Hel tijd verkeerd gezegd.

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Hel tijd verkeerd gezegd.

#1 Bericht door stille » zondag 29 augustus 2021, 08:20

Heb altijd beweerd dat ik een ZkV heb bij VGZ met als woonland Thailand.
Dat is niet zo.
Dat komt omdat op mijn kaartje staat, het addres van mij hier in Thailand.
Heb nu mijn polis goed gekeken wat er opstaat.
VGZ Universeel kompleet met buitendse toeslag op mijn polis.
Heb die gesloten in 2009, toen ik mij uit Nederland heb laten uitschrijven
Dit is de prijs, opgave over 2021
Vanaf 60 jaar, zonder eigen risico betaald ik nu 2021 640 euro p/m,incl landen toeslag, HEB DAT GEDAAN
.Zodoende ben ik bijna overal verzekerd, als ik met vakantie wil gaan, of zomaar voor de fun, en zolang als ik wil.

Wil ik mij daarvoor alleen voor Thailand verzekeren is het 560 p/m, HEB DAT NIET GEDAAN

Wil ik mij ook verzekeren voor, Canada, Japan, Mexico, Hongkong, Verenigde Staten. Singapore met deze landen toeslag, is de het 1480 euro p/m
HEB DAT NIET GEDAAN, MIJ TE GORTIG.

Helaas kan men deze verzekering niet meer alsluiten vanaf 2017
Laatst gewijzigd door stille op zondag 29 augustus 2021, 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 augustus 2021, 08:27

Hans, er zijn dure en er zijn peperdure landen in de wereld als het om zorg gaat. Ik denk dat jij een juiste keuze hebt gemaakt gezien jouw beperkt reisgedrag.

Maar ik denk dat jij geen ZORGpolis hebt in de zin van de zorgverzekeringswet doch een soort buitenlandpolis.
Geen zorgpolis maar een ziektekostenverzekering. Of niet? Mag je met deze polis permanent in NL wonen? Of zelfs maar ingeschreven staan? Staat er wat over in de kleine lettertjes?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#3 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 augustus 2021, 08:47

Hans, de vraag staat vandaag op TB. Teruggebracht tot de kernvraag: wat als je onverhoopt langer dan 4 maanden moet blijven: inschrijven of niet. Ik denk: niet inschrijven want je hebt daar een woonst en jouw hele sociale leven is in Thailand.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#4 Bericht door stille » zondag 29 augustus 2021, 08:59

Maar ik denk dat jij geen ZORGpolis hebt in de zin van de zorgverzekeringswet
Nee. Als ik hier naar een tehuis moet zelf betalen helemaal, Thailand valt niet onder de zvw, daarom moet iedereen zelf voor zorgen voor een ZKV

soort buitenlandpolis
Alleen een buitenllandse polis ziekte kosten verzekering.

Mag je met deze polis permanent in NL wonen? Of zelfs maar ingeschreven staan? Staat er wat over in de kleine lettertjes?
Nee, dat heb ik pas maar aan hun schriftelijk gevraagd via DigiD, die verzekering is sinds 2017 beeindigd, en zodra ik in Nederland ga wonen, moet ik het omzetten.

Vroeger kon ik met VGZ alleen via chat van faceboek bereiken, later via post, en weer later via DigiD bij mijn overheid.net zoals de SVB, of belastingdienst.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#5 Bericht door stille » zondag 29 augustus 2021, 09:13

Erik ik heb vandaag een email gestuurd naar mijn bond.,
Met de vraag>
Heb een Nederlandse paspoort, en een ZKV bij VGZ, ben dus overal verzekerd, dat weten ze.
Mag dus ook naar landen van de EU gaan,zolang als ik wil, wel uitkijken in deze pandemie, wat de regels zijn daarvoor.
Volgens mij als ik geen addres heb, waar ik mij bevind, en niet opgeeft waar ik woont.
Is het voor de GBA niet belangrijk, wel voor de SVB, misschien Belanstingdienst, maar dat gaat allemaal via Digid, mijn overheid.
Uiteraard ook waarom ik naar Nederland wil, maar dat weet jij al.
Zal kijken in het TH.Bl

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#6 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 augustus 2021, 09:23

Belastingdienst nee als je je niet inschrijft. Bovendien, jij hebt militair pensioen en dat is al in NL belast, jouw AOW ook.

SVB moet je m.i. alleen melden bij meer dan drie maanden vakantie en dat is jouw plan niet, je wilt drie maanden. Dan hoef je ook geen adres op te geven, toch? Ze bereiken je wel met Mijn Overheid.

Het probleem kan zich voordoen als je langer moet blijven dan 4 maanden. Nou, daar hebben we beiden een vraag over gesteld, hier en daar. Er is zat tijd dus wacht rustig af.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#7 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 augustus 2021, 15:55

Nou, probleem opgelost zie TB van vandaag.

Hans, kijk eens na waarom je de SVB jouw vakantie van 3 maanden zou moeten melden. Ik denk dat je 3 maanden nooit hoeft te melden, wel als je langer vakantie neemt. Ook jouw VGZ niet? Sluit wel een reispolis af als je die niet hebt.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#8 Bericht door stille » zondag 29 augustus 2021, 17:03

Erik bedankt voor de moeite.
De reactie van Lammei de Haan, heeft die eerder geschreven, maar dan in het Thailand forum, was lang, wezen zoeken, maar kon het niet vinden.

Omtrent de SVB, ben ik toevallig achter gekomen, ben in ,Juni jarig, vroeg toen of ik mijn bewijs van leven, of ik die in Nederland, kan doen.,vertelde ook van wanneer tot wanneer ik in Nederland bent, en bij wie.
Kreeg toen een bericht terug, wanneer ik langer, als 3 maanden weg bent, dat ik het melden moet aan de SVB.
Anders had ik het nooit geweten.
Ik kan in Nederland geen reisverzekering afsluiten, wel bij Ooms een expats reisverzekering, een soort WA.
Vind het niet nodig..

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hel tijd verkeerd gezegd.

#9 Bericht door erik-kuijpers » zondag 29 augustus 2021, 21:56

Hans, juist! Je meldt jouw vakantie pas bij SVB als je langer dan drie maanden weg plant. Anders dus niet. Bezoek hun site en kijk dat na.

Een reisverzekering sluit je in jouw woonland. Dat is Thailand. Daarin zit vaak een evacuatievoorziening voor als je ziek wordt en liggend naar huis moet vliegen. Die polis kun je sluiten bij AA zoals door mij verteld. Ik vind zo'n polis van belang. Ik had er een toen ik naar NL emigreerde.

Enfin, van de NL situatie ben je nu af. Ik kende dat advies al heel lang maar je hebt het nu zelf gezien. Laat de ambtenarij de ambtenarij en kom naar NL. Maar vraag vooraf of je die COE kunt krijgen. Kan dat niet vergeet dan een retourtje, sluit af in Thailand en kom met een enkeltje naar NL. Bronbeek is heel bekend en zal vast niet het hellevuur voor je zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”