 03 april 2022, 13:56

erik-kuijpers schreef: zondag 03 april 2022, 09:51 Rob, in dec en jan was mijn gasrekening 110 euro en ik woon alleen; voor de isolatie najaar 2020 waren die bedragen 140 euro per maand. Als het buiten vriest moet je meer stoken. Als jij dat in de koudste maanden terug kunt brengen naar 50 e/maand is dat knap want dat komt overeen met 30 tot 35 kuub. Dan ga je de truien en dekens nodig hebben aan de TV. In de zomer is de gasnota slechts 24 euro want de boiler warmt steeds wat bij voor de warme douche en de afwas; nul kan niet.

Mijn thermostaat staat overdag op 19,5 en in de avond op 22 en gaat om 21 uur naar 13 en dan slaat de cv de hele nacht niet aan. Behalve het op peil houden van de boiler dan (op 60C).

Nu wachten wat de regering doet; het BTW tarief op gas en stroom naar het verlaagde tarief (9%) of misschien naar het tarief van nul procent. Maar, en ik moest echt even lachen, de software van de belastingdienst kan dat ineens niet aan..... Ik zeg dan: laat die techneuten eens een paar weekenden overwerken maar dat schijnt bij ambtenaren een vloek te zijn....
Valt wel mee hoor Erik, in ons huis komt de temperatuur s'nachts nooit beneden de 16,5 graad, huis is goed geïsoleerd

Wij voelen ons er comfortabel bij, het is een kwestie van keuze, niet budget

Maar een ieder heeft zijn eigen referentiekader en projecteert dat dan als de enige juiste vaak op een ander

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#21 Bericht door erik-kuijpers » zondag 03 april 2022, 22:08

Rob, afgelopen week, met de zon, was de morgentemp 19 graden. Nu, met die kou, is die 17. Ja, ook mijn hut is voorzien van isolatie. Maar ik wil in de avond warm zitten, 22, en dat komt door ouwe botten..... Die tijd komt voor jou ook wel, hoor...... :giggle:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#22 Bericht door genesis » zondag 03 april 2022, 22:32

erik-kuijpers schreef: zondag 03 april 2022, 22:08 Rob, afgelopen week, met de zon, was de morgentemp 19 graden. Nu, met die kou, is die 17. Ja, ook mijn hut is voorzien van isolatie. Maar ik wil in de avond warm zitten, 22, en dat komt door ouwe botten..... Die tijd komt voor jou ook wel, hoor...... :giggle:
Dat zie ik dan wel weer ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#23 Bericht door jumbo » maandag 04 april 2022, 00:59

erik-kuijpers schreef: zondag 03 april 2022, 06:52 Jumbo, heel Groningen verhuizen is een brug te ver temeer nu in een grijs verleden staatsdiensten naar die regio verhuisd zijn. Kost ook een godsvermogen want je kunt ze die huizen niet laten afbreken en meenemen.. En er is een tendens om groen groen te laten; de Friese regionale partij FNP wil GEEN woningbouw in het groen, geen velden met zonnepanelen en geen windmolens.... Gas- en olieboren in het Waddengebied is een vloek voor de groene jongens en meisjes dus reken niet te snel op gas uit Groningen en de Waddenzee. En in de polder doen ze moeilijk als Facebook daar een centrum wil bouwen....

Nee, als iemand met die gek in Moskou wil afrekenen is dat ook voor onze knip beter..... En voorts isoleren tot je een ons weegt. En kernenergie al vinden veel mensen dat ook al een vloek...
Het gaat niet om heel Groningen en vervolgens kan je dat gebied vol zetten met windmolens en solarvelden
een simpelere en goedkopere oplossing is er niet..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#24 Bericht door wpdl » maandag 04 april 2022, 01:04

Appels en peren Rob je voorbeeld over verplaatsen.
Duitse regering ook gedaan met de bevolking van een mijngebied, dorp geheel verplaatst
Naar Gas boren of olie en later kleine aardbevingen krijgen en verzakkingen en dus waarde vermindering van bezit waar geen mens aan kan geven waar de volgende verzakking komt is iets anders als jouw voorbeeld.
Dagbouw is een vorm van mijnbouw, waarbij de delfstoffen in een groeve worden afgegraven aan de oppervlakte.
Daarom is de aantasting van het landschap bij deze wijze van ontginning erg groot, veel meer dan bij gesloten mijnen.
En daar stond een dorp in de weg.

sky.com


Dan kunnen ze toch beter een stuk of twintig dertig veertig van die koeienboeren op die gedachte brengen jumbo.
Lijk mij een betere oplossing weg koeien en minder problemen daar mee heb wel eens begrepen dat die ook de spil zijn van het een en ander :Whistle:
Het gaat niet om heel Groningen en vervolgens kan je dat gebied vol zetten met windmolens en solarvelden
een simpelere en goedkopere oplossing is er niet..

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#25 Bericht door genesis » maandag 04 april 2022, 05:21

wpdl schreef: maandag 04 april 2022, 01:04 Appels en peren Rob je voorbeeld over verplaatsen.
Duitse regering ook gedaan met de bevolking van een mijngebied, dorp geheel verplaatst
Naar Gas boren of olie en later kleine aardbevingen krijgen en verzakkingen en dus waarde vermindering van bezit waar geen mens aan kan geven waar de volgende verzakking komt is iets anders als jouw voorbeeld.
Dagbouw is een vorm van mijnbouw, waarbij de delfstoffen in een groeve worden afgegraven aan de oppervlakte.
Daarom is de aantasting van het landschap bij deze wijze van ontginning erg groot, veel meer dan bij gesloten mijnen.
En daar stond een dorp in de weg.

sky.com


Dan kunnen ze toch beter een stuk of twintig dertig veertig van die koeienboeren op die gedachte brengen jumbo.
Lijk mij een betere oplossing weg koeien en minder problemen daar mee heb wel eens begrepen dat die ook de spil zijn van het een en ander :Whistle:
Het gaat niet om heel Groningen en vervolgens kan je dat gebied vol zetten met windmolens en solarvelden
een simpelere en goedkopere oplossing is er niet..
Niet met je eens, het bestrijkt wel een groter gebied en woningen, maar de plaatsen waar ze last van de aardbevingen hebben zijn bekend, verplaatsen is wel degelijk mogelijk, zit wel een kostenplaatje aan

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#26 Bericht door wpdl » maandag 04 april 2022, 06:31

groter gebied en woningen
Afbeelding

hazardkaart

Ja ietsje pietsje maar.
Ondoenlijke zaak Rob en daarnaast zoals ik al vermelden wat de dag van morgen brengt is niet duidelijk met schade bij gas en olie winning.
Soort Russisch roulette lijk het dan op nu is het alleen maar een drama voor bewoners.
Rekken en der bij blijven is de politiek het zal toch wel een keer ophouden en dood gaan wij allemaal :angel:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#27 Bericht door erik-kuijpers » maandag 04 april 2022, 07:12

Ik ga er van uit dat Groningen alleen weer open gaat in uiterste nood. En verder kan men mogelijk nog wat locaties vinden in de Noordzee; dan heeft Rob nog jaren werk... :giggle: Kernenergie kan ook 'schoon' dus daar heb ik geen moeite mee maar ik heb gemakkelijk praten, ik zit in de laatste levensfase.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#28 Bericht door genesis » dinsdag 05 april 2022, 23:23

:mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#29 Bericht door driver » woensdag 06 april 2022, 06:07

genesis schreef: zondag 03 april 2022, 13:46
jumbo schreef: zondag 03 april 2022, 03:00
genesis schreef: zondag 03 april 2022, 02:51
Nederland kan nu al van het gas af als ze willen, Groningen open trekken en optimaal produceren op de Nederlandse Platformen op de Noordzee
Ik heb altijd begepen dat half regionaal Groningen zal verzakken als ze dat werkelijk opentrekken??? En dat ze het daarom dichthouden
Gaat om een stukje van Groningen trekpleisters als Bedum :roll:
Geef die gasten huizen in een ander Gronings gebied van 300-400 K Euro en het probleem is opgelost, 'verlelystadten' die hap
Kwestie van baten en lasten


En het is een goede vingeroefening voor wat er in het kolenmijnen gebied te wachten staat
Pcies!

Dat heeft volgens mij de Duitse regering ook gedaan met de bevolking van een mijngebied, dorp geheel verplaatst , iedereen tevreden
Als jij dat bruinkool gebied bedoelt bij Monchen Gladbach in de buurt daar zijn de bewoners niet echt blij hoor. Ben daar wezen rijden maar veel mensen waren liever blijven wonen waar ze woonden ipv alles opgeven wat ze ooit opgebouwd hadden ect.. Het is daar wel indrukwekkend om te zien wat daar gebeurt in de grond met die grote graaf machines.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Tip tegen de hoge gasprijs

#30 Bericht door driver » woensdag 06 april 2022, 06:19

Bezuinigen op energie, lees kosten doe ik al jaren ongeacht hoge of lage gas en stroom prijs.
Cv staat hier meestal op 17 graden dan is de woonkamer redelijk op temperatuur.
Bij kouder weer even wat hoger daarna weer iets lager. Heb zelf een hekel aan een te warme woonkamer en Sukanya is gelukkig geen koukleum of verwende Thaise die in een tshirt loopt nu met de cv op 22 graden.
Gewoon een extra shirtje of lekker warm vest aan, pantoffels of dikke sokken en klaar.
Als het op de thermostaat warmer wordt in de kamer met de zon ☀ erbij gaat de thermostaat ook naar beneden heel simpel.
Bij de voordeur die nog ouderwets van enkel glas is wordt het vaak lekker warm.. Vloerbedekking daar dus Sukanya zit daar ook vaak in het zonnetje haar ding te doen :mrgreen:.

Op de zolderkamer is het met de dakkapel ook vaak al aardig warm zonder de cv.
Suk heeft daar haar eigen domein zeg maar en zit daar ook heel vaak overdag.
Ik zit bij Vattenfall met variabel tarief al heel lang en tot nu toe betaalde ik tot 1 April niks meer dan voorheen qua gas en stroomprijs.
Per 1 April betaal ik nu wel meer maar ik ben niet zo gauw zenuwachtig dus wacht rustig af wat het uiteindelijk gaat worden qua extra kosten.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”