M-Flow M-Pass

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

M-Flow M-Pass

#1 Bericht door Joep » vrijdag 24 december 2021, 05:48

Weet iemand hoe M-Flow werkt, is dit in heel TH te gebruiken of alleen rond BKK.
Of is M-Pass een beter alternatief.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: M-Flow M-Pass

#2 Bericht door wpdl » vrijdag 24 december 2021, 06:33

M-FLOW is een automatisch Free-Flow-systeem dat is gelanceerd volgens het beleid van het Ministerie van Transport om verkeerscongestieproblemen op tolwegen en snelwegen te beheren en op te lossen. Voor de ontwikkeling van dit tolheffingssysteem worden kunstmatige-intelligentietechnologieën (AI) gebruikt. Video Tolcamera digitale technologie maakt deel uit van de technologieën die worden gebruikt om de automatische tolheffing bij de tolpoorten te vervangen, waardoor bestuurders met een maximumsnelheid van 120 kilometer per uur kunnen passeren zonder te vertragen. De tolwegen kunnen 2.000-2.500 voertuigen/uur/rijstrook accepteren. De verwachting is dat de doorstroming 5 keer beter zal zijn dan gelijk. M-FLOW is compatibel met alle soorten voertuigen die op tolwegen mogen pendelen: vierwielige voertuigen, zeswielige voertuigen en voertuigen met meer dan zes wielen. De tolheffing kan worden betaald via elektronische postpaid in de vorm van eenmalige betaling en facturering. Betaalmethoden zijn onder andere de M-FLOW website en mobiele applicaties, QR-code en automatische incasso.

In 2021 zullen gebruikers het nieuw gelanceerde systeem van M-FLOW nooit eerder ervaren op Inter-City Motorway 9 (East Outer Ring (Bang Pa-In-Bang Phli) op Thap Chang 1, 2 en Thanyaburi 1, 2. Expressway Authority of Thailand geïntegreerd alle systemen ontwikkelen zich tot Single Platform System.Als het resultaat indrukwekkend is, wordt het systeem vervolgens toegepast op andere snelwegen en tolwegen.


Bron M flowthai

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: M-Flow M-Pass

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 24 december 2021, 07:05

Ik had Easy Pass, toen kwamen ze met M Pass, beide systemen waren voor verschillende trajecten
Toen een Easy Pass (ander systeem) voor de moo baan
IK heb toen gebeld dat als ze zo door gingen dat mijn voorruit gebokkeerd zou zijn.

Mede door mijn dringende verzoek :lol: hebben ze toen besloten om Easy en M pass samen te voegen en dat 1 pass voldoende zou zijn
Dat werkt nu al een paar jaar redelijk goed.
Ik heb M pass gehouden omdat die een app hebben en ik eenvoudig balans kan inzien en betalen, alsmede traject kosten kan uitprinten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: M-Flow M-Pass

#4 Bericht door Joep » vrijdag 24 december 2021, 10:11

@Jumbo, mijn dochter heeft ook M-Pass, een doosje zo groot als een luciferdoosje naast de spiegel. Werkt inderdaad goed maar nu begint overal reclame voor M Flow, dus weet ik het ff niet meer.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: M-Flow M-Pass

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 24 december 2021, 12:38

2021 vermelden ze en ' nooit eerder ervaren' dat laatste klopt wel :P :P en ik rijd op alle tol wegen door en langs Bangkok
Niets gezien of gehoord en er staan gewoon files op vaste tijden en locaties
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”