Wanneer boosterprik?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Wanneer boosterprik?

#1 Bericht door wpdl » vrijdag 18 maart 2022, 12:46

De tijdsduur tussen de tweede en de derde prik.
Hoe werkt dat nu in THAILAND.
De regels per land verschillen nogal volgens mij met prikken.
Heb twee maal mRNA prikken gehad, maar de derde prik wanneer?
De een vermeldt drie maanden de andere zes maanden.
Wie weet het juiste antwoord.
Nogmaals met inachtneming van de eerste twee spuiten wat merk betreft en de derde natuurlijk.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Wanneer boosterprik?

#2 Bericht door Herbergier » vrijdag 18 maart 2022, 13:41

Dat ligt dikwijls aan welk merk vaccinatie je hebt gehad, bij het ene merk is dat verschil korter dan bij het andere merk, je kan er altijd even naar googelen.

Ik heb mijn eerste dosis AstraZeneca op 8 juni 2021 gehad, de tweede AstraZeneca op 31 augustus 2021 en op 26 januari 2022 de Pfizer booster, die Pfizer booster is voor 61 dagen gegarandeerd, dus op 18 mei 2022 zal ik waarschijnlijk voor een nieuwe vierde booster moeten gaan, maar dat is in deze tijd nog niet zeker, de regels veranderen met de dag.

Alle vaccinaties heb ik hier in Buriram in het staatsziekenhuis gratis gehad, voor de derde vaccinatie kon ik kiezen tussen Pfizer en Moderna.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wanneer boosterprik?

#3 Bericht door wpdl » vrijdag 18 maart 2022, 13:57

Jou uitleg staat op drie maanden is mij verteld eerst twee vector prikken [Astra zenica] en daarna een mRNA [Pfizer]
Als je twee mRNA prikken als eerste heb gehad moet je zes maanden wachten op je derde prik [Pfizer] is mij verteld.
Engelse toelichting voor Thailand zou fijn zijn klopt zoals je al aangeeft de regels veranderen nogal regelmatig.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wanneer boosterprik?

#4 Bericht door pjotter » vrijdag 18 maart 2022, 16:13

Ook 2 x Pfizer gehad en men zegt hier in Korat dan 6 maanden wachten. Helaas in januari het haasje; covid-19 🙄
Gelukkig na 1 dag koorts, geen verdere symptomen. (Wel 11 dagen ziekenhuis 🙄). De 3 maanden geldt voor mij dat ik moet wachten na de covid besmetting, op mijn booster met Pfizer. Dus volgende maand. (is dan 7 maanden voor mij). Staat ook op de verklaring die je moet invullen

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Wanneer boosterprik?

#5 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 maart 2022, 22:41

In NL; mei juni 2021 2x Pfizer vaccin. In dec 2021 booster-1. Na 3 maanden booster-2 dus volgende week. Is een mrna prik.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wanneer boosterprik?

#6 Bericht door wpdl » zaterdag 19 maart 2022, 01:11

Bedankt pjotter [de rest ook uiteraard] aangezien wij in dezelfde regio wonen en dezelfde prikken hebben gehad ga ik maar van die regel uit.
Zou dan nog even aanlopen voor mij richting Central Plaza.
Op je certificaat staat het niet en die verklaring moest je uiteraard achterlaten bij de organisatie.
De diverse kennissen vertellen hun eigen verhaal wat nog al verwarring geeft met diverse merken.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wanneer boosterprik?

#7 Bericht door pjotter » zaterdag 19 maart 2022, 05:39

Klopt wpdl. De 3 maanden wachttijd na mijn covid besmetting stond op het formulier wat ik nu in moest vullen. Vorige week bleek het tot 13:00u alleen voor kinderen te zijn in Central Plaza 🙄 Toen ik dat zag en ook de 3 maanden wachttijd voor de booster (was pas 2 maanden geleden), besloot ik huiswaarts te keren (eerst nog wat boodschappen bij Korat Chef 🤭) en volgende maand te gaan. Ik vind het toch wel wat veiliger om die booster te nemen, temeer omdat ik van plan ben in juni eindelijk een keertje naar NL te gaan na 4,5 jaar. W'll see......
wpdl schreef: zaterdag 19 maart 2022, 01:11 Bedankt pjotter [de rest ook uiteraard] aangezien wij in dezelfde regio wonen en dezelfde prikken hebben gehad ga ik maar van die regel uit.
Zou dan nog even aanlopen voor mij richting Central Plaza.
Op je certificaat staat het niet en die verklaring moest je uiteraard achterlaten bij de organisatie.
De diverse kennissen vertellen hun eigen verhaal wat nog al verwarring geeft met diverse merken.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”