Wijziging in TM 30 procedure

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Wijziging in TM 30 procedure

#1 Bericht door Joep » woensdag 24 juni 2020, 08:07


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 26 juni 2020, 02:26

Joep schreef: woensdag 24 juni 2020, 08:07 https://bit.ly/2Yur1kF

bron Thaivisa
Is er nog iemand die er wijs uit kan worden met alle aanpassingen?? Ikke niet, dus

ik meld binnenlandse overnachtingen niet die gaan via de vrouw haar naam, niemand die mij om paspoort oid vraagt

Buitenlandse trips meld ik via de website, na de registratie een fluitje, werd tijdens verlenging van VISA wel op gecontroleerd

Ik mag me binnenkort weer eens melden voor de 90 dagen, da's een aantal jaren terug...tenminste de vrouw gaat het doen...
De Website hiervan accepteert mijn online melding niet, zal wel met locatie Ayutthaya te maken hebben
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#3 Bericht door brake0345 » vrijdag 26 juni 2020, 04:34

Jumbo, je eerste 90 dagen na verblijf buitenland moet in persoon, daarna gaat het wel via de website, dat vertelde althans diegene die mijn TM30's en 90 dagen regelt.
Gelukkig accepteerde immigratie mijn eerste 90 dagen in April wel online gedurende de nasleep van de lockdown.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#4 Bericht door jumbo » zaterdag 27 juni 2020, 02:42

brake0345 schreef: vrijdag 26 juni 2020, 04:34 Jumbo, je eerste 90 dagen na verblijf buitenland moet in persoon, daarna gaat het wel via de website, dat vertelde althans diegene die mijn TM30's en 90 dagen regelt.
Gelukkig accepteerde immigratie mijn eerste 90 dagen in April wel online gedurende de nasleep van de lockdown.
Idd is dit een melding na reis buitenland... kan idd het probleem zijn..
Ik vind het geen rompslomp, ten eerste niet omdat de vrouw het doet :P , maar ook omdat het in Ayutthaya allemaal vrij vlot gaat... met alle services de ze verlenen

Wat voor documenten moeten er mee voor de 90 dagen buiten de tm47 en kopie paspoort???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#5 Bericht door Mario08 » zaterdag 27 juni 2020, 03:14

Men will ook de arrival card. In sommige plaatsen kun je volstaan met alleen tonen van de orginele docmenten, andere kantoren willen een copie om te bewaren en de orginelen zien.

Mijn laaste raport duurde welgeteld 2 minuten.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#6 Bericht door sunbird » zaterdag 27 juni 2020, 06:46

Quote “ Wat voor documenten moeten er mee voor de 90 dagen buiten de tm47 en kopie paspoort???”
Hier in Mahasarakham je paspoort , dat is alles , goed geregeld . alles zit in de computer :P [|)

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#7 Bericht door johnny013 » zaterdag 27 juni 2020, 07:59

jumbo schreef: zaterdag 27 juni 2020, 02:42
brake0345 schreef: vrijdag 26 juni 2020, 04:34 Jumbo, je eerste 90 dagen na verblijf buitenland moet in persoon, daarna gaat het wel via de website, dat vertelde althans diegene die mijn TM30's en 90 dagen regelt.
Gelukkig accepteerde immigratie mijn eerste 90 dagen in April wel online gedurende de nasleep van de lockdown.
Idd is dit een melding na reis buitenland... kan idd het probleem zijn..
Ik vind het geen rompslomp, ten eerste niet omdat de vrouw het doet :P , maar ook omdat het in Ayutthaya allemaal vrij vlot gaat... met alle services de ze verlenen

Wat voor documenten moeten er mee voor de 90 dagen buiten de tm47 en kopie paspoort???
Laatste keer hier in Jomtien alleen paspoort... TM 47 keek ze niet in... in 3 minuten weer weg.
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#8 Bericht door jumbo » zondag 28 juni 2020, 00:38

johnny013 schreef: zaterdag 27 juni 2020, 07:59
Laatste keer hier in Jomtien alleen paspoort... TM 47 keek ze niet in... in 3 minuten weer weg.
Ik neem aan dat je iets moet tekenen??
Het is weer een tijdje geleden.....

Ik ga nl. niet persoonlijk, mijn vrouw neemt de honneurs waar :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#9 Bericht door wpdl » zondag 28 juni 2020, 01:22

Ja natuurlijk moet je het bevestigen met een handtekening.
Invullen kan je thuis doen achter je bureau met pen of PC.
Hier in Korat Paspoort [orinel] en TM 47 'controle' door ambtenaar
Vullen zelf je naam nationaliteit en gewenste volgende datum in op de onderste helft handtekening eronder nieten de slip in je paspoort en klaar.
Bovenste gedeelte met jouw geschreven info diverse paspoort gegevens huisadres bewaren ze.
Veelal minder als vijf minuten werk.

TM 30 nog nooit gedaan.
Was het niet zo dat een ander dat moet doen en je weer moet melden in je eigen regio.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#10 Bericht door johnny013 » zondag 28 juni 2020, 02:29

jumbo schreef: zondag 28 juni 2020, 00:38
johnny013 schreef: zaterdag 27 juni 2020, 07:59
Laatste keer hier in Jomtien alleen paspoort... TM 47 keek ze niet in... in 3 minuten weer weg.
Ik neem aan dat je iets moet tekenen??
Het is weer een tijdje geleden.....

Ik ga nl. niet persoonlijk, mijn vrouw neemt de honneurs waar :lol:
TM 47 ingevuld en ondertekend aangeboden tesamen met andere documenten die ik dacht nodig te hebben. De dame gaf alles meteen terug keek in paspoort en PC ... nam een briefje uit de printer, niette het in mijn paspoort en wees op de datum 17 aug. dat ik weer terug moest komen, maar ga dat dan on-line proberen.
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#11 Bericht door johnny013 » zondag 28 juni 2020, 02:34

wpdl schreef: zondag 28 juni 2020, 01:22 Ja natuurlijk moet je het bevestigen met een handtekening.
Invullen kan je thuis doen achter je bureau met pen of PC.
Hier in Korat Paspoort [orinel] en TM 47 'controle' door ambtenaar
Vullen zelf je naam nationaliteit en gewenste volgende datum in op de onderste helft handtekening eronder nieten de slip in je paspoort en klaar.
Bovenste gedeelte met jouw geschreven info diverse paspoort gegevens huisadres bewaren ze.
Veelal minder als vijf minuten werk.

TM 30 nog nooit gedaan.
Was het niet zo dat een ander dat moet doen en je weer moet melden in je eigen regio.
Ik ben 1 januari aangekomen en huisbazin zei mij dat zij de volgende dag voor mij naar Immigratie zou gaan... daarvandaan belde zij mij op dat ik ook in persoon moest komen, voor de deur gaf zij mij alles weer terug en ben zelf naar binnen gegaan... half uurtje gewacht, en na 5 minuten aan de tafel met de dame was alles geregeld en TM 30 in het paspoort geniet.
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Wijziging in TM 30 procedure

#12 Bericht door pjotter » zondag 28 juni 2020, 05:04

TM47 niet meer nodig hier in Korat. Paspoort met vorige 90dagenslip, is voldoende.
wpdl schreef: zondag 28 juni 2020, 01:22 Ja natuurlijk moet je het bevestigen met een handtekening.
Invullen kan je thuis doen achter je bureau met pen of PC.
Hier in Korat Paspoort [orinel] en TM 47 'controle' door ambtenaar
Vullen zelf je naam nationaliteit en gewenste volgende datum in op de onderste helft handtekening eronder nieten de slip in je paspoort en klaar.
Bovenste gedeelte met jouw geschreven info diverse paspoort gegevens huisadres bewaren ze.
Veelal minder als vijf minuten werk.

TM 30 nog nooit gedaan.
Was het niet zo dat een ander dat moet doen en je weer moet melden in je eigen regio.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”