wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#16 Bericht door brake0345 » zondag 13 december 2020, 02:24

Deze jongens hebben voor mij de verhuizing van pakweg 20 ft + een extra kist geregeld, dat was een hele hoofdpijn minder;
https://www.windmill-forwarding.com/home/
Kost wat maar geen gezeur met de douane en geen cent invoerrecht betaald.

Ik ben het met Genesis en Jumbo eens, bespreekbaar maken, alternatieven bedenken maar op zijn 14e kan hij niet beslissen en de toekomst van het gehele gezin voor jaren dwingen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#17 Bericht door Joep » zondag 13 december 2020, 08:03

genesis schreef: zondag 13 december 2020, 00:46 En laten we eerlijk zijn, de kwaliteit van leven is in Thailand mbt contact met mensen, klimaat, eten, genieten, het leven straat de natuur toch zonder enige twijfel ver boven Nederland verheven! 8-)
Dit zal inderdaad gelden voor mensen die genieten van hun welverdiende rust of nog een beetje bijklussen.
Ligt er ook helemaal aan waar je woont.
Woon je in een grote stad dan is er wel wat te beleven voor de jeugd, maar woon je buiten de steden is het toch rustig en behelpen.
Veel oudere kiezen voor die rust, maar ik begrijp dat de jeugd dat toch anders ziet.

Verder, ik heb al eens aangehaald dat goede scholing duur is in TH, dus naast je ziektekosten etc komt er ook nog een behoorlijk bedrag bij voor de school van je kinderen. Ik kan je niet aan die bedragen helpen, mijn dochter heeft haar school in NL afgemaakt.
Maar er zullen ongetwijfeld leden zijn die je hier wel bij kunnen helpen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#18 Bericht door pjotter » zondag 13 december 2020, 10:08

Tja, ik weet niet precies hoe men tegenwoordig tegen zo'n leeftijd aankijkt. Ik ging met 3 maten op de fiets naar Renesse op vakantie voor 2 weken op mijn 15e.
Lang haar, gitaar op de rug etc.
Misschien dat mijn ouders ook aan het billenknijpen waren, maar lieten ze eigenlijk niet merken. Moest nog elke 3-4 dagen in de rij gaan staan voor de telefooncel om een keer te bellen naar hen, dat wel. DAT is tegenwoordig geen probleem meer.

Een maat van me, had een vriendin van 15 waarvan de ouders voor het werk naar Bangla Desh voor enkele jaren emmigreerden. Na overleg hadden ze voor de vriendin van 15 een kamer geregeld (en ook elke maand betaald). Ook de ouders van mijn maat waar ze dus verkering mee had, natuurlijk laten weten wat te doen bij eventuele problemen.

(Mijn maat en die vriendin zijn nog steeds samen dus het was geen kalverliefde, ha ha)

Maar.....lastig idd hoor....
gerrit11 schreef: zaterdag 12 december 2020, 16:08 Hij ziet er iid wel goed uit, dat merkte ik vorig jaar wel met m op straat, werd ie gewoon door buitenlandse jonge meiden meegenomen, slechts 13 jaar oud..
Omdat ie vrij groot is ook, en bepaald niet verlegen.
Hij heeft ook een vriendinnetje hier in nl,, en dat houd m ook tegen om te gaan. :roll:
een vriend van mij die in Buri ram woont is in 2019 geëmigreerd met ze vrouw en 2 kids, die deden ook moeilijk in t begin maar spreken de taal en hebben vriendjes zat nu, dus t kan wel.
Is die van mij wel stukje moeilijker...
En ik moet t idd nog aan familie vragen, alleen een zus weet t.

Ik zit ook met me spullen hier, daar wil ik een en ander van meenemen, liefs via 20ft container.
Koppijn bezorgt t me.
Komt nog zat bij kijken zie ik.
Laatst gewijzigd door pjotter op zondag 13 december 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#19 Bericht door gerrit11 » zondag 13 december 2020, 11:43

Deze jongens hebben voor mij de verhuizing van pakweg 20 ft + een extra kist geregeld, dat was een hele hoofdpijn minder;
https://www.windmill-forwarding.com/home/
Kost wat maar geen gezeur met de douane en geen cent invoerrecht betaald

Ja bij Windmill had ik ook een offerte gevraagd maar een bedrag van 4395,- vind ik wel wat hoog.
Zeker als je ziet wat alleen de overtocht kost wat nog geen 900,- is.
En transport daar, hier ben je wel 600 kwijt voor die 75 km naar Rotterdam, wat natuurlijk ook tamelijk veel is.
Maar er komt natuurlijk wel t een en ander bij kijken, de douane lust ook wel een slokje hier en daar.

Scholing daar, dat moeten we nog bekijken want dat gaat hier ook niet zo best.
ik wilde daar wat beginnen en hem daar laten werken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#20 Bericht door driver » zondag 13 december 2020, 12:54

Gezien wat reacties nu haal ik er min of meer uit dat een 14 jarige niks te eisen heeft begrijp ik dus dan is het... We gaan die datum het vliegtuig in of je nu wilt of niet. In Thailand aangekomen ga je dan een school zoeken en zie je vanzelf wel welke kant het opgaat. Heb je mazzel komt het goed en had je gelijk. Heb je pech kwijnt daar misschien een jonge puber weg met alle ellende vandien. Maar ja.. Paar jaar later is hij 18 en kan hij gewoon zeggen.. Doeijjj ik ga terug naar Nederland of naar elders.
Zelf zou ik nog wel 4 jaar in Nederland kunnen blijven als ik zeker wist dat mijn zoon er echt niet naartoe wil en er niet zou kunnen aarden.
Mijn mening is nu wel bekend dus ik wens je veel wijsheid en gesprekken met je zoon toe..

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#21 Bericht door robin33 » zondag 13 december 2020, 13:23

driver schreef:Gezien wat reacties nu haal ik er min of meer uit dat een 14 jarige niks te eisen heeft begrijp ik dus dan is het... We gaan die datum het vliegtuig in of je nu wilt of niet. In Thailand aangekomen ga je dan een school zoeken en zie je vanzelf wel welke kant het opgaat. Heb je mazzel komt het goed en had je gelijk. Heb je pech kwijnt daar misschien een jonge puber weg met alle ellende vandien. Maar ja.. Paar jaar later is hij 18 en kan hij gewoon zeggen.. Doeijjj ik ga terug naar Nederland of naar elders.
Zelf zou ik nog wel 4 jaar in Nederland kunnen blijven als ik zeker wist dat mijn zoon er echt niet naartoe wil en er niet zou kunnen aarden.
Mijn mening is nu wel bekend dus ik wens je veel wijsheid en gesprekken met je zoon toe..
Mee eens ,. Kans dat je nu een puber verpest. En ongelukkig word is groot denk.
Wacht 4 jaar en dan kan hij zelf beslissen.

Vraag me wel af wat er zo vreselijk is aan Nederland dat je voor je zoon niet even kan wachten.
Ook in Thailand zijn er dingen die niet fantastisch zijn....

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#22 Bericht door gerrit11 » zondag 13 december 2020, 13:48

Ik neem m ook alleen maar mee als ie zelf wil.
ik ga m niet verplichten, anders word t idd niks.
En nog 4 jaar wachten zie ik niet zitten, ik wil niet als gepensioneerde daar straks naar toe en niks meer kennen.
Nu kan ik nog wat en straks er geen zin meer in/aan. 8-)

Afwachten, ook wat de thais gaan doen met mensen die er naar toe willen, je leest elke dag weer wat anders.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#23 Bericht door jomel17 » zondag 13 december 2020, 14:14

Gerrit, wat betreft de container die heb ik laten regelen door Transpack in Rotterdam .
Prima service, had ook eerst een offerte gevraagd bij Windmill maar die bleven maar doorzeuren dat ik een gedeelde 40 voeter moest nemen.
Ik was bij Transpack ruim 3000 kwijt, meeste zelf ingepakt alleen de grote zware spullen door hun laten doen.
Alles prima geregeld ook hier in Khon Kaen kwamen er 5 man mee om uit te pakken.
หลงรัก

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#24 Bericht door Joep » zondag 13 december 2020, 14:25

driver schreef: zondag 13 december 2020, 12:54
Zelf zou ik nog wel 4 jaar in Nederland kunnen blijven als ik zeker wist dat mijn zoon er echt niet naartoe wil en er niet zou kunnen aarden.
Mijn mening is nu wel bekend dus ik wens je veel wijsheid en gesprekken met je zoon toe..

Denk dat daar het probleem ligt voor Gerrit, als je wacht totdat de oudste 18 jaar is is de jongste inmiddels ook op een leeftijd dat ze zich beginnen te roeren en ook niet meer weg willen, en zo ben je al snel 10+ jaren verder.

Wat betreft die container, wij hebben een 40ft gehad voor 2300 euro. Dan heb je de standaard tijd voor inladen en dat is dacht ik 2 uur, dat is knap aan. Wij hebben toen iets van 100 euro extra en dan staat ie 24 uur voor de deur.

Bij deze firma, https://www.transpack.nl

Regelen alles voor je, als je wil hoef je zelf niets te doen, maar dan kost het ook wel IETS meer.
Maar contacten met de douane etc verloopt via een agent van hun in BKK ( https://www.boonma.com ), zonder fles drank, gewoon op een eerlijke manier.
Gelijk een tip, bedenk hoe je je spullen op de packlijsten zet. Bv een 2e tv, hebben wij iets van 50 euro invoerrechten moeten betalen. Noem het ding Gamescreen oid en dan mag ie zo door. Wij hadden zo meerdere items (bv stereo, pc ) op de lijst genoemd en dat kostte ons in totaal iets van een paar honderd euro. Werd ook niet gesproken over fles drank oid, gewoon een orginele nota en klaar.
Denk ook niet dat je alles in je container kunt stoppen (sommige nemen hele dozen drank en wijn mee), de kans dat je container opengemaakt wordt is reëel aanwezig.

Een ander punt van aandacht is het verpakken van je spullen, denk aan bobbeltjes plastic en dozen. Dit is ook duurder dan je denkt.

Wens je veel succes

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#25 Bericht door driver » zondag 13 december 2020, 14:49

Over de jongste en leeftijd heb ik vlgs mij nog niks gelezen toch?.
Las dat de oudste niet wil en ben daar vanuit gegaan in mijn reacties.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#26 Bericht door Joep » zondag 13 december 2020, 17:25

driver schreef: zondag 13 december 2020, 14:49 Over de jongste en leeftijd heb ik vlgs mij nog niks gelezen toch?.
Las dat de oudste niet wil en ben daar vanuit gegaan in mijn reacties.
Dat klopt Driver, maar ik bedoelde eigenlijk dat 4 jaar wachten ook geen optie is. Dan zijn de jongere kids ook 4 jaar ouder dan nu en loop je met hun ook weer tegen dezelfde problemen aan. En dan ben je zo 0 jaar verder.
Ik weet niet hoe oud Gerrit is, als je 40 bent is 10 jaar niet zo'n probleem, maar ben je 65 dan is het toch een ander geval.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#27 Bericht door Adrie » zondag 13 december 2020, 18:07

[quote=gerrit11


Ik zit ook met me spullen hier, daar wil ik een en ander van meenemen, liefs via 20ft container.
Koppijn bezorgt t me.
Komt nog zat bij kijken zie ik.
[/quote]

Je zou ook een ouwe 40ft container kunnen kopen die later als schuur kan dienen in Thailand.
Een forumlid die ik ken heeft dat een jaar of 12 geleden ook gedaan en die container doet nog steeds diens als schuur

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#28 Bericht door driver » zondag 13 december 2020, 18:14

Joep schreef: zondag 13 december 2020, 17:25
driver schreef: zondag 13 december 2020, 14:49 Over de jongste en leeftijd heb ik vlgs mij nog niks gelezen toch?.
Las dat de oudste niet wil en ben daar vanuit gegaan in mijn reacties.
Dat klopt Driver, maar ik bedoelde eigenlijk dat 4 jaar wachten ook geen optie is. Dan zijn de jongere kids ook 4 jaar ouder dan nu en loop je met hun ook weer tegen dezelfde problemen aan. En dan ben je zo 0 jaar verder.
Ik weet niet hoe oud Gerrit is, als je 40 bent is 10 jaar niet zo'n probleem, maar ben je 65 dan is het toch een ander geval.
oké, duidelijk. Maar nu 14 en over 4 jaar 18 dan speelt het wel of niet meegaan minder bedoelde ik. Zoonlief mag dan zelf bepalen om wel of niet mee te gaan.
Leeftijd Gerrit is ook een dingetje bij wat oudere leeftijd idd.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#29 Bericht door gerrit11 » maandag 14 december 2020, 12:09

Hoi, die 'kleine' is nu 8 en heeft t er al over dat ie ze vriendjes gaat missen en net als met de vakantie naar thailand wil en weer terug.
dus als ik wacht krijg ik t zelfde als met ze broer. en op ze 18e in nl blijven,, waar moet ie wonen, hij kan echt niet voor zichzelf zorgen!!
me vrouwtje zij me een appartement te kopen voor ze,, alsof dat niks kost :D :D :D .

Ik ben zelf overigens 55.

Wat die container betreft, een 40ft is veels te groot. maar wat ik natuurlijk wel kan doen is spullen van andere expats erin zetten en samen versturen.
Dat scheelt ook in de kosten. en drank neem ik niet mee :D :D , dat drink ik hier niet. daar neem ik wel een Leo :P .
En ik ga m ook niet in me tuin zetten, ik verkoop m daar wel weer.

Joep, betaalde jij 2300 voor transport of voor die container? :P
Want ik zie dat Jomel17 t over ruim 3000 heeft.
en kochten jullie een 40 ft'er of was die door transpack geregeld?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#30 Bericht door Joep » maandag 14 december 2020, 12:41

Wij hebben voor de containerhuur (dit is transport van Rotterdam -Thuis beladen-terug Rotterdam-boot naar BKK-transport haven naar huis in BKK) € 2300 betaald.
Daar bovenop de verzekering en invoerrechten en wij hebben besloten de container 24 uur voor de deur te hebben in NL (dat kost € 100 extra en hoef je niet te haasten, normaal is 2 uur). Dus alles samen ook wel een € 3.000. Zelfde als Jomel. Was ook zelfde maatschappij, alleen een paar jaar eerder.

Vraag gewoon een vrijblijvende offerte, kost niets en zijn vriendelijke mensen (tenminste in 2012).

Spullen van andere meenemen zou ik goed mee uitkijken, die hebben dezelfde spullen als jij (TV-PC-wasmachine etc) en als je dingen dubbel op je paklijst hebt staan betaal je invoerrechten. Bvendien weet je niet wat er in die dichtgeplakte doos zit, maar staat op jou naam.

Als je niet veel meeneemt kunt je ook een deelcontainer overwegen. Weet niet of Transpack dat doet, maar deze firma wel https://www.windmill-forwarding.com Wat het kost weet ik niet.

Gewoon een rekensom, wat kost het vervoer en wat kost nieuw.
Is je kast of bank bijna aan vervanging toe, dan neem je hem niet mee
Bij ons is qua servies niets gesneuveld, op 1 glas na. Maar electronica lijdt wel tijdens het vervoer. De temperatuur schommelingen zijn gigantisch op zee, dus condens en zoute lucht is geen pre voor electronica. Bij ons binnen anderhalf jaar de wasmachine, tv en een stereo.

Wij hadden besloten om alles mee te nemen, nadat we prijsopgave hadden gehad van deelcontainers voor persoonlijke dingen en servies.
Verschil is vaak niet zo groot, zo ook het prijsverschil tussen een 20 en 40 ft was indertijd niet zo groot, ik meen € 100.
Dus gewoon maar voor de zekerheid een grote genomen.
Wij hebben er geen spijt van, voor € 3000,- kun je niet je huis goed inrichten.

En begin maar alvast dozen te sparen voor in te pakken, als je die bij Gamma of zo moet kopen ben je zo € 2.50 per doos kwijt.
En 100 dozen is niks, heb je amper ge servies ingepakt.

Komt veel bij kijken en plannen, maar jou grootste probleem zit denk ik bij je kinderen.
En bedenk dat goede scholing gigantisch duur is in Thailand.
Misschien kunnen andere daar iets over zeggen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”