Wise kraakt en piept een beetje denk ik

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#31 Bericht door driver » donderdag 24 maart 2022, 06:49

Joep schreef: donderdag 24 maart 2022, 06:30
Nee, volgens mij is er echt iets mis met mijn account of zo.

Pjotter klinkt behoorlijk "Russisch".
Misschien zit het hem daar in :crazy: :crazy:
:mrgreen:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#32 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 24 maart 2022, 08:08

Klinkt Russisch maar is het niet. Bron: 24baby.nl

Herkomst en betekenis Pjotr

Pjotr is afgeleid van Petrus. Petrus is een jongensnaam die komt van het Griekse ‘petra'. Dit betekent ‘rots’, als een symbool van vastheid en betrouwbaarheid. Petrus is bekend uit de Bijbel, het is de bijnaam die Jezus aan zijn volgeling Simon gaf. De naam kwam al heel vroeg in de middeleeuwen in diverse varianten overal in Europa voor. Ook vrouwelijke vormen zijn al uit de twaalfde eeuw bekend.

Pjotr is afgeleid van Petrus. 259.000 mannen en 4.000 vrouwen dragen de naam Petrus. Bij vrouwen wordt de naam meestal als volgnaam gebruikt. Ook bij mannen komt de naam vaker als volgnaam dan als eerste naam voor.

De meest gebruikte varianten zijn Pieter en Peter. Pieter komt 173.500 keer voor, Peter 123.500 keer. Daarnaast worden beide namen ook af en toe door vrouwen gedragen, Peter zo’n 1.600 keer, Pieter nog geen 600 keer. Petra is een naam die door 36.500 vrouwen gedragen wordt. Overigens zou dit ook een afkorting van Petronella kunnen zijn. Ruim 6.500 mannen heten Piet, 6.000 vrouwen heten Pietertje. Verder zijn er bijna 5.000 vrouwen met de naam Pietje. Andere varianten zijn Pelle, Pieterke en Pieterdina. Deze komen ruim 1.000 keer voor. Nog minder gebruikelijk zijn Petertje en Pieta.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#33 Bericht door jumbo » donderdag 24 maart 2022, 23:28

erik-kuijpers schreef: woensdag 16 maart 2022, 10:15 Wise maakt geen geld over; jouw centen blijven op de NL bank en ze boeken in TH over van hun rekening daar. Maar ook die rekening moeten ze van tijd tot tijd op de klassieke manier aanvullen en zit je daar tussen dan kost het wat meer tijd. Maar ze zijn goedkoper; die transactie met een Duitse bank valt er tussenuit en ze hebben veel lagere overhead.
Correct Erik, het gebruikte systeem is al jaren oud en heet officieel 'clearing'
Maar het klassieke aanvullen gaat ook digitaal en wordt vaak opgelost middels valuta aankopen via bijvoorbeeld de overheids bank
Die koers is bepalend voor alle andere koersen dus het zou geen vertraging hoeven te geven in uitbetaling door WISE in geval van koers verschillen
Maar WISE garandeert een koers??? Gedekt door de aankopen als boven vermeldt......

Ikzelf transfereer voornamelijk in USD en die valt onder een zelfde regeling en moet ALTIJD via een US licenced bank
en dat kost extra tijd... Op een enkele keer na komen de fondsen (nooit beneden de 5 K USD) rond 48 uur na opdracht aan
Feestdagen/weekenden, 1 of 2 dagen extra
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#34 Bericht door pjotter » vrijdag 25 maart 2022, 01:22

Ha ha, nou heb je mijn echte voornaam 'verraden" 😉
WEL mooi verhaal !!! 👍
erik-kuijpers schreef: donderdag 24 maart 2022, 08:08 Klinkt Russisch maar is het niet. Bron: 24baby.nl

Herkomst en betekenis Pjotr

Pjotr is afgeleid van Petrus. Petrus is een jongensnaam die komt van het Griekse ‘petra'. Dit betekent ‘rots’, als een symbool van vastheid en betrouwbaarheid. Petrus is bekend uit de Bijbel, het is de bijnaam die Jezus aan zijn volgeling Simon gaf. De naam kwam al heel vroeg in de middeleeuwen in diverse varianten overal in Europa voor. Ook vrouwelijke vormen zijn al uit de twaalfde eeuw bekend.

Pjotr is afgeleid van Petrus. 259.000 mannen en 4.000 vrouwen dragen de naam Petrus. Bij vrouwen wordt de naam meestal als volgnaam gebruikt. Ook bij mannen komt de naam vaker als volgnaam dan als eerste naam voor.

De meest gebruikte varianten zijn Pieter en Peter. Pieter komt 173.500 keer voor, Peter 123.500 keer. Daarnaast worden beide namen ook af en toe door vrouwen gedragen, Peter zo’n 1.600 keer, Pieter nog geen 600 keer. Petra is een naam die door 36.500 vrouwen gedragen wordt. Overigens zou dit ook een afkorting van Petronella kunnen zijn. Ruim 6.500 mannen heten Piet, 6.000 vrouwen heten Pietertje. Verder zijn er bijna 5.000 vrouwen met de naam Pietje. Andere varianten zijn Pelle, Pieterke en Pieterdina. Deze komen ruim 1.000 keer voor. Nog minder gebruikelijk zijn Petertje en Pieta.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#35 Bericht door pjotter » vrijdag 25 maart 2022, 01:29

Ha ha, idd.
Deze 'nickname' gebruik ik gelukkig niet bij Wise, ha ha.

Het rare blijft, dat ondanks ik nu een bedrag van 1.250€ overgemaakt heb (Dus in ieder geval beneden de 50,000฿ om dit 'risico' uit te sluiten), ik maar steeds dat "tijdlijn scherm" niet krijg in de app. maar direct het 'details scherm'. Tja, ik blijf maar contact houden via mail met hun customer support afdeling. EN afwachten wat er verder gebeurt 🤞.
Joep schreef: donderdag 24 maart 2022, 06:30
Nee, volgens mij is er echt iets mis met mijn account of zo.

Pjotter klinkt behoorlijk "Russisch".
Misschien zit het hem daar in :crazy: :crazy:

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#36 Bericht door sjeng » vrijdag 25 maart 2022, 06:45

Heb gisteren 6 duizend euro overgemaakt met wise, via ing en ideal. tarief low kosts.
eerst melding dat het wel 2 dagen kon duren, later dat het de volgende dag rond de middag zou arriveren,
2 uur later stond het echter al op mijn kasikorn rekening.
Werkt naar behoren en die paar uurtjes is niks nis mee. via de bank duurt het langer.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#37 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 25 maart 2022, 07:49

Bij mij gaat het ook snel, via ING en Ideal, en ik werk op de PC. De ontvangst via ING en Ideal naar Wise kan wel eens wat langer duren en dat ligt dan bij ING en/of Ideal.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#38 Bericht door pjotter » vrijdag 25 maart 2022, 14:21

Tsja, ZO moet het, en is ook mijn normale ervaring. Alleen de laatste 3 weken werkt het niet goed. Vooral elke keer, dat ik dat status scherm met die tijdlijn maar niet krijg. Als het geld binnen is bij de Kasikorn of wordt teruggestort, zal ik toch mijn Kasikorn account bij Wise eens verwijderen en opnieuw invoeren (ALS dat gaat). Mijn pensioen stuur ik elke keer naar mijn Bangkok bank account. Dus dat weet ik pas volgende week of dat werkt. Bedankt trouwens voor alle reacties ! :worshippy: [|)

sjeng schreef: vrijdag 25 maart 2022, 06:45 Heb gisteren 6 duizend euro overgemaakt met wise, via ing en ideal. tarief low kosts.
eerst melding dat het wel 2 dagen kon duren, later dat het de volgende dag rond de middag zou arriveren,
2 uur later stond het echter al op mijn kasikorn rekening.
Werkt naar behoren en die paar uurtjes is niks nis mee. via de bank duurt het langer.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#39 Bericht door pjotter » maandag 28 maart 2022, 14:17

Hè hè, eindelijk het probleem gevonden. Toen mijn 2.500€ weer was terugbetaald, besloot ik mijn Kasikorn-account te verwijderen en opnieuw in te voeren. TOEN zag ik "de fout" . Wise roept standaard het nieuw aangemaakte account op met mijn Wise-accountnaam. ZO heette mijn account dus ook. NIET de naam die ik heb geregistreerd bij het Kasikorn account. In het verleden ging alles goed, zelfs bij 10.000€, maar blijkbaar vanwege (nieuwe ?) 'screenings eisen', werd het geweigerd. Zojuist 'low costs transfer' meer dan 50.000 gestuurd met de juiste geregistreerde naam en het was er binnen enkele seconden...DUS...WPDL zat het dichtste bij ' het probleem' :thumbsup: :oops:
pjotter schreef: donderdag 24 maart 2022, 06:20 Had ik gelezen wpdl. Maar ik heb niets veranderd aan de data van mijn 2 banken (Kasikorn en Bangkok bank). Is ook altijd goed gegaan. Weet natuurlijk niet of de Kasikorn iets heeft veranderd, maar dat zou Wise me dan toch moeten kunnen vertellen lijkt me. Ook een transfer van 1.000€, 2 weken geleden is gewoon goed gegaan. Vreemd, heel erg vreemd... Heb nu ook contact via messenger bij Wise. We wachten maar weer af 🤞
wpdl schreef: donderdag 24 maart 2022, 02:27
Nee, volgens mij is er echt iets mis met mijn account of zo.
Staat er wel genoeg geld op :giggle:

Grapje uiteraard ja klopt denk ik je zal eens al je transfer info goed moeten controleren.
Type voutje is een no go voor die club met een vage kreet.
"We are unable to give you an update at the moment."
Lees deze eens even door

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#40 Bericht door Joep » vrijdag 01 april 2022, 12:29

Gisteren 4000 euro overgemaakt om mijn 800.000 weer compleet te hebben. Binnen 2 uur geld op de rekeming (kasikorn).
Ik doe altijd " repeat transfer" , dan weet ik zeker dat ik de juiste info heb.
Had trouwens woensdag al de overboeking aangemaakt, maar niet op verzenden gedrukt omdat mijn vrouw me riep. Donderdag verder gegaan en kreeg de gegarandeerde koers die op woensdag in totaal iets vsn 700 thb beter was dan donderdag. In mijn enthiosasme per ongeluk op cancel gedrukt dus maar een nieuwe opdracht klaargrzet. Kreeg zo waar nog de hogere koers van woensdag. :clap: :clap:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#41 Bericht door jumbo » zondag 03 april 2022, 02:55

Vrijdagmorgen; USD naar EU/NL 8 seconden geen groot bedrag, groter bedrag USD naar TH mag ik maandag voor 10 uur tegemoet zien
In de jaren dat ik dit doe is het letterlijk 1 keer gelukt om de USD in TH te krijgen binnen 1 minuut. Maar gezien de koers en kosten klaag ik niet (nog niet)
Transfer vanuit NL/Euro naar USD is ook seconden werk via ideal.

Ik weet het, vrijdag zo vlak voor het weekend is geen goed moment, en zeker niet vanaf de USD rekening, maar het verlies (of winst) risico is minimaal
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Wise kraakt en piept een beetje denk ik

#42 Bericht door Kees » zondag 03 april 2022, 03:25

Er blijkt dus duidelijk willekeur te zijn, de snelste transfer is voor mij iets van 4 uur geweest. De langste zo'n 50 uur. Allen zonder weekend en/of feestdagen ertussen.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”