Prijs van levende dieren

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
combiman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 28 januari 2010, 01:54

Prijs van levende dieren

#1 Bericht door combiman » donderdag 08 oktober 2020, 21:25

Ik wil graag de prijs weten als dit mogelijk is in district Loei, van Geiten , kippen varkens etc. etc.

En kan iemand mij vertellen wat de opbrengst ia van suiker en rubber ??

Alvast bedankt Wim

P.s na de Corona ga ik naar por no daeng district Loei vandaar mijn interesse.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Prijs van levende dieren

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 08 oktober 2020, 21:49

Wat bedoel je met district? De hele provincie of alleen de Muang en wil je dan de stad Loei of de andere steden? En wil je dan de aankoopprijs van jong vee of de slachtwaarde bij verkoop?

Ik denk dat je beter ter plaatse kunt informeren op de lokale markten en laat dat door een Thai doen want als ze een witte kuif zien dan gaan de prijzen in jouw nadeel omhoog of omlaag. Al weet ik dat je er nu niet zelf heen kunt.....

Het door jou genoemde district kan ik niet vinden; in welke tambon ligt dat? En welke dieren wil je nog meer behalve geiten, varkens en kippen?

Met jouw antwoord wil ik wel een kanaal voor je aanboren maar denk er aan, de handel ligt nu vrijwel stil dus de opbrengst zal laag zijn. De mensen hebben nauwelijks geld dus de prijzen zijn laag.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Prijs van levende dieren

#3 Bericht door RuudThai » maandag 12 oktober 2020, 07:09

Ik heb zo in de loop der jaren hier al diverse buitenlanders zich dolenthousiast zien storten op het Thaise boerenleven. Na een paar jaar kwamen ze daar gedesillusioneerd van terug. Hard werken, een paar honderd baht per dag verdienen, veel te weinig voor een farang.
Thailand is na Brazilië de grootste exporteur van kippenvlees en derhalve zijn de prijzen zeer scherp. Geen droog brood aan te verdienen dus. Eenden, varkens idem dito. Koeien : als je de armzalige scharminkels hier ziet lopen weet je genoeg, het is geen koeienland. Geiten zie je wel veel in islamitische landen maar hier nauwelijks.

Nee, ik zou me maar eens ernstig bezinnen op een commercieel boerenbedrijf runnen. Hou het maar bij een koppeltje kippen op het erf, een paar koeien voor de melk en wat ander spul, dan hou je er het plezier in.

combiman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 28 januari 2010, 01:54

Re: Prijs van levende dieren

#4 Bericht door combiman » donderdag 15 oktober 2020, 20:10

ok ik hoop er in april , mei 2021 weer heen te gaan en zal mij dan laten informeren daar ter plaatse de plaats is nor por daeng im het district Loei.
Gaat ook niet om dat ik een kippenfar wil beginnen gewoon stuk of 10 kippen paar geiten voor de melk en kaas te maken, heb daar met vriendin al een suikerplantage maar gewoon beetje extra om bepaalde dingen niet te hoeven kopen , moet nog 4 jaar in nederland werken voor ik naar thailand af kan reisen , ik ga daar dus geen ton spenderen terwijl ik daar niet ben maar hou van vooruit kijken en orienteren hoort daar bij.

wim

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”