Nederlands woongemeenschap in Thailand?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#46 Bericht door jomel17 » zaterdag 09 oktober 2021, 08:21

wpdl schreef: zaterdag 09 oktober 2021, 05:45 Heb deze in het verleden ook wel eens vermeldt.
Foto kan je op klikken tot vol scherm helaas geen taalkeuze knop of kopie mogelijkheid.
Hoofdzakelijk Thais vermoed ik maar ook andere nationaliteiten.
Heel de dag met Nederlandstalige opgescheept zitten lijk mij erg op je oude dag kan je net zo goed in bronbeek gaan zitten 8-)


camillianhospital
Ik ben het helemaal met je eens Willem :cheesy: :clap:
หลงรัก

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#47 Bericht door brake0345 » zaterdag 09 oktober 2021, 09:41

wpdl schreef: zaterdag 09 oktober 2021, 05:45 Heel de dag met Nederlandstalige opgescheept zitten lijk mij erg op je oude dag kan je net zo goed in bronbeek gaan zitten 8-)
Bronbeek heeft een ander klimaat, bovendien komen maar heel weinig mensen ervoor in aanmerking.
Als ik zie hoe oudere Duitsers, Zwitsers, Scandinaviërs, Engelsen etc in Thailand wel bij elkaar in de buurt zitten denk ik dat het voor sommige Nederlanders ook wel prettig zou zijn?! Je hoeft niet 24/7 bij elkaar op de lip te gaan zitten, iedereen een eigen bungalowtje in een rustige moo baan, lekker broodje erbij :Whistle:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#48 Bericht door wpdl » zaterdag 09 oktober 2021, 09:53

Je broodjes zien er lekker uit klopt van Brakel begrijp je insteek zie het hier ook met Duitsers en volk uit het VK.
Bakkie koffie in de Mall en maar kwebbelen over hoe of wat.
De andere nationaliteiten heb ik geen ervaring mee.
Het zal aan de aard van het beestje liggen klopt.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#49 Bericht door Joep » zaterdag 09 oktober 2021, 09:56

brake0345 schreef: zaterdag 09 oktober 2021, 09:41
wpdl schreef: zaterdag 09 oktober 2021, 05:45 Heel de dag met Nederlandstalige opgescheept zitten lijk mij erg op je oude dag kan je net zo goed in bronbeek gaan zitten 8-)
Bronbeek heeft een ander klimaat, bovendien komen maar heel weinig mensen ervoor in aanmerking.
:Whistle:
Klopt. Alleen veteranen beneden de rang van 2e luitenant.
De reden waarom ik mijn bevordering heb geweigerd bij een reorganisatie.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#50 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 09 oktober 2021, 12:12

Klopt. Alleen veteranen beneden de rang van 2e luitenant.

Nou, Printen44 Kees, schrijf je er ook in! Je bent ook militair veteraan.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#51 Bericht door printen44 » zaterdag 09 oktober 2021, 14:23

erik-kuijpers schreef: zaterdag 09 oktober 2021, 12:12 Klopt. Alleen veteranen beneden de rang van 2e luitenant.

Nou, Printen44 Kees, schrijf je er ook in! Je bent ook militair veteraan.
Ik ben zelfs op Bronbeek geweest. Ik lag toen in Doorn in het revalidatiecentrum vanwege het ongeluk dat ik in dienst kreeg. Zag nog de oud-militairen in hun KNIL-uniform. Maar in alle ernst, ik zou eventueel daar wel een plekje kunnen krijgen, als ik zou willen. Ik heb namelijk in en door de dienst een ongeluk gehad, het stuk (kanon), de loop ervan, ontplofte bij het afvuren in Duitsland. Ik krijg sindsdien een invaliditeit uitkering van Defensie, via het ABP. Ik hield er een prima loopbaan in de Staatsdrukkerij er aan over. Hoe en het waarom van die ontploffing is een lang verhaal, maar was niet onze schuld. Van het stukpersoneel dan. Bij de artillerie spreekt men van "stuk", nooit van "kanon". [$) [$)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#52 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 09 oktober 2021, 22:05

Printen Kees wat let je je daar aan te melden? Je wordt straks 77 en hebt al problemen met oren en ogen en je loopt ook niet meer als een vruchtbare jonge hinde.... :giggle:

Kijk, ik ben 2 jaar jonger en loop helemaal niet meer maar oren en ogen doen het nog en de typevingers gelukkig ook nog. Mijn hersens doen het nog, vind ik zelf... :giggle: , en ik vind me nog best een actief baasje... :clap:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#53 Bericht door Joep » zondag 10 oktober 2021, 03:59

Zijn wel wat eisen om "veteraan" te worden cq zijn.
Niet iedere militair is veteraan.
Om in Bronbeek te wonen moet je veteraan zijn en aan de andere eisen voldoen.

https://www.defensie.nl/onderwerpen/vet ... n-veteraan

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#54 Bericht door wpdl » zondag 10 oktober 2021, 04:27

Zou het onderhand niet eens tijd worden om Bronbeek als verzorgingstehuis af te schaffen.
Zie het meer dan een ivoren toren uit vervlogen tijden.
Een waarschijnlijk schandalig groot budget om het bij te houden door defensie waar mensen uit een ver verleden nog steeds met hun uniform aan de dag door komen of het in ieder geval stevig tussen de oren hebben.
Zat mogelijkheden om die Max. 50 mensen zie ik ergens anders fatsoenlijk onder te brengen tegen 2021 tarieven en regels.
Er hangt anno 2000 plus een luchtje aan.
In een museum horen toch geen bewoners thuis.




https://www.defensie.nl/onderwerpen/bro ... schiedenis

https://www.defensie.nl/onderwerpen/bro ... eek/tehuis

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#55 Bericht door erik-kuijpers » zondag 10 oktober 2021, 07:16

Jammer dan voor Printen Kees. Dan wordt het een Patyna-instelling in Frieslân Boppe! Daar zal ik ook wel terecht komen straks.

Bronbeek is uit een ver verleden; toen zaten daar de KNIL-lers die hun 'heldendaden' in de oost levend hielden. Maar, Willem, er bestaan meer oudemensenhuizen waar gelijkgestemden (zoals artiesten) praten over het verleden en hoe het toen was, 'ja ja dat waren nog eens tijden...'. De hokjesgeest waar NL nu eenmaal om bekend staat. Die hebben ook premie betaald en hebben rechten.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#56 Bericht door wpdl » zondag 10 oktober 2021, 07:44

Ik ontneem niemand het recht om een gunstige oude voorzienig te hebben.
Niet op die toer Erik.

Het is iets wat eigenlijk niet meer met een rechte rug zou mogen bestaan.
IK dacht dat woorden als koloniaal verleden jou toch wel tot nadenken zou mogen brengen.
Ben ook geen voorstander van 'boekenverbranding' maak er een stevig museum van en plaats die Max 50 mensen ergens anders.
Het grasveld er voor kan men inrichten als eindpunt voor de vele beelden die in vele dorp en stad staan over ons roemruchtige verleden.
Daar zijn de meningen ook over verdeelt of dat nu helden waren of gewoon ordinaire lieden die de vlag voor hun daden gebruikte.

Voor de rest in alle vriendelijkheid de mensen die er voor in aanmerking kunnen komen mogen van mij dat recht opeisen.
Maar de 'gelijkgestemde' (zoals artiesten) hebben natuurlijk wel een andere achtergrond.
Het is een toren Erik een ivoren toren.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#57 Bericht door Joep » zondag 10 oktober 2021, 09:14

wpdl schreef: zondag 10 oktober 2021, 04:27 Zou het onderhand niet eens tijd worden om Bronbeek als verzorgingstehuis af te schaffen.
Zie het meer dan een ivoren toren uit vervlogen tijden.
Een waarschijnlijk schandalig groot budget om het bij te houden door defensie waar mensen uit een ver verleden nog steeds met hun uniform aan de dag door komen of het in ieder geval stevig tussen de oren hebben.
Zat mogelijkheden om die Max. 50 mensen zie ik ergens anders fatsoenlijk onder te brengen tegen 2021 tarieven en regels.
Er hangt anno 2000 plus een luchtje aan.
In een museum horen toch geen bewoners thuis.

Er zijn voor iedereen wel dingen die men mag afschaffen zolang het maar niet persoonlijk raakt.
Voor vele oudere mag de kinderbijslag wel weg, ze hebben en krijgen toch geen kinderen meer. Of de WIA, ze zitten immers toch al in de AOW. etc etc.

Bronbeek is denk ik net zo'n beladen onderwerp als de Gouden Koets wegdoen of het domein in Apeldoorn openstellen voor publiek het gehele jaar. Jaren geleden is er eens sprake geweest van Bronbeek sluiten, maar dat stuitte toch behoorlijk op wat verzet en niet alleen uit de militaire wereld. Het is een geschenk van Koning Willem III.

De kans dat ik daar terecht kom is minimaal, maar had dat wel in mijn achterhoofd toen ik de container richting Thailand stuurde.
Mijn vrouw, maar ook mijn dochter hebben allebei gezegd dat ze voor mij zorgen, maar "you never know what the future brings".
Ik ben één van de weinige falang (althans die ik ken) die een iets oudere vrouw hebben en mijn dochter zegt nu nog steeds dat ze er zal zijn als moeders wegvalt, maar je weet nooit wat de wederhelft er van denkt.
Mocht ik alleen achterblijven denk ik eerder in de richting van https://bit.ly/3iLC2Yu , maar de vraag is of dat dan nog steeds betaalbaar is. Ben tenslotte pas 58




https://www.defensie.nl/onderwerpen/bro ... schiedenis

https://www.defensie.nl/onderwerpen/bro ... eek/tehuis

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#58 Bericht door erik-kuijpers » zondag 10 oktober 2021, 09:27

Joep, in NL zit de organisatie Valuas en die hebben ouwemensentehuizen op particuliere basis. In Friesland zitten er twee, een in Oldeboorn en een in Beetsterzwaag en die liggen ook nog dicht bij elkaar. Je bent zo 3 k euro per maand kwijt maar er zijn ook heel dure tehuizen zoals in Heemstede en Amsterdam.

Daar betaal je voor het 'wonen' in algemene zin. Daarnaast heb je de zorgpremie als je medische hulp moet hebben, heb je de WMO voor praktische bijstand en daarna de WLZ als je een indicatie krijgt voor langdurige verpleging. Maar je kunt daar wonen tot de dood en dat geeft rust, denk ik.

Er hangt een stevig prijskaartje aan..... :giggle2:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#59 Bericht door erik-kuijpers » zondag 10 oktober 2021, 09:31

Willem, onze kolonies....ik weet hoe 'wij' ze hebben leeggeplukt en hoe onze 'helden' tekeer zijn gegaan maar vlak de anderen niet uit. Andere tijden. Snel vergeten. Ook Bronbeek zal in de loop der decennia wel veranderen als de laatste der mohikanen gaat hemelen en het rode snoeimes door de begroting gaat. Na onze dood, Willem, wij maken dat niet meer mee...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#60 Bericht door wpdl » zondag 10 oktober 2021, 10:13

Dus je denk eenzijdig zullen wij maar zeggen.
Eigen straatje schoon vegen en voor eigen parochie je verhaal afsteken.

Van Willem 3 door joep gekregen.kom nu toch
Opeens is het eigenlijk allemaal zo erg niet en een dooddoener een ander land doet het ook.
Ja natuurlijk doen alle vroeger kolonialen het, klopt.
Denk dat de grote massa zulk soort instanties over het hoofd ziet of al moe gestreden is.
De laatste der Mohikanen bestaan niet meer want die regel is al zo tussen neus en lippen heel lang geleden verandert.
Het blijft dus bestaan in huidige vorm en regels.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”