Apen mishandeling voor Kokosmelk

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Apen mishandeling voor Kokosmelk

#1 Bericht door driver » zondag 10 oktober 2021, 17:32

Misschien al eerder over gepost zoniet zie link aub:


https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/v ... en-merken/

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Apen mishandeling voor Kokosmelk

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 10 oktober 2021, 22:22

Ja, Driver Arie, is al wat ouder nieuws. Doet die PETA club.

Nou, met alle respect voor dierenrechten, die PETA club is ook verrekte selectief. Las hun verslag om op te treden tegen Fois Gras in Frankrijk, je weet wel, de goed gevulde ganzenlever waar ganzen gevoerd worden met trechters in de strot om de lever geforceerd te laten groeien, maar daar konden ze niet tegen optreden want er was nationaal teveel weerstand. Nou ja zeg!

In NL is er giga weerstand tegen misstanden in de varkenshouderij, tegen het afnemen van kalfjes direct na de geboorte, en tegen legbatterijen van kippen; maar de 'kiloknallers' moeten de winst brengen aan de supermarkten. Daar zeggen ze niks van.

Maar een paar duizend Thaise gezinnen naar de klo... helpen, ach, kan hen wat schelen. Dat is easy picking. Nee, ik heb ze door. Goedkoop en simpel scoren tegen mensen die toch al niks te makken hebben. Zo kan ik het ook! Al vind ik dat je ook machinaal kunt plukken! Maar bomen van 30 tot 40 m hoog, daar kun je niet snel bij met een hoogwerker....

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Apen mishandeling voor Kokosmelk

#3 Bericht door brake0345 » maandag 11 oktober 2021, 08:09

Ik las de reactie van Edwin Wiek over het artikel op FB "Verhaal klopt overigens helemaal niet" en "Typisch geval van “journalisten” die een verhaal van meer als een jaar geleden kopiëren en plakken."

Voor de forumleden die Edwin niet kennen: https://www.wfft.org/about-wfft/

Heel recent zijn er een aantal kokosnoot apen door Edwin opgevangen, vooral van Koh Samui. Edwin is een alliantie aangegaan met de overkoepelende kokosnoot organisatie.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Apen mishandeling voor Kokosmelk

#4 Bericht door Adrie » maandag 11 oktober 2021, 14:21

erik-kuijpers schreef: zondag 10 oktober 2021, 22:22 Ja, Driver Arie, is al wat ouder nieuws. Doet die PETA club.

Nou, met alle respect voor dierenrechten, die PETA club is ook verrekte selectief. Las hun verslag om op te treden tegen Fois Gras in Frankrijk, je weet wel, de goed gevulde ganzenlever waar ganzen gevoerd worden met trechters in de strot om de lever geforceerd te laten groeien, maar daar konden ze niet tegen optreden want er was nationaal teveel weerstand. Nou ja zeg!

en tegen legbatterijen van kippen;


Legbatterijen zijn al sinds 2012 verboden in NL.

Meestal voliere systeem in NL al dan niet met vrije uitloop naar buiten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Apen mishandeling voor Kokosmelk

#5 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 oktober 2021, 21:53

Ja, Adrie, weet ik, maar de stallen van nu laten kippen ook niet voldoende bewegingsruimte toe.

Ik ben voor vrije uitloop maar weet verdraaid goed dat de gemiddelde consument daar niet voor wil betalen. Dat is de makke van vandaag. De mens heeft minder te besteden en zoekt goedkoop en kijkt niet naar dierenrechten. Hoe kom je hier uit? Wist ik het maar.....

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Apen mishandeling voor Kokosmelk

#6 Bericht door Adrie » dinsdag 12 oktober 2021, 18:25

erik-kuijpers schreef: maandag 11 oktober 2021, 21:53 Ja, Adrie, weet ik, maar de stallen van nu laten kippen ook niet voldoende bewegingsruimte toe.

Ik ben voor vrije uitloop maar weet verdraaid goed dat de gemiddelde consument daar niet voor wil betalen. Dat is de makke van vandaag. De mens heeft minder te besteden en zoekt goedkoop en kijkt niet naar dierenrechten. Hoe kom je hier uit? Wist ik het maar.....

De meeste zitten binnen, dat klopt, maar we brengen tegenwoordig toch wel veel bio en vrije uitloop weg.

Het beste ei komt nog altijd van een gesloten kooi systeem, kweet wel dat de burger dat niet leuk vind maar toch.

+- 45 jaar geleden moesten alle hennen naar binnen vanuit hygiene.
De klok is dus 45 jaar terug gezet met dat mooie buiten lopen.

Buiten vreten die hennen der eigen stront, dooie muizen enz
En waar komt dat weer in terecht :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”