Corona en inreizen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Corona en inreizen

#1 Bericht door serpay » dinsdag 12 oktober 2021, 17:27

yes. ik als inwoner van Duitsland mag ik per 1 Nov. weer naar Thailand reizen zonder in Quarantaine te gaan.
dus dit jaar geen witte kerst maar een warme...
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Corona en inreizen

#2 Bericht door driver » dinsdag 12 oktober 2021, 22:06

serpay schreef: dinsdag 12 oktober 2021, 17:27 yes. ik als inwoner van Duitsland mag ik per 1 Nov. weer naar Thailand reizen zonder in Quarantaine te gaan.
dus dit jaar geen witte kerst maar een warme...
Zonder certificate of entree of hoe heet dat en zonder pcr test vooraf of moet dat wel? 🤔
Dat moeten wij in Nederland blijkbaar wel? wat ik lees.. Mondkapjes op in Thailand lees ik weinig open en veel corona daar wat ik begrijp dus als dat klopt heb ik nog geen behoefte om er heen te gaan.
Ben er vlgs mij al vier jaar niet geweest en mis het ook niet echt eerlijk gezegd.
Als er al iemand gaat hier is het Sukanya wslijk.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Corona en inreizen

#3 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 12 oktober 2021, 22:23

Serpay, kijkt men in Thailand dan naar jouw woonplaats, naar jouw luchthaven van vertrek of naar jouw nationaliteit?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Corona en inreizen

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 12 oktober 2021, 23:28

Er is nog niets officieel bekend over het hoe en wat bij inreizen in Thailand anders dan de huidige status en dat is 7-10 dagen quarantaine afhankelijk van de locatie, COE, volledig gevaccineerd en een test tot 48 uur voor vertrek en 2 tests na aankomst'
De rest zijn geruchten...
Een van de geruchten is dat op 1 November de quarantaine voor de 9 provincien wordt opgeheven, niets over de andere zaken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Corona en inreizen

#5 Bericht door brake0345 » woensdag 13 oktober 2021, 00:38

jumbo schreef: dinsdag 12 oktober 2021, 23:28 Er is nog niets officieel bekend over het hoe en wat bij inreizen in Thailand anders dan de huidige status en dat is 7-10 dagen quarantaine afhankelijk van de locatie, COE, volledig gevaccineerd en een test tot 48 uur voor vertrek en 2 tests na aankomst'
De rest zijn geruchten...
Een van de geruchten is dat op 1 November de quarantaine voor de 9 provincien wordt opgeheven, niets over de andere zaken
Wat geen gerucht is dat is afgelopen Maandag de 11e door Prayut op tv meegedeeld, een quarantaine vrije inreis met RT-PCR test voor 10 landen waaronder Duitsland vanaf 1 november. Die landen lijst wordt per 1 december en 1 januari verder uitgebreid.
Daarnaast het voorstel om per 1 december alcohol in restaurants en bars weer toe te staan.
Moet nog officieel worden en details als COE zijn nog onzeker maar dat het officieel wordt is duidelijk.

https://www.thaipbsworld.com/no-quarant ... reopening/

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Corona en inreizen

#6 Bericht door Herbergier » woensdag 13 oktober 2021, 02:31

erik-kuijpers schreef: dinsdag 12 oktober 2021, 22:23 Serpay, kijkt men in Thailand dan naar jouw woonplaats, naar jouw luchthaven van vertrek of naar jouw nationaliteit?
Er zijn veel Nederlanders die (vroeger) vanaf Dusseldorf naar Thailand reizen, ik zelf vloog regelmatig met Thai Airways, eerst rechtstreeks vanaf Amsterdam en daarna een met vlucht vanaf Amsterdam naar Kopenhagen, Parijs, Frankfurt of München waar ik over moest overstappen op een vlucht van Thai Airways naar Bangkok.

Dus zoals Erik al terecht vraagt, wat maakt het verschil woonplaats, luchthaven van vertrek of nationaliteit?
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Corona en inreizen

#7 Bericht door serpay » woensdag 13 oktober 2021, 16:47

erik-kuijpers schreef: dinsdag 12 oktober 2021, 22:23 Serpay, kijkt men in Thailand dan naar jouw woonplaats, naar jouw luchthaven van vertrek of naar jouw nationaliteit?
ze kijken naar je woonzits en aangezien mijn vrouw een Duitse nationaliteit heeft geeft het geen problemen bij het boeken.
de luchtvaartmaatschappij moet controleren of men iemand mee mag nemen.
driver mondkapje ben ik gewend moet het hier ook overal dragen zie daar geen probleem .
gewoon ff terug naar familie is ook al weer 4 jaar geleden.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Corona en inreizen

#8 Bericht door wpdl » woensdag 20 oktober 2021, 13:30

Thailand vereist verzekering van 3 miljoen baht voor 'pensioen'-visa

In een herziening van de regels voor niet-immigrant OA-visa, zullen buitenlanders nu een minimum van 3 miljoen baht aan ziektekostenverzekering moeten hebben voor intramurale diensten, om in aanmerking te komen voor langdurig verblijf in Thailand, 8 keer meer dan de 400.000 baht die eerder nodig was.

Het OA-visum wordt ook wel het Pensioenvisum (of Geeza-visum) genoemd.

Volgens Thai PBS World werd de nieuwe regel gisteren aangekondigd door de vice-minister van Volksgezondheid, Satit Pitutacha, die zei dat de verhoging van de verzekering nodig is om ervoor te zorgen dat, mocht een reiziger ziek worden tijdens een jaar in het land, meer beschikbaar verzekeringsgeld is nodig om te garanderen dat ze de juiste behandeling krijgen.

De enorm toegenomen verzekeringsplicht zou gelden voor buitenlanders met een niet-immigrantenvisum, inclusief O-visa en A-visa die maximaal een jaar in Thailand blijven. Vanwege de strikte grenscontrole die de toegang voor bijna iedereen sloot, kregen in heel 2021 en 2020 slechts 3.768 expats en buitenlandse reizigers een niet-immigrantenvisum.


Full story by The Thaiger

Gaat dit alleen de binnenkomende buitenlanders raken of mogen diegene die hier al wonen het met de oude regeling doen?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Corona en inreizen

#9 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 20 oktober 2021, 14:58

Gaat dit alleen de binnenkomende buitenlanders raken of mogen diegene die hier al wonen het met de oude regeling doen?

Willem, van dit soort berichten word ik niet vrolijk! Nu is mijn tijd in Thailand toch al definitief voorbij gezien mijn invaliditeit maar als dit gaat gelden voor de blijvers die er nu al zitten of voor de blijvers die even op en neer gaan naar een ander land dan is het einde verhaal voor veel van hen. Die polis van 3 miljoen baht, overigens is dat 'maar' 75.000 euro, kon wel eens een brug te ver kosten voor mensen die al wat medisch gedoe hebben gehad. Dan is een polis soms gewoon onhaalbaar, los van wat ie gaat kosten.

Ja ja, Thailand doet echt zijn best de toeristen terug te halen! Maar troost je, deze verhalen hoor ik al 30 jaar en morgen kan de wind weer heel anders waaien.....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Corona en inreizen

#10 Bericht door wpdl » donderdag 21 oktober 2021, 01:20

Buitenlanders ouder dan 70 jaar die in Thailand wonen met een niet-immigrant OA-visum van 1 jaar kunnen nu een ziektekostenverzekering kopen met een minimale dekking van $ 100.000 (ongeveer THB 3 miljoen) voor medische kosten en behandeling van Covid-19, zei vice-minister van Volksgezondheid Dr. Dat zei Satit Pitutecha dinsdag.

Ziektekostenverzekering aangepast om meer expats met een langdurig verblijf en hoge uitgaven aan te trekken

Het ministerie heeft de limiet voor de ziektekostenverzekering verhoogd van THB 40.000 voor ambulante zorg en THB 400.000 voor intramurale zorg tot THB 3 miljoen om buitenlanders met een hoge koopkracht aan te trekken om in Thailand te gaan wonen en er tegelijkertijd voor te zorgen dat hun medische kosten volledig worden gedekt tijdens hun verblijf.

Het kantoor schatte ook dat expats in deze groep ongeveer THB 30.000-70.000 per maand uitgeven tijdens hun verblijf in het koninkrijk.

Expats kunnen ook online een Thaise ziektekostenverzekering kopen via https://longstay.tgia.org, waar 17 Thaise verzekeringsmaatschappijen kunnen kiezen.


The nation omschrijft het iets anders.
Als dat in gaat houden dat je 'bankboekje' vervalt zou het een opsteker kunnen zijn.[Indien betaalbaar]

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Corona en inreizen

#11 Bericht door jumbo » donderdag 21 oktober 2021, 04:41

Aangezien men spreekt over OA visa gaat het waarschijnlijk om de buitenlanders die in eigen land een visa hebben aangevraagd bij de ambassade
Het NOn-O visa is een aanvulling daarop naar mijn mening
Heeft nar mijn mening ook niets te doen met het banksaldo bij aanvraag verlenging... dat blijft gewoon bestaan

en een link
https://www.thaipbsworld.com/non-immigr ... insurance/
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Corona en inreizen

#12 Bericht door wpdl » donderdag 21 oktober 2021, 05:53

Bij jou link spreekt men duidelijk over in plaats van de vorige 400.000 baht. eerste jaar dus niet nodig zo als ik het lees.
Ben dan nog steeds benieuwd hoe men reageert als je voor de verlenging gaat.
Hoewel ik ervan uit gaat dat je gelijk heb, hoop ik op andere regels bij verlenging ook of een aanvulling met zo'n soort verzekering.
Zie die 400000/800000 nog steeds wel als dood geld.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Corona en inreizen

#13 Bericht door jumbo » donderdag 21 oktober 2021, 07:04

wpdl schreef: donderdag 21 oktober 2021, 05:53 Bij jou link spreekt men duidelijk over in plaats van de vorige 400.000 baht.


Dat gaat over de vorige verzekering die noodzakelijk was bij aanvraag entry O/A
Nu dus 3 mio, maar nergens bevestig... noch immigratie site noch de gazette
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”