Nederlands woongemeenschap in Thailand?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#76 Bericht door wpdl » donderdag 14 oktober 2021, 07:03

Klinkt goed zo te lezen een basic voorziening van 33000 Baht lijk mij ook te overzien, maar heb op een andere site ook een prijs gezien van minder dan 20000.
Alle waar naar zijn geld vermoed ik met of zonder 'golfbaan' zullen wij maar zeggen ;)
Ga er zelf van uit dat ik in mijn eigen huis de oude dag ga slijten mocht dat door maak even niet wat gaan stranden zou ik voor Korat kiezen waar er een is maar als je eenmaal zeg weduwe ben maakt het weinig uit waar.
Zal een kwestie zijn van afvinken.

Dat je aangeboden documenten in orde moeten zijn lijk mij logisch dat hun het verder samen met jouw afhandelen is deftig.

Mag je gasten ontvangen in je kamer en nog erger de nacht over houden.
Ben benieuwd of er meer leden zijn met intake gesprekken op andere locaties.

Lees net Erik zijn bijdrage dat verhaal van die mevrouw was ook aan hun zijde niet helemaal zo als het moest zijn.
Ben het even kwijt wat precies, maar het deugde aan twee kanten niet in ruime maten.
Een dubbele situatie ga ik juist helemaal niet van uit waarom zou je als je een partner heb en huis in een tehuis gaan zitten.
En zoals ik al een klein beetje vroeg zijn er mogelijkheden op dat vlak kan je met je vrouw samenwonen dus getrouwd?
En dus tegen een ander kostenplaatje aankijken.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#77 Bericht door stille » donderdag 14 oktober 2021, 07:47

Volgens mij, zou je nog met iemand anders (partner) daar kunnen wonen,heb dat niet gevraagd,maar ook niet gezien.
Alleen buitenlanders, waar onder Jappenners, gezien , volgens de dienstdoende man die achter het schermzat, had hij een hart infarct gehad.
Maar indien iemand genoeg financieele middellen heeft, hoeft die niet zo bang te zijn, ook al heeft die een partner.
In mijn gevoel, als het daadwerkelijk zo is, en de partner kan je echt niet behandelen, zal ze eerst zoeken iemand die haar bijstaat.
zolang je maar betaald, want ze hebben ons toch nodig, op financieel gebied.
Ook mijn vriendin,ze heeft me ruim 20 jaar goed verzorgd, maar wat gebeurd er, als ik haar niet meer financieel kan steunen, nooit uit geprobeerd, omdat het nog niet nodig is.
Ze zijn er wel, maar niet veel, die echt van ons (mij) houden, cq lief hebben.
Zo dacht ik het laatste er nuchter over.
Laatst gewijzigd door stille op donderdag 14 oktober 2021, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#78 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 oktober 2021, 08:26

Willem en Hans, ook de partner kan een ziekte krijgen en/of hulp nodig hebben. Ook al is de partner (veel) jonger, het kan helaas. Dan kom je toch aan verzorging toe.

Maar goed, voor mij telt dit niet meer, ik laat me in NL opnemen als ik het thuis niet meer aan kan. Voorlopig lukt alles nog met thuiszorg en WMO.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#79 Bericht door stille » donderdag 14 oktober 2021, 08:54

Reacgeerd alleen als ik iets gevraagd heb.
Willem en Hans, ook de partner kan een ziekte krijgen en/of hulp nodig hebben. Ook al is de partner (veel) jonger, het kan helaas. Dan kom je toch aan verzorging toe.
Maar daarom zou je best gelijk in kunnen hebben, als jij daar opgevaagd heb,
Zie mijn vorige reactie.
Volgens mij, zou je nog met iemand anders (partner) daar kunnen wonen,heb dat niet gevraagd,maar ook niet gezien.
Daarom ben ik daar 3x minimaal geweest, omdat er nog vragen bij mij open staan, toen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#80 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 oktober 2021, 22:27

Mijn vriendin en partner is nu 3,5 jaar zonder mij in Nongkhai, in 'ons' huis al is het nu van haar, en zij woont daar met haar oudste kleinzoon, mijn pleegzoon. Hij is 18, zij 63. Mis ik hen? Ja, en dat is wederzijds. Ik mis ze als vrienden want in de relatie met haar zijn de bloemetjes na 3,5 jaar scheiding echt wel van het behang.... Maar vrienden zijn ook belangrijk! Wij doen aan sms en skype voor contact.

Ik zal nooit meer daar wonen want ben te invalide, kan 10-20 m lopen en dan pijn. Ben dus kreupel en of ik daar ooit nog kom? Kweenie...! Maar denk van niet.

Als zij oud wordt is daarin voorzien. Ze heeft twee volwassen zoons van tweede helft 30 en twee extra kleinkinderen van nu 12 en 10. Mijn pleegzoon gaat straks werken en kan haar verzorgen in ons huis in Nongkhai.

Dus het verhaal van een ouwemensenhuis is voor haar niet zo belangrijk, gelukkig. Er zijn tenminste 5 familieleden die de zorg kunnen overnemen en een deskundige kunnen inhuren.

Maar stel, je woont in Thailand, bent 80, en bent alleen. Ja, dan kan ik me voorstellen dat je een voorziening nodig hebt. Goed dat die er is of komt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#81 Bericht door jumbo » vrijdag 15 oktober 2021, 00:21

De Thai hebben het familie vangnet. Als je een Thai partner hebt die normaal een aantal jaren jonger is, dan kan zij/hij je verzorgen. Tenzij je bedlegerig wordt en de financien niet hebt om je huis daartoe in te richten. En als de partner ook ouder wordt kan het ook een probleem zijn
Sommigen kunnen op hetzelfde vangnet als de Thaise partner rekenen.
Maar er zijn farang die dat niet hebben en die komen in een vacuum terecht, daartoe zou een verzorgings huis of verzorgd wonen een uitkomst zijn
We hebben allemaal een uitkering en/of pensioen en daar kan je aardig wat mee doen, prive of in een community. En de laatste gaat het topic over
Het is niet moeilijk om het frame werk te bedenken en te berekenen, de locatie wordt een debat
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#82 Bericht door wpdl » vrijdag 15 oktober 2021, 02:56

De Thai hebben het familie vangnet.
Lalisa in Chiang Mai start 17000 Baht service pakket alles wat je meer wil is extra op eigen kosten of verzekering.
Je kan ook met een smeerseltje en een pilletje 90 worden.
De toekomst zal het brengen of de Thai door de familie ondersteund gaat worden of in een tehuis wordt gestopt.
Thailand vergrijst snel en ja de inkomsten lopen bij een flink gedeelte van de bevolking daar parallel aan.
Voor vele geen punt om ma of pa onder te brengen in een woongemeenschap.
Het vangnet zal ook hier stevig ter discussie komen te staan.
Denk dat het een explosieve markt gaat worden.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Nederlands woongemeenschap in Thailand?

#83 Bericht door stille » vrijdag 15 oktober 2021, 04:27

Ga eerst plan A afmaken, bij jullie hier bekend,
Maar heb ook een plan B, maar dat is in 2022, wil het doen zodra het zeker weet dat doe ik.
Heb gezegd , op advies van wpdl, dat ik dit nummer op 13-10-2021 zou bellen.
+66(0) 61 130 8438 ( English, Dutch, Chinese,
Indonesia, German )
Heb dt niet gedaan, omdat ik eerst plan A wil afwerken dan pas plan B wil niet 2 dingen tegelijk doen.
+66(0) 61 130 8438 ( English, Dutch, Chinese,
Indonesia, German )
Dit ging over indien ik dement zou zijn of niet meer goed kan denken


Nu hier over van de reactie van wpdl
Lalisa in Chiang Mai start 17000 Baht service pakket alles wat je meer wil is extra op eigen kosten of verzekering.
Als dat incl. eten is, dan is het goedkoop.
Want als men alleen is, en men moet een gasthuis of appartement huren ben je meer kwijt, volgens mij, en daar wordt men ook verzorgd.
Voor mij valt hier boven af, zolang ik alleen verzorgd moet worden, dat zou mijn vriendin ook kunnen/
Maar nu moet ik verpleegd worden, O.A. naar de WC, douchen,dat ik echt zonder hulp niet kan.
Hoe is de prijs dan voor verpleging>
Wat visum betreft zal ik volgend jaar als ik plan B doet, met dit nummer +66(0) 61 130 8438 in contact komen, eerder heeft geen zin, vind het onnodig, wil pas iets doen wanneer ik het zeker weet.
Plan A is alleen verzorging, maar geen verpleging.
Ze hebben wel een verpleeg afdeling, maar dat is voor tijdelijke aard,B.V. griep,koorts, of iets wanneer men inbed moet blijven liggen.
Bij langdurig sturen zij je door naar naar een WLZ instelling, maar blijft je daar totdat men er terecht kan
Anders lijk ik op de premier van Thailand, met al zijn planneni

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”