Vervoer pup hond (Bangkaew) over lange afstand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
El toro blanco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: vrijdag 25 juli 2008, 07:58

Vervoer pup hond (Bangkaew) over lange afstand

#1 Bericht door El toro blanco » vrijdag 18 februari 2022, 07:39

Hallo , ik zit met een probleem . Wij zijn woonachtig in Phrae ( noorden Thailand) . Ik heb een een pup gereserveerd via internet . Deze persoon woont in Korat . Het vervoer naar Phrae zou gebeuren via een normale bus en de pup zou in de bagageruimte in een kleine kooi worden geplaatst . Hij zou reeds enkele uren voor vertrek geen eten of drinken meer krijgen , de ganse duur van de reis neemt een 11 tal uren in beslag ( dus donkere ruimte , geen eten of drinken ). Dit zijn we dus echt niet zitten . Is er iemand die soms weet hoe een kleine pup over een grote afstand kan worden vervoerd of moest er iemand zijn die in Korat woonachtig is en in de loop van de volgende week richting noorden komt met de wagen . Met vriendelijke groeten . Filip

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Vervoer pup hond (Bangkaew) over lange afstand

#2 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 februari 2022, 08:22

Hij/zij kan nog gestolen worden ook. Ik zou het risico niet lopen, ook vanwege de lange reisduur die ik niet begrijp want van Bangkok naar Phrae kost lang geen 11 uur en waarom vanaf Khorat dan wel?Er zijn snelbussen die er korter over doen. En al die tijd in een stinkend, bloedheet hok, geen water? Het dier kan nog dood gaan ook in die omstandigheden.

Als je dierenliefhebber bent dan ga je het dier halen met een gewone auto. Kost wat maar een dier hebben schept verplichtingen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vervoer pup hond (Bangkaew) over lange afstand

#3 Bericht door wpdl » vrijdag 18 februari 2022, 09:24

Kwam deze toevallig tegen.
Staat een telefoon nummer bij. 02 693 5999

https://www.facebook.com/PetMoverThaila ... e_internal

El toro blanco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: vrijdag 25 juli 2008, 07:58

Re: Vervoer pup hond (Bangkaew) over lange afstand

#4 Bericht door El toro blanco » vrijdag 18 februari 2022, 12:52

Hallo hebben ondertussen ook een dienst gevonden , afhaal ter plaatse en volgende dag thuis geleverd . Kleintjes worden in een kooi naast de chauffeur gezet , vragen 2500 bath van Korat naar Phrae . Ben nu veel geruster , ik zag dat echt niet zitten meer dan 11 uur in een bagageruimte van een bus zonder eten en drinken . We zijn nu bezig met de contacten uit te wisselen . Bedankt voor jullie reactie , Filip

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vervoer pup hond (Bangkaew) over lange afstand

#5 Bericht door wpdl » zaterdag 19 februari 2022, 03:13

Meervoud, heb je er meerdere gekocht of is het een combi rit met twee chauffeurs die in een weekeind meerdere huisdieren richting het noorden brengen.
Deftige prijs Bytheway kan je zelf niet voor rijden.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”