reizen door europa door reizigers van buiten de eu

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#1 Bericht door weyde4 » zaterdag 16 oktober 2021, 10:19

klop dat, dat het problematies is voor bvb Thaien alleen met en Thais paspoort om binnen de eu op vakantie te gaan dus zich te begeven van het ene land naar het andere land, vanwege de corona pandemie.
Dus mensen van buiten de eu zonder een eu paspoort te hebben die willen rond reizen binnen de eu.

Edgar van der Weijde

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#2 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 16 oktober 2021, 11:41

Ik denk dat het sowieso verschil maakt, de hele EU of het Schengengebied. Voor Schengen heeft een Thai een visum nodig en ik zou voor jouw vraag die regels eens opzoeken en kijken of er wegens Corona aanvullende eisen zijn. Niet-Schengenlanden kunnen hun eigen regels maken en die veranderen wel eens van dag tot dag, zoals in Thailand, en dan is het lastig rondreizen: je komt aan de grens en mag er niet in. Bij vliegreizen is er al controle voor je het vliegtuig in stapt.

Als ik Thai was zou ik nog maar even wachten met een rondreis door Europa. Als je ziet dat ook NL langzaam corona-rood kleurt dan kan er ineens een stop op toeristen van buiten komen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2891
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#3 Bericht door wpdl » zaterdag 16 oktober 2021, 12:02

Het ligt niet altijd even makkelijk zo te lezen.

Kan ik met een Schengenvisum ook naar of door andere Schengenlidstaten reizen?

In deze periode kan elke lidstaat de lijst met inreisverboden restrictiever gebruiken en moeten aanvragers dus vooraf zichzelf informeren of doorreis via een andere lidstaat mogelijk is.

Als een land op dit moment nog steeds een inreisverbod voor zijn ingezetenen toepast of zijn grens gesloten houdt, dan is de toegang tot Europa voor deze landen dus puur theoretisch zolang deze verboden van kracht zijn.

Voor landen waarvoor het inreisverbod nog niet is opgeheven, worden alleen (Schengen)visumaanvragen voor de uitzonderingscategorieën van het inreisverbod geaccepteerd. De uitzonderingscategorieën vindt u in de Q&A's voor inreizen in Nederland (EU inreisverbod).


Bron nederlandwereldwijd

Weet niet of er veel verschil tussen met of zonder vliegtuig op vakantie is denk dat bij het laatste de controle aanwezig is het eerste minder of helemaal niet.

weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Re: reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#4 Bericht door weyde4 » zaterdag 16 oktober 2021, 15:06

kort om toch een risico volle onderneming dan maagewoon wachten to thailand weer open gaat zonder restricties

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#5 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 16 oktober 2021, 22:01

Weyde4, dit snap ik niet. Jouw vraag is reizen door Europa en wat heeft het openstellen door TH daar mee van doen?

weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Re: reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#6 Bericht door weyde4 » woensdag 20 oktober 2021, 16:22

Als vervanging voor vakantie Thailand.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#7 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 20 oktober 2021, 22:05

Jouw vraag wordt door mij niet begrepen. Maar als je bedoelt een Thai naar de EU te halen dan heeft die een Schengen visum nodig en ik adviseer je de voorwaarden daarvoor, en de coronaregeltjes, na te lezen bij de blogs die daar over gaan.

Een van die blogs is Thailand...blog.nl en gebruik de zoekfunctie linksboven. En anders stel je gewoon een vraag. De coronaregels wijzigen bijna iedere dag....

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: reizen door europa door reizigers van buiten de eu

#8 Bericht door pong » zaterdag 13 november 2021, 13:11

Ben nu zelf-dus gewoon als NLer die Th mist en inmiddels al ruim 1,5 jaar -precies vanaf de dag dat de corona toesloeg, thuis in NL de laatste 2 mnd veel door EU-schengen gereisd. In diverse landen zijn er op zich geen entree-restricties maar wel veel, veel meer als in NL allerlei plaatselijke bepalingen en regels mbt preventie covid. Zonder een inentingsbewijs met die QR-code kan je het eigenlijk wel vergeten. Ook heb je een flinke verzameling allerlei typen maskers nodig. Mogelijk doelen de Thai-die nou niet zo bekend staan om scherp inzicht tussen alle bepalingen- daarop. Voor sommige landen moet je ook vooraf een online formulier invullen-dat dan weer soms wel/soms niet gecontroleerd wordt-meestal ook alweer met een QR-code (vb ITalie, ZWitserland). Hoe een gevaccineerde Thai (aldaar dan) die code verkrijgt weet ik niet, al schijnt het in principe wel mogelijk te zijn-voor mensen uit USA speelt hetzelfde

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”