Tweedehands pickup

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Tweedehands pickup

#1 Bericht door john123456 » maandag 07 december 2020, 23:05

Goedemorgen ik ben aan het rond kijken voor een pick-up
Zit te kijken naar een tweedehands auto van max 2 jaar oud
Wat is belangrijk om te weten
Als ik een mooie pick-up ziet wil ik graag met die auto naar de dealer
Waar hij als het goed is geweest zijn beurtjes heb gehad
En daar dan ook gelijk informeren over de garantie die er nog op zit

Zijn er nog meer punten van belang ik hoor het graag van jullie
Mvg John

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Tweedehands pickup

#2 Bericht door pjotter » dinsdag 08 december 2020, 01:16

Hallo John,
Buiten dat 2e hands auto's hier behoorlijk duur zijn, zal het lastig worden een pickup te vinden van maar 2 à 3 jaar oud. De meeste Thai kopen zo'n ding op afbetaling en wisselen die echt niet om voor weer een nieuwe na 2 jaar. Maar, je weet nooit of een dealer iets weet. Je zou ook eens kunnen kijken hier bij "SURE" in Korat, bij het Bangkok ziekenhuis. De meeste, zo niet allemaal, zijn Toyota. Die geven ook garantie heb ik begrepen.
Toch, dikwijls zijn de 2e hands prijzen ZO hoog, dat ik zelf een nieuwe zou overwegen.
Suc6 !!


john123456 schreef: maandag 07 december 2020, 23:05 Goedemorgen ik ben aan het rond kijken voor een pick-up
Zit te kijken naar een tweedehands auto van max 2 jaar oud
Wat is belangrijk om te weten
Als ik een mooie pick-up ziet wil ik graag met die auto naar de dealer
Waar hij als het goed is geweest zijn beurtjes heb gehad
En daar dan ook gelijk informeren over de garantie die er nog op zit

Zijn er nog meer punten van belang ik hoor het graag van jullie
Mvg John

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Tweedehands pickup

#3 Bericht door Adrie » dinsdag 08 december 2020, 14:59

pjotter schreef: dinsdag 08 december 2020, 01:16 Hallo John,
De meeste, zo niet allemaal, zijn Toyota. Die geven ook garantie heb ik begrepen.
Toch, dikwijls zijn de 2e hands prijzen ZO hoog, dat ik zelf een nieuwe zou overwegen.
Suc6 !!





Zijn er nog meer punten van belang ik hoor het graag van jullie
Mvg John
[/quote]

Toyota is zowiezo beter dat bv een Ford, waar vaak lastig is om onderdelen van te krijgen.

Toyota repareert men op elke hoek van de straat

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tweedehands pickup

#4 Bericht door genesis » zaterdag 12 december 2020, 03:47

Auto's zijn in Thailand buitenproportioneel duur ja, duurder en minder compleet dan in Nederland, btw alles van 'luxe' is duur tot (veel) duurder en vaak zijn de optisch ook nog minder :roll:

Genesis

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Tweedehands pickup

#5 Bericht door Kees » zaterdag 12 december 2020, 09:27

genesis schreef: zaterdag 12 december 2020, 03:47 Auto's zijn in Thailand buitenproportioneel duur ja, duurder en minder compleet dan in Nederland, btw alles van 'luxe' is duur tot (veel) duurder en vaak zijn de optisch ook nog minder :roll:

Genesis
Dat ligt er geheel aan wat je koopt. Heb dit jaar een nieuwe Toyota Rocco gekocht voor 1.3000.00 Baht, als ik deze in Nederland zou moeten kopen zou dat zo'n 3.000.000 Bath kosten. En dan hebben we het nog niet eens over de wegenbelasting die voor een auto van boven de 2000 KG al gauw op €2500 komt.
Maar wil je een BMW of Mercedes dan betaal je al snel het dubbele als dat je in Nederland kwijt zou zijn.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Tweedehands pickup

#6 Bericht door jumbo » zaterdag 12 december 2020, 09:51

Kees schreef: zaterdag 12 december 2020, 09:27
genesis schreef: zaterdag 12 december 2020, 03:47 Auto's zijn in Thailand buitenproportioneel duur ja, duurder en minder compleet dan in Nederland, btw alles van 'luxe' is duur tot (veel) duurder en vaak zijn de optisch ook nog minder :roll:

Genesis
Dat ligt er geheel aan wat je koopt. Heb dit jaar een nieuwe Toyota Rocco gekocht voor 1.3000.00 Baht, als ik deze in Nederland zou moeten kopen zou dat zo'n 3.000.000 Bath kosten. En dan hebben we het nog niet eens over de wegenbelasting die voor een auto van boven de 2000 KG al gauw op €2500 komt.
Maar wil je een BMW of Mercedes dan betaal je al snel het dubbele als dat je in Nederland kwijt zou zijn.
Dat is de luxury tax op import goederen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Tweedehands pickup

#7 Bericht door genesis » zondag 13 december 2020, 00:50

Kees schreef: zaterdag 12 december 2020, 09:27
genesis schreef: zaterdag 12 december 2020, 03:47 Auto's zijn in Thailand buitenproportioneel duur ja, duurder en minder compleet dan in Nederland, btw alles van 'luxe' is duur tot (veel) duurder en vaak zijn de optisch ook nog minder :roll:

Genesis
Dat ligt er geheel aan wat je koopt. Heb dit jaar een nieuwe Toyota Rocco gekocht voor 1.3000.00 Baht, als ik deze in Nederland zou moeten kopen zou dat zo'n 3.000.000 Bath kosten. En dan hebben we het nog niet eens over de wegenbelasting die voor een auto van boven de 2000 KG al gauw op €2500 komt.
Maar wil je een BMW of Mercedes dan betaal je al snel het dubbele als dat je in Nederland kwijt zou zijn.
Ik denk dat een Toyota Rocco op grijs kenteken (het is een Pick-up truck per slot van rekening) goedkoper is in Nederland :thumbsup:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Tweedehands pickup

#8 Bericht door Kees » zondag 13 december 2020, 01:34

Ik denk dat een Toyota Rocco op grijs kenteken (het is een Pick-up truck per slot van rekening) goedkoper is in Nederland :thumbsup:

Niet dat ik perse gelijk wil hebben, maar dat kan je wel vergeten, als je op de site van Toyota Nederland je Toyota Hilux zelf samenstelt in de uitvoering als de Rocco hier, kom ik al op €50.000 excl. BPM en BTW.
En zo eenvoudig is het ook niet om vrijstelling van BPM en BTW te krijgen als je geen eigen bedrijf heb.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”