Let us stay

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Let us stay

#16 Bericht door Joep » zaterdag 18 juli 2020, 05:57

Visum of niet, die mensen laten toch geld hier.
Is m.i. ook nodig om de economie weer op de been te helpen.

Tussen de 300.000 en 400.000 zouden dat er zijn x thb 20.000 is toch een aardig bedrag
Misschien de een wat meer en de ander wat minder.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Let us stay

#17 Bericht door RuudThai » woensdag 09 september 2020, 18:00

De visumamnestie was dus verlengd tot 26 september.
Maar vorige week zag ik een bericht waarin een minister of andere hoge ome verkondigde dat deze amnestie voor onbepaalde tijd werd verlengd voor buitenlanders die niet terug konden reizen.
Dat is dan weer zo'n typisch Thaise verwarrende mededeling. Want waarom kun je niet terugkeren? Geen vliegverbinding? Land van aankomst wegens corona afgesloten of zoiets?

Een vriend van mij hier in de stad heeft zo'n visum waarmee je elke 90 dagen even de grens moet overwippen om een stempel te halen. En elk jaar moet hij in het buitenland een nieuw visum aanvragen. Dat doet hij dan in Nederland.
Hij kon dus al een halfjaar niet de grens over naar Laos want die grens zat dicht en dus had hij visumamnestie.

Maar nu zat hij met die nieuwe regeling na 26 september in z'n maag en vandaag ging hij daarom naar het immigratie kantoor. Daar vertelden ze hem dat hij voor 26 september weg moest uit Thailand want de verlenging van de amnestie gold niet voor hem want hij kon gewoon reizen naar Nederland....
Uiteraard is hij nu in alle staten want zijn jaarvisum is nog geldig tot medio november alleen kan hij nog steeds die visarun naar Laos niet maken.
Zijn ze nou gek bij deze immigratiedienst of is dit waar?
Hij heeft op mijn advies getelefoneerd met de Nederlandse ambassade maar die zeggen dat ze het druk hebben en dat hij zijn vragen maar per email moet stellen. Hoe lang dan wachten op antwoord? Tot na 26 september soms?
Weet iemand meer hoe in deze situatie te handelen?
Of is het weer zo'n losse flodder van een slordige minister?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Let us stay

#18 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 09 september 2020, 22:18

OK, Laos is dicht voor hem, begrijp ik? En Cambodja? En een run naar Myanmar? Een vlucht naar S-pore?

Medio november vervalt zijn stempel dus hij raakt twee maanden kwijt. Dat is niks op een mensenleven dus waar maakt ie zich druk om? Dit zijn bijzondere omstandigheden.

Nu de situatie dat hij wel naar NL vliegt. Komt hij in aanmerking om terug te komen, ik bedoel, valt hij in die doelgroep? Dat lijkt me een veel ernstiger vraag.

Hij kan het beste direct een vlucht boeken.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Let us stay

#19 Bericht door pjotter » donderdag 10 september 2020, 03:12

Alle grenzen zijn dicht idd. Ken zijn situatie niet; (officiëel) getrouwd met een Thaise ?, Geregistreerd Thais kind ?, 50-plus ?. Zo ja, kan hij een 'extension of stay' aanvragen van 60 dagen (dan geldig NA 26 sept.) 'visiting Thai family'.
Zo niet, als hij aan de voorwaarden voldoet, kan hij een jaarverlenging aanvragen. Met name de 400/800k op de Thaise bank (2 maanden voor aanvraag) en/of de 65k per maand visumondersteuningsbrief van de NL Ambassade. Combinatie mag ook nog steeds voor NL.(Samen 400/800k)
Of het wordt geaccepteerd tijdens amnesty, is ook nog maar de vraag. Mss toch nog een ritje naar de Imm. om dit voor te leggen indien hij de financiële mogelijkheid heeft.
Probleem is ook nog steeds dat je meestal Thailand kunt verlaten, maar bijna niet terug kunt. Workpermit en officiëel Thais marriage certificate kan, maar een lange, lastige weg, met 100k dollar verzekering, fit to fly, 15 dagen quarantaine etc. Veel geld ook.
Toch suc6 aan je vriend Ruud.
RuudThai schreef: woensdag 09 september 2020, 18:00 Zijn ze nou gek bij deze immigratiedienst of is dit waar?
Hij heeft op mijn advies getelefoneerd met de Nederlandse ambassade maar die zeggen dat ze het druk hebben en dat hij zijn vragen maar per email moet stellen. Hoe lang dan wachten op antwoord? Tot na 26 september soms?
Weet iemand meer hoe in deze situatie te handelen?
Of is het weer zo'n losse flodder van een slordige minister?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Let us stay

#20 Bericht door RuudThai » donderdag 10 september 2020, 04:31

Hij is al in de 80, niet getrouwd met zijn Thaise partner, voldoet niet aan de inkomenseis voor een non-immigrant O retirement visum. Vandaar dat hij in Nederland bij het aanvragen van een nieuw jaarvisum telkens moet aantonen dat zijn maandinkomen wel boven het minimum zit. Moeilijk, want hij heeft alleen AOW plus 2 verwaarloosbare pensioentjes.
Dus als hij hier vertrekt en hij een nieuw visum in Nederland aanvraagt dan zit hij nog niet bij de groep die Thailand mag inreizen lijkt mij.
Uiterst lullig allemaal. Hij denkt er over na dan maar illegaal hier te blijven onder het mom van dat er toch nooit controle is.... 🤔

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Let us stay

#21 Bericht door godzilla » donderdag 10 september 2020, 05:40

Moeilijke situatie blijkbaar.
Illegaal hier blijven kan, maar dan zou ik toch overwegen een visa verlenging te kopen, er zijn genoeg buro's en zelfs banken die dat aanbieden.
Tegen betaling natuurlijk, en niet goedkoop.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Let us stay

#22 Bericht door Joep » donderdag 10 september 2020, 08:24

godzilla schreef: donderdag 10 september 2020, 05:40 Moeilijke situatie blijkbaar.
Illegaal hier blijven kan, maar dan zou ik toch overwegen een visa verlenging te kopen, er zijn genoeg buro's en zelfs banken die dat aanbieden.
Tegen betaling natuurlijk, en niet goedkoop.
Als je het via de officiële weg doet moet je eveneens aan de visumeisen voldoen.
Het enige wat ze voor je regelen is dat je zelf niet overal achteraan hoeft en zij naar immigration gaan voor jou.

Zelf sta ik ook op het punt om terug te gaan, niet omdat het moet, maar omdat ik wil
Ga ieder jaar terug en nu ook. Moet misschien wat langer blijven dan vorig jaar, maar dat neem ik op de koop toe.
Heeft mijn NL familie wat langer last van mij :cheesy: :cheesy:

Ik ga ieder jaar terug voor contact te houden met de familie en vrienden in NL, dus nu ook.
En mocht het me te lang gaan duren dan maar terug via de officiële weg met quarantaine etc.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Let us stay

#23 Bericht door godzilla » donderdag 10 september 2020, 15:01

Sommige buro's faken je banksaldo.
Is natuurlijk ook niet legaal.
Maar als je daarmee een stempel hebt(hopelijk een echte)...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Let us stay

#24 Bericht door jomel17 » donderdag 10 september 2020, 15:28

RuudThai schreef: donderdag 10 september 2020, 04:31 Hij is al in de 80, niet getrouwd met zijn Thaise partner, voldoet niet aan de inkomenseis voor een non-immigrant O retirement visum. Vandaar dat hij in Nederland bij het aanvragen van een nieuw jaarvisum telkens moet aantonen dat zijn maandinkomen wel boven het minimum zit. Moeilijk, want hij heeft alleen AOW plus 2 verwaarloosbare pensioentjes.
Dus als hij hier vertrekt en hij een nieuw visum in Nederland aanvraagt dan zit hij nog niet bij de groep die Thailand mag inreizen lijkt mij.
Uiterst lullig allemaal. Hij denkt er over na dan maar illegaal hier te blijven onder het mom van dat er toch nooit controle is.... 🤔
Even snel trouwen is geen optie om de terug reis zeker te stellen ?
หลงรัก

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Let us stay

#25 Bericht door RuudThai » donderdag 10 september 2020, 16:57

jomel17 schreef: donderdag 10 september 2020, 15:28
RuudThai schreef: donderdag 10 september 2020, 04:31 Hij is al in de 80, niet getrouwd met zijn Thaise partner, voldoet niet aan de inkomenseis voor een non-immigrant O retirement visum. Vandaar dat hij in Nederland bij het aanvragen van een nieuw jaarvisum telkens moet aantonen dat zijn maandinkomen wel boven het minimum zit. Moeilijk, want hij heeft alleen AOW plus 2 verwaarloosbare pensioentjes.
Dus als hij hier vertrekt en hij een nieuw visum in Nederland aanvraagt dan zit hij nog niet bij de groep die Thailand mag inreizen lijkt mij.
Uiterst lullig allemaal. Hij denkt er over na dan maar illegaal hier te blijven onder het mom van dat er toch nooit controle is.... 🤔
Even snel trouwen is geen optie om de terug reis zeker te stellen ?
Nee Jomel, daar heb je een aantal papieren uit Nederland voor nodig die daar ook nog eens dubbel gelegaliseerd moeten worden en dat lukt echt niet op korte termijn.
Voorlopig gokt hij erop dat de regels hier weer worden aangepast c.q. versoepeld, zo niet dan overweegt hij om te blijven zonder geldige verblijfstitel.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Let us stay

#26 Bericht door pjotter » vrijdag 11 september 2020, 01:32

Mmm, shit idd allemaal Ruud. Gelukkig voldoe ik aan de inkomenseis maar voor de rest ook niet. Heb de geboorte van mijn 2e kleinkind in NL gemist hierdoor. Kan naar NL komen, maar kan dan niet terug naar Thailand.
Ik hoor ook wel eens dat er imm. bureau's zijn waarbij je een verlenging kunt kopen, maar gelukkig geen ervaring mee.
Tja, het corona gedoe begint aardig vervelend te worden. ('understatement :evil: )
RuudThai schreef: donderdag 10 september 2020, 04:31 Hij is al in de 80, niet getrouwd met zijn Thaise partner, voldoet niet aan de inkomenseis voor een non-immigrant O retirement visum. Vandaar dat hij in Nederland bij het aanvragen van een nieuw jaarvisum telkens moet aantonen dat zijn maandinkomen wel boven het minimum zit. Moeilijk, want hij heeft alleen AOW plus 2 verwaarloosbare pensioentjes.
Dus als hij hier vertrekt en hij een nieuw visum in Nederland aanvraagt dan zit hij nog niet bij de groep die Thailand mag inreizen lijkt mij.
Uiterst lullig allemaal. Hij denkt er over na dan maar illegaal hier te blijven onder het mom van dat er toch nooit controle is.... 🤔

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Let us stay

#27 Bericht door wpdl » dinsdag 02 februari 2021, 01:25

Gestrande buitenlandse toeristen, die ofwel echt vastzitten in Thailand sinds april 2020, ofwel hier naar keuze vastzitten, kunnen tot 30 mei in Thailand blijven.
Het bevel van de immigratiedienst stelt lokale functionarissen in staat om van 29 januari tot 30 mei een visumverlenging van 60 dagen te verlenen.
De order valt samen met de verslechtering van de Covid-19-situatie in de wereld en het afsluiten van hun grenzen door meer landen.
De order staat een verdere verlenging van 60 dagen toe voor mensen met een toeristenvisum na 29 januari, toen de vorige bestelling afliep.
Immigratieambtenaren hebben uitgelegd dat de reden voor de laatste verlenging de "aanhoudende pandemie is die ertoe heeft geleid dat veel Europese landen hun grenzen hebben gesloten voor luchtverkeer buiten de Europese Unie".


BronThe Thaiger



https://www.youtube.com/watch?v=jNruQpL ... e=emb_logo

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”