Het emigratiebloed kruipt...

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#31 Bericht door jumbo » maandag 14 februari 2022, 01:31

Meeste, zo niet alle, productie bedrijven doen pre checks bij entry en je kan nagenoeg nergens naar binnen met symptomen (koorts/verhoging etc)
En dat betreft de (multinationals) fabrieken en zelfs de supermarkten.
Bij de 7's zijn ze wat gemakkelijker geworden maar je komt nog steeds nergens zonder masker naar binnen afgezien van 'restaurants'
Maar dan is er weer wel de koorstcheck

Vergeet niet; de grootste Thaise/locale bedrijven zijn voedsel- en drank producenten, die hebben driedubbele checks....de producten zijn belangrijk(er)

Wij sturen mensen met symptomen naar huis voor zelf isolatie, keuze van ziekenhuis is aan hen en ze worden gewoon (en volgens de wet) doorbetaald
tot een maximum van 30 dagen (een sociale wet)

Dus de praktijk is weer iets anders als de berichtgevingen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 19 oktober 2021, 05:02
Locatie: Thailand z.l.a.m.

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#32 Bericht door Ronny010 » maandag 14 februari 2022, 10:32

duidelijk Jumbo, beter als al dat horen van gezemel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#33 Bericht door driver » dinsdag 15 februari 2022, 07:01

Ronny010 schreef: maandag 14 februari 2022, 10:32 duidelijk Jumbo, beter als al dat horen van gezemel
Even over mijn eerdere bericht of berichten.
Dat horen van gezemel is mede gebaseerd op die plekken waar Jumbo niet over schrijft en waar ik via via iets over meekrijg van Thai die er wonen of komen. Of hun horen het weer van hun familie oid die daar wonen of werken ofzoiets.
Een kennis van mij woont vlak voor een klein dorp waar afgelopen week vlgs mij een hele vracht mensen met corona moesten thuisblijven.
En dat is een dorp aan een doorgaande weg zeg maar. Was daar ook controle zo Jumbo nu aangaf of?
, Jumbo praat zoals bijna altijd over grotere fabrieken ect daar zal het wel goed geregeld zijn en bij de grotere winkelcentrums ect zal het ongetwijfeld ook wel goed geregeld zijn.
Wie woont er in de Isaan bijvoorbeeld lekker achteraf waar de hele kleine winkels zijn van hout en waar de mensen uit de omgeving bijvoorbeeld vanaf de rijstvelden wat komen kopen en weer terug naar de velden gaan. Of gewoon de dorpelingen ect.
Hoe is daar de controle dan?.
Hetzelfde als Jumbo aangeeft?
Ik ben toch wat benieuwd of er mensen zijn die hier iets over weten en dan niet van horen zeggen :mrgreen:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#34 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 februari 2022, 07:53

Driver, mijn ex, met wie ik iedere 14 dagen skype, vertelde me afgelopen zondag dat in 'ons' dorp-van-niks veel mensen met corona in het ziekenhuis liggen. Het waarom weet ik niet: nemen ze geen voorzorgen, nemen ze geen prikken, geen idee en daar vraag ik ook niet naar.

Mensen zijn mensen; krijgen ze geen dwang dan doen ze het vaak gewoon niet. Controle is in die dorpen nul, en op sociale controle kun je niet vertrouwen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#35 Bericht door wpdl » dinsdag 15 februari 2022, 10:44

Aha de vier ZZZZ zijn aan de orde althans de eerste is genoemd.
Ik gebruik deze straattaal ook wel eens moeten volwassen mensen ook maar een beetje tegen kunnen.

Nong Kai geschreven in The Thaiger staat met een dagelijks cijfer besmettingen stevig op de lijst voor een kleine provincie.

Misschien ligt het aan de Thinner, maar zou ook zo maar aan de achterklap kunnen liggen.
Nog erger het is misschien allemaal waar.
Niet naar emigreren dus. :happyno:

Hier is de sociale controle pittig op openbare weg en winkels durf ik wel te stellen maar goed wie zijn wij.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#36 Bericht door Herbergier » dinsdag 15 februari 2022, 11:18

mijn vrouw is nu ook thuis voor zelf isolatie, op haar werk is bij een collega covid geconstateerd en daar heeft vrijwel iedereen, mijn vrouw ook, verplicht de boostervaccinatie van Pfizer (na vorig jaar 2x AstraZeneca) al gehad.
Ik zelf heb de Pfizer boostervaccinatie vier weken geleden ook al gehad
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#37 Bericht door Herbergier » zaterdag 19 februari 2022, 02:47

Herbergier schreef: dinsdag 15 februari 2022, 11:18 mijn vrouw is nu ook thuis voor zelf isolatie, op haar werk is bij een collega covid geconstateerd en daar heeft vrijwel iedereen, mijn vrouw ook, verplicht de boostervaccinatie van Pfizer (na vorig jaar 2x AstraZeneca) al gehad.
Ik zelf heb de Pfizer boostervaccinatie vier weken geleden ook al gehad
Gisteravond is ze hier weer, na vijf dagen zelf isolatie, naar het ziekenhuis geweest voor een test en die was negatief, dus het leven is hier in huis weer normaal en vandaag gaat ze al weer werken.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#38 Bericht door wpdl » zaterdag 19 februari 2022, 03:04

Heeft Herbergier ook deze route bewandeld en dan vooral de test of was een half metertje zonder mondkapje genoeg?

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#39 Bericht door foppo » zaterdag 19 februari 2022, 06:47

In onze omgeving is de corona nauwelijks merkbaar maar draagt IEDEREEN wel een mondkapje.
Controle bij supermarkten is er nog wel maar er lijkt weinig echt gecontroleerd te worden, de temperatuur meters worden wel door IEDEREEN gebruikt.
Was vorige week was ik bij een lokaal hospitaal om het document op te halen als bewijs van 3 prikken en het was echt heel rustig.
Normaal is de plaats waar ambulances mensen afleveren en op halen op een brancard overvol met mensen maar nu waren er nauwelijks mensen terwijl het af en aan brengen door ambulances wel gewoon door ging.
Maar verder lijkt hier alles normaal, ik merk er weinig van....

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#40 Bericht door Herbergier » zaterdag 19 februari 2022, 11:35

wpdl schreef: zaterdag 19 februari 2022, 03:04 Heeft Herbergier ook deze route bewandeld en dan vooral de test of was een half metertje zonder mondkapje genoeg?
Nee ik niet en heb ook geen test laten doen, alleen we sliepen in aparte kamers en zij liep in huis als ze even uit haar kamer kwam met een mondkapje op, voor mij was alles normaal alleen buitenshuis een mondkapje op net als iedereen hier.

Ik heb verder ook geen vragen aan haar gesteld, ik weet onderhand hoe de Thaise vrouwen reageren als ze ziek zijn of denken dat ze ziek zijn, ik laat het allemaal maar over mij heen komen, ze zijn in staat dat als je voorstelt om een weekje op vakantie naar het strand te gaan of een weekje naar het ziekenhuis, ze voor het ziekenhuis kiezen.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#41 Bericht door driver » zaterdag 19 februari 2022, 12:08

erik-kuijpers schreef: dinsdag 15 februari 2022, 07:53 Driver, mijn ex, met wie ik iedere 14 dagen skype, vertelde me afgelopen zondag dat in 'ons' dorp-van-niks veel mensen met corona in het ziekenhuis liggen. Het waarom weet ik niet: nemen ze geen voorzorgen, nemen ze geen prikken, geen idee en daar vraag ik ook niet naar.

Mensen zijn mensen; krijgen ze geen dwang dan doen ze het vaak gewoon niet. Controle is in die dorpen nul, en op sociale controle kun je niet vertrouwen.
Hi, Dat bedoelde ik dus ook een beetje.
Die controles waar Jumbo over schrijft of datgene wat jij nu aangeeft.
Zit nog wel wat verschil tussen. 😊.

Ps :Wij zijn nu in Spanje. Controle nog nergens gehad. Geen vragen naar corona app. Wel overal verplicht mondkapje op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#42 Bericht door jumbo » zaterdag 19 februari 2022, 23:30

Ik reageerde omdat er hier en daar gegeneraliseerd werd over de gebruiken en gewoontes tav corona in de thaise maatschappij
De doodlopende moo baan in de afgelegen dorpen zullen de cijfers niet sterk beinvloeden

Die ervaringen hoor ik overigens ook via de thaise kringen en dat gaat dan vaak over groepen die het dus niet zo nauw nemen met de maatregelen en voornamelijk
over ouderen die te eigenwijs?? zijn om zich te laten vaccineren of om andere maatregelen te willen nemen.

'Mijn' zorg is meer de Thaise economie en onze directe of indirecte afhankelijkheid daarvan. Van regering tot werknemer is er begrijo voor de maatregelen en alles wordt gratis beschikbaar gesteld van test tot masker.
Vanuit werkgever standpunt is er echter de vrees van de sociale contacten als de Thai het werk verlaat. Het kringetje met buren en vrienden is nog steeds een gevaar.
Mijn gezin en ik isoleren sociaal zoveel mogelijk maar met Thai ligt dat anders, familie en vrienden zijn een groot deel van hun leven en voedsel en drank gaan nog steeds van hand tot hand

De grootste haarden in BKK zijn nog steeds de uitgaansgelegenhenden, slim omgebouwd van kroeg tot eterij. Zag recent een filmpje over Kao San Road, honderden/duizenden jongeren op elkaar zonder een masker, wel getest, maar de filmer liep zonder bemoeiing de wijk in. Overigens niet zoveel farang....Het blijft oppassen.....

Ik ben zelf iemand die graag en vaak uit eten gaat en daarna effe de kroeg in, maar voor mij het is nog effe te vroeg en mijn vrouw peinst er niet over
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het emigratiebloed kruipt...

#43 Bericht door Herbergier » zondag 20 februari 2022, 04:21

Hier in Buriram zijn de scholen vanwege covid de eerste twee weken weer gesloten, dus onze kleindochter van 10 jaar, die al 8 jaar bij ons woont, is dus weer twee weken overdag samen met mij thuis en volgt de schoollessen via Line, niet dat ik het erg vind hoor want ik ben stapelgek met die meid, ik heb in mijn toch wel mooie leven nooit het genot van eigen kinderen mee mogen maken.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”