Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#1 Bericht door genesis » woensdag 02 maart 2022, 14:46

Ik schat momenteel in dat het op zeer korte termijn verder kan escaleren de situatie tussen Rusland en het Westen, er zijn geruchten dat b.v. Rusland morgen de staat van beleg gaat afkondigen.

Dus nu we nog de mogelijkheden hebben, wil ik voor bereidingen gaan treffen om mijn vrouw en onze kleine jongen op korte termijn naar Thailand, naar de familie te sturen

Nu is 'cask koning' dus ik wil zoveel mogelijk contant geld aan mijn vrouw meegeven als ik mijn gezin op het vliegtuig naar Thailand weet te krijgen

Nu heb ik jullie hulp nodig qua ervaring, wat betreft contant geld meenemen, ik wil ze in eerste instantie 20K euro meegeven, maar wat ik begrijp is dat je vanuit Nederland max 10K mag meenemen en dat je tot 20K Us dollar Thailand mag inbrengen anders moet je aangifte bij de douane doen

Nu ga ik aantoonbaar cash geld meegeven met bankautomaat opname papier, zodat we kunnen aantonen dat het geen zwart geld is

Mijn vraag hier op het forum is, is dit voldoende om het zo te doen? En als je meer meeneemt dan 20K en je geeft dat aan bij aankomst in Thailand, wat is dan de gang van zaken? Na overleg opname formulieren, als bewijs, mag je dan het gekld weer meenemen of verloopt dat anders?

Ik hoor gaarne wat jullie adviezen & ervaringen zijn

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#2 Bericht door wpdl » woensdag 02 maart 2022, 15:22

Ga eens lekker rustig slapen eventueel met een pilletje en denk er de komende weken nog eens rustig over na Rob, dacht ik.
De Navo landen blijft die echt wel van af zoniet ben je nergens 'veilig''
Mocht je toch graag willen wens ik je veel succes uiteraard want ook dat zal even aanzienlijk lastiger zijn.
Geld overmaken lijk mij trouwens erg makkelijk met zeg een wise ga ik er van uit dat je een eigen nummer heb of een betrouwbaar banknummer.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#3 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 02 maart 2022, 15:31

Rob, je mag geld uit NL meenemen zoveel je wilt maar er is aangifteplicht bij de NL douane (en waar je Schengen verlaat als je een tussenlanding hebt) bij 10.000 euro en meer. Dus 10 K euro is al aangifteplichtig. Men zal naar de herkomst vragen en neem bewijsmateriaal mee en die gegevens komen bij de belastingdienst terecht.

Voor binnenbrengen in TH zou je de site van Thai customs kunnen raadplegen.

Overigens is overboeken met Wise veiliger dan geld meeslepen.

Staat van beleg in Rusland raakt ons niet. Het betekent dat de overheid militair recht van toepassing verklaart. Bij een algehele mobilisatie mag je je meer zorgen gaan maken. Die geruchten kunnen ook bewust paniekmakerij zijn, net wat Willem zegt.

Poetin speelt gevaarlijk spel maar weet verrekte goed dat de eerste twee H-bommen op Moskou en op zijn datsja terecht gaan komen. Trouwens, bij een kernoorlog ben je nergens veilig. Dan komt er zoveel rook in de atmosfeer dat de temperatuur ernstig zakt en er een ijstijd aan kan komen..... En, vooruit dan maar, China valt dan Taiwan aan en die Oen gaat meegooien op Z-Korea. Je bent dan nergens veilig behalve in je kist.....

Dus vergeet die paniek maar even.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#4 Bericht door genesis » woensdag 02 maart 2022, 15:41

Geen paniek, maar common sense, ben niet bang voor mezelf, maar als ik weer eens 2 weken op zee zit voor mijn werk en het word wel kritischer, dan vind ik het een heel geruststellend idee dat mijn gezin veilig bij de familie zit in Thailand

Ik blijf gewoon in Nederland & werken en mocht het wel uit de hand lopen, dan nog maak ik me voor mezelf geen zorgen en is er genoeg geld voor mijn gezin om ruim 10 jaar vooruit te kunnen, dat gerustellende gedachte

En ik geloof niet en heb nooit geloofd in een Nucleair Armageddon waarbij de hele wereld naar de kloote gaat, maar mocht het in Europa plaatsvinden en het verro Oosten blijft er van gevrijwaard is het daar prima te doen en gaat mijn gezin veilig door met leven en dat is mijn taak als echtgenoot & vader, dat geeft peace of mind

En het kan nooit kwaad om een planning te maken
Laatst gewijzigd door genesis op woensdag 02 maart 2022, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#5 Bericht door wpdl » woensdag 02 maart 2022, 15:43

Om je toch nog even wat puntjes van een kernoorlog te laten lezen.
Het positieven is dat je hem maar beter gelijk op je knar kan krijgen.
Witte kleding en een bunker helpt zeggen ze.

https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... m-aan.html

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#6 Bericht door genesis » woensdag 02 maart 2022, 15:48

Daar zet ik mijn vraagtekens bij

En we hebben na Tsjernobil ook gezien dat het wel mee viel en het leven in de omgeving weer welig tierd, er zullen wel celmutatisch zijn en zieketn, maar het leven gaat gewoon door

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#7 Bericht door genesis » woensdag 02 maart 2022, 15:53

Geld overboeken met Wise zeg je, want dan zou het euro's overboeken zijn naar een Bankrekening van mijn vrouw die ze nog steeds heeft denk ik (Kasi Korn Bank) maar dat is in Thai Baht

Dus ik neem aan dat dat niet zo makkelijk is en dat je dan met officiele wisselkoersen en de bijbehorende kosten te maken hebt

Voorheen gingen wij altijd met cash euro's naar een Chinees straat wisselwinkeltje, krijgen wij een goede koers en geen bijkomende kosten, moesten alleen ons paspoort overleggen

Er is nog een punt van aandacht als met cyberaanvallen het betalingssyteem word getroffen heb je niox aan giraal verkeer, dan is cash koning

Overigens is mijn oliebedrijf op het Wifi netwerk getroffen door een Cyberaanval het systeem ligt al een week plat en het duurd waarschijnlijk nog wel een maand voordat het weer operationeel is, ons computernetwerk werkt wel gewoon

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#8 Bericht door Adrie » woensdag 02 maart 2022, 19:47

[quote=genesis

Nu heb ik jullie hulp nodig qua ervaring, wat betreft contant geld meenemen, ik wil ze in eerste instantie 20K euro meegeven, maar wat ik begrijp is dat je vanuit Nederland max 10K mag meenemen en dat je tot 20K Us dollar Thailand mag inbrengen anders moet je aangifte bij de douane doen

Nu ga ik aantoonbaar cash geld meegeven met bankautomaat opname papier, zodat we kunnen aantonen dat het geen zwart geld is



Ga even naar de youtube site en tik in de zoekbalk>> eugeen thailand in.

Dit is een Belg en heeft diverse video,s waar diverse onderwerpen stap voor stap uitgelegd worden.

Ook contant geld mee nemen en aangifte doen

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#9 Bericht door genesis » woensdag 02 maart 2022, 21:35

Jongens bedankt voor jullie feedback & informatie :thumbsup:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#10 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 02 maart 2022, 23:11

Rob, de filmpjes van Eugeen staan in dit forum; zoek even op zijn naam. Kijk goed of de regels nog actueel zijn.

Wise, Transferwise was dat vroeger, is heel vaak besproken in het Tblog en is niet duur. Ik gebruik ze alleen nog, gebruik geen banken meer met hun hoge overhead. Ze geven aan wat de koers is, de kosten, en wanneer het betaald is op een Thaise bank. Ben er tevreden over.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#11 Bericht door genesis » woensdag 02 maart 2022, 23:14

erik-kuijpers schreef: woensdag 02 maart 2022, 23:11 Rob, de filmpjes van Eugeen staan in dit forum; zoek even op zijn naam. Kijk goed of de regels nog actueel zijn.

Wise, Transferwise was dat vroeger, is heel vaak besproken in het Tblog en is niet duur. Ik gebruik ze alleen nog, gebruik geen banken meer met hun hoge overhead. Ze geven aan wat de koers is, de kosten, en wanneer het betaald is op een Thaise bank. Ben er tevreden over.
Hoi Erik,

Ik heb de link doorgestuurd naar mijn prive emailadres, is mijn laatste nacht off-shore, als ik thuis ben ga ik me inlezen en kijken hoe eea te kunnen concretiseren, goed voorbereiding is het halve werk nietwaar :thumbsup:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#12 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 02 maart 2022, 23:19

Rob, doen, dan weet je van de hoed en de rand. Je hebt een beroep dat je soms weken ver van huis brengt en ik begrijp nu jouw eerste vraag wel maar waar ben je echt veilig? Nergens. Dus panikeer niet en neem de juiste beslissing.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#13 Bericht door genesis » woensdag 02 maart 2022, 23:47

erik-kuijpers schreef: woensdag 02 maart 2022, 23:19 Rob, doen, dan weet je van de hoed en de rand. Je hebt een beroep dat je soms weken ver van huis brengt en ik begrijp nu jouw eerste vraag wel maar waar ben je echt veilig? Nergens. Dus panikeer niet en neem de juiste beslissing.
Ben helemaal niet in paniek, maar treft wel mijn voorbereidingen, het komend weekend heb ik de zaak in kaart gebracht welke stappen te nemen mocht dat nodig zijn

Ruim voldoende cash

Genoeg kunnen transferen, zodat mijn gezin wel 10 jaar vooruit kan mocht dat nodig zijn

Ik blijf om centjes te verdienen en de rekeningen te betalen, o'ja en voor de kat die ook hierblijft :mrgreen:

Als mijn gezin bij de familie in Thailand is, heb ik peace-of-mind, ik heb een mooi leven gehad, als dit het is, is het oke, ben niet bang om het loodje te leggen als ik maar alles voor mijn gezin heb gedaan wat in mijn vermogen lag, dan is het goed

Mijn vrouw is en geharde surviver en die zal onze zoon goed verzorgen en terecht laten komen binnen haar vermogen

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#14 Bericht door wpdl » donderdag 03 maart 2022, 02:07

Amen zou ik bijna zeggen.

Je ziet het wel heel zwaar Rob.
Er is oorlog op een redelijk dichte afstand met een kernmacht die al duidelijk gewaarschuwd is door die andere kernmacht.
Onder andere Europa spartelt flink tegen met vooral economische maatregels tegen Rusland.
That's it.

Verders geen haantjes gedrag naar Europa door Rusland.
Alle kansen gehad trouwens het speelt al een tijdje [jaren] deze onrust.
Uiteraard heel spijtig dit drama voor Oekraïne en toch ook helaas voor de vele Russen die een andere mening hebben.

Mocht jou peace of mind met het terug sturen van je vrouw en kind jullie wens zijn, gewoon doen.
Garanties inbouwen voor tien jaar lijk mij nog steeds beetje overspannen.

Bij een kernoorlog sterven de meeste mensen trouwens ruim erna wereldwijd door, nou ja lees de link eerder geplaatst.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Gezin verplaatsen naar veilig Thailand

#15 Bericht door foppo » donderdag 03 maart 2022, 02:24

wpdl schreef: woensdag 02 maart 2022, 15:43 Het positieven is dat je hem maar beter gelijk op je knar kan krijgen.
Witte kleding en een bunker helpt zeggen ze.
Nee hoor, volgens de BB instructies uit de jaren '60 is het enige wat helpt onder de keukentafel gaan zitten of onder de trap in de kelderkast.
Heb je die niet dan ben je de sjaak!

Verder weet ik het ook niet want ik heb maar een halve dag op die BB training gezeten en heb het toen voor gezien gehouden, 150 gulden boete!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”