Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#1 Bericht door stille » dinsdag 02 maart 2021, 08:37

[*]Op 01-03-2021 ben ik in het Changma Ram Ziekenhus geweest.
Voor bloedtest tevens medicijnen i.v. m. mijn CVA, voor 6 maanden.
Maar daar gaat deze onderwerp niet om.
Toen ik bij de arts kwam, begon ze meteen of ik hier gevaccineerd wil worden, maar dat dat betaald moet worden.
Ze noemde een paar vaccins, o.a. Phizer, Astra, Chinese, en de Britse.
Zei gelijk wil de Phizer en als het kan zo gauw mogelijk.
Ze heeft het opgeschreven, zodra ze wat weet, zal ze met mij in contact komen.
Ze vermoed dat het in Mei of Juni er is, maar is niet zeker ervan.
Mijn vermoeden is, dat ze het aan iedereen vraag, omdat het RAM dan weet, hoeveel ze moeten inkopen en welke soort.
Noot. Heb aan mijn ZKV al een tijdje geleden per email gevraagd, dat buitenlanders die in Thailand wonen dat ze de Covid 19 zelf moeten bekostingen,
heb gezegd wil de Phizer, kreeg als antwoord, word helemaal vergoed.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#2 Bericht door wpdl » dinsdag 02 maart 2021, 12:49

Is nog niet zo lang geleden al eens een onderwerp over geweest 'stille'
https://thailandforum.nl/viewtopic.php? ... 4&start=15

Inmiddels al duidelijk dat alle buitenlanders ook een gratis spuit krijgen van de staat Thailand.
Zonder keuze pakket uiteraard, maar volgens hun adviseurs gebaseerd op leeftijd en aandoeningen.
Of jou ZKV de commerciële zijde zomaar volledig gaat vergoeden betwijfel ik de prijzen die tot nog toe bekend zijn zijn niet echt vriendelijk.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#3 Bericht door brake0345 » dinsdag 02 maart 2021, 14:34

wpdl schreef: dinsdag 02 maart 2021, 12:49 Inmiddels al duidelijk dat alle buitenlanders ook een gratis spuit krijgen van de staat Thailand.
Zonder keuze pakket uiteraard, maar volgens hun adviseurs gebaseerd op leeftijd en aandoeningen.
Bron?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#4 Bericht door wpdl » dinsdag 02 maart 2021, 15:02

#27 Bericht door wpdl » maandag 08 februari 2021, 18:48
Waar je dan in de lijn van de verwachting staat is nog even een open vraag maar goed nieuws.
Het blijft natuurlijk TIT voorlopig :Whistle:

Alle inwoners van Thailand, ongeacht hun nationaliteit, komen in aanmerking voor gratis vaccinaties tegen COVID-19, zeiden gezondheidsfunctionarissen vandaag, terwijl ze probeerden de zorgen weg te nemen over de langzame uitrol van inentingen in het koninkrijk.

Volledig interview in de Bron

Mag je zelf even deze bron opzoeken in het vorige onderwerp, brake.

Klein stukje dan,
"The total 63 million doses this year are enough to cover the public, and it's within our capacity to provide free inoculation,"
Anutin said. “We have a policy to not leave anyone behind and must inoculate anyone at risk of spreading the virus, not only Thai.
So the vaccines will cover everyone that resides in Thailand. ”

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#5 Bericht door brake0345 » dinsdag 02 maart 2021, 15:11

Is dat dezelfde meneer Anutin die zei dat privé ziekenhuizen niet zelfstandig Covid vaccin mochten inkopen?
https://www.khaosodenglish.com/news/cri ... ine-drive/

Hoe snel werd dat door Payut tegengesproken? https://bangkokherald.com/coronavirus/p ... -approval/

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#6 Bericht door wpdl » dinsdag 02 maart 2021, 15:24

Ach je heb er over nagedacht voor dat je je vraag stelde.
Het blijft Thailand natuurlijk niets is zeker maar och de BV.nl heeft dat kwaaltje ook.
Vermoed dat men hem toch wel ter verantwoording vraag mocht die er op terug komen.
Voor verdere vragen verwijs ik je naar deze minister Anutin zelf, op dat moment heeft die deze mededeling gedaan.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#7 Bericht door stille » dinsdag 02 maart 2021, 15:50

Heb het een tijdje geleden ook gelezen omtren de buitenlanders.
Maar dit was een voorstel, net zoals ze een voorstel hebben gedaan,om mensen met een covid vaccint om die toe te laten,zonder een quarantenne.
Maar is nog steeds niet bevestigd,dat het is toegstaan door de president.
Er komen zoveel voorstellen, maar nog niets officieel.

Trouwens ik heb aan mijn ZKV, VGZ Universeel compleet met als woonland Thailand gevraagd.
Noot. Heb aan mijn ZKV al een tijdje geleden per email gevraagd, dat buitenlanders die in Thailand wonen dat ze de Covid 19 zelf moeten bekostingen,
heb gezegd wil de Phizer, kreeg als antwoord, word helemaal vergoed.
Wacht maar rustig af.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#8 Bericht door brake0345 » dinsdag 02 maart 2021, 15:59

wpdl schreef: dinsdag 02 maart 2021, 15:24 Ach je heb er over nagedacht voor dat je je vraag stelde.
Het blijft Thailand natuurlijk niets is zeker maar och de BV.nl heeft dat kwaaltje ook.
Vermoed dat men hem toch wel ter verantwoording vraag mocht die er op terug komen.
Voor verdere vragen verwijs ik je naar deze minister Anutin zelf, op dat moment heeft die deze mededeling gedaan.
Dus je erkend dat je stelling dat het "Inmiddels al duidelijk dat alle buitenlanders ook een gratis spuit krijgen van de staat Thailand" helemaal nog niet zo zeker is?

Die Anutin toch, ik heb hem al een pb gestuurd en een e-mail maar sinds 5 februari geen antwoord :neus:

Ik vermoed dat de Thaise vaccinatie ongeveer zo gaat gaan;
1) de overheid gaat dieper in zee met Astra Zeneca en Sinovac, dat past goed bij het aandeelhouders profiel. Die vaccinatie is gratis voor zowel Thais als in Thailand verblijvende buitenlanders maar het gaat wel een jaartje of langer duren.
2) de privé ziekenhuizen gaan de Amerikaanse vaccinatie doen, Pfizer, Modena en J&J, niet gratis maar een stuk sneller.

Ik ga me inschrijven voor optie 2 en als optie 1 voorbij komt pak ik die ook mee, het ene vaccine sluit het ander niet uit.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#9 Bericht door wpdl » dinsdag 02 maart 2021, 16:04

Zo is dat stille
Mijn naam staat al een weekje of vijf op de terugbellijst in het plaatselijke BKH
Bij de commerciële start zou het kunnen dat men zegt, komt u maar er zijn ook zat Thailanders die deze kans niet laten lopen.
Het kan met de gratis overheidsversie nog wel eens even aanlopen tot 2022 voordat een ieder...............
Die paar tientjes in Euro zeer vermoedelijk is mij best net als de keuze in merk.
Bij een keer [twee inentingen] zal het voor niemand blijven de eerste jaren.


Nawoord voor brake
5555 2 maart nu dat ben je toch een tokkie als je dat vanaf 5 Feb laat liggen.
Deze man heeft het daarna nog niet ontkend dat was iemand anders dus ga er nog steeds van uit dat je als buitenlanders gratis aan de beurt komt vroeg of laat.
Maar zoals ik hierboven al schreef ook voor mij geldt wie het eerst komt............................

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#10 Bericht door Adrie » dinsdag 02 maart 2021, 18:22

stille schreef: dinsdag 02 maart 2021, 15:50Heb aan mijn ZKV al een tijdje geleden per email gevraagd, dat buitenlanders die in Thailand wonen dat ze de Covid 19 zelf moeten bekostingen,
heb gezegd wil de Phizer, kreeg als antwoord, word helemaal vergoed.
Dat met word helemaal vergoed bedoelen ze natuurlijk mee, gaat van je eigen risico af.

Dus als je normaal geen zorg nodig zou hebben in 2021 gaat het van je 385 eigen risico af denk ik zo

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#11 Bericht door jumbo » woensdag 03 maart 2021, 02:50

IK zie de voordelen van een vaccinatie wel in
Maar ik zie nog niet in, gezien locatie en aantal locale gevallen, dat het een dringende noodzaak zoals in de buitenlanden..

Ik krijg via de SS een spuit, ik ben een oudere volgens de regels en zou dus voorrang moeten krijgen
Wellicht dat de ZKV ook nog wil meewerken... het voorkomt kosten als ik C19 zou oplopen..

Ik wacht het rustig af...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#12 Bericht door stille » woensdag 03 maart 2021, 04:30

Adri heb geen eigen risico bij mijn ZkV volledig vergoed.
Deze verzekering heb ik in 2009 afgesloten en ze nemen in 2018 geen nieuwe mensen meer aan de mensen die het reeds hebben blijven het behouden
( Trouwens ik heb aan mijn ZKV, VGZ Universeel compleet met als woonland Thailand gevraagd. )

Jumbo als ik hier zou blijven zie ik de noodzaak ook niet en laat mij dan niet vaccineren, maar aangezien ik volgend jaar het liefst dit jaar nog naar nederland wil, en indien het door gaat,dat ze mensen met een vaccinatie bewijs hier binen willen laten komen zonder quarantenne of moeilijk gedoe.
Ben van plan om volgend jaar weer in Nederland te gaan wonen,indien de covid weer verdwenen is.
Maar wil na de proef periode nog voor enkele maanden terug
viewtopic.php?f=15&t=827758

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#13 Bericht door Adrie » woensdag 03 maart 2021, 19:24

stille schreef: woensdag 03 maart 2021, 04:30 Adri heb geen eigen risico bij mijn ZkV volledig vergoed.
Deze verzekering heb ik in 2009 afgesloten en ze nemen in 2018 geen nieuwe mensen meer aan de mensen die het reeds hebben blijven het behouden
( Trouwens ik heb aan mijn ZKV, VGZ Universeel compleet met als woonland Thailand gevraagd. )




:thumbsup:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vaccineren in prive ziekenhuis, covid 19

#14 Bericht door jumbo » donderdag 04 maart 2021, 01:12

stille schreef: woensdag 03 maart 2021, 04:30 Adri heb geen eigen risico bij mijn ZkV volledig vergoed.
Deze verzekering heb ik in 2009 afgesloten en ze nemen in 2018 geen nieuwe mensen meer aan de mensen die het reeds hebben blijven het behouden
( Trouwens ik heb aan mijn ZKV, VGZ Universeel compleet met als woonland Thailand gevraagd. )

Jumbo als ik hier zou blijven zie ik de noodzaak ook niet en laat mij dan niet vaccineren, maar aangezien ik volgend jaar het liefst dit jaar nog naar nederland wil, en indien het door gaat,dat ze mensen met een vaccinatie bewijs hier binen willen laten komen zonder quarantenne of moeilijk gedoe.
Ben van plan om volgend jaar weer in Nederland te gaan wonen,indien de covid weer verdwenen is.
Maar wil na de proef periode nog voor enkele maanden terug
viewtopic.php?f=15&t=827758
Dat zou voor mij ook een reden zijn eea te versnellen maar ik verwacht mijn kinderen hier met de kerst..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”