annuleringsverzekeringen aangepast.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

annuleringsverzekeringen aangepast.

#1 Bericht door wpdl » donderdag 04 juni 2020, 00:23

Verzekeraars hebben hun annuleringsverzekeringen voor reizen zodanig aangepast dat annulering vanwege een nieuwe corona-uitbraak niet gedekt wordt, meldt MoneyView dinsdag op basis van onderzoek.
Dit betekent dat het boeken van een vakantie voor de komende maanden op eigen risico is.

Hoewel zo'n tweede piek en het moment van uitbreken onzeker zijn, is het bestaan van het virus dat uiteraard niet.
Kosten voor annuleringen ten gevolge van corona worden daarom niet langer vergoed", schrijft het onderzoeks- en benchmarkinstituut.


Bron NU.nl

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#2 Bericht door jumbo » donderdag 04 juni 2020, 03:07

Je kan altijd een iets duurder ticket nemen met de mogelijkheid om datums te veranderen....
Op tijd boeken kan ook weer een paar baht/euro schelen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#3 Bericht door wpdl » donderdag 04 juni 2020, 11:51

je bedoelt dit puntje ?
endossement informatie, dat wil zeggen of het ticket nog gewijzigd kan worden
Bron wikipedia Vliegticket

Ja kan maar meestal lees je hier de goedkoop goedkoper en allergoedkoopst tickets verhalen.
Hoe daar de iets duurder ticket zich met covid-19 problematiek in verhoud is mij onduidelijk.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#4 Bericht door jomel17 » donderdag 04 juni 2020, 14:30

wpdl schreef: donderdag 04 juni 2020, 00:23 Verzekeraars hebben hun annuleringsverzekeringen voor reizen zodanig aangepast dat annulering vanwege een nieuwe corona-uitbraak niet gedekt wordt, meldt MoneyView dinsdag op basis van onderzoek.
Dit betekent dat het boeken van een vakantie voor de komende maanden op eigen risico is.

Hoewel zo'n tweede piek en het moment van uitbreken onzeker zijn, is het bestaan van het virus dat uiteraard niet.
Kosten voor annuleringen ten gevolge van corona worden daarom niet langer vergoed", schrijft het onderzoeks- en benchmarkinstituut.


Bron NU.nl
Ratten zijn het die maatschappijen.. wel vangen maar als het op betalen uitkomt zijn ze niet thuis
Mijn vorige werkgever had een verzekering voor mijn vrouw afgesloten dat zij een uitkering zou krijgen na mijn overlijden.
Eeen tijdje geleden kreeg ik een brief dat de uitkering werdt gehalveerd omdat mijn vrouw 20 jaar jonger is dan ik !!!
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#5 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 04 juni 2020, 21:45

Eeen tijdje geleden kreeg ik een brief dat de uitkering werdt gehalveerd omdat mijn vrouw 20 jaar jonger is dan ik !!!

En wat zegt de polis daarover?

njtw
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: woensdag 23 maart 2005, 12:19

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#6 Bericht door njtw » vrijdag 05 juni 2020, 03:00

[

Ratten zijn het die maatschappijen.. wel vangen maar als het op betalen uitkomt zijn ze niet thuis
Mijn vorige werkgever had een verzekering voor mijn vrouw afgesloten dat zij een uitkering zou krijgen na mijn overlijden.
Eeen tijdje geleden kreeg ik een brief dat de uitkering werdt gehalveerd omdat mijn vrouw 20 jaar jonger is dan ik !!!
[/quote]


Misschien kun je proberen er iets aan te doen via de volgende websites:

https://www.discriminatie.nl/index.html#/home

https://klachtenformulier.mensenrechten.nl/#/

Succes,
Nico

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#7 Bericht door wpdl » vrijdag 05 juni 2020, 04:29

Wat een zwaar wegende sites gelijk Nico de polis eens doorlezen of daar zo wie zo iets in staat dat dat rechtvaardigt zou een aardig begin zijn.
Zo niet kan je het officieel gaan benaderen met een bezwaarschrift maar vermoed dat er wel een regel in staat die dat toestaat.
Dat soort maatschappijen houden die slag meestal wel om de arm.

Maar waar heeft jomel het eigenlijk over Nederlandse Thailandse levensverzekering ..............reden, nog meer als jonge vrouw.......................et cetera.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#8 Bericht door jumbo » zaterdag 06 juni 2020, 01:11

wpdl schreef: donderdag 04 juni 2020, 11:51 je bedoelt dit puntje ?
endossement informatie, dat wil zeggen of het ticket nog gewijzigd kan worden
Bron wikipedia Vliegticket

Ja kan maar meestal lees je hier de goedkoop goedkoper en allergoedkoopst tickets verhalen.
Hoe daar de iets duurder ticket zich met covid-19 problematiek in verhoud is mij onduidelijk.
Je kan verschillende variaties van tickets kopen, direct bij de airlines, waar je mogelijkheid hebt voor een paar euro meer
om je ticket aan te passen
De allergoedkoopste tickets kan dat niet mee anders dan tegen een forse bijbetaling....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 06 juni 2020, 01:14

wpdl schreef: vrijdag 05 juni 2020, 04:29 Wat een zwaar wegende sites gelijk Nico de polis eens doorlezen of daar zo wie zo iets in staat dat dat rechtvaardigt zou een aardig begin zijn.
Zo niet kan je het officieel gaan benaderen met een bezwaarschrift maar vermoed dat er wel een regel in staat die dat toestaat.
Dat soort maatschappijen houden die slag meestal wel om de arm.

Maar waar heeft jomel het eigenlijk over Nederlandse Thailandse levensverzekering ..............reden, nog meer als jonge vrouw.......................et cetera.
Levensverzekering afgesloten door werkegever, in Thailand, begunstigde mijn vrouw, wordt niets gekort
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#10 Bericht door wpdl » zaterdag 06 juni 2020, 12:41

Afbeelding

Met vakantie in tijden van corona, dit moet je weten over de dekking van je reis- en annuleringsverzekering

Bron businessinsider.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#11 Bericht door jomel17 » zaterdag 06 juni 2020, 14:14

Levens verzekering afgesloten door mijn NL werkgever bij NN tijdens mijn vorige huwelijk.
หลงรัก

njtw
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: woensdag 23 maart 2005, 12:19

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#12 Bericht door njtw » zondag 07 juni 2020, 01:54

wpdl schreef: vrijdag 05 juni 2020, 04:29 Wat een zwaar wegende sites gelijk Nico de polis eens doorlezen of daar zo wie zo iets in staat dat dat rechtvaardigt zou een aardig begin zijn.
Zo niet kan je het officieel gaan benaderen met een bezwaarschrift maar vermoed dat er wel een regel in staat die dat toestaat.
Dat soort maatschappijen houden die slag meestal wel om de arm.

Maar waar heeft jomel het eigenlijk over Nederlandse Thailandse levensverzekering ..............reden, nog meer als jonge vrouw.......................et cetera.
Met mijn reactie bedoelde ik aan te geven dat er mogelijk sprake kan zijn van discriminatie naar leeftijd en geslacht omdat een dergelijke bepaling vaker vrouwen dan mannen treft. Om te weten te komen of dit gewettigd is heb ik de sites aangegeven.
Maar inderdaad zou je eerst een bezwaarschrift bij de betreffende maatschappij kunnen indienen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#13 Bericht door wpdl » zondag 07 juni 2020, 02:56

Het was mij al duidelijk Nico dat je het niet echt als Te vuur en te zwaard ziet.
Kan mij ook slecht indenken dat men dat als reden heeft opgegeven vage juridische praat daar in tegen wel.
Zo'n club begrijpt ook wel dat ze aan de hoogste boom worden opgehangen als dat er staat.
Levensverzekering en begunstigde is iets wat jij zelf in mag vullen en al naar gelang ze nog in leven zijn tijdens uitkering wordt die volgorde gedaan begrijp ik.
Zie dat de verzekering tijdens jomel zijn vorige huwelijk is afgesloten en die vrouw zal de eerste begunstigde wel zijn.
Niet verwijderd van de lijst maakt eventueel twee keer de helft.

Vermoed ik uiteraard ;)

Bij welke club zit jomel met deze verzekering.
Bij deze club kan je al het een en ander inlezen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#14 Bericht door Gardensafari » zondag 07 juni 2020, 06:43

Die “20”-jaarregel bestaat al heel lang. En ze wordt niet alleen toegepast door levensverzekeraars, maar ook door alle pensioenfondsen.
In dit geval zal de begunstiging zijn gewijzigd. En de nieuwe begunstigde is 20 of meer jaren jonger dan de vorige, afgezet tegen de verzekeringnemer. En dus treedt deze regel in werking. Heeft alles te maken met actuarieel rekenen. Bij een leeftijdsverschil van meer dan 20 jaar kan de verzekeringsmaatschappij of het pensioenfonds er alleen maar bij in schieten. En, afgezien van de winstopslag, is dat niet de bedoeling. Een polis moet uiteindelijk voor de verzekeraar gemiddeld genomen een even grote kans op winst als op verlies opleveren. Volgens mij, maar ik kan het zo gauw niet terugvinden, is al door de rechter, of een commissie, uitgesproken dat hier geen sprake is van leeftijdsdiscriminatie.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: annuleringsverzekeringen aangepast.

#15 Bericht door driver » zondag 07 juni 2020, 07:33

De verzekering wist toch dat er zeg maar twintig jaar leeftijds verschil was bij afsluiten polis. En dan nu de verzekering wijzigen?

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”