Te stil

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#46 Bericht door wanadee » zaterdag 20 maart 2021, 10:38

jumbo schreef: zaterdag 20 maart 2021, 09:56
wanadee schreef: zaterdag 20 maart 2021, 04:35
jumbo schreef: zaterdag 20 maart 2021, 04:11

Net als jij bepaal ik zelf en wat ik relevant genoeg vind om op te reageren :roll: :P
Duidelijk Jumbo. Je bent bang voor facebook om privacy redenen of iets anders en om te rechtvaardigen dat je dat niet gebruikt kraak je het af. Want een redelijk antwoord op mijn vraag kun je niet geven, kun je wel stoer doen dat je dat zelf beslist maar we weten beiden dat je vast zit en geen redelijke tegen argumenten op mijn vraag hebt. Beetje laf om dit zo af te kappen, geef dan eerlijk toe dat je gout zit. Voorlopig voel ik me dus geen asociale, exhibitionistische, contactarme provocateur. :happyno:
Misschien moet je naar je eigen omgeving kijken waar ze kennelijk wel die gevoelens bij je opwekken :crazy:
Waar lees jij dat ik FB en andere media niet gebruik?? En waar kraak ik het af. Ik geef mijn persoonlijke mening over je troeteldiertje en dat schijn niet goed te vallen??
Ga maar met iemand anders ruzie zoeken, ik heb daar geen zin in.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Te stil

#47 Bericht door Joep » zaterdag 20 maart 2021, 11:16

driver schreef: zaterdag 20 maart 2021, 10:25 Ontbinding van gezinnen de hoeksteen dus begon vlgs mij al in de jaren zestig toen de televisie kwam en mensen het wereldnieuws zagen ipv hoorden op de radio. 70 tiger jaren was hier de hippie tijd met in de USA eind zestig Woodstock. Daarna hier Kralingen festival vlgs mij en daarmee begon de vrijheid en blijheid bij veel jongeren die het ouderlijk huis ontvluchten toen en zich veelal gingen verzetten tegen alles wat hun ouders vaak zagen als de hoeksteen der samenleving.
Met de komst van internet is er zeker nog meer informatie wereldwijd binnen gekomen maar het is maar net hoe men daar mee omgaat toch.
Ik heb nooit iets gehad met die hoeksteen en familie binding wat betreft heel close zijn en alles overleggen ect. Beetje vrijheid en blijheid is het bij ons altijd geweest en nog steeds eigenlijk.
Nou ja.. Genoeg erover gepost nu denk ik.
Misschien wordt het hier straks weer Te Stil ;)
Denk dat je daar gelijk in hebt Driver, met de komst van de tv in de huiskamer van de "gewone man" is m.i. het begin gemaakt van de consumptiemaatschappij. Alle luxe en comfort werd zichtbaar tot in de huiskamer. En natuurlijk wil/wou iedereen daar aan meedoen. Met als gevolg dat een éénverdiener niet meer kon voldoen aan het verwachtingspatroon binnen het gezin. Gevolg hiervan is dat iedereen met twee moest gaan werken om aan de grote maatschappelijke vraag te voldoen. Het indirecte gevolg hiervan is dat er minder tijd was/is om de kinderen op te voeden en normen en waarden bij te brengen. Een positief gevolg hiervan is de gigantische economische groei en het nog sneller op de markt verschijnen van nog meer wannahaves.
En internet en mobiele telefoons heeft dit nog meer in een versnelling gebracht.
Laatst gewijzigd door Joep op zaterdag 20 maart 2021, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Te stil

#48 Bericht door jomel17 » zaterdag 20 maart 2021, 14:10

Joep... ik ben het helemaal met je eens [|)
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#49 Bericht door jumbo » zondag 21 maart 2021, 03:45

wanadee schreef: zaterdag 20 maart 2021, 10:38
jumbo schreef: zaterdag 20 maart 2021, 09:56
wanadee schreef: zaterdag 20 maart 2021, 04:35

Duidelijk Jumbo. Je bent bang voor facebook om privacy redenen of iets anders en om te rechtvaardigen dat je dat niet gebruikt kraak je het af. Want een redelijk antwoord op mijn vraag kun je niet geven, kun je wel stoer doen dat je dat zelf beslist maar we weten beiden dat je vast zit en geen redelijke tegen argumenten op mijn vraag hebt. Beetje laf om dit zo af te kappen, geef dan eerlijk toe dat je gout zit. Voorlopig voel ik me dus geen asociale, exhibitionistische, contactarme provocateur. :happyno:
Misschien moet je naar je eigen omgeving kijken waar ze kennelijk wel die gevoelens bij je opwekken :crazy:
Waar lees jij dat ik FB en andere media niet gebruik?? En waar kraak ik het af. Ik geef mijn persoonlijke mening over je troeteldiertje en dat schijn niet goed te vallen??
Ga maar met iemand anders ruzie zoeken, ik heb daar geen zin in.
Ik heb eea laten bezinken

Ook vermoed ik dat we twee vormen van a sociaal bezigen in dit onderwerp. Ik relateer het aan niet sociaal terwijl het lijkt alsof jij de term verbindt aan de gebruikte termen in Nederland asociaal. Dat laatste is niet mijn bedoeling geweest, ik refereer puur aan de verminderde sociale skills van de huidige jeugd die naar mijn mening wordt veroorzaakt door de sociale media en mijn stelling is dus dat de benaming van de media incorrect is
Ik blijf het wel een vorm van exibitionisme vinden, want velen delen alles inclusief de vuile was...

In een van je eerder berichten geef je aan dat je eea zelf kan bepalen kwa wie je berichten leest. Ja dat kan in een besloten groep zoals Thailand forum FB lijkt te zijn. Maar ieder bericht wat jij deelt met een vriend en waarop hij antwoord buiten de groep is ook leesbaar voor zijn vrienden die wellicht niet allemaal jouw vrienden zijn of dus onbekenden, en deze lieden kunnen jouw oorspronkelijke bericht herplaatsen in hun vriendengroep of zelfs als news posten dus openbaar. Dus je bent niet zo beschermd als je denkt...

En het fijne van je eigen mening hebben is dat je niet altijd fout hoeft te zitten gewoon omdat het je stellige overtuiging is en het tegendeel niet is bewezen en ik kan geen artikel vinden waarin staat dat FB bijdraagt aan de sociale vormingen en skills van de gebruiker...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te stil

#50 Bericht door wpdl » zondag 21 maart 2021, 04:48


Avrammeir
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 01 november 2019, 17:47

Re: Te stil

#51 Bericht door Avrammeir » zondag 21 maart 2021, 08:36

jomel17 schreef: donderdag 11 maart 2021, 15:16 Ik vind het de laatste tijd veel te stil hier, ben net even wezen kijken op de site van Suiker.
Daar is het drukker dan hier.
Heel makkelijk verander .nl in . be
Het is op de vlaamse site idd drukker ... maar dit komt hoofdzakelijk door de stormvloed van "gezwam"-berichten van een narcist. Wat mij daar ook mateloos stoort is het oeverloos gequote van gequote van gequote tot in het bijna oneindige.
Laatst gewijzigd door Avrammeir op zondag 21 maart 2021, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
My Word is my Sword

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Te stil

#52 Bericht door foppo » zondag 21 maart 2021, 08:54

Ja, wat is het hier stil he?
Ja, vind je het gek?, moet je even dit draadje lezen.....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#53 Bericht door driver » zondag 21 maart 2021, 10:13

foppo schreef: zondag 21 maart 2021, 08:54 Ja, wat is het hier stil he?
Ja, vind je het gek?, moet je even dit draadje lezen.....
Er reageren in dit draadje tenminste nog wat personen. Eens of niet eens vindt ik dan niet zo belangrijk. Er worden meningen gegeven over en weer dus zit er wat beweging in hier. De meeste posten überhaupt nooit of amper. Wordt dit forum daar dan beter van of kan het zo zijn dat dit draadje er bijvoorbeeld voor zorgt dat er toch weer wat meer reacties komen zij het door een beperkt aantal personen tot nu toe.
Er wordt wslijk wel meegelezen.
Nooit of amper iets posten is een forum mijns inziens nog nooit echt beter van geworden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#54 Bericht door driver » zondag 21 maart 2021, 10:14

Avrammeir schreef: zondag 21 maart 2021, 08:36
jomel17 schreef: donderdag 11 maart 2021, 15:16 Ik vind het de laatste tijd veel te stil hier, ben net even wezen kijken op de site van Suiker.
Daar is het drukker dan hier.
Heel makkelijk verander .nl in . be
Het is op de vlaamse site idd drukker ... maar dit komt hoofdzakelijk door de stormvloed van "gezwam"-berichten van een narcist. Wat mij daar ook mateloos stoort is het oeverloos gequote van gequote van gequote tot in het bijna oneindige.
Zal me daar eens aanmelden ben er vlgs mij nog nooit geweest.

Avrammeir
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 01 november 2019, 17:47

Re: Te stil

#55 Bericht door Avrammeir » zondag 21 maart 2021, 10:26

Weer iets bijgeleerd:
In mijn oorspronkelijk bericht schreef ik "l u l"-berichten zonder spaties. Dit forum wijzigde dit in "***" berichten. Ik vroeg me bijgevolg af waarom. In mijn streek is dit een gebruikelijk woord voor "zwammen" Dus wijzigde ik dit in "g e l u l" zonder spaties. Ook nu weer werd dit automatisch gewijzigd in "gezwam".
Mijn conclusie; Nls zijn rechtlijnige calvinisten!
Overigens heb ik daar geen probleem mee ...
My Word is my Sword

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#56 Bericht door driver » zondag 21 maart 2021, 10:40

Wat Feesboek betreft en delen van alles inclusief de vuile was klopt dat wel vindt ik. Heel veel mensen posten echt alles op feesboek zeg maar.
Privacy is daar tot zekere hoogte redelijk af te schermen indien men dat wil maar nooit 100 %.
Ik ben onder mijn eigen naam daar aangemeldt en geen nickname zoals hier.
Mensen die mij kennen kunnen me op feesboek ook opzoeken en misschien ook deels meelezen of kijken en wat ik daar post.
Is dat erg?.. Voor mij eigenlijk niet al heb ik mijn feesboek wel alleen voor vrienden open staan.
Maar die kunnen mijn berichten of fotoos ook lenen zeg maar om elders te gebruiken.
Wat betreft sociale contacten is mijn leven eigenlijk best beperkt. Thailand gerelateerd niet zo veel. Qua werk al helemaal niet omdat ik daar weinig zin in heb en de meeste contacten zitten in mijn motor wereldje.

Voorbeeld feesboek : Samen met drie anderen heb ik op feesboek de groep Multistrada Nederland opgezet nadat we elders zijn opgestapt. Inmiddels ruim 700 leden en altijd wel positieve reuring in de tent.
Door deze groep leren mensen met een Ducati Multistrada elkaar kennen, Worden ervaringen en techniek uitgewisseld en worden er bijvoorbeeld ritten en meetings gedaan. Gisteren ben ik met iemand uit de groep rondje dijken wezen rijden. Onderweg nog een Multistrada erbij toen we stilstonden dat was ook iemand uit onze groep.
Even bijgepraat en weer verder.
Zonder feesboek had ik deze mensen en mensen uit meerdere groepen nooit gezien of er contact mee gehad zeg maar en zat ik bijvoorbeeld bij de website /forum van Ducati Club Nederland oid waar amper iets gebeurt.

Feesboek is ondanks alle tegens waar onder andere Joep over poste ook een medium waar veel mensen plezier kunnen hebben of info kunnen weghalen op een vrij makkelijke manier.
De nadelen van feesboek is iets waar ik mee kan dealen die wegen nog niet op tegen de voordelen.
Ik vindt het echt leuk om via feesboek bijvoorbeeld in een Poolse of Italiaanse Multistrada groep te komen om daar mijn vragen te kunnen stellen over datgene waar ik in Polen bijvoorbeeld wil rijden, slapen of bij problemen daar iets kan vragen ect.
Grote nadeel van feesboek en sowieso internet is dat ik er toch wel vrij veel op zit maar eerder gemeld dacht ik. Hier geen kinderen meer in huis, Er wordt niet elke dag gewerkt dus veel vrije tijd eigenlijk en weinig hobby's alleen motorrijden dus liggende op de bank nu schrijf ik dit bericht :mrgreen:
Laatst gewijzigd door driver op zondag 21 maart 2021, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#57 Bericht door driver » zondag 21 maart 2021, 10:43

Avrammeir schreef: zondag 21 maart 2021, 10:26 Weer iets bijgeleerd:
In mijn oorspronkelijk bericht schreef ik "l u l"-berichten zonder spaties. Dit forum wijzigde dit in "***" berichten. Ik vroeg me bijgevolg af waarom. In mijn streek is dit een gebruikelijk woord voor "zwammen" Dus wijzigde ik dit in "g e l u l" zonder spaties. Ook nu weer werd dit automatisch gewijzigd in "gezwam".
Mijn conclusie; Nls zijn rechtlijnige calvinisten!
Overigens heb ik daar geen probleem mee ...
Klopt dat bepaalde woorden automatisch aangepast worden hier. Kan blijkbaar ingesteld worden op zeg maar scheldwoorden oid.
Is mij ook al een paar keer overkomen ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#58 Bericht door driver » zondag 21 maart 2021, 10:54

Joep schreef: zaterdag 20 maart 2021, 11:16
driver schreef: zaterdag 20 maart 2021, 10:25 Ontbinding van gezinnen de hoeksteen dus begon vlgs mij al in de jaren zestig toen de televisie kwam en mensen het wereldnieuws zagen ipv hoorden op de radio. 70 tiger jaren was hier de hippie tijd met in de USA eind zestig Woodstock. Daarna hier Kralingen festival vlgs mij en daarmee begon de vrijheid en blijheid bij veel jongeren die het ouderlijk huis ontvluchten toen en zich veelal gingen verzetten tegen alles wat hun ouders vaak zagen als de hoeksteen der samenleving.
Met de komst van internet is er zeker nog meer informatie wereldwijd binnen gekomen maar het is maar net hoe men daar mee omgaat toch.
Ik heb nooit iets gehad met die hoeksteen en familie binding wat betreft heel close zijn en alles overleggen ect. Beetje vrijheid en blijheid is het bij ons altijd geweest en nog steeds eigenlijk.
Nou ja.. Genoeg erover gepost nu denk ik.
Misschien wordt het hier straks weer Te Stil ;)
Denk dat je daar gelijk in hebt Driver, met de komst van de tv in de huiskamer van de "gewone man" is m.i. het begin gemaakt van de consumptiemaatschappij. Alle luxe en comfort werd zichtbaar tot in de huiskamer. En natuurlijk wil/wou iedereen daar aan meedoen. Met als gevolg dat een éénverdiener niet meer kon voldoen aan het verwachtingspatroon binnen het gezin. Gevolg hiervan is dat iedereen met twee moest gaan werken om aan de grote maatschappelijke vraag te voldoen. Het indirecte gevolg hiervan is dat er minder tijd was/is om de kinderen op te voeden en normen en waarden bij te brengen. Een positief gevolg hiervan is de gigantische economische groei en het nog sneller op de markt verschijnen van nog meer wannahaves.
En internet en mobiele telefoons heeft dit nog meer in een versnelling gebracht.
Yep, Het is in de afgelopen jaren steeds meer en niet minder geworden idd wat jij schrijft.
En daarmee verdwijnt ook dat gezin wat ooit de hoeksteen der samenleving was.
Is dit erg?.
Nu ik ouder wordt en wel eens terugdenk aan toen ik jong was en de jeugd nu ben ik echt van mening dat mijn jeugd leuker was wat betreft dingen ontdekken ect. Nu met internet weten ze binnen 1 minuut alles over de hele wereld.
Voor mij was vroeger alles nog wat spannend zeg maar en wist ik amper wat er aan de andere kant van Ede gebeurde.
Kinderen van nu zijn ook veel bijdehanter vindt ik mede door internet en sociale media ect.
Vroegerrrrr.. Was alles beter maar wslijk zeggen mijn kleinkinderen dat over 50 jaar ook.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Te stil

#59 Bericht door Joep » zondag 21 maart 2021, 15:08

@Driver, voor mij is FB heus niet alleen negatief, alleen ik ben zeer terughoudend in het gebruik, omdat ze (indien ze willen) de wereld makkelijk kunnen een richting kunnen opduwen met hun manier van berichten plaatsen. Alles onder het motto van wie betaald bepaald, even als hun grote broer Google.
Zelf ben ik lid van een paar Thailand gerelateerde groepen, waaronder ons eigen THforum.nl en zelfs een paar groepen van onze zuiderburen.
Veel geOH en weinig daadwerkelijke "correcte" info.
Een oude blogger uit Udonthani schreef het luidkeels op zijn blog, de meeste discussies gaan over de prijs van een tros bananen.
Paar jaar geleden citeerde hij veel uit dit forum en gaf er zijn kritiek op, nu het hier niet meer druk is heeft ie zijn werkterrein verlegt naar TH-blog.
Verder nog wat groepjes waar dagelijks een cartoon word geplaatst en dat is het wel een beetje.
En natuurlijk om af en toe een vraag te stellen via messenger aan bepaalde instanties, zoals belasting, douane, luchtvaartmaatschappij etc.
Voordeel is dat ze vaak sneller reageren dan via de mail en je hebt het toch op papier staan.

En dat kinderen tegenwoordig mondiger worden Driver is m.i. ook te danken aan het feit dat ze al op zeer jonge leeftijd aan hun lot (BSO, kinderdagverblijven etc) worden overgelaten en meer voor zich zelf moeten opkomen. Of dat de maatschappij ten goede komt zullen we over een jaar of 10 - 15 merken als de eerste generatie van deze kinderen klaargestoomd is voor leiden van onze maatschappij en bedrijven.
Deze kinderen worden niet meer gevormd, gekneed en opgevoed door hun ouders, maar door de opvang.
Niks ten nadele, maar m.i. krijgen ze toch een bepaald (politiek) beeld mee van de maatschappij.
We zullen zien waar toe dat leidt.
Ik ben blij dat ik ben opgevoed en gevormd door mijn eigen ouders en heb ook een leuke jeugd gehad, zonder alle mobiele telefoons en internet. Wel weet ik hoe je hutten kunt bouwen en vuurtje stoken. Hoe ik zelf informatie kan vergaren en hoe ik een konijn of kip slacht. Ik weet zelfs dat de melk (nog) niet uit een fabriek komt en chocolade niet aan bomen groeit.
De hoeksteen van onze maatschappij is kapotgemaakt door onze vooruitgang.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#60 Bericht door driver » maandag 22 maart 2021, 07:28

Wat de kinderen betreft zie je het wat te negatief denk ik. Niet alle kinderen zitten in de opvang en dat opvoeden van nu is idd anders dan vroeger. Maar ik ben ook niet echt opgevoed in het gezin der hoeksteen en heb het ook gered.
Mijn kleinkinderen van 4 en 9 zijn bijdehand zat, de oudste scoort goede rapporten en krijgen liefde en aandacht zat ondanks het feit dat dat pa en ma allebei een eigen bedrijf runnen en vaak druk zijn.
Tijden veranderen dus ook de manier van leven.
Mijn kleinkinderen zeggen over 50 jaar wslijk ook weer dat in hun jeugd alles beter was.

TB kijk ik soms maar niet vaak en die oude man in Udon had onlangs weer Wereldnieuws over dit forum waar ik zowaar ook een keer de hoofdrol kreeg ivm kapot maken ander forum, posten van haken kruisen ect.
Ik heb er weer wat om gelachen want die man weet überhaupt niet wat er toen onder andere achter de schermen speelde ect.
Lekker laten gaan denk ik altijd. Als hij er blij mee is en denkt op deze manier mensen te trekken oid mij prima hoor.

TF België heb ik me gister ochtend als Driver aangemeldt. Wel een email gekregen dat de aanvraag binnen was. Toelating nog niet gebeurd.Driver moest eigenlijk met kleine d ipv hoofdletter zag ik later.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”