Blauwe envelop, ze zijn rap?

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Blauwe envelop, ze zijn rap?

#16 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 01 maart 2022, 12:11

Hans, als het uitkeringsorgaan zegt dat het onbelast is dan is dat zo. Anders krijgt de Belastingdienst door dat het belast is. Je geeft het al jaren niet aan (en het is nooit gecorrigeerd door de Belastingdienst, neem ik aan...) dus het zal wel goed zijn.

Van wie kreeg jij vorig jaar te horen dat 'ze' (wie?) jou willen controleren? En waarop willen ze jou controleren? Welke zwarte lijst? Jouw vraag is me niet duidelijk.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Blauwe envelop, ze zijn rap?

#17 Bericht door stille » dinsdag 01 maart 2022, 14:43

Erik omtren de zwartelijst, heb ik ervan gemaakt.
Dat ze me willen controler een brief gekregen, per post.
Heb die direct weggegooid.
Ben weer wezen controleren,op mijn inkomsten van SVB en ABP.
Daar staat ook in of ik nog meer inkomsten heb eerst opgezet Nee.
Later geprobeerd van ja.
Daar staat een hele rits van welke uitkeringen
Maar niet van de WUBO.
Later maar weer gewijzigd in Nee.
Komt dat uit op 0.
Zoals andere jaren

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Blauwe envelop, ze zijn rap?

#18 Bericht door pjotter » donderdag 03 maart 2022, 02:03

Klopt helemaal Erik. Ik had ook niets meer gekregen in 2019 over 2018 terwijl ook ik gedaan had wat Lammert toen vertelde. Precies 1-1-2018 uitgeschreven, dus heel 2018 in Thailand. Geen verplichte aanslag gekregen. Toen digitaal aangifte gedaan als buitenlands belastingplichtige. Na ongeveer 6 à 7 weken kwam er een brief met de tekst dat ik het verkeerde formulier had gebruikt en..........je raadt het al, het bekende pak papier met M-biljet. Dan MOET je dit gebruiken inderdaad. Heb toen eindelijk in 2020 teruggave gehad doch pas NADAT ik een RO22 formulier (Bewijs dat ik in Thailand belastingplichtig ben) had opgestuurd.
erik-kuijpers schreef: zondag 13 februari 2022, 15:08 Uitschrijven doe je m.i. bij de gemeente en die geeft het door aan .. het RNI, de fiscus, de andere belangrijke organen en aan de Otto en de Wehkamp... :giggle2: .. Nu dit jouw eerste emigratiejaar is denk ik dat je een M moet invullen, vooral omdat je alleen daarop jouw bestaande pensioen- en dergelijke rechten kunt invullen, dat kan niet op een C. Dus als men jou vraagt de M in te vullen dan moet je dat doen.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”